22006198 021

بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت

بهزاد متین: روانشناس، مشاوره فردی از جمله درمان افسردگی، اضطراب و توسعه فردی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، ورزشی و درمان اعتیاد به قمار.

بهزاد متین
تهران

مهسا بشار شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی ۲۵۸۶۱ - عضو انجمن روانشناسی ایران و دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و عضو انجمن روانشناسان آمریکا.

مهسا بشار
تهران

نسیم رضایی جوان - دکتری روانشناسی شناختی

نسیم رضایی جوان
تهران

سوسن میرزایان: روانشناس بالینی و روان درمانگر فردی و زوج درمانی و نوجوان

سوسن میرزایان
تهران

‫دکتر سمانه حقیری‬ دکتری تخصص روانشناسی ‫مدرس، تراپیست، کوچینگ و منتور گروه روانشناسی مکث و سازمان مدیریت صنعتی.

سمانه حقیری
تهران

امیر میرزانیا روانشناس بالینی روان پویشی کوتاه مدت (ISTDP)- فارغ التحصیل دانشگاه تهران

امیر میرزانیا
تهران

دکتر ژاله بحرایی - دکتری روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازماننظام روانشناسی

ژاله بحرایی
تهران

دکتر مریم موسوی نیک: روانشناس بالینی از انستیتو روانپزشکی تهران و دانشگاه میسور

مریم موسوی نیک
تهران

النا باقر زاده روانشناس بالینی و سکس تراپیست: رزومه کاری و حرفه ای، برگزاری دوره ها و سمینارها، بخشی از دوره های گذرانده شده و سوابق کاری

النا باقر زاده
تهران

نفیسه سادات نکویی - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

نفیسه سادات نکویی
تهران

دکتر مژگان رضائیان روانشناس و رواندرمانگر در زمینه (ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات) مشاوره توسعه فردی و زوج درمانی خدمات خود را به شما ارائه می دهد.

مژگان رضائیان
تهران

زهرا شاهین کارشناسی ارشد روانشناسی - عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران

زهرا شاهین
تهران

پدرام محسنی: مشاور شغلی | کوچینگ فردی | استعدادیابی شغلی - مرکز مشاوره مکث

پدرام محسنی
تهران

منا ادیبی فر:روانشناس بالینی متخصص در درمان انواع افسردگی و اضطراب

منا ادیبی فر
تهران
خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت

بسیاری از مردم کشور عزیز ما ایران دارای انواع اختلالات شخصیتی هستند، اما به دلیل اینکه فکر می کنند تنها افرادی نزدیک روانشناس می روند که یک مشکل حاد دارند، هیچگاه به مراکز مشاوره مراجعه نمی کنند. بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت، مرکز مشاوره اینجا مکث قصد دارد شما را با انواع اختلالات شخصیت آشنا کند.

مرکز مشاوره اینجا مکث؛ بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت

اختلالات شخصیتی در انواع مختلفی وجود دارند. ممکن است که افراد مبتلا به انواع اختلالات در جامعه حضور داشته باشند، ولی نتوانند به راحتی با دیگران ارتباط درست برقرار کنند. همین موضوع می تواند موجب شکست این افراد در جامعه شود. اگر شما هم احساس می کنید که رفتار غیر عادی دارید، باید به بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت مراجعه کنید و از تجربیات بهترین روانشناس تهران و یا بهترین روانشناس افسردگی استفاده کنید.

اگرچه این اختلالات در وجود بیشتر افراد جامعه وجود دارند، ولی اولین مرحله برای درمان آنها، شناخت و پذیرش آنها است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع اختلالات شخصیت آشنا کنیم تا قبل از مراجعه به مرکز مشاوره اینجا مکث از نام ها و نوع اختلال شخصیتی که ممکن است به آن مبتلا باشید، اطلاع داشته باشید.

انواع اختلالات شخصیتی که باید درباره آنها بدانید

اختلالات شخصیت بسته به شدت های مختلف می توانند زندگی عادی فرد را مختل نمایند. مرکز مشاوره اینجا مکث، به عنوان بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت با کمک بهترین روانشناس تهران، با راه های درمانی مختلف توانسته است انواع اختلالات شخصیتی را درمان کند. این اختلالات در سه گروه A، B و C قرار می گیرند.

مشاوره اختلالات شخصیت

اختلالات شخصیتی گروه A؛ شدیدترین نوع اختلالات شخصیت

اختلال شخصیت پارانوئید

اختلال شخصیتی پارانوئید در کلمه «بی اعتمادی شدید» خلاصه می شود. افرادی که دارای این اختلال شخصیتی هستند به همه افراد دور و اطراف خودشان بی اعتمادند. بی اعتمادی در این افراد ناشی از ترس های مختلفی است که در فکر و ذهن این افراد قرار گرفته است. این افراد همیشه هراس دارند که دیگران درباره آنها بد صحبت کنند. افرادی که دارای اختلال شخصیت پارانوئید هستند، نمی توانند به راحتی در یک جمع شلوغ حضور پیدا کنند، چون همواره فکر می کنند که دیگران در حال صحبت بر علیه آنها هستند.

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یک نوع اختلال شخصیتی عجیب و غریب است که موارد مبتلا به این اختلال بسیار کم می باشند. افراد مبتلا به اختلال شخصیتی اسکیزوتایپال عقاید خاص و ماورای طبیعت دارند. آنها همه چیز را به یک دلیل ماورای جهانی ربط می دهند. این افراد کمتر با مردم در ارتباط هستند و تصور می کنند که همه افراد برای آنها خطرناک هستند.

اختلال شخصیت اسکیزوئید

این اختلال شخصیتی زیاد هم عجیب و غریب نیست! افرادی که دارای اختلال شخصیتی اسکیزوئید هستند، بسیار درون گرا می باشند و اصلاً تمایلی به ارتباط گرفتن با جهان بیرون از خود را ندارند. آنها واکنش خاصی به اتفاقات و اخبار جهان بیرونی ندارند و آنقدر درون خود غرق می شوند که دیگر نمی توانند با هیچکس ارتباط برقرار کنند. در مدل خفیف این بیماری، به نظر می رسد که افراد گوشه گیر هستند. تنها راه برای تشخیص این بیماری مراجعه به بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت و استفاده از تجربیات بهترین روانشناس افسردگی است.

اختلالات شخصیتی گروه B؛ کم خطر اما نیاز به مراجعه به یک روانشناس

اختلال شخصیت ضد اجتماعی

این افراد در اجتماع به راحتی حاضر می شوند، ولی به قوانین اجتماعی پایبند نیستند. در واقع، بهتر است بگوییم که آنها بسیار حق به جانب عمل می کنند و نمی توانند به دیگران هیچ حقی بدهند. مبتلایان به این اختلال شخصیتی خیلی خوب در اجتماع حاضر هستند، دوست پیدا می کنند، شغل دارند و یا ازدواج می کنند، ولی معمولاً روابط آنها کوتاه مدت است.

اختلال شخصیت خودشیفتگی

این اختلال یکی از اختلالات شاخص مخصوصاً در نوجوانان و جوانان است. اگر تصور می کنید که بسیار اعتماد به نفس دارید و همیشه انتظار دارید که مورد تحسین قرار بگیرید، باید به بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیتی مراجعه کنید و این موضوع را با بهترین روانشناس تهران در میان بگذارید. اختلال شخصیت خودشیفتگی باعث می شود که افراد به همه آدم های موفق غبطه بخورند و برای رسیدن به جایگاه بهتر از آنها از هر چیزی استفاده کنند.

کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت

اختلال شخصیت مرزی

این افراد همیشه احساس پوچی و ناامیدی می کنند و از زندگی خود احساس رضایت ندارند. رفتارهای پر خطر در عمل های این افراد بسیار دیده می شود و حتی گاهاً ممکن است که این افراد دست به آسیب به خود یا خودکشی بزنند. درمان این افراد تنها با مراجعه به بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت و صحبت با یک مشاور امکان پذیر می باشد.

اختلال شخصیت نمایشی

این افراد به دلیل اعتماد به نفس پایین همیشه نیاز دارند که کسی آنها را تحسین کند. به همین خاطر دست به کارهای نمایشی می زنند تا افراد به آنها توجه بیشتری کنند. افراد مبتلا به اختلال شخصیتی نمایشی بیشتر به ظواهر خود مانند لباس پوشیدن، نوع آرایشاهمیت می دهند و همین اتفاق باعث می شود که مشکلاتی مانند سوء استفاده های احساسی برای آنها پیش بیاید.

اختلالات شخصیت گروه C؛ کم خطر و شایع

اختلال شخصیت وابسته

افرادی که دارای اختلال شخصیتی وابسته هستند، همیشه نگران این موضوع می باشند که ممکن است دیگران پشت آنها را خالی کنند. این افراد همیشه نگران و مضطرب هستند و به دیگران وابستگی زیادی دارند، در حدی که ممکن است نتوانند بدون یک پشتوانه به اجتماع وارد شوند. بهترین روش درمان برای این افراد مراجعه به بهترین کلینیک مشاوره اختلالات شخصیتی است؛ چرا که این افراد به دلیل شخصیت وابسته خودشان به راحتی نمی توانند از دیگران جدا شوند و تنها زمانی می توانند با نگرانی های خود مبارزه کنند که از یک مشاور خوب کمک بگیرند.

اختلال شخصیت دوری گزین

این اختلال می تواند به دلیل مشکلاتی که در کودکی برای افراد به وجود آمده، منشا گرفته باشد. افراد مبتلا به اختلال شخصیتی دوری گزین به شدت از نقد و تحقیر شدن می ترسند و همین دلیل باعث می شود که خود را لایق برای حضور در اجتماع نبینند.

کلینیک مشاوره اختلالات شخصیت

اختلال شخصیت وسواسی

این اختلال به شدت بروز بیرونی دارد؛ یعنی افراد مبتلا به این شخصیت آنقدر در کارهای روزمره خود با جزئیات عمل می کنند که همه افراد متوجه رفتار غیر منعطف آنها می شوند. افراد مبتلا به این اختلال شخصیتی هیچ انعطافی در برابر اتفاقات جدیدی که ممکن است بیافتد، ندارند و همین دلیل باعث می شود که بسیار عذاب بکشند.

ارتباط بین اختلالات شخصیت و اعتیاد

وقتی فردی از اختلال شخصیت رنج می برد و نمی داند چگونه با آن کنار بیاید، ممکن است به مواد مخدر یا الکل روی آورد. این مسئله خود درمانی نامیده می شود و می تواند به شکل زیر باشد:

  • فرد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی ممکن است از مواد مخدر برای پنهان کردن احساس ناتوانی اجتماعی استفاده کند.
  • فرد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید ممکن است از مواد مخدر برای فرار از افکار منفی استفاده کند.
  • فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ممکن است از مواد مخدر برای احساس بهتر در مورد خود استفاده کند.

هنگامی که فرد برای مدت طولانی خود درمانی می کند، می تواند منجر به اعتیاد به مواد مخدر شود (که به طور رسمی به عنوان اختلال مصرف مواد شناخته می شود) و هنگامی که اختلال مصرف مواد ایجاد می شود، معمولاً شدت اختلال شخصیت نیز افزایش می یابد و عوارض جانبی این اختلال نیز بدتر می شود.

مصرف همزمان مواد و اختلالات شخصیت بر قسمت های همپوشان مغز تأثیر می گذارد (آن قسمت هایی که مسئول پاداش، انگیزه و تنظیم احساسات هستند.) فرد مبتلا به اختلال شخصیت در حال حاضر مستعد بی ثباتی عاطفی، رفتارهای نامنظم و اضطراب است. (این اجبار همچنین بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی را وادار می کند تا در وهله اول از مواد مخدر استفاده کنند.) هنگامی که مواد مخدر و الکل مصرف می شوند، توانایی فرد برای کنترل انگیزه، تصمیم گیری درست و مدیریت احساسات، بیش از پیش مختل و نامنظم می شود. ورود آنها به برنامه درمانی حتی سخت تر می شود و درمان بسیار پیچیده تر می شود.

درمان اختلالات شخصیتی

درمان اختلالات شخصیتی به تنهایی می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از افرادی که تحت تأثیر قرار می گیرند نمی پذیرند که مشکلی دارند. هنگام ذکر درمان یا مداخله ممکن است آنها تهاجمی یا خصمانه باشند. در نتیجه بهبودی از اختلالات شخصیت، به جلسات روان درمانی عمیق نیاز دارد. از درمان های رفتاری میتوان برای کمک به فرد در ایجاد الگوهای فکری، نگرش ها و روال عادی به جای افکار منفی و مخرب استفاده کرد.

همچنین درمان های رفتاری، مانند رفتار درمانی شناختی (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) در درمان همزمان اعتیاد به مواد و اختلالات شخصیتی بسیار موثر است. همراه با یک برنامه درمانی جامع تشخیص دوگانه، یک فرد به احتمال زیاد بهبودی موفق خواهد داشت. با این حال، کلید این برنامه درمانی این است که این برنامه به طور همزمان به هر دو اختلال رسیدگی می کند.

منبع: turnbridge.com

بهزاد متین: روانشناس، مشاوره فردی از جمله درمان افسردگی، اضطراب و توسعه فردی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، ورزشی و درمان اعتیاد به قمار.

بهزاد متین
تهران

مهسا بشار شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی ۲۵۸۶۱ - عضو انجمن روانشناسی ایران و دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و عضو انجمن روانشناسان آمریکا.

مهسا بشار
تهران

نسیم رضایی جوان - دکتری روانشناسی شناختی

نسیم رضایی جوان
تهران

سوسن میرزایان: روانشناس بالینی و روان درمانگر فردی و زوج درمانی و نوجوان

سوسن میرزایان
تهران

‫دکتر سمانه حقیری‬ دکتری تخصص روانشناسی ‫مدرس، تراپیست، کوچینگ و منتور گروه روانشناسی مکث و سازمان مدیریت صنعتی.

سمانه حقیری
تهران

امیر میرزانیا روانشناس بالینی روان پویشی کوتاه مدت (ISTDP)- فارغ التحصیل دانشگاه تهران

امیر میرزانیا
تهران

دکتر ژاله بحرایی - دکتری روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازماننظام روانشناسی

ژاله بحرایی
تهران

دکتر مریم موسوی نیک: روانشناس بالینی از انستیتو روانپزشکی تهران و دانشگاه میسور

مریم موسوی نیک
تهران

النا باقر زاده روانشناس بالینی و سکس تراپیست: رزومه کاری و حرفه ای، برگزاری دوره ها و سمینارها، بخشی از دوره های گذرانده شده و سوابق کاری

النا باقر زاده
تهران

نفیسه سادات نکویی - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

نفیسه سادات نکویی
تهران

دکتر مژگان رضائیان روانشناس و رواندرمانگر در زمینه (ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات) مشاوره توسعه فردی و زوج درمانی خدمات خود را به شما ارائه می دهد.

مژگان رضائیان
تهران

زهرا شاهین کارشناسی ارشد روانشناسی - عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران

زهرا شاهین
تهران

پدرام محسنی: مشاور شغلی | کوچینگ فردی | استعدادیابی شغلی - مرکز مشاوره مکث

پدرام محسنی
تهران

منا ادیبی فر:روانشناس بالینی متخصص در درمان انواع افسردگی و اضطراب

منا ادیبی فر
تهران
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ