22006198 021

دلیل مراجعه به کلینیک روان درمانی چیست؟

بهزاد متین: روانشناس، مشاوره فردی از جمله درمان افسردگی، اضطراب و توسعه فردی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، ورزشی و درمان اعتیاد به قمار.

بهزاد متین
تهران

سوسن میرزایان: روانشناس بالینی و روان درمانگر فردی و زوج درمانی و نوجوان

سوسن میرزایان
تهران

مهسا بشار شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی ۲۵۸۶۱ - عضو انجمن روانشناسی ایران و دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و عضو انجمن روانشناسان آمریکا.

مهسا بشار
تهران

زهرا شاهین کارشناسی ارشد روانشناسی - عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران

زهرا شاهین
تهران

ساراناز مقیمی - روانشناس، روان درمانگر تحلیلی یونی برای درمانی مشکلات فردی، خانواده و زوجی و همچنین آموزش مهارت های زندگی WHO

ساراناز مقیمی
تهران

نسیم رضایی جوان - دکتری روانشناسی شناختی

نسیم رضایی جوان
تهران

دکتر لیلا رضایی - دکتری تخصصی روانشناسی سلامت دانشگاه تهران

لیلا رضایی
تهران

امیر میرزانیا روانشناس بالینی روان پویشی کوتاه مدت (ISTDP)- فارغ التحصیل دانشگاه تهران

امیر میرزانیا
تهران

دکتر ژاله بحرایی - دکتری روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازماننظام روانشناسی

ژاله بحرایی
تهران

دکتر مریم موسوی نیک: روانشناس بالینی از انستیتو روانپزشکی تهران و دانشگاه میسور

مریم موسوی نیک
تهران

النا باقر زاده روانشناس بالینی و سکس تراپیست: رزومه کاری و حرفه ای، برگزاری دوره ها و سمینارها، بخشی از دوره های گذرانده شده و سوابق کاری

النا باقر زاده
تهران

نفیسه سادات نکویی - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

نفیسه سادات نکویی
تهران

‫دکتر سمانه حقیری‬ دکتری تخصص روانشناسی ‫مدرس، تراپیست، کوچینگ و منتور گروه روانشناسی مکث و سازمان مدیریت صنعتی.

سمانه حقیری
تهران

دکتر مژگان رضائیان روانشناس و رواندرمانگر در زمینه (ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات) مشاوره توسعه فردی و زوج درمانی خدمات خود را به شما ارائه می دهد.

مژگان رضائیان
تهران

پدرام محسنی: مشاور شغلی | کوچینگ فردی | استعدادیابی شغلی - مرکز مشاوره مکث

پدرام محسنی
تهران

منا ادیبی فر:روانشناس بالینی متخصص در درمان انواع افسردگی و اضطراب

منا ادیبی فر
تهران
خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
دلیل مراجعه به کلینیک روان درمانی چیست؟

روان درمانی همانگونه که از نامش پیداست، به منظور درمانی است که جهت حفظ سلامت روان انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی با بررسی نمودن رفتار و واکنش های فرد در شرایط مختلف و همچنین صحبت نمودن با او، راهکارهایی را جهت درمان نمودن روان فرد ارائه می دهد. این راهکارها در مرکز روان درمانی ارائه می شوند. به همین منظور این مقاله برای شناخت بهتر این درمان و دلایل مراجعه نمودن به کلینیک روان درمانی، نگارش شده است.

برای درمان چه مشکلاتی باید به کلینیک روان درمانی مراجعه کرد؟

  • به منظور درمان اختلالاتی که در حالت روحی انسان رخ می دهد. مانند انواع افسردگی ها، نیاز است تا فرد به کلینیک روان درمانی، مراجعه نماید.
  • افرادی که از اختلالات اضطراب مانند وسواس های فکری و عملی رنج می برند، باید برای درمانی به کلینیک روان درمانی مراجعه نمایند. همچنین انواع فوبیا، حمله پانیک، استرس هایی که به دلیل اتفاقات ناگوار رخ می دهند، نیز در این دسته از اختلالات قرار دارند.
  • به منظور ترک اعتیاد هرگونه مواد مخدر، الکل و یا کارهای منفی مانند قمار، نیاز است تا فرد به این مراکز مراجعه نماید.
  • از دیگر مواردی که برای درمان نیاز به مراجعه نمودن به این مراکز دارد، بی اشتهایی و پر خوری است که به دلیل اختلالات روحی و رفتاری در فرد ایجاد می شود.
  • اختلالات اسکیزوفرنی (روان پریشی)

کلینیک روان درمانی

مراجعه به کلینیک روان درمانی موجب درمان چه مشکلاتی می گردد؟

  • در صورت مواجه شدن با مشکلاتی مانند از دست دادن عزیزان، همسر، کاربه شما کمک می نمایند تا با منطق بیشتری با موضوع برخورد نمایید.
  • اگر فردی با همسر خود دچار اختلاف باشد، این روش درمانی می تواند تضادهای میان آنها را از بین ببرد.
  • کنترل و مدیریت نمودن ناهنجاری های اجتماعی و واکنش های منفی در اجتماع مانند عصبانیت در حین رانندگی
  • به آرامش رساندن ذهن پس از مواجه شدن با سوءاستفاده کردن جسمی و فیزیکی از افراد
  • حفظ روحیه و افزایش مقاومت در برابر بیماری های سخت و خطرناک
  • درمان مشکلات جنسی که می تواند به دلیل مشکلات روحی و یا جسمی ایجاد شود.
  • افرادی که دچار اختلال خواب (بی خوابی یا کم خوابی) می باشند. می توانند با مراجعه نمودن به کلینیک روان درمانی به افزایش کیفیت خواب کمک نمایند.

قبل از مراجعه به کلینیک روان درمانی چه باید کرد؟

  • یکی از اولین اقداماتی که قبل از مراجعه به کلینیک روان درمانی باید انجام دهید، پیدا کردن روان درمان متخصص و ماهر است. قطعاً کلینیک های روان درمانی بسیاری در هر شهر وجود دارند. که می توانید به آنها مراجعه نمایید. اما اگر به دنبال نتیجه گیری درست و به موقع هستید، باید در ابتدا بهترین کلینیک روان درمانی را پیدا کنید.
  • سپس هزینه های روان درمانی را مورد بررسی قرار دهید. اطلاع پیدا کردن از هزینه هر جلسه درمان و تاثیر پوشش های بیمه روی کاهش هزینه ها می تواند، شما را برای پرداخت هزینه ها آماده سازد.
  • مواردی که موضوع اصلی مشکل شما و نگرانی هایتان هستند را به طور واضح بشناسید. در این صورت می توانید ارتباط بهتر و شفاف تری با روان درمان برقرار نمایید.
  • سوابق و میزان موفقیت و شکست روان درمان را مورد بررسی قرار دهید. تحصیلات، تجربه، سابقه کاری موفق و مدارک تخصصی روان درمان از جمله مواردی هستند که می توانند کیفیت کار روان درمان را تا حدود بسیار زیادی برای شما روشن نماید.

روند درمان در کلینیک روان درمانی به چه صورت است؟

معمولاً روند درمانی افرادی که به کلینیک روان درمانی مراجعه می نمایند، بیش از یک جلسه به طول می انجامد. به همین دلیل معمولاً پزشک روان درمان در جلسه اول، در رابطه با مشکل و نیازهای فرد از او سوال می پرسد. به همین دلیل در جلسه اول روان درمان بیشتر از آنکه به شما راهکار ارائه دهد. سعی می کند شنونده خوبی برای مشکلات مراجعه کننده باشد. تا بتواند اطلاعات کاملی در رابطه با وضعیت بیمار به دست آورد. این جلسه بهترین فرصت است تا، فرد هر مشکلی را که از آن رنج می برد و هر آنچه که احساس می کند، می خواهد بیان نمایید را به پزشک روان درمان بگوید.

متخصص روان درمانی پس از جلسه اول و با توجه به رفتار و گفتار مراجعه کننده، تشخیص می دهد که:

  1. از چه روش درمانی استفاده کند؟
  2. هدف از درمان چیست؟
  3. چقدر زمان (چند جلسه) برای درمان نیاز است؟
  4. هر جلسه درمانی چند ساعت نیاز دارد؟

بنابراین جلسه اول درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل در صورت مراجعه نمودن به کلینیک روان درمانی، سعی کنید در همان جلسه اول تمامی موضوعاتی که احساس می کنید، نیاز است تا پزشک روان درمان از آن مطلع باشد را بیان کنید. عدم وجود ابهام در صحبت های شما تاثیر مستقیمی بر کیفیت نتیجه درمان خواهد داشت.

انواع روان درمانی در کلینیک روان درمانی

روش های مختلفی برای روان درمانی وجود دارد. که با توجه به صحبت های شما در جلسه اول روان درمانی، پزشک روان درمان یکی از روش های درمانی را برای شما انتخاب می نماید. این روش های روان درمانی به شرح زیر می باشند.

رفتار درمانی شناختی

این روش درمانی در کلینیک روان درمانی به CBT نیز معروف می باشد. از این روش زمانی استفاده می شود که پزشک می خواهد به بیمار کمک کند تا عقاید و افکار منفی خود را شناسایی نماید. سپس رفتار درست را جایگزین آنها کند.

درمان از طریق تعهد

از دیگر روش های درمانی در کلینیک روان درمانی پذیرش تعهد می باشد. این روش به فرد کمک می کند تا احساسات خود را به درستی بشناسد. سپس با توجه به موقعیت های مختلفی که پیش رو دارد، احساسات خود را تغییر داده و با شرایط هماهنگ نماید. این کار توانایی فرد را در موقعیت های مختلف افزایش می دهد.

روان درمانی حمایتی

این روش روان درمانی به فرد کمک می کند تا مهارت های خود را در مواقع بحرانی و استرس زا، بشناسد و بتواند از آنها به درستی استفاده نماید. معمولاً این روش را میتوان به صورت فردی، گروهی، خانوادگی و دوستانه امتحان نمود.

روانکاوی

این روش درمانی به فرد کمک می کند تا تسلط بیشتری روی رفتار و عواطف خود داشته باشد. که در نهایت می تواند تضادها و مشکلات رفتاری خود را به درستی تشخیص دهد.

رفتار درمانی دیالکتیکی

این روش درمانی نوعی از روش شناختی می باشد. که به بیمار کمک می کند تا مهارت های رفتاری خود را پیدا کند و آنها را مدیریت نماید. همچنین از طریق کنترل احساسات خود بتواند کیفیت روابط خود را با دیگران افزایش دهد.

درمان گری بین فردی

این روش درمانی در کلینیک روان درمانی به منظور ارتقا کیفیت روابط عمومی و اجتماعی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل به بررسی روابط فرد با اطرافیان او می پردازد.

مراجعه به کلینیک روان درمان

روند درمان فرد در کلینیک روان درمانی

معمولاً در کلینیک روان درمانی، پزشک به فرد کمک می کند تا در ابتدا، بتواند احساسات مثبت و منفی خود را بشناسد. سپس هر آن چیزی را که موجب آزار و اذیت او می شود، بیان نماید. قطعاً در ابتدا شروع به صحبت در رابطه با مشکلات کار سختی می باشد. اما قطعاً با مهارت های روان درمان اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد و به راحتی عواطف خود را بیان می کند. گریه کردن، عصبی شدن، هیجانی شدن و حتی خوشحال شدن در طول صحبت های فرد کاملاً طبیعی می باشد. اما برخی از افراد به همین دلیل از ادامه روان درمانی منصرف می شوند.

اما روان درمان با توجه به صحبت های فرد، پس از اتمام هر جلسه، تمریناتی را برای او در نظر می گیرد. که باید تا جلسه بعدی آنها را انجام دهد و نتیجه آن را نیز در ابتدای جلسه بعدی بیان کند. این صحبت ها به فرد کمک می کند تا در بحران ها، بتواند مدیریت اوضاع را به عهده بگیرد. اسرار بیمار نزد پزشک باقی خواهد ماند. اما پزشک در یک شرایط می تواند اسرار مریض خود را فاش نماید. آن هم زمانی است که ممکن است تفکرات فرد برای خود و یا اطرافیانش خطرناک باشد.

عوامل موثر در بهبود عملکرد درمان در کلینیک روان درمانی

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از درمان و مراجعه به کلینیک روان درمانی بگیرید. بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • به کلینیک روان درمانی مراجعه نمایید، که از رازداری پزشکان آن مطمئن هستید.
  • سپس به راحتی تمامی احساسات و مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارید.
  • در مدت زمانی که تحت درمان هستید، کاملا صادق و روراست باشید.
  • با کمال میل تمریناتی که به شما سپرده می شود را انجام دهید. سپس نتیجه آن را همانطور که هست با پزشک روان درمان در میان بگذارید.
  • برنامه درمانی خود را کاملاً جدی بگیرید. سپس کاملا متعهد به اجرای درست آن، درمان را ادامه دهید.
  • بلافاصله پس از مراجعه به کلینیک روان درمانی، متنظر جواب گرفتن نباشید. اجازه دهید هر چیزی دقیقا در زمان خودش اتفاق بیافتد.
  • تمرینات را دقیقاً در زمانی که به شما سپرده شده، انجام دهید.
  • اگر از نتایج روش درمانی راضی نیستید، بهتر است مختصص روان درمان خود را مطلع نمایید.

بهزاد متین: روانشناس، مشاوره فردی از جمله درمان افسردگی، اضطراب و توسعه فردی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، ورزشی و درمان اعتیاد به قمار.

بهزاد متین
تهران

سوسن میرزایان: روانشناس بالینی و روان درمانگر فردی و زوج درمانی و نوجوان

سوسن میرزایان
تهران

مهسا بشار شماره عضویت سازمان نظام روانشناسی ۲۵۸۶۱ - عضو انجمن روانشناسی ایران و دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و عضو انجمن روانشناسان آمریکا.

مهسا بشار
تهران

زهرا شاهین کارشناسی ارشد روانشناسی - عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران

زهرا شاهین
تهران

ساراناز مقیمی - روانشناس، روان درمانگر تحلیلی یونی برای درمانی مشکلات فردی، خانواده و زوجی و همچنین آموزش مهارت های زندگی WHO

ساراناز مقیمی
تهران

نسیم رضایی جوان - دکتری روانشناسی شناختی

نسیم رضایی جوان
تهران

دکتر لیلا رضایی - دکتری تخصصی روانشناسی سلامت دانشگاه تهران

لیلا رضایی
تهران

امیر میرزانیا روانشناس بالینی روان پویشی کوتاه مدت (ISTDP)- فارغ التحصیل دانشگاه تهران

امیر میرزانیا
تهران

دکتر ژاله بحرایی - دکتری روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازماننظام روانشناسی

ژاله بحرایی
تهران

دکتر مریم موسوی نیک: روانشناس بالینی از انستیتو روانپزشکی تهران و دانشگاه میسور

مریم موسوی نیک
تهران

النا باقر زاده روانشناس بالینی و سکس تراپیست: رزومه کاری و حرفه ای، برگزاری دوره ها و سمینارها، بخشی از دوره های گذرانده شده و سوابق کاری

النا باقر زاده
تهران

نفیسه سادات نکویی - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

نفیسه سادات نکویی
تهران

‫دکتر سمانه حقیری‬ دکتری تخصص روانشناسی ‫مدرس، تراپیست، کوچینگ و منتور گروه روانشناسی مکث و سازمان مدیریت صنعتی.

سمانه حقیری
تهران

دکتر مژگان رضائیان روانشناس و رواندرمانگر در زمینه (ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات) مشاوره توسعه فردی و زوج درمانی خدمات خود را به شما ارائه می دهد.

مژگان رضائیان
تهران

پدرام محسنی: مشاور شغلی | کوچینگ فردی | استعدادیابی شغلی - مرکز مشاوره مکث

پدرام محسنی
تهران

منا ادیبی فر:روانشناس بالینی متخصص در درمان انواع افسردگی و اضطراب

منا ادیبی فر
تهران
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ