22006198 021

رازهایی درباره روانشناسی جذب پسر

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(9 رای)
رازهایی درباره روانشناسی جذب پسر

برای هر دختری، جذب کردن یک پسر میتواند کار بزرگی باشد. داشتن یک شریک عاشقانه که بهترین دوست شما نیز باشد بطور بالقوه عالی به نظر میرسد. شما قادر خواهید بود با استفاده از روانشناسی جذب پسر روابط تان را تقویت کنید و از معاشرت لذت ببرید.

پیام یکی از مراجعین خانم

این اولین بار است که بصورت آنلاین از یک روانشناس در مورد روانشناسی جذبِ پسر سوال میپرسم که هیچی هم از آن سر در نمی آورم. من برخی از مقاله های شما را در سایت خوانده ام و سعی کردم یکی از آنها را که در رابطه با موضوع جذب پسر باشد، بیابم تا پاسخم را دریافت کنم. اما موردی را پیدا نکردم که واقعاً مناسب مسئله من باشد. من در حال حاضر در یک رابطه ای هستم که باعث میشود در بسیاری از شرایط احساس افسردگی کنم. با این وجود گاهی شرایطی پیش می آید که هر از گاهی مجبورم با آنها سر و کار داشته باشم. باید اعتراف کنم که به این پسر وابسته شدم ولی او گاهی بدلیل رفتارهای اشتباهم از من فاصله میگیرد. شرایط بسیار سختی دارم. اگرچه من فکر میکردم باید به اندازه کافی بالغ شده باشم که بتوانم رابطه را خوب پیش ببرم و ایشان را به خودم جذب کنم. اما من یک شخصیت کنترل گر هستم.

من نمیدانم چگونه تصمیم بگیرم و یا اینکه چه کار کنم؟ من به راهنمایی یک روانشناس باتجربه در این مسائل نیاز دارم. زیرا واقعاً نمیخواهم اشتباهات زشتی انجام دهم و با دوست پسرم بحث کنم. درست است که ما مدت کوتاهیست که با هم آشنا هستیم اما میتوانستم آینده روشن و زیبایی را برایمان ببینم و دوست نداشتم چنین مواردی مانع لحظات خوب شود. با این وجود وقتی میبینم به کسی که خیلی به او اهمیت میدهم اما نمیتوانم او را جذب خودم کنم از شدت عصبانیت احساس ناامیدی میکنم.

جذب پسر

پاسخ روانشناس

درک میکنم که شما در میان یک موقعیت بسیار گیج کننده و استرس زا هستید و بسیار واضح است که چرا هم مضطرب هستید و هم اینکه مطمئن نیستید که چکاری بهتر است انجام دهید. بطور کلی زمانی که افراد درگیر احساسات عاطفی هستند، برای تصمیم گیری خوب و منطقی دچار مشکل میشوند.

در ادامه پیشنهاد من به شما این است:

ابتدا بنشینید و چند نفس عمیق بکشید. ممکن است بخواهید چند بار آنچه که نوشتم را بخوانید تا برایتان منطقی به نظر برسد. بنابراین امیدوارم برای خواندن آن کمی وقت داشته باشید. من میدانم که شما احساسات بسیار عمیقی نسبت به دوست پسرتان دارید اما شما بسیار کم تجربه هستید و اطلاعات کمی در مورد جنس مخالف خود دارید. من طرفدار کات آف (پایان دادن ناگهانی روابط) نیستم. بجای آن پیشنهاد میکنم که دانش و آگاهی خود را افزایش دهید تا رابطه ترمیم شود. نیازی نیست همه چیز را با او تمام کنید و دیگر هرگز با او صحبت نکنید. برخلاف تصور رایج، شما میتوانید با او دوست بمانید. چالشها در طول زندگی در عین حال که به انسان کمک میکند، میتواند به عنوان منبع شادی و هم اینکه به عنوان حفاظی در شرایط سخت عمل کنند. لذا ممکن است این شرایط فرصت فوق العاده ای باشد تا در مورد روانشناسی جذب پسر، مطالب علمی را بیاموزید.

پیشنهاد میکنم انجام دهید: تست آنلاین پیش از ازدواج

اهمیت رابطه با جنس مخالف

اهمیت روابط با جنس مخالف بطور گسترده در اکثر نظریه های رشدی و روانشناختی پذیرفته شده است. اگر یک چارچوب علمی در مورد رابطه در نظر بگیرید، میتوان از این فرضیه شروع کرد که زندگی ما بطور جدایی ناپذیری در روابط بین فردی ما و همچنین زمینه های اجتماعی و فرهنگی ما تعبیه شده است. همه انسانها از طریق روابط به دنیا می آیند (در غیر این صورت نمی توانستیم زنده بمانیم) و بنابراین اولین واقعیت انسان واقعیتی است که مبتنی بر ارتباط با دیگران است. تحقیقات علمی نشان می دهد که روابط نزدیک با جنس مخالف برای سلامتی پسران و دختران بسیار مهم است. شاهد این مطلب اینست که روانشناسان دریافتند نوزادان از سه ماهگی میتوانند از نظر عاطفی با اطرفیانشان هماهنگ شوند و بطور مناسب در روابط خود واکنش نشان دهند.

مطالعات تجربی روی پسران شواهدی را ارائه میدهد که نشان میدهد ظرفیت و تمایل آنها برای ایجاد روابط صمیمی و معنادار پس از دوران نوزادی، در دوران کودکی و تا نوجوانی ادامه دارد. هر زن و مردی میتوانند با هم دوست باشند و یکدیگر را جذب کنند. این باور که زن و مرد نمیتوانند با هم دوست باشند، از دوران دیگری نشأت میگیرد که در آن زنان در خانه بودند و مردان در محل کار و تنها راهی که میتوانستند دور هم جمع شوند، از طریق رابطه عاشقانه بود. اکنون آنها با هم کار میکنند و علایق ورزشی مشترک دارند و با هم معاشرت میکنند. این تغییر فرهنگ، روانشناسان، جامعه شناسان و کارشناسان ارتباطات را تشویق کرده است تا پیام جدیدی را به جامعه ارائه دهند. اگرچه ممکن است مشکل باشد، اما مردان و زنان میتوانند با موفقیت به دوستان نزدیک برای یکدیگر تبدیل شوند. علاوه بر این، دلایل خوبی برای این کار وجود دارد.

روانشناسی جذب پسر و جنس مخالف

جذاب بودن

کسی را دوست داری و از شخصیت و همنشینی با او لذت می بری اما حس میکنی برای قرار ملاقات عاشقانه یا ازدواج کافی نیست. این به چه معناست؟

زنان بسته به آنچه که میخواهند، درک متفاوتی از جذب مردان دارند. کسانی که علاقمند به روابط کوتاه مدت هستند، یک مرد خوش تیپ را به یک مردی که کمتر خوش تیپ است ترجیح میدهند. گاهی نیز در روابط کوتاه مدت به اندازه کیف پول مرد نگاه میکنند. اما هنگامی که آنها به دنبال یک شریک زندگی و رابطه طولانی مدت و جدی هستند، ویژگیهای دیگر مانند تمایل و توانایی برای حمایت از فرزندان بر قد بلند و اندام ورزیده اولویت دارد. گاهی اوقات ترجیح دادن مردها برای انتخاب دوستی، بر اساس شرایطشان است. وقتی بدن زنان در حال تخمک گذاری باشد، پسرانی با ظاهر مردانه را ترجیح میدهند. در حالی که زنان باردار، مردانی را با ویژگیهای ظاهری ظریف تر ترجیح میدهند که اساساً بطور کلی تمایل به مراقبت و محافظت از آنها را نشان میدهد.

پیشنهاد میکنم انجام دهید: تست آنلاین شخصیت جنسی

چه قوانینی برای جذب پسر در روابط عاشقانه وجود دارد؟

محققان معتقدند که زن و مرد بهترست برای جذب فرد طرف مقابلشان یاد بگیرند که چطور یکدیگر را درک کنند و بهتر ارتباط برقرار کنند. جاذبه دوستی یا یک ارتباط عاری از شهوت، نوعی پیوند صادقانه با جنس مخالف است که افراد تجربه میکنند. با این حال تمایز بین احساسات عاشقانه، تمایل جنسی و دوستانه میتواند کمی سخت باشد. از طرفی فرصتها در این دوستیها برابر نیست. دوره بلوغ باعث میشود که پسران و دختران را در دوران دبیرستان نسبت به هم نزدیک نگه دارد، این موضوع تا دوران دانشگاه ادامه مییابد. اما در سنین بالاتر معیارها برای ایجاد روابط عاشقانه جدی یا ازدواج، ایجاد و حفظ دوستی با جنس مخالف سخت تر میشود. حتی مطمئن ترین افراد در یک رابطه قوی احتمالاً نمیخواهند که به قصد انتخاب همسر، دوستی جدیدی برقرار کنند. به خصوص با کسی که بسیار جذاب است.

دانستن این موضوع برای دختران حائز اهمیت است که پسرها تمایل به روابطی دارند که در آن احساس کنند واقعا شناخته شده، پذیرفته شده و حمایت میشوند و طرف مقابلشان به آنها ملحق میشود. آنها تمایل دارند که نسبت به خوبیهای پسران و مردان بدبین نباشید و به پسرها باور داشته باشید تا بتوانید آنها را جذب خود کنید.

بین دوستی دختران و دوستی پسرها تفاوتهای ثابت و آشکاری وجود دارد. چنانچه پیشتر مطرح شد، یکی از راههای جذب پسر، دانستن روحیات مردانه است. بر فرض مثال زنان تمایل دارند بیشتر وقت خود را به بحث در مورد افکار و احساسات خود بگذرانند یا به لحاظ عاطفی وابسته شوند. در حالی که مردان به مراتب بیشتر گروه محور هستند. وابستگی بیش از حد آنها را از شما دور میکند. با مردان میتوانید بدون هیچگونه ایجاد بار عاطفی شوخ طبعی کنید. زیرا سبک دوستی با پسر از نوع سرگرم کننده بودن است. مردها در مورد چیزهای متفاوت روزمره آنقدر حساس نیستند. البته که دوستیهای جنس مخالف از نظر عاطفی باارزش هستند اما وابستگی بیش از حد امکان جذب طرف مقابل را بوجود نمی آورد. بلکه کارهایی مانند گفتگو کردن، غذا خوردن و رفتن به رانندگی، به سادگی جذب و ایجاد ارتباط را تسهیل میکند.

مردان برای ورزش یا مسافرت دور هم جمع میشوند یا در مورد قیمت سهام صحبت میکنند. بندرت احساسات یا بازتابهای شخصی را به اشتراک میگذارند. لذا گاهی علاقه نشان دادن به خواسته هایشان به برقراری بهتر رابطه تان با پسرها کمک میکند. البته منظور ما این نیست که روابط عاطفی برای پسرها اهمیتی ندارد بلکه دوستان صمیمی اگر بطور مداوم احساسات، نظرات و عقاید خود را بررسی کنند، باعث میشود از نظر عاطفی برای هر دو طرف بسیار حمایت کننده باشد. همچنین پسرها از این موضوع قدردانی میکنند، زیرا تمایل دارند بخشی از دوستیشان با یک دختر شبیه دوستی با همجنسشان نباشد. دخترها نیز از بدست آوردن دیدگاهشان خوشحال میشوند. پسرها در صورتی که رابطه را از نظر کیفیت کلی و لذت بخش بودن بسیار بالاتر از دوستی با همجنس خود ارزیابی کنند حتما جذبتان خواهند شد.

در نهایت چالشهای دوستی دختر و پسر هر چه باشد، محققان توافق دارند که برای موفقیت به عنوان دوست، هر دو جنس باید آشکارا و صادقانه درباره معنای رابطه شان با هم مذاکره کنند. اینکه آیا کشش جنسی به عنوان عاملی در رابطه شان است یا خیر و چگونه با آن کنار بیایند. مرزهایی را تعیین کنند. دوستیهایی که بدلیل جذابیت ایجاد میشود و حتی رشد میکند، در واقع نسبت به احساسات یکدیگر اعتماد و حس مثبت دارند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ