22006198 021

مشکل ارگاسم در مردان و اضطراب ناشی از آن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(54 رای)
مشکل ارگاسم در مردان و اضطراب ناشی از آن

مشکل ارگاسم در مردان می تواند به نوعی مشکل جسمی و یا روحی باشد. شاید بیشتر مردانی که با این مشکل مواجه شده اند، آن را مسئله ای مربوط به جسم و فعال عمل نکردن جسمشان بدانند. ولی در واقع قدرت و یا ضعف مردان در این باره صرفا جسمی نیست و در خیلی از موارد این مشکل به دلیل روحی بودن و اثرگذاری منبع روحی و روان بر جسم نیز تاثیر می گذارد.

در مقاله مشکل ارگاسم در مردان به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

  • نشانه های ناتوانی مردان از نظر جنسی
  • تاثی رژیم غذایی بر ارگاسم مردان
  • علت تحریک نشده در مردان
  • علت به انزال نرسیدن در مردان و آنورگاسمی
  • عوارض ارضا نشدن مرد بعد از تحریم جنسی
  • علت کامل ارضا نشدن مردان بعد از تحریک
  • درمان مشکل ارگاسم در مردان توسط سکس تراپیست

مشکل ارگاسم در مردان (اضطراب)

یکی از دلایل واضح روحی و روانی مشکل ارگاسم در مردان، اضطراب است. اضطراب می تواند یکی از اثرگذارترین عامل ها در ارگاسم نشدن مردان باشد. زمانی که فردی از لحاظ جسمی در حد اعتدال و یا پایین تر از آن نیز باشد، اضطراب ناموفق بودن در مسئله رابطه جنسی معمولا می تواند او را به حدی از ناتوانی برساند. زیرا مشکل ارگاسم در مردان صرفا جسمی نیست و اثر گذاری روان و آرامش روحی و اطمینان خاطر در آن بسیار تاثیرگذار است.

افرادی هستند که سطح اضطراب شغلی و یا زندگی شخصیشان به حدی است که فکر کردن به رابطه جنسی و ارگاسم در رابطه، برایشان غیر ممکن به نظر می آید. اضطراب موارد روزمره، شغل، خانواده و مسائل اقتصادی سهم زیادی در وجود این مشکل دارد.

علل مشکل ارگاسم و بقیه مشکلات جنسی در مردان

از آن جایی که پاسخ جنسی بسیار پیچیده است و عوامل متعددی را در بر می گیرد، علل بسیاری برای اختتلالات عملکرد جنسی وجود دارد مانند علل فیزیکی و روانی. نعوذ سیستم عصبی و عروقی (شبکه شریان ها و سیاهرگ ها) و سطوح مناسب هورمون ها را درگیر می کند، بنابراین مشکلات هر یک از این سیستم ها می تواند در عملکرد جنسی اختلال ایجاد کند.

دلایل مشکل ارگاسم در مردان

اختلال عملکرد جنسی در مردان چیست؟

اختلال عملکرد جنسی هر مشکل جسمی یا روانی است که شما یا همسرتان را از رضایت جنسی باز می دارد. اختلال عملکرد جنسی مردان یک مشکل شایع است که مردان در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد، اما با افزایش سن بیشتر شایع می شود. درمان اغلب می تواند به مردانی که از اختلال عملکرد جنسی رنج می برند کمک کند.

انواع اصلی اختلالات جنسی مردان عبارتند از:

  • اختلال نعوظ (مشکل در نعوظ یا حفظ نعوظ)
  • انزال زودرس (رسیدن خیلی سریع به ارگاسم)
  • تأخیر یا مهار انزال (خیلی آهسته یا اصلاً به ارگاسم نرسیدن)
  • میل جنسی کم (کاهش علاقه به رابطه جنسی)

تاثیر رژیم غذایی بر ارگاسم مردان

مسئله خوراک در ارگاسم مردان بسیار مهم است. خوراکی هایی که باعث بهتر شدن روند ارگاسم در مردان می شوند مانند:

  • مرکبات: پرتقال، نارنگی
  • غذاهای دریایی: ماهی، صدف، میگو
  • اسفناج، انجیر، پیاز
  • مغزهای خوراکی: بادام، گردو، تخم کدو

و خوراکی هایی که در دسته طبع های گرم قرار دارند و همچنین تخم مرغ، شکلات تلخ، گوشت قرمز مخصوصا گوشت گاو، همچنین جگر می باشد.

تنظیم بهتر خوراکی ها

افرادی که با این مشکل رو به رو می شوند با تنظیم بهتر خوراکی ها و پیش از آن با شناخت طبع خود میتوانند از نظر تغذیه به خود کمک کنند. پایین آمدن سطح اضطراب معمولا با بسیاری از خوراکی ها نیز به دست می آید. همانطور که پیش از آن نیز اشاره کردیم، روان و جسم به صورت مستقیم بر روی یکدیگر اثر گذارند و هر کدام در زمان کمبود مسئله ای می تواند دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. وجود انسان متشکل از روان و جسم است، بنابراین سلامت روان مستلزم سلامت جسم می شود و همچنین بالعکس.

مشکل ارگاسم در مردان

درمان مشکلات ارگاسم توسط سکس تراپیست

بعد از بررسی های جسمی مشکل ارگاسم در مردان بوسیله سکس تراپ، مراجعین به صورت رفتاری یا دارو درمانی به درمان مشکل خود می پردازند. همچنین روانشناس سکس تراپ در جهت حل می توانند به مسائل روحی خود بپردازند و اطمینان داشته باشند با حل مشکل ارگاسم در مردان به مسائل روحی و روانی احتمالی آن نیز می پردازد.

بررسی کودکی در مشکل ارگاسم

در خیلی از موارد در مورد ارگاسم در مردان، بررسی کودکی و ریشه های آنچه که در کودکی پیش آمده و امروز اثری روانی و جسمی اینچنینی در افراد دارد، بسیار مهم است. مشاور روانشناس سکس تراپ می تواند بررسی کنند که اگر مشکل فرد بیشتر به روان او و ترس های کودکی اش مربوط است، فرد را به مشاور روانشناس مخصوصا روانکاو ارجاع دهد. همچنین روانشناس مربوطه با بررسی های فرد در گذشته و تاثیر آن در حال امروز او، راه های درمانی اش را پیشنهاد دهد و دوره درمانی خود را با صبوری و همکاری پشت سر بگذارند.

منبع: my.clevelandclinic.org

نظرات کاربران:
mina
پاسخ به این نظر
1400/10/8

سلام،مرسی از وقتی که میذارین ،همسر من گاهی به ارگاسم نمیرسه و کلا حالت دیر انزالی داره و بابت این قضیه خیلی اذیت میشه، بعضی وقتها کاملا طبیعی و نرماله و گاهی تو حالت تحریک توقف میکنه و به انزال نمیرسه،میخواستم بدونم چه دلیلی میتونه داشته باشه این قضیه؟

0 0
مرتضی
پاسخ به این نظر
1400/6/29

سلام من حدود پنج سال پیش از همسر اولم که یک بچه داشتیم جدا شدم و فشار سنگینی رو تحمل کردم چون خودم مایل به جدایی نبودم الان حدود چند ماه هست که با یه خانم جدید اشنا شدم اما مشکلم اینه که در رابطه با ایشون نمیتونم به ارگاسم برسم در حالیکه با همسر اولم رابطه خوبی داشتیم و مشکلی نداشتم بنظر شما مشکل کجاست ؟ ایا ممکنه بخاطر این باشه که من هنوز نسبت به همسرسابقم احساسات دارم ؟ یا مشکل فیزیکی هست ؟ درضمن من 42 ساله هستم .

1 1
milad
1400/7/6

سلام قطعا روانشناس میتونه تشخیص بده که مشکل شما چیه ولی باتوجه به چیزایی که گفتید بنظر من هم مشکلتون اینه که به همسر قبلیتون علاقه دارید و نتونستید فراموشش کنید و مشکل شما خیلی جنسی نیست بیشتر احساساتیه ولی فرقی نمیکنه در هر دو صورت میتونه حل بشه من خودم مشکلم فیزیکی بود که با مراجعه خوب شد و خیلی راضی بودم

0 0
علی
پاسخ به این نظر
1398/5/23

خیلی جالب بود ممنون از مقاله خوبتون. من مرکز مشاوره مکث اومده بودم پارسال و خیای کمکم کردن ممنون

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ