22006198 021

درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی

خشونت و تجاوز جنسی در بزرگسالی می تواند تأثیرات روانی، عاطفی و فیزیکی بر بازماندگان داشته باشد. در واقع درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی و مقابله با اثرات آن همیشه آسان نیست، اما با کمک و پشتیبانی مناسب میتوان آنها را مدیریت کرد و به درمان آنها پرداخت. یادگیری بیشتر در این مورد می تواند به شما کمک کند تا بهترین شکل مراقبت را برای شروع روند بهبود پیدا کنید.

واکنش های عاطفی و روانی بسیاری وجود دارد که قربانیان تجاوز در بزرگسالی می توانند تجربه کنند. یکی از رایج ترین آنها افسردگی است. طبیعی است که بازماندگان تجاوز در بزرگسالی احساس غم، ناراحتی و ناامیدی داشته باشند. با این حال شما باید سریع تر برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی اقدام کنید.

مهمترین راهکار برای از بین بردن ترس ها، اضطراب ها و سایر عوامل مربوط به این موضوع، استفاده از مناسب ترین درمان و کمک گرفتن از یک مرکز مشاوره معتبر است. توجه داشته باشید آسیب روانی این کار می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد و اثرات متفاوتی را از فرد شاهد باشیم برای نمونه:

  • گسستگی (گسستگی یکی از مکانیسم های دفاعی است که مغز می تواند از آن برای مقابله با آسیب های خشونت جنسی استفاده کند)
  • حملات پانیک (حمله پانیک یک احساس ناگهانی ترس و اضطراب شدید است که در شرایطی اتفاق می افتد که ممکن است خطر فوری وجود نداشته باشد)
  • اختلالات خوردن (تجاوز در بزرگسالی می تواند به طرق مختلف بر بازماندگان تأثیر بگذارد، از جمله درک بدن و احساس کنترل)
  • اختلالات خواب (علائم اختلالات خواب می تواند شامل مشکل به خواب رفتن یا ماندن در خواب، خوابیدن در ساعات غیر معمول روز یا خواب طولانی تر یا کوتاه تر از حد معمول باشد)
  • خودآزاری (صدمه زدن عمدی به خود)
  • سوء مصرف مواد
  • خودکشی (خودکشی قابل پیشگیری است و افکار خودکشی دائمی نیستند)

در ادامه این مقاله شما را با بهترین و معتبرترین مرکز مشاوره برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی آشنا می کنیم. اگر می خواهید بیشتر با این موضوع آشنا شوید ادامه مطلب را بخوانید.

درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی در تهران

اگر ساکن تهران و یا شهرهای نزدیک هستید و از تجاوز در بزرگسالی رنج می برید، نگران درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی نباشید، مرکز مشاوره اینجا مکث جایی است که شما می توانید از خدمات و مشاوره های حرفه ای آن استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سلامت روحی خود برسید.

با افزایش دانش و درک آسیب شناسی های مرتبط با ترومای تجاوز در بزرگسالی در حوزه های بیولوژیکی، روانی و جامعه شناختی به توسعه درمان های موثرتر برای بازماندگان کمک خواهد کرد.

در حال حاضر دارو درمانی برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی در دسترس است. با این حال، آنها اغلب ناکافی یا ناخواسته توسط فرد استفاده می شوند. توجه داشته باشید بسیاری از درمان های روانشناختی در دسترس هستند، اما با اثربخشی متفاوت.

شناخت فرد تأثیر چشمگیری بر شروع درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی دارد. تأثیرات جامعه شناختی حمله از طریق نگرش های مقصر دانستن قربانی و تداوم افسانه های تجاوز، بر توسعه درمان روانی تجاوز تأثیر میگذارد. توجه مثبت درک شده و حمایت اجتماعی اولیه برای بهبود موفقیت آمیز مهم هستند.

آموزش در پیشگیری از تجاوز در بزرگسالی و ایجاد یک محیط حمایتی برای فرد بسیار مهم است. تأثیرات و درمان های بیولوژیکی، روانی و جامعه شناختی نباید متقابل باشد. درک بهتر پیامدهای اجتماعی تجاوز به ایجاد یک درمان جامع تر و فردی برای کمک به کاهش درد جسمی و عاطفی پس از ضربه تجاوز کمک می کند.

آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی

درمان آسیب روانی ریپ و ابیوز در مرکز مشاوره اینجا مکث

اگر برای درمان آسیب روانی ریپ و ابیوز به دنبال یک مرکز مشاوره معتبر و مناسب هستید، در مکان خوبی هستید، مرکز مشاوره اینجا مکث بهترین مکان برای درمان آسیب روانی ریپ و ابیوز است. این مرکز از بهترین کارشناسان و مشاوران برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی و مشکلات مشابه بهره می برد.

دقت کنید بهبودی از اختلال استرس پس از آسیب های مربوط به تجاوز تنها با حذف علائم یا دستیابی به نتایج خاص اندازه گیری نمی شود. بهبودی از این اتفاق به این معنا نیست که فرد تجربه را فراموش کند یا دیگر هیچ علائمی را تجربه نکند. در عوض، بهبود موفقیت آمیز ذهنی است و با این اندازه گیری می شود که آیا فرد مشارکت خود را در زمان حال افزایش می دهد، مهارت ها و نگرش هایی را به دست می آورد تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورد، خود را به دلیل گناه، شرم و سایر شناخت های منفی ببخشد و استرس های خود را کاهش دهد.

از نظر کارشناسان مرکز مشاوره اینجا مکث عوامل زیادی در بهبود موفقیت آمیز دخیل هستند، از جمله:

  • درمان حرفه ای ارائه شده توسط سیستم های پزشکی و قضایی
  • میزان حمایت دریافتی
  • خودپنداره قبلی
  • قدرت شخصی

اثرات کودک آزاری در بزرگسالی

اثرات کودک آزاری در بزرگسالی ممکن است از نظر بیولوژیکی، روانی و جامعه شناختی آشکار شود. با درک بهتر عواقب کودک آزاری، میتوان یک درمان جامع و فردی ایجاد کرد تا درد فیزیکی و عاطفی پس از ضربه را بهبود بخشد.

آمار مربوط به کودک آزاریتکان دهنده است. کودکان بین هفت تا 13 سال آسیب پذیرترین افراد هستند. میانگین سنی برای اولین آزار برای پسران 9.9 سال و برای دختران 9.6 سال است. کودکان اغلب تحت فشار، تهدید یا فریب فعالیت جنسی قرار می گیرند که کاملاً درک نمی کنند. همچنین، آنها نمی توانند برای چنین اعمالی رضایت آگاهانه بدهند.

باید گفت اثرات کودک آزاری می تواند طولانی مدت باشد و تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد و بر سلامت روان قربانی تأثیر بگذارد. آنها اغلب احساس شرم، ناتوانی و انزوا می کنند. اغلب، قربانیان حدود سه برابر بیشتر احتمال دارد که افسردگی جدی را تجربه کنند و چهار برابر بیشتر احتمال دارد که علائم سوء مصرف مواد مخدر را در بزرگسالی ایجاد کنند.

آنها همچنین در طول زندگی خود در معرض خطر قربانی شدن مجدد قرار دارند. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که افرادیکه در معرض کودک آزاریقرار می گیرند، 2 تا 13 برابر بیشتر در معرض قربانی شدن در بزرگسالی هستند. شما می توانید برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی از مرکز مشاوره اینجا مکث کمک بگیرید و بر این آسیب و مشکلات آن غلبه کنید.

درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی

درمان کودک آزاری در بزرگسالی

سخت است که بدانید پس از کودک آزاری چه کاری باید انجام دهید، چه احساسی داشته باشید یا چه گزینه هایی دارید. امنیت شما همیشه در اولویت است. بسیاری از بازماندگان حاضر نیستند بلافاصله پس از کودک آزاری به پزشک مراجعه کنند. با این حال، مشاور با تجربه می تواند هر گونه آسیب های احتمالی را درمان کند.

درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی شاید کمی به زمان نیاز داشته باشد، البته انتخاب مرکز مشاوره معتبر و مناسب می تواند پروسه درمان را سریع تر کند. ما در مرکز مشاوره اینجا مکث می توانید بهترین مشاوره ها را به شما ارائه دهیم.

چگونه تجاوز به خودم را فراموش کنم؟

با اینکه آثار تجاوز ممکن است تا مدت ها فراموش نشود؛ اما ما در مرکز مشاوره اینجا مکث با مشاوره حرفه ای و مناسب کمک می کنیم تا این آثار به حداقل میزان خود کاهش پیدا کند و در بیشتر مواقع سعی می کنیم با درمان خاص افراد آن را فراموش کنند. گروه های پشتیبانی مرکز مشاوره اینجا مکث می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که تنها نیستید. ما مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن احساسات شما فراهم می کنیم.

در این مسیر همچنین ممکن است دارویی برای کمک به شما برای مقابله با اضطراب، افسردگی و مسائل مشابه تجویز شود. توصیه می کنم برای درمان آسیب روانی تجاوز در بزرگسالی و فراموشی این موضوع با مرکز مشاوره اینجا مکث تماس بگیرید.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ