22006198 021

11 تکنیک کاربردی برای رفع خستگی بدن

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(9 رای)
11 تکنیک کاربردی برای رفع خستگی بدن

در این مقاله به 11 تکنیک کاربردی خواهیم پرداخت که چگونه بتوانید احساس خستگی کمتری در طول روز کنید. همچنین در ادامه به موضوعات و سوالات متداول شما پیرامون این موضوع که در متن ذیل ذکر شده است اشاره می کنیم. 11 تکنیک کاربردی برای رفع خستگی بدن می تواند کارکرد زندگی شما را چند برابر کند.

  • قرص ویتامین برای رفع خستگی چه قرصی است؟
  • دلایل خستگی و بی حالی روزانه چیست؟
  • درمان بی حالی و تنبلی چگونه امکان پذیر است؟
  • علت خواب آلودگی در پاییز چیست؟
  • درمان خستگی بدن!!
  • درمان بی حوصلگی در طب سنتی!!
  • چگونه خستگی را از بین ببریم؟!

خستگی کمتر

ارتباط مشکلات روحی و روانی با خستگی بدن چیست؟

مطالعات نشان می دهد که بین 50 تا 80 درصد موارد خستگی ناشی از عوامل روانی است.

  • در مورد خستگی خود صحبت کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گفتاردرمانی مانند مشاوره یا درمان شناختی و رفتاری ممکن است به کاهش خستگی کمک کند.
  • کاهش استرس. استرس انرژی زیادی را مصرف می کند. سعی کنید طی روز فعالیت های آرام بخشی را انجام دهید. مثل ورزش کردن، مدیتیشن یا یوگا.
  • سبک زندگی خود را تغییر دهید. اگر در معرض استرس هستید از آن دور شوید یا سعی کنید رژیم غذایی سالم داشته باشید و عادت های رفتاری خوبی را در خود ایجاد کنید.

خطرات خستگی های مداوم

طبیعی است که یک روز دلپذیر را همیشه نداشته باشیم، اما اگر در طول زندگی به دنبال یک فنجان قهوه بی کف و بدبو هستید و هر وقت که حوصله ندارید دنبال گیر دادن به بقیه هستید احتمالاً کمی از زندگی خسته شده اید. پس زمان آن رسیده است که عادات خود را ارزیابی کرده و مواردی را تغییر دهید که انرژی شما زیاد و خستگیتان کم شود.

اگر احساس خستگی شما زیاد است، یا همراه با علائم دیگری وجود دارد یا آنقدر شدید است که نمی توانید عملکرد طبیعی خود را داشته باشید، با مراجعه به روانشناس خود شروع به درمان کنید تا در کاهش رفع خستگی بدن و دادن شور و هیجان به شما کمک کند. اگر مشکلی روحی دارید و هنوز بیشتر روزها به صورت مداوم احساس خستگی می کنید، نباید فرسودگی را به صورت عادت همیشگی بپذیرید، یا به رخت خواب خود بکشید. اگرچه گاهی اوقات زندگی راه خود را که به راحتی اداره می شود، به پرتگاه پرتاب می کند، اما هنوز هم می توانید تغییرات کوچکی ایجاد کنید که سطح انرژی شما را بالا ببرد.

تکنیک های لازم برای رفع خستگی بدن

در ادامه به 11 تکنیک برای رفع خستگی بدن خواهیم پرداخت. پیش از آن با بدانید که خواب کم شما را خسته می کند. اگر غالباً کمتر از هفت ساعت در شب می خوابید، احتمالاً خسته می شوید. شما همچنین در معرض خطر جدی سلامتی هستید، از جمله:

  • افزایش وزن
  • افسردگی
  • افزایش خطر تصادفات
  • کاهش ایمنی بدن
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی
  • اختلال در تفکر، حافظه و خلق و خوی

مدیریت کردن خواب

در حالی که خوابیدن کم شایع ترین علت خستگی است، در کمال تعجب، برخی از مطالعات نشان داده اند که به طور معمول خوابیدن بیش از نه ساعت نیز، به صورت هر شب خطر چاقی، دیابت و سردرد را نیز افزایش می دهد. بنابراین به دنبال برنامه ریزی برای خوابی بین هفت تا هشت ساعت برای هر شب باشید.

چگونه احساس خستگی کمتری در طول روز کنیم؟

یک تکنیک برای رفع خستگی بدن در ظهر

یکی دیگر از مضراب های انرژی زا که اغلب نادیده گرفته می شوند، چرت زدن در ظهر است. این 9 دقیقه اضافی از خواب در ظهر بسیار وسوسه انگیز و مفید است، اما توجه داشته باشید که زمان آن نباید بیش از9 تا 10 دقیقه شود. خواب به اندازه ای برای سلامتی شما مهم است که حتی میتوان آن را در کنار تغذیه و ورزش پراهمیت دانست.

سوخت با پروتئین برای رفع خستگی روزانه

اگر صبحانه معمول شما کلوچه، نان شیرینی، غلات گندم یا حتی بدتر از آن فقط کربوهیدرات باشد، به هیچ وجه، به احتمال زیاد این اثر را تنها چند ساعت از روز خود احساس خستگی خواهید کرد. بارگیری شکم شما با دوز سنگین کربوهیدرات منجر به افزایش قند خون می شود که مقاومت در برابر سوخت چربی را سخت می کند.

سعی کنید پروتئین را در هر وعده غذایی میل کنید و میان وعده هایی را که تعادل بین کربوهیدرات ها با پروتئین است، را به دست آورید. اگر وقت دارید، تخم مرغ را برای صبحانه وارد وعده غذایی کنید. اگر اینطور نیست، کره بادام زمینی را روی یک تکه نان کامل آغشته کنید، از یک کاسه ماست با میوه و یا یک نوار یا اسموتی غنی از پروتئین لذت ببرید و استفاده کنید. به جای خوردن یک شیرینی در بعد از ظهر از برش های سیب با یک تکه کوچک پنیر استفاده کنید. پروتئین ها از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می کنند و باعث هشیاری بیشتر می شوند.

ورزش و تحرک داشته باشید

از قدیم درست گفته اند که خواب خواب می آورد، خستگی روزانه می تواند راه فرار بدن شما را به سمت تخت خواب بیشتر کند. ولی ورزش متابولیسم شما را بالا می برد، خلق و خوی شما را بهتر می کند و به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید. نیازی نیست ساعت ها در باشگاه بمانید. حتی یک پیاده روی سریع 20 دقیقه ای در اطراف خانه مزایایی بسیار برای شما خواهد داشت.

ورزش کردن

خوردن آب اندازه

کمبود آب بدن منجر به خستگی می شود و بسیاری از مردم در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشند. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب کامل بنوشید. یکی دیگر از ترفندهای سریع برای رفع خستگی، دوش گرفتن مختصر است. اگر این گزینه ای نیست، شستن صورت و حتی شستن دستان خود در آب سرد، می تواند احساس بیداری بیشتری به شما بدهد.

خندیدن برای رفع احساس خستگی

یک خنده بزرگ از ته دل یکی از بهترین انرژی زا های پیرامون ما می تواند باشد. یک فیلم خنده دار تماشا کنید، یک رمان خنده دار یا طنز مورد علاقه خود را بخوانید، یا با آن دوستی تماس بگیرید که همیشه شما را می خنداند و سعی کنید شما هم او را بخندانید. هر روز، حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی، خود را در یک فعالیت مورد علاقه قرار دهید. مثل خواندن، باغبانی و یا گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود هرچه بیشتر می توانید احساس خوبی را تجربه کنید.

ازدواج و رابطه جنسی برای برطرف کردن احساس خستگی

رابطه جنسی نه تنها باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و استرس خود را تسکین دهید. همچنین می تواند سطح آدرنالین و اندورفین ها شما را افزایش دهد، که روز بعد به شما انرژی بیشتری می دهد. با رابطه جنسی با همسرمان احساس خستگی کمتری در طول روز کنیم.

چیز جدیدی را امتحان کنید

مثلاً کلاسی ثبت نام کنید که مورد علاقه شماست، رستوران جدیدی را امتحان کنید، یک سرگرمی یا ورزش جدید بیاموزید. حتی تغییرات کوچک مانند مدل موهای جدید یا مسیر کار می توانند روزمرگی را به چالش در آورند و احساس هوشیاری بیشتری به شما دهند.

ذهن خود را از اخبار بد فاصله دهید

استرس، منفی بودن، اخبار بد و افسردگی عوامل خطرناک برای کاهش انرژی هستند. اگر غرق افکار تاریک هستید، ممکن است در بلند مدت دچار افسردگی شوید که مهمترین مشکل افسردگی کاهش شدید افسردگی می باشد.

کمک به دیگران

کمک به دیگران یکی از بهترین راهها برای بهبود روحیه و انرژی شماست. حتی در تحقیقاتی که انجام شده است مشخصص گردیده است؛ افراد ثروتمندی که به تمام قله های پیشرفت در زندگی خود رسیده اند یکی از بهترین روش ها برای ایجاد حس خوب و تقویت روحیه و جسم آنها کمک به افراد نیازمند یا آموزش و کوچینگ برای سنین جوان است.

کتاب خواندن به جای استفاده از گوشی

یکی دیگر از تکنیک کاربردی برای رفع خستگی بدن کتاب خواندن است. هر شب یک یا دو دقیقه قبل از خواب وقت بگذارید تا اتفاق خوبی را که در آن روز افتاده است بنویسید. سپس کمی کتاب بخوانید، استفاده از گوشی را برای جلوگیری از امواج آبی که بسیار ذهن را خسته می کنند کم کنید.

کتاب بخوانید

کینه ورزی را کنار بگذارید

کینه، خشم و نارضایتی باعث می شود انرژی و روحیه شما کم شود. گسترش افکار منفی ذهن شما را به تمرکز بیشتر روی مباحث تحریک آمیز و منفی بیشتر می کند.

مدیتیشن

حتی سه دقیقه مدیتیشن در محیط بی سر و صدابه آرامش ذهن شما کمک می کند و باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید.

معنویت

دعا کردن و به خدا فکر کردن در طول روز قدرت عجیبی را به شما می دهد.

منبع: verywellmind.com

سوالات متداول

1. قرص ویتامین برای رفع خستگی چه قرصی است؟
معمولاً ویتامین C و جنسینگ برای درمان خستگی مناسب است. همچنین به انواع ویتامین B و D هم میتوان اشاره کرد.

2. دلایل خستگی و بی حالی روزانه چیست؟
دلایل خستگی روزانه می تواند به دلیل مشکلات خلقی، خواب ناکافی، چاقی و یا بسیاری از موارد دیگر مثل تغذیه بد و ورزش نکردن باشد.

3. درمان بی حالی و تنبلی چگونه امکان پذیر است؟
معمولاً روانشناس در گام اولیه برای ارزیابی می تواند نقش کلیدی داشته باشد و همچنین اصلاح سبک زندگی بسیار مهم است.

4. علت خواب آلودگی در پاییز چیست؟
با کم شدن نور خورشید در پاییز و کاهش دریافت ویتامین D معمولاً بسیاری از ناقل های عصبی شادی آور و انرژی زا سیر نزولی به خود می گیرند که همین موضوع باعث کاهش میزان فعالیت نسبت به فصل تابستان در بسیاری از افراد می شود.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ