22006198 021

بررسی افسردگی با ویژگی های اضطرابی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
بررسی افسردگی با ویژگی های اضطرابی

بسیاری از انسان ها در طول حیات خود بارها احساس غم و اندوه را به شکل طولانی مدت و یا کوتاه مدت تجربه کرده اند، پایداری این حس ها به شکل طولانی مدت در افراد منجر به بروز اختلالی به نام افسردگی می شود. افسردگی در هر شخصی به شکل متفاوت بروز پیدا میکند و ممکن است علائم آن با سایر مبتلایان متفاوت باشد. افسردگی انواع گوناگونی دارد که از جمله رایج ترین نوع آن افسردگی با ویژگی های اضطرابی است که تقریباً اکثر افراد در طول زندگی خود بارها به دلایل گوناگون آن را تجربه می کنند.

افسردگی با ویژگی اضطرابی چیست؟

اضطراب به تنهایی خود یک اختلال روحی است که در برخی افراد به علت تنش های شدید در طولانی مدت به دلایل مختلفی نظیر: کار یا رویداد خاصی رخ میدهد. شاید بسیاری از شما این اختلال را بارها احساس و تجربه کرده باشید. اختلال اضطراب به خودی خود مشکلی ایجاد نمیکند این اختلال زمانی منجر به بروز مشکل می شود که به شکل مداوم و طولانی مدت باشد، این نوع از اضطراب ها در طولانی مدت باعث بروز افسردگی در افراد می شوند.

هنگامی که شما اضطراب بیش از حد داشته باشید نمی توانید به درستی بر روی مسائل پیرامون خود تمرکز کنید در این مواقع ذهن و بدن شما حجم بالایی از هورمون ها و تنش ها را به شکل طولانی مدت تحمل میکند و نتیجه این فرآیند ابتلای فرد به نوعی افسردگی با ویژگی های اضطرابی است که در این نوع بیماری، فرد در کنار اضطراب شدید از افسردگی نیز رنج می برد.

افسردگی با ویژگی های اضطرابی

شیوع افسردگی با ویژگی های اضطرابی

آمار و نتایج بسیاری از تحلیل ها نشان می دهد که تقریباً نیمی از مردم جهان به دلایل گوناگونی مانند: ترس طولانی مدت از امتحان یا اضطراب طولانی مدت ناشی از رانندگی یا حتی ترس از ابتلا به بیماری خاصی به افسردگی با ویژگی های اضطرابی مبتلا هستند. عدم درمان این نوع اختلال در مراحل حاد می تواند منجر به خودکشی شود، امروزه مرگ ناشی از خودکشی یکی از مهمترین دلایل افزایش آمار مرگ و میر جهان می باشد.

جالب است بدانید یکی از بالاترین آمار شیوع افسردگی با ویژگی های اضطرابی مربوط به کودکانی است که مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته اند. ترس از والدین در این کودکان در طولانی مدت منجربه بروز علائمی نظیر: بی قراری، بی خوابی، شب ادرایمی شود. امروزه افزایش حجم و ابعاد کاری انسان ها و افزایش انتظار و سطح توقع خانواده ها و جامعه از افراد یکی از مهمترین علل شیوع افسردگی با ویژگی های اضطرابی در جهان می باشد.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست نئو

روش های تشخیصی اختلال افسردگی با ویژگی های اضطرابی چیست؟

این بیماری نیز همانند سایر بیماری ها و اختلالات دارای یکسری علائم است که پزشک یا روانشناس با کمک آنها نوع اختلال را تشخیص می دهد، این علائم عبارتند از:

  • پریشانی در خواب (خواب های نامنظم)
  • سستی و بی حالی
  • عدم تمرکز و تضعیف حافظه در بلند مدت
  • داشتن احساس نگرانی بی دلیل (بی قراری)
  • گریه کردن بی دلیل
  • ناامیدی و بدبینی

درمان افسردگی با ویژگی های اضطرابی

درمان افسردگی با ویژگی های اضطرابی به علت آنکه ترکیبی از چندین بیماری می باشد و در طولانی مدت شکل گرفته است برای پزشکان بسیار سخت است، از طرفی روش های درمانی با دارو در بیشتر موارد یا باعث تشدید اضطراب می شوند یا اثر افزایشی بر روی علائم افسردگی دارند به همین علت زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و به شکل کلی در شرایط حاد که بیمار نیاز به درمان زود هنگام داشته باشد از ترکیبات دارویی نظیر: سروتونین و بنزودیازپین استفاده می شود اما در حال حاضر یکی از بهترین و متداول ترین روش های درمان افسردگی با ویژگی های اضطرابی روانکاوی می باشد چرا که در بیشتر موارد داروها اثرات کوتاه مدت داشته و علائم بیماری بعد از مدتی به شکل تشدید شده باز می گردند.

افسردگی آتپیک چیست؟

افسردگی آتپیک یا غیر عادی نوعی از افسردگی است که بعد از یک رویداد یا اتفاق خوب برای اشخاص رخ می دهد. در این نوع از افسردگی هیچ علامت ظاهری در فرد برای تشخیص وجود ندارد ولی این افراد از نظر روحی و ذهنی فردی منزوی و افسرده هستند. از جمله علائم این نوع افسردگی افزایش وزن، خوابیدن بیش از حد، احساس طرد شدگی و حساسیت شدید، درد در عضلات و سنگینی عضلات بدن می باشد.

تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی آتپیک

  • مهمترین تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی آتپیک در میزان اشتهای افراد می باشد در افسردگی آتپیک میل زیاد فرد به خوردن غذا و در نتیجه آن افزایش وزن بدن دیده می شود اما در افسردگی با ویژگی های اضطرابی به علت آنکه بدن به شکل طولانی مدت متحمل حجم زیادی از هورمون هایی نظیر: کورتیزول بوده است با بی اشتهایی شدید و لاغری محسوس مواجه است.
  • در افسردگی نوع آتپیک علائم بیماری در ظاهر فرد قابل مشاهد نیست و روانکاو یا پزشک تنها در زمان مشاوره می توانند متوجه این نوع از افسردگی شود اما در افسردگی با ویژگی های اضطرابی علائم بیماری کاملاً مشهود و قابل تشخیص است.
  • تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی آتپیک در کیفیت خواب می باشد. یکی از علائم بیماران مبتلا به افسردگی با ویژگی های اضطرابی بی خوابی می باشد اما در بیماران مبتلا به افسردگی آتپیک خواب های طولانی و عمیق به کرات دیده می شود.

بررسی افسردگی با ویژگی های اضطرابی

افسردگی از نوع مالیخولیا

مالیخولیا یکی از انواع حاد افسردگی هامی باشد در این نوع افسردگی فرد در دنیای خیالی خود غرق شده است و هیچ صدایی را از محیط خارج از دنیای خود نمی شود. افسردگی مالیخولیا نوع بسیار حاد از افسردگی های MDD می باشد که می تواند تاثیرات جدی بر روی سلامت روان انسان بگذارد. این نوع از حالت های افسردگی در افرادی دیده می شود که غم و اندوه شدیدی را به صورت طولانی مدت تحمل کرده اند. این افراد در اکثر موارد از انجام کار یا حرف زدن و برقراری ارتباط با اطرافیان پرهیز می کنند.

این نوع از افسردگی بسیار علائمی مشابه با افسردگی با ویژگی های اضطرابی دارد که تشخیص آن را با دشواری هایی همراه کرده است. تلاش فرد برای خودکشی یکی از علائم حاد این نوع افسردگی می باشد. افسردگی مالیخولیایی باید به سرعت تشخیص و درمان شود چرا که در مراحل حاد این بیماری فرد به شکل خیالی احساس گناه کرده و شروع به خود آزاری می کند.

تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی مالیخولیا

  • مهمترین تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی مالیخولیا در واکنش بیماران به محرک خارجی است. در افسردگی با ویژگی اضطرابی فرد به محرکه های محیط خارجی خود مانند: برقراری ارتباط با اطرافیان عکس العمل نشان می دهد، ولی در افسردگی مالیخولیایی بیمار به هیچ وجه با دنیای خارج از دنیای خیالی خود ارتباط برقرار نمیکند.
  • در افسردگی با ویژگی های اضطرابی فرد در بیشتر موارد کارها و فعالیت های روزمره خود را انجام می دهد و تنها از برقراری ارتباط با اطرافیان خودداری میکند اما در افسردگی از نوع مالیخولیا فرد به شکل کامل منزوی بوده و هیچ فعالیت یا برخوردی با محیط اطراف ندارد.
  • در افسردگی با ویژگی های اضطرابی فرد تمایلی به خوردن غذا ندارد ولی در مبتلایان به افسردگی مالیخولیا پرخوری غیرعادی و چاقی بیش از حد دیده می شود، در موارد نادر نیز این افراد به هیچ وجه غذا نمی خورند.
  • مهمترین تفاوت افسردگی با ویژگی های اضطرابی و افسردگی مالیخولیا روش درمان این دو افسردگی است. برای درمان افسردگی مالیخولیا پزشکان به شکل ترکیبی از تجویز داروهای قوی مانند: سرتونین به همراه روانکاوی استفاده می کنند اما در درمان افسردگی با ویژگی های اضطرابی فرد تنها با یک دوره روانکاوی می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ