مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

آشنایی با مرکز تخصصی درمان پانیک در شریعتی

مژگان رضائیان 533 بازدید 27 فروردین 1401

سوالات رایج در مورد حمله پانیک

  1. من در هنگام استرس علائمی همچون علائم حمله پانیک را تجربه می کنم. آیا ممکن است این علائم نشان دهنده حمله اضطراب باشد؟
  2. آیا برای حمله پانیک درمانی وجود دارد؟
  3. برای درمان حملات پانیک تنها باید از دارو استفاده کرد؟
  4. چرا در خواب دچار حملات پانیک می شوم؟ آیا این حملات میتواند خطرناک باشد؟
  5. بهترین مرکز درمان پانیک در شریعتی کجاست؟

سوالات مطرح شده در بالا تنها بخشی از دغدغه های فکری مبتلایان به حمله پانیک است که بی پاسخ باقی مانده است. با توجه به اهمیت این مبحث، این مقاله به بررسی این بیماری پرداخته است.

تفاوت حمله پانیک و حمله اضطراب

حمله پانیک امری متمایز و جدا از حمله اضطراب است. حمله اضطراب بر اساس شواهد و دلایل قابل درک رخ می دهد. به طور مثال وقتی فردی در شرایط بحرانی قرار دارد در اثر فشار استرس دچار حمله اضطراب میشود. اما حمله پانیک کاملاً بی دلیل رخ میدهد. یعنی بیمار در شرایط کاملاً نرمال قرار دارد و به صورت ناگهانی دچار حمله میشود. در واقع فرد در حمله پانیک از مواردی مضطرب و نگران میشوند که قابل شناسایی و درک نیستند. با توجه به اینکه علائم جسمی و روحی این دو بیماری تقریباً شبیه یکدیگر است، در ادامه به صورت مختصر به علائم آنها اشاره میشود.

حمله پانیک

در موارد شدید این حمله میتوان شاهد از دست دادن کنترل، حس دیوانگی و احساس جداشدگی از محیط بود.

حمله اضطراب

مدت زمان حمله اضطراب طولانی تر از حمله پانیک است. اما میزان خطرناکی حملات پانیک بیش از حمله اضطراب است. بنابراین لازم است که این بیماری به صورت کاملاً تخصصی در مراکز درمان پانیک در شریعتی مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

حمله پانیک در خواب

همانگونه که گفته شد حمله پانیک کاملاً به صورت ناگهانی رخ میدهد یعنی نمیتوان زمان وقوع آن را پیش بینی کرد. به همین دلیل میتوان انتظار رخ دادن حمله پانیک در خواب را داشت. در این حمله فرد به صورت ناگهانی از خواب می پرد و با علائمی به شرح زیر مواجه میشود:

حمله پانیک در خواب اگرچه تنها چند دقیقه طول میکشد اما میتواند بسیار خطرناک باشد زیرا فرد با علائمی بسیار وحشتناک از خواب می پرد. در واقع در این حمله فرد خود را در معرض مرگ و یا جنون آنی می بیند. به همین دلیل در صورت تجربه این احساس لازم است مراجعه به مرکز درمان پانیک در شریعتی در اولویت هر امری قرار گیرد.

داروی پانیک چیست؟

حمله پانیک میتواند به علت مشکلات جسمی همچون پرکاری تیروئید، پرولاپس دریچه میترال، هیپوگلیسمی و غیره رخ دهد. همچنین افزایش استرس و فشار زندگی نیز میتواند زمینه ساز این حمله شود. بنابراین برای درمان حمله پانیک لازم است در ابتدا شرایط جسمی بیمار مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، مشکلات روانی و غیره بیمار ارزیابی می شود. در نهایت با توجه به شرایط بیمار از دارو درمانی و روان درمانی به صورت همزمان استفاده می شود. بدون شک تجربه حمله پانیک بسیار سخت و وحشتناک است اما این امر نمیتواند بهانه ای برای مصرف خودسرانه دارو باشد. دارو باید توسط متخصصان این امر و با توجه به شرایط جسمی و روحی بیماری تجویز شود.

درمان پانیک در شریعتی

شریعتی شهری شلوغ و پراسترس است که خواه ناخواه زندگی انسان ها را دچار تنش و اضطراب میکند. از این رو میتوان شاهد گسترش و همه گیری حمله پانیک در این شهر بزرگ بود. مراکز درمانی بسیار زیادی در شریعتی مدعی درمان بیماری حمله پانیک هستند. اما درمان پانیک در شریعتی را باید به دست متخصص با تجربه و زبده این امر سپرد زیرا روند درمان آن کاملاً تخصصی و پیچیده است. از این رو در جهت درمان پانیک در شریعتی مراجعه به مرکز مشاوره اینجا مکث توصیه میشود. در این مرکز تیم قوی از روانشناسان و روانپزشکان مشغول به فعالیت هستند. به همین دلیل تمامی مشکلات روحی و روانی به صورت کاملاً تخصصی در این مرکز مورد آنالیز و درمان قرار می گیرد.

منابع: alustforlife.com، mayoclinic.org

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر