22006198 021

نکاتی در رابطه با اعتیاد به گیم نت

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(9 رای)
نکاتی در رابطه با اعتیاد به گیم نت

بازی کردن امروزه به یکی از تفریحات افراد تبدیل شده است. امروز با پیشرفته تر شدن فناوری های بازی های رایانه ای و در دسترس قرار گرفتن آنان برای همه افراد، بازی کردن برای افراد در تمام سنین به یکی از بخش های بسیار مهم زندگی تبدیل شدهاست. حتی بسیاری از افراد به بازی کردن اعتیاد پیدا کرده اند و نمی توانند بدون بازی کردن در طول روز آرام بگیرند و حتی برخی از آنها دچار اعتیاد به گیم نت شده اند. ما در ادامه قصد داریم که در رابطه با اعتیاد به گیم نت برای شما صحبت کنیم و به شما بگوییم که بازی ها اگر نظارت نشود چگونه میتواند روی مغز شما تاثیرگذار باشند و چگونه میتوانند برخی از مهارت های شما را تحت الشعاع قرار دهند و باعث اعتیاد شما به آنها شوند.

توجه نمایید که برخی از بازی های رایانه ای میتوانند باعث افزایش استرس شوند اما برخی دیگر نیز اگر در حس و حال متفاوتی بازی شوند می توانند باعث کم شدن استرس افراد شود. بسیاری از گیمرها به این نکته اذعان دارند که وقتی در حال بازی کردن هستند استرس ها و اضطراب هایی که در طول روز دریافت کرده اند از بین میرود. اما این موضوع تنها در صورت داشتن نظارت امکان پذیر است.

اعتیاد به گیم نت

بازی های رایانه ای، مفید یا مضر؟

توجه نمایید که بازی باید وسیله ای باشد که شما را برای ورود به دنیای بیرون آماده کند، اما متاسفانه ما در بسیاری از بازی های اینترنتی و رایانه ای می بینیم که دنیایی که آنها در بازی های خودشان نشان می دهند دنیایی بسیار پرخاشگر و خشن می باشد که این موضوع به خودی خود میتواند روحیه پرخاشگری را در افراد افزایش دهد و میتواند آسیب های ذهنی و جسمی بسیار زیادی را به آنها وارد کند. ممکن است که شما بارها و بارها درباره مضرات این بازی ها شنیده باشید و حتی خبرهای دردناکی را نیز در این رابطه شنیده باشید؛ اما آیا تا به حال شما در رابطه با ویژگی های مثبت این بازی ها نیز اطلاعاتی کسب کرده اید؟ آیا شما میدانید که برخی از این بازی ها حتی میتوانند به کودکان و نوجوانان کمک کنند تا فرآیند یادگیری آنها سریع تر شود؟

درست است که زیاده روی در هر چیزی ممکن است باعث اختلال و همچنین مشکلات گوناگونی شود اما اگر همه چیز در سطح نرمال آن نگه داشته شود میتواند تاثیرات شگفت انگیزی روی افراد داشته باشد. بازی های رایانه ای نیز درست از این دست اتفاقات می باشند. امروزه تحقیقات بسیار زیادی روی بازی های رایانه ای انجام شده است و بسیاری از این تحقیقات نشان می دهند که در کنار نکات منفی بازی های رایانه ای، برخی از آنها دارای نکات مثبت بسیار زیادی نیز می باشند. به هر حال نبود نظارت میتواند ساعات بازی در محیط های نامناسب را بالا ببرد که همین موضوع می تواند در نهایت به اعتیاد به گیم نت منجر شود.

تاثیرات منفی بازی های رایانه ای روی استرس (بازی در محیط های استرس زا)

بیایید با هم نکاتی که قبلاً در رابطه با بازی های رایانه ای شنیده بودیم را یکبار دوره کنیم. شما بارها شنیده اید که بازی های رایانه ای دارای مضرات بسیار زیادی هستند و این نکات منفی در دراز مدت میتواند برای هر فرد و خانواده ای مشکل ساز شود مشکلاتی مانند ضعف بینایی، پرخاشگری، انزوا، چاقی مفرط، بی تحرکی از عوارض و نکات بد بازی های رایانه ای هستند. در شرایط مشابه اگر یک نوجوان در طول روز ساعات زیادی را برای بازی های رایانه ای پرخاشگرانه صرف کند در مقایسه با یک نوجوانی که به فعالیت های عادی پرداخته است پرخاشگرانه تر رفتار خواهد کرد و در موقعیت مشابه ممکن است که رفتار نامتناسب تری داشته باشد.

برخی از بازی های رایانه ای و در اکثر مواقع انواع پرخاشگرانه آنها و همچنین باخت های پی در پی در این بازی ها میتوانند باعث به وجود آمدن مشکلات گوناگونی برای بازیکنان شوند و این شرایط میتواند استرس را در بازیکنان افزایش دهد.

همچنین اگر یک بازیکن به صورت حرفه ای بازی کردن را انتخاب کند بیشتر ممکن است در تورنمنت های گوناگونی در گیم نت ها شرکت کند و در این تورنمنت ها به پیروزی یا شکست برسد. همین موضوع میتواند حجم استرس بسیار زیادی را برای یک بازیکن داشته باشند؛ در این مرحله فرد برای بهتر کردن حال خود به بازی بیشتر روی می آورد که همین موضوع اعتیاد به گیم نت را در پی خواهد داشت.

همچنین داشتن روحیه رقابتی بیشاز حد در فضای اعتیاد به گیم نت نیز میتواند بر افزایش استرس تاثیر داشته باشد برای مثال برخی از بازیکنان حتی هنگامیکه با دوستان خود نیز بازی میکنند روحیه رقابتی بسیار زیادی دارند و همین موضوع میتواند فشار استرس باخت را روی آنها بیشتر کند. پس شما در مرحله اول برای کم کردن تاثیر بازی های رایانه ای روی استرس خودتان بهتر است که سایر بخش های روانی خودتان را کنترل کنید.

برای مثال سعی کنید که بازی کردن را بهعنوان یک تفریح نگاه کنید و به هیچ عنوان به برد یا باخت در آن فکر نکنید. سعی کنید از بازی کردن لذت ببرید این موضوع تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس در شما خواهد داشت سعی کنید که با دوستان خود به تفریح بپردازید و به هیچ عنوان به برد یا باخت فکر نکنید. فضای بازی را از گیم نت به خانه منتقل کنید تا از اعتیاد به گیم نت جلوگیری کنید.

نکاتی در رابطه با اعتیاد به گیم نت

بررسی دلایل اعتیاد به گیم نت

توجه نمایید که پیشتر ما برای شما بهطور کلی در رابطه با بازی های رایانه ای صحبت کردیم و به شما گفتیم که برخی از این بازی ها حتی می توانند به رشد ذهن افراد کمک کنند، اما در صورت نبود نظارت، این رشد ذهنی میتواند بهصورت بالعکس شکل بگیرد و میتواند تاثیرات مخربی را روی مهارت های اجتماعی افراد بگذارد. به همین دلیل محیط بازی های رایانه ای از جمله محیطهای گیم نت باید تحت نظارت باشند و از وجود مشکلات گوناگونی که در صورت نبود نظارت ممکن است پیش بیاید جلوگیری شود.

توجه نمایید که فضای گیم نت فضایی است که مستعد دچار شدن افراد به اعتیاد به گیم نت می باشد. این فضا فضای رقابتی شدیدی دارد و در صورت نبود نظارت ممکن است که شرطبندی های گوناگونی در این فضاها ایجاد شود. این شرطبندیها در ادامه میتوانند باعث اعتیاد افراد به قمار و درنهایت اعتیاد به گیم نت شوند.

توجه نمایید افرادی که معمولاً به گیم نت ها میروند افراد کم سن و سالی هستند. در سن نوجوانی داشتن غرور کاذب و بیشاز حد و اعتماد بهنفس بالا میتواند مشکلات زیادی را برای کودکان و نوجوانان به وجود بیاورد که همین موضوع میتواند باعث شود که فضای شرطبندی و قمار در این محیطها به وجود بیاید و در پی به وجود آمدن فضای شرطبندی ممکن است که اعتماد بهنفس کودکان شما و یا افرادی که به سراغ این محل ها می روند پایین بیاید و اینگونه افراد برای بازپس گیری اعتماد خودشان ناچار میشوند که دوباره به بازی رایانه ای روی بیاورند.

به طور کلی این افراد برای بازپس گیری اعتماد به نفس خودشان تنها راه چاره پیش روی خود را بازی کردن می بینند که این موضوع میتواند در ادامه منجر به اعتیاد به گیم نت شود و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. به طور کلی اگر شما متوجه شدید که در صورت بازی نکردن دچار استرس و اضطراب شدیدی می شوید و نمی توانید خود را بدون متصل بودن به اینترنت تصور کنید، باید حتماً در رابطه با ترک اعتیاد خودتان به بازی های رایانه ای اقدام کنید تا بتوانید سلامت روح خودتان را باز پس گیرید.

نظرات کاربران:
دریا
پاسخ به این نظر
1402/12/13

من همسرم به شدت معتاد بازی های انلاین شده ایا مشاوره کمکی به حل این موضوع میکنه؟

0 0
لیلا
پاسخ به این نظر
1400/6/23

پسر منم شدیدا به گیم نت وابسته شده بود خداروشکر با مشاوره خیلی بهتر شد

1 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ