22006198 021

دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(57 رای)
دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران

دکتر روانشناس بالینی یا روانشناس بالینی متخصص واجد شرایطی است که قادر به ارائه خدمات مستقیم به مراجعان در صورتی باشد که دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی میباشد. دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران در زمینه مسائل ذهنی یا رفتاری شخصیتی جنسی و تمام مشکلات روانشناختی می تواند مداخله درمانی کند. روانشناسی بالینی می تواند تست های شناختی و شخصیتی را اجرا و تفسیر کند، بیماریهای روانی را تشخیص، پروتوکل های درمانی را بنویسد و روند تراپی را اجرا کند. دانستن اینکه چه ویژگی هایی در یک دکتر روانشناس بالینی خوب مهمتر است، میتواند ارزشمند باشد. خصوصیات شخصی ممکن است ذاتی یا اکتسابی باشد. روانشناسان موفق دارای بسیاری از ویژگیهای شخصیتی هستند که یک مراجع به شدت به آن نیاز دارد مانند صبوری همدلی و دانش. یک روانشناس بالینی به دنبال کاهش پریشانی و بهبود سلامت روانی مراجعانی است که ممکن است دارای انواع شرایط سلامت روانی یا جسمی باشند.

دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران کم است چه برسد به این که با تجربه و زبده هم باشد. مرکز مشاوره اینجا مکث با داشتن محیطی VIP و دکتر روانشناس بالینی زبده، بهترین خدمات مشاوره و روان درمانی را به شما ارائه میدهد.

خدمات دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران (VIP)

دکتر روانشناس بالینی خوب چه ویژگیهایی دارد؟

در واقع بزرگترین، گسترده ترین و تخصصی ترین رشته روانشناسی را میتوان روانشناسی بالینی دانست. افراد زیادی به این رشته علاقه داشته و با تکمیل کردن دوره تحصیل به عنوان روانشناس بالینی شروع به فعالیت میکنند هر چند افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری گرایش بالینی داشته باشند بسیار سخت است. بطور کلی میتوان گفت یک دکتر روانشناس بالینی خوب کسی است که علاوه بر گذراندن تحصیلات، بصورت عملی نیز در کلینیکها و همینطور بیمارستانها، فعالیتهای آموزشی را فرا گرفته باشد. روانشناس بالینی باید بتواند سلامت روانی افراد را افزایش داده و همچنین برای بالا بردن ارتباط صحیح بین افراد تلاش کند. همچنین یک روانشناس بالینی خوب باید بتواند جدیدترین اختلالات روانی را به بهترین شکل ممکن ارزیابی، تشخیص و درمان کند.

دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران

پیشنهاد روانشناس بالینی برای شما

شما به سرعت متوجه خواهید شد که به عنوان صاحب کسب و کار شخصی خود باید نسبتا سخت کار کنید. با این حال مهم است که بدانید سخت کار کردن بدون هیچ تفریحی چه اشتباه بزرگی است. اگر نتوانید زمانی را از فشار و هرج و مرج کسب و کار شخصی خود فاصله بگیرید، خیلی زود انگیزه خود را از دست میدهید. برنامه ریزی کنید که مرتبا به خود پاداش دهید. لازم نیست حتما تلاش کنید که تعطیلات را در یک کشور خارجی بگذرانید. میتوانید با یک نهار ساده کنار دوستان، یک فیلم با شریک زندگیتان، یک بعد از ظهر در مرکز خرید یا صرفا تنهایی وقت گذراندن یا کتاب خواندن به خود پاداش دهید. هنگامی که وقت و بودجه تان اجازه میدهد، دو روز از کار خود مرخصی گرفته و به یک سفر کوتاه بروید.

افزایش استرس در دنیا

متاسفانه اخیراً با وجود مشکلاتی مثل همه گیر شدن بیماری کرونا، جنگ اسرائیل و فلسطین و شدت گرفتن مشکلات اقتصادی، افراد زیادی درگیر آسیبهای روانی و سایکوسوماتیک شده اند. بیماری کرونا سبب کم شدن روابط اجتماعی افراد و در عین حال، قرنطینه شدن در خانه، جنگ باعث فاصله گرفتن برخی از خانه و زندگیشان باعث ایجاد استرس جمعی شده است. حتی اگر دقت کرده باشید میزان نزاع و طلاق بیشتر از قبل شده است. یکی دیگر از آسیبهای بسیار سنگین و مهم بیماری کرونا، ایجاد وسواس فکری یا همان نوشخوار فکری در افراد است.

اهمیت کمک گرفتن از روانشناس بالینی

ارزش و اهمیت کمک گرفتن از یک دکتر روانشناس بالینی در این روزها بسیار بیشتر از قبل مشخص شده است. در صورتی که افراد اختلالات و درگیریهای خود و دیگران را درک نموده و با کمک متخصصان اقدام به درمان آنها نمایند، میتوان زندگی سالمتر و راحت تری را داشت. کودکان و نوجوانان از جمله آسیب پذیرترین قشرها در این دوران پر استرس و اضطراب هستند. نرفتن به مدرسه و محروم شدن از بازی در فضای باز، یکی از آسیبهای بزرگ برای این دسته میباشد. همه ما در این روزها نیاز به اطلاعات یک روانشناس بالینی خوب داریم.

روانشناس زن یا مرد؟

دکتر روانشناس زن یا مرد با داشتن تخصص برای درمان انواع اختلالات فردی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، انواع فوبیا، انواع مشکلات جنسی و بسیاری از موارد دیگر، میتواند به شما راهکارهای درمانی مفیدی دهد. از این رو فرد می تواند با توجه به ویژگی های خود روانشناس مرد یا زن را انتخاب کند.

لزوم داشتن یک تراپیست برای هر فرد

یکی از دستاوردهای جامعه صنعتی امروز، لزوم مراجعه به دکتر روانشناس بالینی یا همان تراپیست بالینی و ایجاد تغییر در دیدگاه خود نسبت به آینده است. شاید پیش از این هر فردی با مراجعه به روانشناس دچار این دلهره میشد که شاید مشکلات اساسی روانی دارد. یا شاید فردی بیمار است که کسی نباید از بیماری او با خبر باشد. اما امروزه چنین دیدی وجود ندارد و بسیار از افراد برای انواع مشاوره و کوچینگ فردی به مراکز مشاوره مراجعه میکنند.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان شخصیت

انواع خدمات روانشناختی دکتر روانشناس بالینی

درمان انواع افسردگی

درمان افسردگی بر اساس گرایش روانکاوی (کلاسیک و کوتاه مدت) بسیار متفاوت و ریشه ایی تر از درمان های دیگر است. این تفاوت از آنجا حاصل میشود که ریشه افسردگی درمان میشود. ولی در حال حاضر با توجه به زمان بر بودن روانکاوی مرکز مشاوره اینجا مکث از درمانهای شناختی و رفتاری در جهت تسریع کار استفاده میکند که اثر بخشی بیشتری نیز دارد.

درمان انواع اضطراب

چند راهکار برای درمان اضطراب:

  • تمرینهای خانگی برای تشخیص تحریف های شناختی که موجب اضطراب میشود. مثلاً فردی هر شرایط مشابه به گذشته اش را باعث بروز اضطراب میداند، با بررسی شرایط مشابه و دقت در آن بدانیم که الان با گذشته مان و شرایط قبل تفاوت دارد.
  • بررسی ارزیابی فیزیکی توسط روانپزشک برای تجویز دارو.
  • مصرف داروها و دادن گزارش روزانه به دکتر روانشناس بالینی.
  • رفتار درمانی توسط روانشناس.

دکتر روانشناس بالینی و افسردگی

درمان انواع وسواس

درست مثل هر بیماری دیگری، بسیار مهم است که بیماران وسواس، درست درمان شوند. این درمان ممکن است بسته به اینکه اختلال شما کدامیک از اختلالات این طیف تشخیص داده شود متفاوت باشد. به این معنی که اگر اختلال شما نادرست تشخیص داده شود، میتواند زمان باارزش، پول و انرژی شما را هدر دهد. حتی میتواند موجب طولانی شدن رنج ناشی از اختلال شود. اگر فکر میکنید ممکن است به اختلالی متفاوت از مواردی که تشخیص داده شده، مبتلا باشید، حتماً به دکتر روانشناس خود مراجعه کنید و تمام مسائل و نگرانی های خود را با وی در میان بگذارید. نگران بازخورد و یا قضاوت درمانگرتان نباشید. توجه کنید که روانشناسان و روانپزشکان آموزش دیده اند که بدون قضاوت به شما یاری رسانند تا بتوانید بر مشکلات خود فائق آیید.

درمان اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی نوعی بیماری روانی و افسردگی به حساب می آید. این اختلال باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری در زندگی فرد میگردد. اختلال دو قطبی، فرد را از لحاظ روحی، جسمی، فکری و رفتاری دچار مشکل مینماید. در این بیماری دوره هایی در زندگی فرد به وجود می آید که کنترل رفتار از دست فرد خارج شده و مشکلات اساسی در ارتباطات فرد رخ میدهد. در علم پزشکی و روانشناسی بالینی، درمانهایی برای اختلال دو قطبی وجود دارد که میتوان این مشکل را کنترل نمود. جالب است بدانید این اختلال در هر 100 نفر ممکن است برای یک نفر اتفاق بیافتد. با کمک گرفتن از روانشناس بالینی همزمان با مصرف دارو میتوان این بیماری را درمان نمود.

علائمی وجود دارد که میتوان وجود این اختلال را در خود و یا سایر اعضای خانواده تشخیص داد. قطعاً همه افراد در طول زندگی خود ناراحتی و یا افسردگی را تجربه نموده اند. چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که زمانی که دارای اختلال هستیم این حس افسردگی بسیار شدید است. علائم زیر نشان میدهد که شما اختلال دو قطبی را تجربه مینمایید:

  • هر روز احساس غمگین بودن دارید و این حس از بین نمی رود.
  • بی دلیل می نشینید و شروع به گریه کردن میکنید.
  • تمایل و شور و اشتیاق خود را نسبت به هر چیزی از دست میدهید.
  • از چیزهایی که قبلاً لذت می بردید در حال حاضر لذت نمی برید.
  • هر روز احساس بی قراری دارید و آشفته به نظر می آیید.

برای درمان این مشکل دو نوع راه حل وجود دارد. درمان روانی و درمان دارویی، در صورتی میتوان نتیجه بهتری گرفت که از هر دو روش برای درمان استفاده نمود. قبل از هر کاری اقدام به رفتن پیش یک روانشناس بالینی کنید. درمان روانی باید تحت نظارت روانشناس بالینی صورت بگیرد. بطور کلی این نوع درمان برای شناخت اختلال دو قطبی میباشد. پزشک معالج سعی میکند تمام حالت ها و رفتارهای فرد را تشریح نماید تا فرد در زمان مواجهه با رفتارهای خود نسبت به آنها آگاهی کامل را داشته باشد. همچنین تکنیک هایی به فرد آموزش داده میشود تا میزان سازگاری خود را بالا برده و نسبت به اتفاقات حساس نباشد.

درمان دارویی نیز در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولاً از داروهای لیتیومی برای ثابت نگه داشتن خلق و خو استفاده میگردد. در صورتی که از این داروها استفاده مینمایید باید توجه داشته باشید که آب زیادی مصرف نمایید. در صورت کم بودن آب بدن لیتیوم میتواند حالت سمی را در بدن شما به خود بگیرد.

احساس تنهایی

درمان انواع فوبیا

از آنجایی که ترس یک پدیده شناختی است قطعاً میتواند بسیار ساده تر از اضطراب قابل درمان باشد. بطور مثال فردی که از تاریکی، پرواز، بیماری یا حیوانی میترسد. میتواند با تغییر در شناخت و عوامل محیطی و بازتاب های آن به ترس های خود غلبه کند و با رفتار درمانگری و ایجاد رفتارهای جدید بدستاوردهای جدید دست پیدا کند.

مشاوره زوج درمانی توسط متخصص زوج درمانی

اکنون دیگر زمانی نیست که همچون گذشته، کسی از رفتن نزد متخصص زوج درمانی و مطرح کردن مسائل و مشکلاتش اباعی داشته باشد. عمده دلیل همه این موارد، تغییر در سطح فرهنگی اجتماع است که باعث نمود هایی اینچنینی میشود.

مشاوره پیش از طلاق توسط دکتر روانشناس بالینی خانواده

اگر زوجی بخواهند تمام سعی خود را در نگه داشتن زندگی مشترک انجام دهند قطعاً با آسایش فراوان نمیتوانند به مرحله طلاق توافقی دست پیدا کنند. مگر در موارد بسیار خاص و به توصیه مشاوران روانشناس که جدایی را عاملی برای بهبود هر دو طرف بداند و هر دو طرف را از آسیب های احتمالی دور نگه دارد.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست میزان توانمندی و خودشکوفایی

مشاوره پیش از ازدواج توسط روانشناس خانواده

مرکز مشاوره اینجا مکث با توجه به قرار داشتن در کنار مترو میتواند میزبان شما عزیزان از تمام نقاط تهران باشد. مکث، در زمینه انجام مشاوره پیش از ازدواج با استفاده از تکنیکهای جدید، بالاترین سطح از شناخت در ارتباط با فرد مورد نظرتان را به شما میدهد. یکی از این تکنیکها انجام 16 تست بومی شده بین المللی از زوجین میباشد. شناخت ما در زمینه های هوش هیجانی، روابط بین فردی، میل جنسی، عشق، شخصیت و بسیاری از موارد دیگر است. مشاوره های ما برای هر کدام از زوجین، محرمانه است؛ پس خیالتان از بابت تاریخچه خود راحت باشد. در آخر شما متوجه خواهید شد چند درصد احتمال موفقیت در ادامه زندگی برای شما وجود داد.

مشاوره سکس تراپی

مشاوران سکس تراپ یا دکتر روانشناس میتوانند حتی زمینه های ذهنی غلط را هم در مورد روابط جنسی بررسی کنند. آنها با تغییر نگرش در مواردی که رابطه را تخریب میکند، در بهبود آن تلاش کنند. وقتی زوج ها ندانند که ایجاد یک رابطه صمیمانه به رشد جسمی بهتر و همچنین رشد فکری، روانی و عاطفیشان کمک میکند و صرفاً رابطه را برای برطرف کردن میل غریزیشان برقرار میکنند. پس از مدتی با یکدیگر به مشکل برمیخورند و مدام به این فکر میکنند این مشکلات چگونه به وجود آمد و یا چگونه میتوانند حلشان کنند.

مشاوره بهبود ارتباط جنسی

روابط جنسی برای شناخت نیاز به آموزش جنسی توسط سکس تراپ دارد. بنابراین هر مهارتی نیاز به آموزش و یادگیری دارد و این یادگیری از اتاقهای درمان سکس تراپی و همچنین مشاوران روانشناس سکس تراپ، مشاوره جنسی پیش از ازدواج، کتابهایی در مورد مسائل جنسی و مهر ورزیدن شروع میشود.

مشاوره جلوگیری از خیانت و راهکارهای شناسایی آن

باید بخاطر داشته باشیم زمانی که حرف از خیانت میشود، هر دو طرف در یک رابطه آسیب خواهند دید. مهمترین اقدام پس از مواجه با خیانت مراجعه به یک دکتر روانشناس است. بررسی دلایل خیانت و همچنین علتها و میزان رفتاری که در یک رابطه خیانکارانه محسوب میشود به عهده مشاور روانشناس است که میتواند با بررسی دلایل و همچنین در نظر گرفتن شرایط زوج راهکارهایی را به آنها پیش نهاد کند.

خیانت و طلاق

مشاوره بهبود ارتباط فرزندان و والدین

طبق مطلب ذکر شده در روزنامه «Women's Day» درباره ارتباط فرزندان و والدین، بغل کردن کودک به مدت 20 ثانیه هورمون اکسی توسین (Oxytocin) را در بدن او افزایش میدهد. هنگامی که شما کودکتان را بغل میکنید احساسات شما بی آنکه گفته شود به کودک منتقل میشود.

مشاوره تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی را از کودکی آغاز میکنیم و باید ها و نباید ها و خط و خطوط رفتار جنسی را متناسب با فرهنگ آموزش میدهیم. در بحث تربیت جنسی برخلاف اینکه اغلب افراد تصور میکنند، می بایست این آموزشها در دوران ازدواج صورت گیرد اما تحقیقات نشان میدهند که آموزش جنسی با همان شروع بلوغ می بایست آغاز شود.

مشاوره فرزند پروری و آموزش والدین

سبک های فرزند پروری و آشنایی با این شیوه ها باعث میشود ما به عنوان والدین بتوانیم تشخیص دهیم در چه سبک و سیاقی فرزندمان را رشد میدهیم. در واقع خانواده ها همیشه در این تفکر هستند که این سبک و روشی که پیش گرفته اند مناسب ترین راه پرورش کودکانشان است.

مشاوره جلوگیری از طلاق عاطفی

طلاق عاطفی از جمله روند های یک زندگی ناکارآمد است. وقتی در یک زندگی زناشویی قرار داشته باشیم که احساس تعلق خاطر، علاقه، محبت، صداقت و همدلی در آن نباشد. یا صرفاً با یکدیگر در کنار هم در روزمرگی باشیم که اصطلاحاً همزیستی مسالمت آمیز خوانده میشود، باید بگوییم طلاق عاطفی گرفته ایم.

مشاوره بهبود ارتباط با خانواده همسر

همانطور که در کلمه مشاوره خانواده واضح است، از مشاوره دا دن به مجموعه افراد یک خانواده تشکیل میشود. درست است که هر فردی در یک خانواده میتواند به مرکز مشاوره ایی برای مشاوره برود و به تنهایی مسئله خود را با مشاور خود در میان گذارد. اما مشاوره خانواده یکی از پرمحاسن ترین نوع مشاوره ها برای افراد یک خانواده محسوب میشود.

مشاوره ترس از تنهایی و جدایی همسر

تنهایی و تنها ماندن شاید یکی از اولین ترس های انسانی باشد که بصورت متناوب بیان میشود و ترس از تنهایی تنها با روشهای عمیق روانشناسی میتواند درمانی برای ترس از تنهایی باشد. از آنجایی که انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است بنابراین ترس از تنها ماندن برای او میتواند یکی از ترس های اولیه ذهنی باشد.

درمان کمبود علاقه جنسی در زنان

امروزه مسائل مختلفی روی زندگی افراد تأثیر میگذارد و باعث کاهش علاقه و افزایش تنش ها در زندگی مشترک میشود. از مهمترین این عوامل میتوان به کمبود میل جنسی در خانم ها اشاره نمود. در مطالعات روانشناسی که توسط محققان صورت گرفته است، مشخص شده است که مردان در روابط عاطفی وابستگی بیشتری نسبت به خانم ها پیدا میکنند. در حالی که خانم ها بعد از اولین ارتباط جنسی برقرار شده، عاشق طرف مقابل خود میشوند.

مشکلات جنسی

درمان کمبود میل جنسی در مردان

چرخه پاسخ جنسی چهار مرحله دارد: میل (میل جنسی)، برانگیختگی (هیجان)، ارگاسم و پاسخ. زن و مرد هر دو این مراحل را تجربه میکنند، اگرچه زمان بندی متفاوت است. به عنوان مثال، بعید نیست که هر دو شریک در همان زمان به ارگاسم برسند. علاوه بر این، شدت پاسخ، زمان صرف شده در هر مرحله از فردی به فردی دیگر متفاوت است. در اینجا به کمک روانشناس و روانپزشک معمولاً مشکل حل میشود.

درمان زود انزالی

بدون تردید، روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی، یک گزینه کاربردی و کارآمد به شمار می آید. از آنجایی که روش های دارویی ممکن است سلامت فرد را در معرض تهدید قرار دهد، روش ها، تمرین های و تکنیک های طبیعی مانند روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی در این زمینه میتواند بیش از پیش مورد نظر واقع شود.

درمان دیر انزالی توسط سکس تراپیست

معمولاً این مشکل نادرتر از زود انزالی است و با کمک سکس تراپیست و روانپزشک مشکل حل میشود.

درمان واژینیسموس توسط دکتر روانشناس بالینی

یکی از مشکلاتی که میتواند برای خانمها در برقراری روابط جنسی به وجود آید، واژینیسموس است. واژﯾﻨﯿﺴﻤﻮس یک اختلال جنسی شایع از دسته اختلالات تناسلی لگنی دخولی دردناک است. که در آن، اﻧﻘﺒﺎض ﻏﯿﺮارادی عضله های یک سوم ﺧﺎرﺟﯽ واژن است که مانع از مقاربت میشود. برای تشخیص این اختلال این تعریف به کار برده میشود: ﮔﺰارش شخصی زن از سابقه اسپاسم غیر ارادی، ﻣﺪاوم و مکرر ﻋﻀﻼت کف لگن بدلیل ترس یا چندش که در عمل نزدیکی و وارد ﮐﺮدن ﺷﯽ، آلت و معاینه واژﯾﻨﺎل تداخل ایجاد میکند.

مشاوه اختلالات ارگاسمی در زنان توسط سکس تراپیست

اختلال کنشی ارگاسم در زنان بصورت بی ارگاسمی یا آنورگاسمی وجود دارد که مشخص کننده ناتوانی فرد در رسیدن به ارگاسم است. اختلال آنورگاسمی به چند شکل رخ میدهد:

  • آنورگاسمی اولیه: این وضعیت به معنای آن است که زن هرگز ارگاسم را تجربه نکرده است.
  • آنورگاسمی ثانویه: این وضعیت به معنای آن است که زن قبلاً ارگاسم را تجربه کرده اما اکنون در رسیدن به آن دچار مشکل شده است.
  • آنورگاسمی موقعیتی: این وضعیت به معنای آن است که زن تنها در موقعیت های خاصی میتواند ارگاسم را تجربه کند. این عارضه در زنان بسیار شایع است. در واقع، حدود ۸۰ درصد زنان تنها در نتیجه تحریک کلیتوریس، ارگاسم را تجربه میکنند.
  • آنورگاسمی عمومی: این وضعیت به معنای آن است که زن در هیچ موقعیتی نمیتواند به ارگاسم برسد.

مشاوره آمیزشی زوجین

در رابطه جنسی تنها یک مشاور سکس تراپ میتواند بهترین توصیه و راهنمایی را داشته باشد. مشاوران سکس تراپ بدون هیچ قضاوتی و هیچ برداشتی، مسئله را بررسی میکنند. همچنین راهکارهای درمانی و مؤثر را مطرح و آموزش میدهند. آگاهی از نوع لذت بردن از رابطه با همسر خود، خجالت نکشیدن از خود، بدن و دانستن آنچه که میتواند ایرادات ما را در این مسائل بشناسد و بررسی کند و پس از آنراهکار درستی را جلوی پای ما قرار میدهد. بوسیله یک سکس تراپ و یا دکتر روانشناس بالینی هر چه سریع تر مشکل خود را حل کنید. مسائل جنسی میتواند تا مقدار بسیار زیادی در زندگی زناشویی اهمیت داشته باشد.

مشاوره برطرف کردن مقاربت دردناک (دیسپارونیا)

امروزه هر مرکز مشاوره ایی که مشاوره فردی و یا ازدواج و پیش از آنرا ارائه میدهد، مشاوران سکس تراپی هم دارد که میتوانند در این حوزه به افرادی که نیازمند کمک هستند راهنمایی رساند. بنابراین باید بدانیم مسائل جنسی و دانستن در مورد آنها، نه تنها هراسندارد بلکه احتمال آسیب را برای هر فردیو همچنین یک جامعه پایین می آورد. هر چقدر این احتمال آسیب کمتر باشد، دنیای کم خطرتر، روان سالمتر و احساس خوشایندتری را تجربه خواهیم کرد. از همین رو بیشتر مشکلات جنسی با تلاش مراجعین محترم قابل حل است.

مشاوره و درمان انواع اختلالات جنسی توسط روانشناس بالینی

  • پدوفیلیا (بچه بازی)
  • دیدزنی
  • عورت نمایی
  • سادیسم (آزاردهی جنسی)
  • مازوخیسم (آزارخواهی جنسی)
  • مرده خواهی
  • مبدل پوشی
  • مالش گری
  • حیوان دوستی

اعتیاد به سکس

درمان اعتیاد جنسی

  • چگونه بفهمم اعتیاد به سکس دارم؟
  • برقراری رابطه جنسی بیش از حد نرمال تعریف شده در هفته.
  • برقراری رابطه جنسی با شریک های جنسی متعدد.

برقراری رابطه جنسی بدلیل اضطراب و احساس آرامش پس از سکس و مجددا احساس اضطراب دوباره که حاکی از سطح اضطراب بالا است. فکر مداوم در مورد سکس و رها نشدن از این تفکر؛ در واقع یک فرد معمولی پس از رابطه جنسی میتواند چند روزی را به تفکر درباره سکس نگذراند و به فعالیت معمولی خود مشغول باشد اما یک فرد معتاد به سکس، تمام ذهنش مدام درگیر سکس و ایجاد یک رابطه جدید است.

مشاوره پیش از ازدواج در مورد رابطه جنسی سالم

این شوخی تلخ که ریشه طلاق در ازدواج است حکایت از آن دارد که پیشگیری از تعارضات زناشویی باید از زمان ازدواج آغاز شود. از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻃﻼق ﺗأﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﺷﺪﯾﺪی در رواﺑﻂ اﻧﺴﺎﻧﯽ دارد، ﯾﺎﻓﺘﻦ روشهایی ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻃﻼق نیز اهمیت زیادی دارد. به ﺠﺎی ﻣﺪاﺧﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻣﺸﮑﻼت ﻃﻼق، ﺑﺎﯾﺪ سعی ﺑﺮ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻣﺸﮑﻼت در ازدواج داشته باشیم. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ میتوان ﺑﺮ اﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺎوره و آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ از ازدواج بر پیشگیری از ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً ﻃﻼق ﭘﯽ ﺑﺮد.

خود ارضایی در کودکان

دلایل متعددی برای شکل گیری رفتار خود ارضایی در کودکان وجود دارد ولی خود ارضایی یک مشکل روانپزشکی و روانشناختی در کودکان محسوب نمیشود. زیرا علل اصلی این پدیده باید در کودکان کشف شود و معمولاً چون این پدیده از اضطراب کودکان نشأت میگیرد، بنابراین باید مورد بررسی روانشناسی قرار گیرد.

درمان مشکل استرس در کودکان توسط روانشناس بالینی

استرس در کودکان موضوعی است که امکان دارد برای برخی از افراد عجیب و ناآشنا باشد. واقعیت این است که استرس نه تنها در بزرگسالان بلکه در سالها و روزهای اخیر با وجود قرنطینه ها در بین کودکان نیز شایع شده است. شاید این سوال در ذهن شما پدیدار گردد که چگونه میتوان استرس در کودکان را تشخیص داد. کودکان زمانی که از لحاظ روانی به مشکل بیافتند و یا خطری آنها را تهدید نماید دچار استرس میگردند. اگر کودکی هر روز بطور مرتب و روزانه تهدید و یا تحقیر شود دچار استرس میگردد و عزت نفس خود را از دست خواهد داد. استرس در کودکان علائمی مانند جویدن ناخن، کشیدن مو، مکیدن انگشت، شب ادراری و یا دیدن کابوس شبانه باشد. اگر فرزند شما یکی از این علائم را دارد به احتمال زیاد روزانه استرس زیادی به او وارد میشود.

کودکی که دچار استرس است به اتفاقات کوچک واکنش های بسیار شدیدی نشان میدهد. در بیشتر این مواقع چنانچه پدر و مادر آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند میتوانند به راحتی مشکل را حل نمایند اما بهتر است حتما از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید. استرس در کودکان موضوعی است که والدین با آن رفتار دقیق و ظریفی داشته باشند. درمان این موضوع حتماً باید توسط یک روانشناس بالینی متخصص انجام گردد. برقراری ارتباط با کودکان و روش های درمان که در اغلب اوقات با بازی کردن انجام میشود مسئله ای بسیار مهم است. توجه داشته باشید که یک روانشناس بالینی باید تجربه و آگاهی لازم را در مورد کودکان داشته باشد، در غیر این صورت نمیتوان آسیب را درمان نمود. برای درمان آسیب های روانی خود و خانواده از یک روانشناس بالینی حرفه ای کمک بگیرید.

رویکردهای درمانی

  1. روانکاوی کلاسیک و کوتاه مدت
  2. رفتار درمانی
  3. طرحواره درمانی
  4. بازی درمانی
  5. سکس تراپی
  6. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
  7. رفتار درمانی دیالکتیکی

تمام شاخه ها و گرایش های روانشناسی تلاش برای بهبود مراجع دارند و قطعا هر فردی از یک روش درمانی جواب بهتری میگیرد تا روش های دیگر. بنایراین انتخاب رویکرد درمانی پس از انجام ارزیابی اولیه توسط روانشناس انتخاب میشود و این موضوع حتما با مراجع در میان گذاشته میشود تا مراجع اطلاعاتی را از رویکرد درمانی بدست آورد. دکتر روانشناس بالینی، به نام دکتر روانشناس خوانده میشود و تأکید برخی از افراد به روانشناس بالینی بودن و یا عمومی بودن یک درمانگر از جایی که هر کدام روش درمانی مشخص خود را داشته باشند و اثرگذاری خاص خود بر روی مراجع را داشته باشند، بی دلیل است.

برای یک درمانجو کافی است که بتواند ارتباط مؤثری با درمانگر خود آغاز کند و به مسائلی مانند بالینی بودن و یا عمومی بودن روانشناس خود نپردازد.

دانستن حق هر مراجعی است و هنگامی که مراجع احساس کند از رشته دانشگاهی و دانشگاه و پروتکل درمانی درمانگر خود باید بداند، درمانگر موظف است به درمانجوی خود اطلاعات کافی بدهد. اما در اینجا توصیه به مراجعینی است که درمان خود را با مسائلی اینچنینی به تعویق نیاندازند.

تصور اشتباه نسبت به دکتر روانشناس بالینی

تفکر اینکه یک دکتر روانشناس در آمریکا درس خوانده پس دکتر بهتر و زبده تری است، تصور غلطی در درمان است. فقط و فقط باید به اتفاقی که در اتاق درمان میافتد و میزانی از بهبود در خودمان به دنبال خوب بودن روش یک روانشناس در درمان بگردیم. شاید برخی از مراجعین بیان کنند ما نمیتوانیم مدام مشغول پیگیری از یک درمانگر باشیم تا به این آگاهی برسیم آیا او شخص مناسبی برای درمان ما است یا خیر. مسئله این است که ما در کل عمرمان به دنبال هر چیز بیهوده ایی ممکن است بارها و بارها رفته باشیم و یا نتیجه ایی از آنچه که تصور میکردیم برایمان سعادتمندی به همراه نیاورد، ندیده باشیم.

روان درمانگر

روان انسان، مهم ترین دارایی یک انسان است

روان انسان مهمترین موجودی و دارایی یک انسان است. زیرا ۹۰ درصد مسائل جسمی هر انسانی به روح و روان او مربوط میشود. بنابراین چگونه میتوانیم وقتی به دنبال هدفی برای بهبود روان خود هستیم کوتاهی کنیم و از رسیدن به رضایت مندی در درمان خسته شویم. درمان روان یک درمان پر هزینه است و نیاز دارد گاهاً از مسائلی مانند سفر، خرید و هزینه های بی جهت کسر کنیم تا روان سالم تر و احوال بهتری را تجربه کنیم.

وقتی به درون خودمان سر میزنیم متوجه میشویم در یک مهمانی، یا هیچ سفر و یا هیچ خریدی احساس آرامش پیدا نمیکنیم، مگر لحظه ایی آنی. زیرا تمام این رفت و آمد ها مسکن هایی هستند که برای آرامش روانمان استفاده میکنیم. اما اگر به این آگاهی برسیم که میتوانیم با هزینه وقت، انرژی و هزینه مادی به این نتیجه برسیم که آرامش را به دور از هر هیاهویی درون خود پیدا کرده ایم، آن وقت میتوانیم به دنبال دکتر روانشناسی باشیم که به کمک او این آرامش را پیدا کنیم. از دغدغه هایمان حرف بزنیم و راه درمان را جستجو کنیم و در آخر رشد روانی داشته باشیم.

تفاوت دکتر روانشناس بالینی با روانپزشک

دکترهای روانشناس بالینی به صحبت و راهکارهای درمانی برای مراجع میپردازند، اما دکتر روانپزشک صرفا با تجویز دارو و در واقع (دارو درمانی) میتواند مشکلات را در بخش ذهنی و نوروسایکولوژیک مغز درمان کنند. هر فردی با مراجعه به دکتر روانشناس و سعی و تلاش و مبادرت خود در درمان میتواند به بهبود دست پیدا کند. نکته مهم در درمان در واقع خود مراجع است که مراجع برای درمان و ایجاد بهبود،میتواند با تلاش خود و راهنمایی و مهارت یک روانشناس زبده به آن دست پیدا کند. در واقع هیچ فردی نیست که بخواهد و درمان نشود. حتی مشکلات و اختلالات رفتاری و شخصیتی و روانی میتوانند با گذر زمان در درمان های صحیح به بهبود برسند.

ویژگی های دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران چیست؟

یک دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران، ویژگیهایی دارد که میتواند آنرا از دیگر روانشناسان متمایز کند این ویژگی ها عبارت است از:

  • روانشناسان بالینی دارای قدرت عاطفی بسیار بالا هستند و این موضوع به آنها کمک میکند که در هنگام درمان بیماران تحت تاثیر قرار نگیرند. زیرا اگر ناراحتی ها یا مشکلات بتواند بر روی روانشناس تاثیر بگذارد ممکن است در روند درمان اختلالاتی ایجاد گردد.
  • همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که دکتر روانشناس بالینی را نسبت به سایر روانشناسان متمایز کرده است. نوع نگرش بالینی آنها به اختلالات روانی و همچنین بررسی حرفه ای و بسیار عمیق و اختلالات روانی میباشد.
  • در واقع کار روانشناسی بالینی را میتوان همانند هنرمندان و دانشمندان دانست زیرا آنها مانند هنرمندان برای تشخیص یا درمان میتوانند از مهارت، قوای ذهنی و تجربه کمک بگیرند، یا اینکه مانند یک دانشمند باتجربه از فرمول ها و پیش بینی های آماری استفاده نمایند.
  • همچنین دکتر روانشناس خوب باید بتواند علت بیماری و چگونگی به وجود آمدن اختلالات روانی را تشخیص دهد و با کمک روش های جدید روانشناختی مشکلات و اختلالات روانی را برطرف کند.

یک دکتر روانشناس بالینی خوب در تهران چه مشکلاتی را درمان میکند؟

یک دکتری روانشناس بالینی خوب در تهران باید بتواند اختلالات و مشکلات مختلفی را تشخیص داده و شروع به درمان کند که این اختلالات عبارت است از:

آیا روانشناس بالینی می تواند اضطراب را درمان کند؟

روانشناسان در تشخیص اختلالات اضطرابی و آموزش روش های سالم تر و موثرتر به بیماران آموزش دیده اند. نوعی از روان درمانی به نام درمان شناختی رفتاری (CBT) در درمان اختلالات اضطرابی بسیار موثر است.

چه نوع روانشناس اضطراب را درمان می کند؟

یکی روانشناس بالینی مجاز به شما است که کمک می کند تا اضطراب خود را مدیریت کنید، راه های سالمی برای مقابله با علائم اضطراب به شما بیاموزد و سلامت روان شنا را تحت کنترل بگیرید.

کدام درمانگر برای اضطراب بهتر است؟

اختلالات اضطرابی را می توان توسط طیف وسیعی از متخصصان سلامت روان، از جمله روانشناسان، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی بالینی، روانپزشک درمان کرد. پزشکان مراقبت های اولیه نیز به طور مکرر تشخیص می دهند و ممکن است دارو تجویز کنند یا بیمار را به یک ارائه دهنده سلامت روان ارجاع دهند. اما بهترین گزینه برای شما روانشناس بالینی است.

چگونه اضطراب را رفع کنیم؟

برخی از گزینه های مدیریتی برای اختلالات اضطرابی عبارتند از:

  • یادگیری در مورد اضطراب
  • ذهن آگاهی
  • ACT
  • MBCT
  • گشتالت درمانی
  • تکنیک های آرام سازی
  • تکنیک های صحیح تنفس
  • درمان شناختی.
  • رفتار درمانی
  • مشاوره.
  • تنظیم رژیم غذایی.

سوالات متداول

1. تعیین وقت با دکتر روانشناس بالینی؟
برای تعیین وقت با دکتر روانشناس بالینی با مرکز مشاوره مکث تماس حاصل کنید.

2. تفاوت دکتر روانشناس و روانپزشک چیست؟
دکترهای روانشناس به صحبت و راهکارهای درمانی برای مراجع میپردازند، اما دکتر روانپزشک صرفا با تجویز دارو میتواند مشکلات را در بخش ذهنی درمان کنند.

3. آیا روان درمانی ارزش هزینه کردن دارد؟
روان انسان، مهم ترین موجودی یک انسان است. درمان روان یک درمان پر هزینه است و نیاز دارد گاهاً از مسائلی مانند سفر، خرید و هزینه های بی جهت کسر کنیم تا روان سالم تر و احوال بهتری را تجربه کنیم.

4. چرا باید به یک دکتر روانشناس مراجعه نمود؟
روانشناسان با تمرکز زیاد بر فرآیند ارزیابی و تشخیص سعی میکنند روند درمان را تسریع کنند. همین موضوع باعث می شود نیاز به زمان کمتری جهت درمان باشد.

نظرات کاربران:
عطیه
پاسخ به این نظر
1402/10/17

سلام من 32 سالمه و برای فرار از مشکلات خانوادگی با یه اقایی در شهرستان ازدواج کردم الان 6 سال میگذره ومن یه پسر 4 ساله دارم همه چیز خوبه همسرم هم خوبه وزندگیمو دوست دارم اما با خانوادش تفاوت فرهنگی دارم و این موضوع و دخالتهاشون اذیتم میکنه لطفا راهنماییم کنید

0 0
سهیلا
1402/12/15

حتما به یک تراپیست خوب مراجعه کنید ایشون میتونن خیلی کمکتون کنند....

0 0
فرید
پاسخ به این نظر
1400/6/17

سلام آیا درمان مشکلات جنسی را دکتر روانشناس بالینی انجام میده یا سکس تراپیست؟

1 0
فرهاد
پاسخ به این نظر
1400/1/17

با سلام یک دکتر روانشناس بالینی در تهران می خواستم بهم معرفی کنید البه بهتر شمال تهران باشه

0 0
مهسا
پاسخ به این نظر
1399/10/30

سلام وقت بخیر آیا سکس تراپیست هم دکتر روانشن میشه؟ یا روانپزشک و اینکه میشه معرفی بکنید؟

0 0
ساناز
پاسخ به این نظر
1399/9/2

من اخلاقم بده دو تا دختر دارم شوهرم بامن دعوا مکنه میگه داد نزن

2 0
مرکز مشاوره مکث
1399/9/2

سلام، ما شما رو به آرامش دعوت می کنیم. توصیه می کنیم از موسیقی های آرام و ورزش هایی مثل یوگا حتما استفاده کنید.

1 0
حسن
پاسخ به این نظر
1399/2/13

مدت زیادیه که درگیر اختلافات خانوادگی و دعوای همسرم با مادرم هستم. لطفا بهم کمک کنید و راهنماییم کنید که چطوری هم خودمو آروم کنم و هم به این مشاجره پایان بدم.

2 0
مرکز مشاوره مکث
1399/7/10

سلام جناب شما احتیاج به مشاوره خانواده دارید. لطفا با شماره تلفن 22004925 تماس بفرمایید.

1 0
مرکز مشاوره مکث
پاسخ به این نظر
1399/1/14

سلام دوستان عزیز با توجه به اهمیت ارزیابی و تشخیص در روند مشاوره روانشناسی جهت بر طرف کردن مشکلات با متخصصان مرکز مشاوره مکث تماس حاص بفرمایید. ۲۲۰۰۶۱۹۸ ۲۲۰۰۴۹۲۵

1 1
علی
پاسخ به این نظر
1399/1/13

سلام خواستم بدونم کسی که وسواس فکری داره و اعتیاد جنسی هم پیدا کرده با هم دیگه در ارتباط هستش و اینکه چه قرصی باید استفاده بشه

2 0
روشان
پاسخ به این نظر
1399/1/6

سلام دکتر جان من خیای وقته که با یکی اشنا شدم ولی هنوز ازدواج نکردیم و این موضوع داره به من اضطراب شدید میده که نکنه زندگیمو از دست بدم و دیگه نتونم ازدواج کنم الانم 37 سالمه خواستم مشاوره بگیرم ازتون وای انگار از بعد از عید هستین لطفا شماره تماستون رو بدین ممنون

1 0
سمیرا امیری
پاسخ به این نظر
1398/5/23

ممنون از مکث بابت کمکهاتون

1 1
ساناز
پاسخ به این نظر
1398/5/23

بسیار عالی و ممنون از خانم دکتر عیسایی به خاطر کمکهاشون

2 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ