22006198 021

اهمیت روابط میان فردی در محل کار

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(6 رای)
اهمیت روابط میان فردی در محل کار

رابطه میان فردی به ارتباطات قوی بین کارکنان یک سازمان اشاره دارد. داشتن مهارت های بین فردی قوی برای تبدیل شدن به یک ارتباط مؤثر در هر سازمانی حیاتی است. روابط بین فردی تأثیر مستقیمی بر فرهنگ سازمان دارد. ایجاد روابط با همکاران، تبادل دانش و اطلاعات و توسعه مهارتها و قابلیتهای جدید، نقش مهمی در موفقیت کاری و پیشرفت شغلی ما دارد. در مجموع روابط بین فردی در یک سازمان برای موفقیت شغلی تک تک کارکنان بسیار حیاتی است. مهارتهای ارتباطی قوی باعث کاهش ارتباطات نادرست و اختلافات احتمالی ناشی از سوء تفاهم ها، سردرگمی و منفی گرایی میشود. علاوه بر این، موجب احترام متقابل و قدردانی از یکدیگر میشود و به ما این امکان را میدهد که ارتباط و تفاهم مؤثرتری را با همکاران خود داشته باشیم؛ بطوریکه درک، اعتماد و احساسات مثبت نسبت به یکدیگر حفظ شود.

با برقراری ارتباط مؤثر میتوان مشاغل را با کارایی بیشتری تکمیل کرد. فعالیتها را میتوان بطور مؤثرتری مدیریت و تکالیف را با سرعت بیشتری تکمیل کرد. مهارتهای بین فردی «به خوبی توسعه یافته» میتواند به تضمین اثربخشی شما و محافظت از شغل شما در شرایط نامطمئن اقتصادی کمک کند. ممکن است کار آسانی به نظر نرسد، اما ایجاد مهارتهای بین فردی در محل کار میتواند آنرا بسیار لذت بخش تر کند.

صاحبان مشاغل و مدیران خواهان یک محیط کاری پویا هستند که بتواند به سرعت به شرایط داخلی و خارجی واکنش نشان دهد.

تبادل اطلاعات بین مدیران و کارکنان حیاتی است و بازخورد نظارتی ممکن است نشان دهد که آیا عملکرد کارمند رضایت بخش است یا نیاز به بهبود دارد. اگر مدیری با زیردستان ارتباط برقرار نکند و سپس آنها را مورد انتقاد قرار دهد، نتیجه معکوس دارد و میتواند منجر به ایجاد رابطه ناسالم بین مدیریت و کارکنان شود. مهارتهای زبانی و دیپلماتیک برای ارتباط موثر با همکاران و مافوق ضروری است. مدیران اغلب مهارتهای بین فردی را به عنوان یکی از اساسی ترین مهارتهایی که یک کارمند میتواند داشته باشد، ارزیابی میکنند.

کار تیمی و گروهی

یک کارفرما برای توانایی فرد در تعامل و برقراری ارتباط موثر با همکاران ارزش زیادی قائل است و اغلب به دنبال نامزدهایی با مهارتهای ارتباطی قوی میگردد. کارکنان در محل کار باید بتوانند به سرعت با عوامل داخلی و خارجی سازگار شوند. مدیران و کارکنان باید در ارتباط مستمر برای اطمینان از رضایت و رشد کلی متقابل درگیر باشند. اغلب کارگران پس از انجام یک تکلیف، از جمله تمجید یا انتقاد، درخواست بازخورد میکنند. ویژگیها و حلقه های بازخورد چرخه های بی پایانی هستند و سرپرستان باید بتوانند بطور مؤثر با زیردستان خود ارتباط برقرار کنند و محیطی را ایجاد کنند که در آن افراد احساس راحتی کنند تا خودشان را ابراز کنند. بطور مشابه، کارمندان باید در برقراری ارتباط با مافوق خود احساس راحتی کنند که منجر به روابط قوی تر و امکان پیشرفت شغلی آنان در آینده میشود.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین میزان موفقیت شغلی

توانایی تعامل با دیگران بطور قابل توجهی شانس شما را برای پیشرفت و آینده کاری بهتر افزایش میدهد. برای حفظ این ارتباطات، شما باید عناصر مختلفی مانند ثبات، پیگیری و احساس همدلی را نشان دهید. حفظ روابط بین فردی در محل کار شما زمانی مؤثر است که شما را صادق، قابل اعتماد و قابل دسترس بدانند. زمانی که شما تلاش آگاهانه ای برای بهبود مهارت های بین فردی خود میکنید، مدیران و همکاران شما در کار با شما احساس راحتی بیشتری میکنند. در نتیجه اعتماد و ایمان آنها را جلب میکنید.

علاوه بر این، کارکردن بطور متقابل دلپذیرتر میشود و به شما امکان میدهد به شیوه ای معنادارتر با آنها درگیر شوید و در نتیجه بهره وری کلی سازمان را افزایش دهید. توسعه روابط شخصی در محل کار ضروری است و حفظ آن در محدوده های حرفه ای یک مهارت خوشایند در محل کار است. فقدان ارتباط میان فردی به معنای فقدان ارتباط در یک تیم است. اگر بطور موثر ارتباط برقرار نکنید، بطور حتم در درازمدت شکست خواهید خورد و در نهایت باعث کمبود بهره وری در سازمان میشود.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین رضایت شغلی

برای افرادی که بطور متوسط هفت تا هشت ساعت از روز خود را در محل کار میگذرانند، غیرمنطقی است که باور کنند میتوانند به تنهایی کار کنند. انسانها ماشینهایی نیستند که بتوانند بطور مداوم کار کنند. ما به افرادی نیاز داریم که با آنها صحبت کنیم و احساسات خود را در میان بگذاریم. ما موجودات اجتماعی هستیم و به روابط دوستانه نیاز داریم. فردی که در انزوا کار میکند بیشتر مستعد استرس و اضطراب است و به سختی از کار خود لذت میبرد. افرادی که به تنهایی کار میکنند، شغل خود را یکنواخت میدانند. ما باید دوستانی در محل کار داشته باشیم که بتوانند به ما بازخورد صادقانه بدهند. بنابراین همه ما باید در محل کار روابط بین فردی سالمی داشته باشیم تا بتوانیم فضایی دوستانه داشته باشیم.

یک فرد نمیتواند همه تصمیمات را به تنهایی بگیرد. یک فرد برای تکمیل تکالیف در بازه زمانی تعیین شده باید با همکاران خود همراه شود. فردی که به تنهایی کار میکند بیش از حد شلوغ است و هرگز وظایف خود را در مهلت مقرر به پایان نمیرساند. حمایت از همکاران مهم است. شما نمیتوانید همه چیز را به تنهایی انجام دهید. نقشها و مسئولیتها باید بر اساس تخصص، صلاحیت تحصیلی و علایق کارکنان تفویض شود.

روابط میان فردی در محل کار

ما به افرادی نیاز داریم که در مورد موضوعات مختلف بحث کنند، مزایا و معایب را ارزیابی کنند و به راه حل هایی برسند که نه تنها برای کارکنان، بلکه بطور کلی برای سازمان نیز سودمند باشد. کارمندان میتوانند با هم همفکری کنند و به ایده ها و استراتژیهای بهتر برسند. استراتژیها باید بر روی یک پلتفرم باز مورد بحث قرار گیرند که در آن هر فرد با آزادی بیان، نظرات خود را داشته باشد. کارمندان باید حداقل هفته ای یک بار به جلسات فراخوانده شوند تا ارتباطات آزاد را ارتقا دهند. تعامل بطور منظم برای یک رابطه سالم مهم است. همچنین رهبران میتوانند جلسات صبحگاهی، پیک نیک و همچنین جلسات خارج از محل را برای اعضای تیم ترتیب دهند. جلسه بیرون از دفتر و تغییر محیط، بین اعضای تیم ارتباط صمیمی تری را در طول زمان ایجاد میکند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ