22006198 021

با مردی که حرف نمی زند چه کنم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(12 رای)
با مردی که حرف نمی زند چه کنم؟

همسرم، سخت کوش، صادق و قابل اعتماد است. به من احترام میگذارد. من از قابل اعتماد بودن او قدردانی میکنم، اما او در خانه بیشتر ساکت است و به ندرت شروع به گفتگو میکند. سکوت او مرا ناراحت میکند. آیا راه حلی وجود دارد؟ صحبت های زیادی در مورد تفاوتهای مغز زن و مرد وجود دارد، تا جایی که گفته میشود مردان و زنان به سبکهای مختلفی صحبت میکنند. حقیقت این است که مغز، نوع فرهنگ ما را منعکس میکند و مغز زن و مرد از بدو تولد یکسان نیست. اشکال متفاوت از واقعیت و فرهنگهای مختلف، طبیعی است. مردان و زنان متفاوت فکر میکنند، اما هر دو میتوانند تغییر کنند و با یکدیگر سازگار شوند.

بطور کلی برای زنان گفتگو کردن باعث ایجاد صمیمیت میشود و ازدواج موجی از صمیمت است. شما میتوانید احساسات و افکار خود را به یکدیگر بگویید و همچنان همدیگر را دوست داشته باشید. وقتی زنی با پارتنر خود صحبت میکند گویا بزرگترین ترس آنها در حال رانده شدن است. اما مردان در جهانی سلسله مراتبی زندگی میکنند که در آن استقلال و موقعیت خود را حفظ میکنند. آنها مراقب هستند تا از خود در برابر تحت فشار قرار گرفتن محافظت کنند. شما اگر پا در میانی کنید، میتوانید بر این تفاوت غلبه کنید. مثال، مردان درک میکنند که گاهی همسرشان به این دلیل او را نصیحت میکند زیرا که خود را ملزم میداند تا تلاش کند به شوهرش نزدیک شود.

ممکن است به این دلیل نیز باشد که مرد فقط با همسرش در یک اتاق است و نیازی به گفتگو با او احساس نمیکند. یا در برخی موارد به این دلیل است که نمیداند چه بگوید. حتی اگر او در مرحله آشنایی رابطه پرحرف بوده باشد، سکوت برای او طبیعی است و به او آرامش می بخشد. گاهی این بدان معناست که در «منطقه امن» خود باقی می ماند تا محدودیتها را بهتر درک کند. ظاهرا همه شما تجربه کرده اید که چگونه جسارت فراتر از منطقه امن فرد باعث ایجاد اضطراب میشود.

صحبت کردن با همسر

محرم اسرار

بعضی از مراجعین میگویند، وقتی همسرم با من گفتگو نمیکند احساس میکنم من را به عنوان محرم اسرار خود نمیداند. در صورتی که مرد نیازی به صحبت کردن نمی بیند و آنطور که زن فکر میکند نیست. اگر میخواهید به کسی نزدیک تر شوید که بطور طبیعی و داوطلبانه معلوماتی از خود ارائه نمیکند، پرسیدن سوالات زیر میتواند به راحتی تاثیرگذار باشد. تصور کنید با مردی بسیار کم حرف قرار گذاشتید که از اینها لذت می برد! هر یک از شما به نوبت به هر سوال پاسخ میدهید.

  • چه کسی را به عنوان مهمان برای شام دعوت میکنید؟
  • دوست داری مشهور باشی؟ از چه طریقی؟
  • تا بحال پیش آمده قبل از برقراری تماس تلفنی، آنچه را که میخواهی بگویی را تمرین کنی؟ چرا؟
  • چه روزی برای شما یک روز عالی خواهد بود؟
  • آخرین بار کی برای خودت یا برای شخصی دیگر آواز خواندی؟
  • بزرگترین دستاورد زندگی شما چیست؟
  • خانواده شما چقدر با یکدیگر صمیمی هستند؟
  • آیا احساس میکنی دوران کودکی ات شادتر از بقیه افراد بوده است؟

در حالی که صحبت کردن در مورد این سوالات دشوار است، اما برای اینکه یاد بگیرید چگونه با این شرایط روبرو شوید، میتواند جهت ترغیب همسرتان به صحبت کردن بیشتر، کمک کننده باشد. این تکنیکها البته مانع مقابله با همسرتان نیز خواهد شد. شما میتوانید به جای مواجهه، انتقاد، سرزنش و غیره با نگرش و قصد اطلاع رسانی به او نزدیک شوید. به او بگویید که قصد کمک گرفتن دارید و از او دعوت کنید تا برای کمک به شما همراه شود. زیرا به او نیز بستگی دارد که چگونه کمک کند. عکس العمل مناسب عامل بزرگی در کیفیت رابطه زناشویی است.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین ازدواج

نکات زیر راه حل های شگفت انگیزی را به شما ارائه میدهد!

شغل مردان نیز اغلب میتواند از علاقه مندی های خاص آنها باشد. حتی زمانی که مورد علاقه شان نیست، دوست دارند از مهارتها و عقل خود برای درگیر شدن و پیشرفت در شغل خود استفاده کند. علاوه بر این کار، امنیت مالی و احساس موفقیت را فراهم میکند. بنابراین، در صورت پرسیدن سوالات در حیطه شغلی، او تلاش خواهد کرد تا سرزنده، شوخ طبع و پرحرف باشد.

  • بررسی کنید که آیا شوهرتان احتمال دارد بیشتر حضوری با شما صحبت کند یا تلفنی. گاهی بعضی مردان در گفتگوی رو در رو مشکل دارند. بنابراین، اگر شوهرتان در صحبت کردن با تلفن بهتر است، زمانی که برای صحبت در دسترس است با او تماس بگیرید.
  • پیاده روی؛ برای کسانی که در گفتگوی رو در رو راحت نیستند، راه رفتن در کنار هم در یک خیابان ساکت یا یک مسیر پیاده روی همراه با صحبت کردن ممکن است یک استراتژی خوب باشد.
  • گفتگو؛ سعی کنید در مورد نیازها و احساسات خود با او بحث کنید. به هر حال، صحبت کردن، گاهی اوقات میتواند به تغییر نگرش نیز کمک کند. به او بگویید که سکوت مداوم او شما را ناراحت میکند. ناراحتی، چه در زندگی و چه در روابط، کیفیت و طول عمر رابطه را کم میکند و مطمئناً او نمیخواهد عمداً بین شما شکافی ایجاد کند که به جدایی ختم شود. آیا او حاضر است روی مبل بنشیند و با شما صحبت کند؟
  • روابط اجتماعی؛ ممکن است این گزینه نیز به شما کمک کند که روابط اجتماعی بیشتری با دوستانتان داشته باشید که احساس کنار گذاشته شدن نکنید. وقتی همسرتان احساس تنهایی در یک خانه خالی میکند، شرایط شما را بهتر درک میکند.
  • مشاوره زوجین؛ اگر احساس میکنید که نیاز به رسیدگی بیشتر به این موضوع دارید، مشاوره زوجین میتواند یک جلسه مشاوره مفید برای انجام این کار باشد. روانشناس میتواند همسرتان را متقاعد کند که مکالمه مهم است و بخش مهمی از نگه داشتن یک رابطه است.

چگونه با مردی که حرف نمیزند، صحبت کنم؟

خطاب به مردان: خودآگاه شدن

خودآگاهی جدیدترین کلید واژه در مدیریت کسب و کار برای مردانی است که میخواهند رهبران خوبی باشند. خود اندیشی به شما این امکان را میدهد که به خود واضح تر فکر کنید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و خلاق تر شوید. تصمیمات صحیح تر بگیرید، ارتباط بهتری با رقیبان خود برقرار کنید و روابط تجاری قوی تر ایجاد کنید. خودآگاهی در روابط زناشویی جهت گفتگو با همسر نیز به همان اندازه روابط تجاری اهمیت دارد.

با خودتان به صلح برسید

نکته کلیدی این است که بدانید چه چیزی برای همسرتان و شما تاثیرگذار است و سپس استراتژی هایی در این زمینه بکار گیرید. امیدوار باشید و این مطمئناً زندگی غنی تری را برای هر دوی شما فراهم میکند. افراد متاهل تمایلی به اختلاف و تعارض در رابطه ندارند. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً شما نیز جز همین دسته هستید. شما میتوانید وظیفه خود را درست انجام دهید، این مقاله نیز برای کمک به شما نوشته شده است. تشکر از شما برای اینکه در انجام وظیفه خود تلاش میکنید!

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ