22006198 021

یک دارو برای حل همه مشکلات

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(9 رای)
یک دارو برای حل همه مشکلات

یکی از بیماران برای تسکین درد پای خود استفاده کرد. از روی صحنه افتاده بود. یکی از مردهای کلگری ادعا کرد او یک بطری ودکا را از یخچال بیرون آورده و همراه قرص مصرف کرده و هنگام رانندگی مستقیما با ماشینهای دیگر برخورد کرده است. همه اینها در حالی که او خواب بود، اتفاق افتاده. اکنون نیز تیم شنای امدادی المپیک استرالیا اعلام کرد که از زولپیدوم قبل از بازی استفاده کرده است. زولپیدوم هوشیاری را کاهش میدهد و در فعالیتهایی مانند رانندگی اختلال ایجاد میکند.

شنا تا انتهای استخر

استرالیایی ها از تیم های المپیک خود در سال 2012 کاملاً ناامید شدند. در حالی که تیم میزبان بریتانیا مملو از مدالهای طلا بود، استرالیایی های معروفِ ورزشکار بیشتر از مدالهای فلزی دیگر نتیجه گرفتند و تیم شنای قوی از نظر تاریخی عملکرد وحشتناکی داشت. شش عضو آن اکنون اعتراف میکنند که یک قرص خواب ممنوع، مصرف کرده اند: استینوکس. چیزی که آمریکاییها آنرا آمبین یا زولپیدم می نامند.

آنها به این نکته اشاره کردند که زمانی که آنها دارو را خریداری کردند، توسط کمیته المپیک ممنوع نبوده، بلکه فقط توسط کمیته المپیک استرالیا ممنوع شده بوده است. انتظار میرفت که شناگران یک مدال (احتمالا یک طلا یا نقره) بدست آورند اما چهارم شدند. ده روز مانده به بازیهای لندن، حادثه استیلنوکس در این شهر رخ داد. هر شش عضو تیم ادعا کردند که کل دنیا شاهد عملکردشان بودند. بدین ترتیب تمایل به مصرف داشتند تا اضطراب شان را رفع کنند.

آنها همچنین ادعا کردند که بخشی از آداب و رسوم تیم استرالیایی است که داروهایی مانند زولپیدوم مصرف کنند و کمی خوش بگذرانند. اعضای تیم قبلی اظهار داشتند که چنین آداب و رسومی وجود ندارد. سپس غروب قرص را خوردند. بعد با زنان شناگر تماس گرفتند و روی تخت زن شناگر دراز کشیدند. هم تیمی های زن، نه تنها سرگرم و خوشحال نشدند بلکه اعتراض هم کردند. شنیدن گزارش هایی از این قبیل میتواند برای شما نیز ناراحت کننده باشد. در مورد «رسم» ورزش استرالیایی، گفته میشود که بازیکنان فوتبال بطور معمول زولپیدوم و الکل را با هم ترکیب میکنند تا کمی «سرحال» شوند. جوانان از همین ترکیب استفاده میکنند.

داروی حل همه مشکلات

در مغز چه کاری میکند؟

یکی از مهمترین واسطه های شیمیایی بازدارنده مغز است که انتقال دهنده عای عصبی را تعدیل میکند. زولپیدوم این کار را با ضربه زدن به گیرنده اصلی بنزودیازپین انجام میدهد. این دارو ابتدا به عنوان دارو ایمن به بازار عرضه شد. با این نظریه که، مقدار زمانی که طول می کشد تا کبد نیمی از آنرا دفع کند - فقط دو الی سه ساعت است. بنابراین، بدون خماری صبحگاهی است که ظاهراً بیشتر اثر آن تا صبح از بین می رفت. FDA اخیراً تشخیص داد که کاملاً درست نیست و حداکثر دوز را برای زنان از نصف به 5 میلی گرم کاهش داد.

آیا خواب نرمالی را برای فرد ایجاد میکند؟

خیر، زولپیدوم حالت خواب و بیداری را ایجاد میکند. برخی از محققان، آنرا شبیه به کما میدانند. این حالت بصورت کاملاً مؤثر، به شروع دوباره خواب کمک میکند. این یکی از دلایلی است که از زولپیدوم برای مشکلات کم خوابی استفاده میشود. این دارو همچنین کمک میکند تا شب بیداری هایتان را راحت تر فراموش کنید.

این دارو برای سلامت عمومی بدن چه مشکلی بوجود می آورد؟

استفاده منظم منجر به افزایش پنج برابری میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات، بیماریهای قلبی و تومورها میشود. مطالعات دیگر نشان میدهد که میزان مرگ و میر ناشی از داروهای مشابه نیز افزایش یافته است. زولپیدوم باعث راه رفتن در خواببه خصوص در افراد مبتلا به سندرم پای بیقرار میشود، مردم هنگام راه رفتن در خواب تقریباً هر کاری میتوانند انجام دهند! راه رفتن عجیب و غریب در خواب که توسط زولپیدوم ایجاد شده در حال حاضر یک پدیده شناخته شده جهانی است.

حتی اگر تجربه آن باعث شود فرد را بکشد، افراد دوست دارند به بالا برسند. بالا لزوماً به معنای حالت بالا نیست، بلکه به معنای تغییر پیدا کردن است. احساس میکنید چیزی متفاوت از خودتان هستید. هزاران سال است که افراد الکل مصرف میکنند تا حالت های تغییر را در خود احساس کنند. الکل به همراه بنزودیازپین ها روشی رایج برای افزایش مصرف در دهه شصت و هفتاد بوده است و افرادی که این کار را کردند، گاهی اوقات باعث مرگ شان می شد. امروزه، افراد الکل و نوشیدنی های انرژی زا و یا الکل به همراه زولپیدوم مصرف میکنند و متأسفانه برخی از آنها با استفاده از چنین ترکیباتی می میرند.

هشدار؛ ایجاد تغییرات ناگهانی در داروهای خوابِ تجویز شده ایده خوبی نیست. اگر از داروی خواب زولپیدم استفاده میکنید، باید دوز معمول خود را تا زمانی که روانپزشکتان تغییری ایجاد کند، ادامه دهید. تغییری در دوز خود به تنهایی ایجاد نکنید. با روانپزشک خود صحبت کنید و توصیه های او را دنبال کنید. به نظر میرسد افراد به چیزی غیر از خودشان تبدیل میشوند. آنها تجربیات بدیع و نو میخواهند - تا ذهن خود را به اشکال مختلف حس کنند. اما همانطور که راه های بسیار زیادی برای به خواب رفتن بصورت طبیعی وجود دارد، راه های طبیعی زیادی نیز برای لذت بردن حالات ذهنی «تغییر یافته» وجود دارد.

یکی از آنها خواب است

افراد معمولاً رویاهای خود را به خاطر نمی آورند. اما شما میتوانید کمی زودتر از خواب، بیدار شوید، قلم در دست بگیرید و رویاهای خود را بنویسید. شما میتوانید راحت رویاپردازی کنید - از قبل رویاهای خود را تصور و تجسم کنید. میتوانید مراقبه کنید و بدون استفاده از هیچ دارویی به حالت های خواب و بیداری بسیار دلپذیر برسید. یکی از راه های استاندارد مدیریت خواب، تغییر مغز برای تغییر ذهن است. اما قرص میخورید. در حالیکه بیشتر قرص های خواب آور ممکن است مرگ و میر را افزایش دهند. این دارو شما رو با یک روز طولانی و خسته کننده تنها می گذارد. حافظه را ضعیف میکنند. باعث راه رفتن در خواب میشود و آنها میتوانند شما را معتاد کنند، آنقدر که شما تصور میکنید که نمیتوانید بدون آنها بخوابید.

قرص = خواب. این معادله برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

با این حال میتوانید از راه های دیگری به خواب بروید - تغییر ذهن برای اینکه تغییر در مغز ایجاد شود. شما میتوانید یاد بگیرید که چگونه بیداری را تثبیت کنید تا زمان خواب تان را نیز تثبیت کنید و میتوانید از انجام آن لذت ببرید. در مورد رویاهایی که دارید داستان بسازید. یک کتاب خوب و لذت بخش قبل از خواب بخوانید. گاهی، زندگی متفاوتی را تصور کنید.

دارو درمانی برای خواب تنها یک گزینه برای درمان است و در برخی موارد بهترین گزینه خواهد بود. اما این جایگزین ها را نادیده نگیرید:

  • درمان شناختی-رفتاری CBT: مطالعات روانشناسی نشان میدهد که CBT میتواند به همان اندازه دارو موثر باشد یا حتی موثرتر از درمان دارویی است.
  • مدیتیشن: مدیتیشن نیز میتوانند به بهبود خواب و کاهش علائم بی خوابی و سایر اختلالات خواب کمک کنند. تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرین های تنفس عمیق، آرامش عضلانی و تکنیک های تجسم، درمان هایی برای خواب است که توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه میشوند.
  • محدودیت: این یک رفتار درمانی است که بجای چرخاندن خود در رختخواب، احساس ناامیدی و اضطراب از نخوابیدن، از رختخواب بلند شوید. یک مکان آرام برای استراحت (نه جلوی تلویزیون) پیدا کنید، تا زمانی که احساس کنید آماده بازگشت به رختخواب و خواب هستید. محدودیت خواب همچنین شامل رعایت زمان های منظم بیداری در صبح و عدم ماندن طولانی تر در رختخواب به منظور جبران خواب از دست رفته در شب است.

تغییر ذهن برای تغییر مغز هزاران سال است که کاربرد دارد که میتواند حالت های تغییر یافته ذهن را تحریک کند که خوشایند و سازنده، خلاق و آرامش بخش باشند. زندگی از طریق داروهای شیمیایی بهتر است؟ یا از طریق استفاده جالب از فکر خودتان! تصمیم با شماست!

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ