22006198 021

عوارض خطرناک اعتیاد به کوکائین

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(30 رای)
عوارض خطرناک اعتیاد به کوکائین

شاید اسم کوکائین را در کنار اسم دو فرد بزرگ یعنی مارادونا و فروید شنیده باشید، که هر دو بر سر همین کوکائین زندگی خود را از دست دادند. با توجه به گسترش کوکائین ما سعی کردیم در این مقاله انواع کوکائین، عوارض خطرناک اعتیاد به کوکائین و دلایل مصرف کوکائین را بررسی کنیم. در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت که اصلا کوکائین فوایدی هم دارد؟ وابستگی به کوکائین چه پیامد هایی دارد؟ و کمی نیز در مورد تاریخچه کوکائین و عوارض خطرناک کوکائین خواهیم گفت.

وابستگی به مواد محرک ممکن است به دلایل مختلفی شروع شود و کم کم این وابستگی حالت جنون پیدا کند. هر چه دسترسی به ماده محرک مورد نظر راحت تر باشد، مصرف آن نیز بیشتر و در نتیجه اعتیاد به آن نیز بیشتر و بیشتر می شود.

تاریخچه اعتیاد به کوکائین

کوکائین در علم شیمی به نوعی از آلکالوئید ها گفته می شود که می تواند برای مصارف پزشکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در دوران باستان از کوکائین برای مراسمات مختلف، جشن ها، آیین های جادوئی استفاده می شد. هدف افراد برای این کار شادی بخشیدن و تحریکات مختلف به مجلس موردنظر و رسیدن به حات های مصنوعی عرفانی بود.

البته در همان ابتدا نیز از کوکائین به عنوان یک ماده پزشکی برای بالا بردن احساس خوب، کم کردن درد، بالا بردن قوای جسمانی استفاده می کردند. که بعداً از آن به عنوان یک بی حس کننده موضعی و ضد درد برای بی حس کردن قرنیه چشم استفاده می شد. اما همواره افراد از ویژگی های مثبت یک ماده استفاده نمی کنند و همین امر باعث شده است تا کوکائین نیز در لیست مواد محرک قرار بگیرد. فاز کوکائین همراه با بالا رفتن اعتماد به نفس کاذب و بسیار انرژی زا می باشد. جالب است بدانید که روانکاو معروف فروید نیز مدتی از همین ماده استفاده می کرد.

افرادی که مصرف کوکائین را دارند معمولا آن را از روش های استنشاق از راه بینی و همچنین تزریق استفاده می نمایند. از دیگر فازهای کوکائین، مصرف کوکائین باعث می شود تا افراد حالت سرخوشی داشته باشند و برای مدت معینی توهمات ذهنی مختلف خود را کنار بگذارد.

اما آیا این حالت می تواند تأثیرات مخربی روی سیستم های عصبی و فعالیت مغز آن ها نداشته باشد؟

قطعاً پاسخ به این سوال خیر است زیرا کوکائین نیز مانند مواد مخدر دیگر عوارض مختلفی دارد که در صورت اعتیاد به کوکائین این عوارض تشدید شده و می تواند باعث اختلالاتی در روند زندگی و انجام کارهای روزمره برای افراد داشته باشد.

اعتیاد به کوکائین

دلایل مصرف کوکائین در بین افراد مختلف

همانطور که در بالا گفته شد اعتیاد به هر ماده مخدری می تواند دلایل مصرفی مختلفی داشته باشد. بسیاری از افراد به عنوان یک تفریح و یا شاید برای اولین بار در جشن ها و دورهمی های دوستانه به سراغ مصرف کوکائین می روند. اما دیگر نمی توانند پاسخ درستی به وسوسه های بدن خود بدهند و مجبور به استفاده دوباره از این ماده می شوند تا جایی که اعتیاد به عوارض کوکائین و خود کوکائین گریبان گیر آن ها می شود.

برخی از افراد نیز به دلیل رهایی از مشکلات مختلف زندگی و آزاد کردن فکر خود برای لحظات کوتاه نیز به سمت این ماده می روند. البته اعتیاد به عوارض کوکائین و خود کوکائین می تواند در سطوح مختلفی قرار بگیرد. ولی هر چه وابستگی به این ماده بیشتر شود، اختلالات درونی افراد و مشکلات سیستم اعصاب و روان آن ها نیز بیشتر می شود.

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است تا اعتیاد به کوکائین در کشور ما پایین تر از مواد دیگر باشد و در واقع طیف خاصی از جامعه به سمت مصرف این ماده بروند. قیمت بسیار بالاتر کوکائین نسبت به مواد مخدر، روانگردان و محرک دیگر است.

این قیمت بالا باعث می شود تا دسترسی به ماده کوکائین در سطح پایین تری قرار داشته باشد و افراد برای رسیدن به حالت سرخوشی به سمت استفاده از مواد دیگری مانند گل بروند که پیدا کردن آن ها بسیار راحت تر می باشد.

مصرف کوکائین چه احساسی به فرد می دهد؟

  • خوشحالی
  • برانگیختگی
  • بیداری و هوشیاری
  • اطمینان
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش دمای بدن
  • احساس گرما
  • احساس بیماری
  • احساس اضطراب
  • پارانوئید (شکاک) شدن

خطر ابتلا به بیماری های مختلف هنگام استفاده از روش تزریق کوکائین

در بالا اشاره شد که دو روش برای مصرف کوکائین وجود دارد. مسئله ای که در اینجا می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد، خطراتی است که در هنگام استفاده از روش دوم، می تواند فرد مصرف کننده یا دیگر افرادی که درگیر اعتیاد به کوکائین هستند را تهدید کند.

در این روش افراد از طریق سرنگ اقدام به تزریق کوکائین به بدن خود می کنند و این ماده از طریق خون انتقال پیدا می کند. استفاده از سرنگ مشترک می تواند خطر ابتلا به بیماری های خونی و عفونی مانند اچ آی وی و هپاتیت را افزایش دهد.

البته در ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای دیگر کوکائین را همراه با هروئین مصرف می کنند که می تواند علاوه بر خطرات روانی، بر جسم آنها نیز تأثیرگذار باشد. البته روش دیگر استفاده و مصرف کوکائین به عنوان یک ماده مخدر نیز عوارض مختلفی مانند گرفتگی یا آبریزش بینی، خونریزی دائمی بینی، بروز زخم های داخلی در صورت مصرف زیاد، مرگ بافت های داخلی بینی، ایجاد سوراخ در غضروف میانی داشته باشد.

عوارض خطرناک اعتیاد به کوکائین

یکی از عوارض اعتیاد به کوکائین در بالا مورد بررسی قرار گرفت که از طریق روش استفاده این ماده فرد معتاد را تهدید می کند. در واقع زمانی که افراد به وابستگی شدید به کوکائین برسند حاضرند از هر روش برای استفاده از آن و رسیدن به سرخوشی ناشی از مصرف کوکائین برسند و ریسک بالای آن برای ابتلا به بیماری های مختلف را نیز بپذیرند.

البته این از خاصیت های اعتیاد است که باعث می شود فرد پس از دیدن عوارض آن از کرده خود پشیمان شود در حالی که هیچ راهی برای بازگشت به گذشته برای او باقی نمانده است. مصرف مکرر کوکائین و اعتیاد به آن، در بسیاری از کشورها باعث بروز اختلالات عاطفی شده است و اضطراب را در افراد مصرف کننده بسیار بالا برده است.

معمولاً استفاده از هر ماده محرک و تحریک کننده برای شادی بخشی، می تواند در بلند مدت اثرات مختلفی روی سیستم روانی فرد بگذارد. همچنین افسردگی و اضطراب را به دنبال داشته باشد. افسردگی در اعتیاد به کوکائین زمانی به وجود می آید که فرد به حالت جنون در مصرف این ماده مخدر رسیده است و حتی مقدار زیادی از این ماده نیز نمی تواند فرد را ارضاء نماید.

با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که کوکائین مانند مواد افیونی مسمومیت به همراه ندارد اما در صورتی که به مقدار بیش از حد مصرف شود می تواند کشنده باشد. یکی از عوارض اعتیاد به کوکائین را می توان به تأثیرات مصرف این ماده مخدر بر روی قلب افراد نسبت داد.

عوارض اعتیاد به کوکائین

کوکائین بر روی قلب افراد مصرف کننده اثر سمی دارد و با توجه به فرسودگی که برای سیستم قلبی – عروقی به وجود می آورد. همچنین می تواند در صورت مصرف بسیار زیاد، باعث ایست قلبی نیز شود.

از دیگر آثار و عوارض اعتیاد به کوکائین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وخیم تر شدن حال بیماران مبتلا به آسم.
  • تند مزاجی، عصبی بودن، پرخاشگری.
  • تکرار در حرکات یا گفتار.
  • ارضاء شدن طولانی تر مردان در هنگام مقاربت جنسی.
  • آسیب به کلیه ها و کبد.
  • افزایش احتمال سکته قلبی و مغزی.
  • انواع گوناگون توهم.
نظرات کاربران:
مهسان
پاسخ به این نظر
1402/11/21

3 روزه که فهمیدم پسرم کوکائین مصرف می کنه و واقعا دارم نابود میشم اصلا نمیدونم بهش بگم که متوجه شدم یا نگم چیکار بایدکنم؟ کمکم کنید

0 0
ارش
پاسخ به این نظر
1399/1/11

سلام دوستان خواستم بگم بهترین ترکیب برای نابودی ترکیب قمار مشروب دختر و کوکائین تا زندگیتون تو 3 ماه مثل من نابود بشه. پس اگه دنبال داغون کردن خودتون هستین اینارو فراموش نکنین مخصوصا کوکاینو که کار به جایی کشونده که دیگه دارم چیزای میبینم که بقیه نمیبینن. گز گز کرم زیر پوستم که شروع شده چند وقته این کوکائین فقط جو هیچی نداره حتی فاز خوبی نداره. شاید اینی که تو ایرانه اینه. این دخترای احمقم که همه عشق کوک و جوشن هیچی نمیفهمن فقط دنبال برنامه. الان که دارم به قبل فکر میکنم همشر فرار به جلو این کوکائین. هیچی نداره هیچی!!!!

2 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ