22006198 021

مشکلات رفتاری در کودکان 7 یا 8 ساله و علائم آن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(37 رای)
مشکلات رفتاری در کودکان 7 یا 8 ساله و علائم آن

اگر کودک 7 ساله یا کودک 8 ساله شما دائماً پر تحرک و با عدم داشتن تمرکز مواجه است، احتمالا بیش فعالی ADHD دارد. قطعا بهترین کار، ارزیابی او توسط یک دکتر روانشناس کودک است. اگر جواب شما را گستاخانه و با بی ادبی میدهد و یا حتی در جمع و مکان های عمومی هم مراعات نمیکند، به نظر نشانه ها و علائم اختلال نافرمانی مقابله ای ODD در او وجود دارد. اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری روحی و روانی در کودکان مانند بزرگسالان بسیار شایع است. پس بهترین کار، ارزیابی، تشخیص و درمان او توسط یک متخصص روانشناسی کودک و نوجوان میباشد.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: سنجش آنلاین هوش کودک

نشانه ها و علایم اختلال نافرمانی مقابله ای ODD

ما در اینجا قصد داریم پیرامون مسایل مهمی که شما هر روزه با آن سر و کار دارید، صحبت کنیم. مشکل از زمانی آغاز میشود که فرزند شما مشکلات رفتاری و نافرمانی مقابله ای داشته باشد. برای آنکه بتوانید یک زندگی روزمره خوب داشته باشید در رابطه با مشکلات رفتاری کودکانی که مسایل رفتاری دارند اطلاعات و راهکارهایی میدهیم. چگونگی حل آنها را به شما می گوییم اما قبل از آن لازم است که ابتدا با رفتار طبیعی و نرمال آشنا شوید.

چه رفتارهایی در کودکان طبیعی است؟

مقیاس مشخصی برای رفتار نرمال در کودکان وجود دارد. این مساله بیشتر به سن، ویژگیهای شخصیتی، رشد احساسی و محیط تربیتی کودک بستگی دارد. بطور کلی رفتار کودک اگر مطابق اجتماع، سن و فرهنگ باشد، مناسب شناخته میشود. یک نکته هم وجود دارد که شما میتوانید رفتار او را طبیعی بدانید؛ حتی اگر اجتماعی و مطابق فرهنگ نیست ولی متناسب با سن اوست و آسیبی به او و دیگران وارد نمیکند.

مشکلات رفتاری در کودکان 7 یا 8 ساله

نشانه ها و علایم مشکلات رفتاری غیرطبیعی در کودکان

کودک 7 یا 8 ساله وقتی شیطنت میکند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. کمی قهر کردن و دعوا کردن و داد و فریاد از سوی بچه ها غیر طبیعی نیست. اما اگر این رفتارها بصورت دائمی باشد و هر روز اتفاق بیافتد، نیاز به بررسی دارد.

تعدادی از علایمی که نشان می دهد رفتار کودک شما غیر طبیعی است:

  • به نظر میرسد که کودک شما به سختی میتواند احساساتش را مدیریت کند. دائماً هیجانات متفاوتی از خود نشان میدهد و از چیزهای کوچک ناراحت میشود.
  • این طبیعی نیست که دختر و یا پسر 8 ساله شما تکانشی برخورد کرده و رفتارهایی نظیر کتک زدن، پرت کردن وسایل و جیغ و داد کشیدن را نشان دهد.
  • در بیشتر مواقع به شکلی بی ادبانه و پرخاشگرانه ارتباط برقرار میکند.
  • کودک 7 یا 8 ساله شما به احتمال زیاد بیشتر از حد طبیعی تمایل دارد دروغ بگوید و یا وسیله ای را که برای او نیست، با خود بردارد و دزدی کند.
  • رفتار کودک شما عملکردش در مدرسه را تحت تأثیر قرار میدهد. برای مثال ممکن است در مدرسه به سرعت با دیگران دعوا کرده و یا دیر به کلاس درس رفته و یا کلاس را از دست بدهد.
  • اختلاف نظرها و بی ادبی های فرزند شما در مدرسه با همسالانش میتواند روی زندگی اجتماعی او تأثیر بگذارد و او را دچار مشکل کند.
  • او نمی تواند به درستی روی یک مسأله تمرکز کند، شدیداً بی قرار بوده و اکثراً تنبل به نظر میرسد.
  • در زمینه رفتارهای مطابق جنسیت، او را تحقیر می کنند چرا که رفتارهایش مطابق سن نیست.
  • در زمینه قوانین و ساختارها دائماً از شما سؤال و چالش کرده و در آخر خلاف قواعد عمل میکند.

مشکلات رفتاری در نوجوانان

در کودکان، آسیب به خود و یا افکاری مبنی بر اینکه به خود آسیب برسانند، به هیچ عنوان طبیعی نیست. در نتیجه اگر متوجه شدید کودکتان چنین افکاری دارد و یا به دنبال آسیب رساندن به خود است، حتماً آنرا پیگیری کنید. رفتارهای غیرعادی جزئی را میتوان با رفتار درمانی و آموزش فرزند پروری به والدین اصلاح کرد اما اگر شدید باشد نیاز به زمان بیشتری دارد.

نظرات کاربران:
مرادی
پاسخ به این نظر
1402/10/17

من دخترم 7 سال و نیمه و بشدت لجبازه و میگه که مدرسه نمیره البته تو مدرسه هم تمرکز نداره مرکز شمت روانشناس کودک داره و به من گفتن که تست iva مناسبه برای سنجش تمرکز شما انجام میدین؟

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ