22006198 021

تحلیل فیلمِ زندگی زیباست (Life is Beautiful)

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(6 رای)
تحلیل فیلمِ زندگی زیباست (Life is Beautiful)

فیلمِ «زندگی زیباست» برای مربیان، روانشناسان، محققان، والدین و همه کسانی که برای رشد شخصی و زندگی رضایت بخش افراد جامعه تلاش میکنند، توصیه میشود. این نسخه فیلم راه منحصر به فردی را برای یادگیری در مورد روانشناسی مثبت، خلاقیت و آنچه که در مورد انسان درست و بهترین است، ارائه میدهد. شامل ده ها تصویر خاطره انگیز است و مملو از مفاهیم کاربردی برای یادگیری است. روانشناسی مثبت نگر یکی از مهمترین تحولات مدرن در علم روانشناسی است. این فیلم به خوبی نقاط قوت شخصیت بازیگر را بعنوان پدر و دیگر مفاهیم روانشناسی مثبت را نشان میدهد و راه های جدیدی برای تفکر در مورد ظرفیت وجودی انسان را القا میکند. چنانچه پیشتر ذکر شد، این فیلم برای مربیان، دانشجویان، روانشناسان و محققان نوشته شده است. اما هر کسی که عاشق فیلم است و میخواهد زندگی خود را تغییر دهد، آنرا الهام بخش و مرتبط با نفس خویش خواهد یافت. زیرا تماشای فیلمِ توصیه شده در این مقاله به خواننده کمک میکند تا مهارت تشخیص نقاط قوت را در خود و دیگران تمرین کند و از رشد شخصی و خودسازی حمایت کند.

پس، این مقاله را بخوانید تا در مورد روانشناسی مثبت اندیش بیشتر بدانید و در نهایت برای تبدیل شدن به فردی بهتر، این فیلم را تماشا کنید!

فیلم زندگی زیباست

محتوای فیلم

فیلم «زندگی زیباست» از جمله فیلم هایی است که به لیست فیلم های مورد علاقه من اضافه شد. بعد از تماشای فیلم، اتفاقا کشمکش و درد و سختی باعث شده که هر روز نگاه مثبتی به زندگی داشته باشم. صبح که از خواب بیدار میشوم برای چالشهای روز پیشرو آماده هستم. چون انتخاب کرده ام حسرت هیچ چیزی را در زندگی نداشته نباشم. حتی اگر امشب بمیرم، میتوانم بگویم که خوب است زیرا من از تجربیاتم در مورد مشکلات روحی و دوران کودکی وحشتناک، جهت ایجاد تأثیر مثبت بر اطرافیانم به جای تأثیر منفی استفاده میکنم.

در دهه 1930 ایتالیا، یک پیشخدمت یهودی سرخوش و شاد به نام گویدو با خواستگاری و ازدواج با یک زن دوست داشتنی از یک شهر مجاور، زندگی افسانه ای را آغاز میکند. گیدو و همسرش صاحب یک پسر میشوند و تا زمان اشغال ایتالیا توسط نیروهای آلمانی در کنار هم به خوشی زندگی میکنند. در تلاش برای نگه داشتن خانواده اش و کمک به پسرش برای زنده ماندن از شرایط وحشتناک اردوگاه کار اجباری یهودیان، فرزندش تصور میکند که هولوکاست یک بازی است و جایزه بزرگ هنگام برنده شدن یک تانک است. اتفاقاتی که در پی این موضوع پیش می آید، در حین خندیدن باعث گریه شما میشود و هماهنگی عاطفی ایجاد میکند. گیدو پسربچه خردسال، دارای شخصیت و بازیگری شگفت انگیزی است. تلاش برای زیبا نشان دادن وضعیت جهنمی که بوجود آمده است، درد را بخوبی توصیف میکند. به نظر من گیدو شخصیتی فراموش نشدنی است.

در فیلم زیبایِ روبرتو بنینی، پدری پس از ورودشان به پادگان سربازان مربوط به اردوگاه کار اجباری نازیها، دنیا را برای پسر خردسالش تفسیر میکند. او به معنای واقعی کلمه هشدارهای وحشتناک نگهبان زندانِ اس اس که قوانین را نعره کنان به زبان آلمانی بیان میکند، اشتباه ترجمه میکند:

بازی الان شروع میشه. اولین کسی که 1000 امتیاز بگیرد، برنده است. جایزه یک تانک است. او چه خوش شانس است... شما در سه صورت امتیاز از دست می دهید:

  • یک) اگر گریه کنی.
  • دو) اگر میخواهی مامانت را ببینی.
  • سه) اگر گرسنه هستی و یک میان وعده میخواهی... بهتره این رو فراموش کنی!

تفسیر او از پیام گاردِ اس اس عالی بود: ما نقش آدم های پستی را بازی میکنیم که فریاد میزنند. ترجمه اشتباه بود. اما تفسیرِ عالی ای داشت. در شرایط خوفناک و وحشت اردوگاه کار اجباری، وظیفه پدر غیرممکن اما ساده است. داستانی اختراع می کند که به او و پسرش کمک کند زنده بمانند. پدر بنینی سه سال را در اردوگاه کار در آلمان زندانی شد و رنج کشید. بنینی به یاد می آورد که پدرش هرگز داستان تجربه اردوگاه و زندانی شدنش را به گونه ای تعریف نکرد که فرزندانش را بترساند یا افسرده کند و در انتهای فیلم می بینید که تلاش او برای محافظت از فرزندانش تأثیر عمیقی بر او گذاشت. در فیلم Life is Beautiful او چطور به دنبال تلاش به عنوان یک پدر برای محافظت از پسر خردسالش در برابر وحشت جنگ و در عین حال زنده نگه داشتن او بود.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین خودشکوفایی و توانمندی

بله، فیلم یک افسانه است، انعکاسی از واقعیت نیست. اما این داستان شیوه تلاش والدین برای کمک به فرزندانشان را به تصویر میکشد تا احساس بی معنایی را که اغلب در زندگی وجود دارد را درک کنند. در واقع «زندگی زیباست» درباره شخصیت Guido Orefice بحث میکند. اینکه چه چیزی الهام بخش خلاقیت او بود و چگونه آنرا نشان داد؟ ایده های او چگونه اصیل و مرتبط با موقعیت او بود؟ در تکرار صحنه های فیلم میبینید که چگونه بخوبی میتواند به شکل گیری هویت فرزندش کمک کند. این فیلم می گوید «زندگی به همان زیبایی است که شما آن را میسازید و این مزیت نگرش مثبت به زندگی است». فیلم نامبرده شامل شخصیت هایی هست که نمونه ای از تواناییهای اصلی انسان در شرایط سخت از جمله کنجکاوی، انعطاف پذیری، خودآگاهی، تدبیر، صداقت، خلاقیت و همدلی هست.

تحلیل فیلم

تماشای فیلم خانوادگی

فیلم زندگی زیباست به ما میگوید چگونه نوجوانان یاد میگیرند که نقاط قوت و تواناییهای خود را شناسایی کنند؟ با کمال تعجب، یکی از راه های تشخیص این نقاط قوت، در شخصیتهای فیلم مذکور است. نوجوانتان یاد میگیرد که تواناییهای اصلی انسان را درک کند و با شناسایی آن ویژگیها در دیگران، بر اساس آنها عمل کنند. تواناییهایی مانند کنجکاوی، خودآگاهی و همدلی به راحتی در لایه های روانی فیلم مشاهده میشود. وقتی نوجوانان نقاط قوت و توانایی و خلاقیتِ شخصیت اصلی فیلم را تشخیص میدهند، از همان نقاط قوت و کنجکاوی در خودشان بیشتر آگاه میشوند.

لذا، تماشای فیلم با نوجوانتان میتواند به یک تمرین رشدی مهم شخصیت تبدیل شود، بخصوص زمانی که والدین وقت بگذارند و در مورد جنبه های مهم این فیلم با فرزندان خود صحبت کنند. بحثهایی که در نتیجه تماشای فیلم بین شما و فرزندتان بوجود می آید، نه تنها خودآگاهی را برای کودکان، بلکه برای شما به عنوان والدین نیز افزایش میدهد. این گفتگو فرصتی برای والدین است تا داستانهای خود را در رابطه با نقاط قوت شخصیتهای فیلم مورد بحث، به اشتراک بگذارند و همچنین به صحبتهای فرزند خود نیز گوش دهند. در آخر بحث خود را با پرسش از هر یک از اعضای خانواده به پایان برسانید. چه موضوعی در زندگی این سبک خلاقیت را در شما ایجاد کرده است و چگونه این توانایی را در ماه های اخیر نشان داده اید؟ اگر بخواهید این مثبت اندیشی را بهبود ببخشید، چگونه میتوانید اینکار را انجام دهید؟

کودکانتان به شما نیاز دارند که به آنها کمک کنید تا چگونه چرخشهای گیج کننده و اجتناب ناپذیر زندگی را درک کنند. این امر ممکن است حیاتی ترین نقش شما باشد. خبر خوب این است که اینکار بدون دردسر است. فرزندانتان از زمانی که متولد و در نزد شما بزرگ شده اند، به مهمترین ارزشها پی میبرند. اگرچه ممکن است هنوز مهر تأییدی بر رفتارهایشان بطور کامل دریافت نکرده باشند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ