22006198 021

تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(23 رای)
تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین

تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین در صفحه اصلی سایت موجود می باشد. پیش از معرفی تست افسردگی (آزمون افسردگی) جالب است بدانیم که شیوع اختلالات خلقی در ایران در سال ۱۳۹۵در حدود ۲۵درصد بوده و از هر چهار ایرانی یک نفر مبتلا به اختلال خلقی بوده است‎. هر فردی در هر دوره از زندگی خود ممکن است به بیماری خلقی دچار شود و نیاز به درمان داشته باشد. در این صورت فرد باید به متخصص مراجعه کند تا با تشخیص و درمان به موقع، موجب مزمن شدن بیماری خود نشود. معرفی 5 عامل مورد سنجش در تست افسردگی در همین مقاله.

بهترین روش شناسایی افسردگی چیست؟

در صورت امکان، بهترین روش پیشگیری تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین برای شناسایی از ابتلا به بیماری است. اما در صورتی که پیشگیری ممکن نباشد، تشخیص به موقع و درمان سریع به عنوان خط دفاع علیه بیماری هایی است که به پیشگیری اولیه پاسخ نمی دهند.

تست افسردگی

یکی از راه های تشخیص به موقع بیماری های روانی، توجه به اولین علائم پس از ظهور است که آزمون های روانشناسی یکی از موثرترین ابزارها برای این هدف هستند. این آزمون ها جنبه تشخیصی ندارند بلکه افرادی را که دارای نتیجه مثبت یا مشکوک هستند را شناسایی می کنند. تشخیص مستلزم انجام مصاحبه بالینی و انجام تست توسط روانسنج می باشد.

شایع ترین اختلال روانی کدام است؟

همسو با آمار جهانی شایع ترین اختلال روانی در کشور افسردگی است و بالاترین میزان شیوع را در به خود اختصاص داده است. افسردگی جزو بیماری های خفیف سلامت روان به شمار می روند که قابلیت درمان و پیشگیری دارند اما در انواع شدید منجر به بستری هم می شود.

شیوع بسیار زیاد افسردگی در بین افراد جامعه باعث شده افسردگی را سرماخوردگی روانی بنامند. افسردگی احساس غم و اندوهی است که یه تجربه بحران های زندگی محدود نمی شود و یک دوره غم و اندوه است که شامل از دست دادن علاقه به چیزهایی می شود که پیش از این باعث خوشحالی یا لذت می شدند.

معمولاً مبتلایان به افسردگی احساس غم و اندوهی را تجربه می کنند که با غم و اندوه عادی فرق دارد. در غم و اندوه عادی، فرد از مسئله ای ناراحت می شود. اما این غم گذرا است در حالی که غم و اندوه مبتلایان افسردگی پایدار است و بیشتر ساعات روز، احساس غم را تجربه می کنند و حال و حوصله انجام کار را ندارند این احساسات معمولاً به همراه یک سری علائم و نشانه های روانی و فیزیکی هستند.

برای تشخیص اختلال شایع افسردگی ابزارهای تست افسردگی (آزمون افسردگی) معتبر با روایی بالا وجود دارد که در ادامه به تفصیل در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

آزمون افسردگی

علائم افسردگی چیست؟

ممکن است بخواهید بدانید که علائم افسردگی را در خودتان می بینید یا خیر. قبل از انجام تست می توانید علائم افسردگی را شناسایی کنید و سپس تست را انجام دهید.

  • احساس ناامیدی شدید: احساس می کنید که شرایط دائما بدتر می شود و در آینده نیز هیچ اتفاق خوبی رخ نخواهد داد.
  • احساس غم و اندوه شدید
  • نداشتن انگیزه برای فعالیت کردن حتی برای فعالیت های روزانه
  • نداشتن انرژی
  • به هم خوردن ساعات خواب
  • نداشتن تمرکز
  • دردهای جسمانی ناآشنا
  • اضطراب
  • فکر کردن زیاد به مرگ

تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین

تست آنلاین افسردگی بک (BDI)

تست آنلاین افسردگی بک و تست افسردگی و آزمون افسردگی آنلاین در صفحه اصلی سایت موجود است. یکی از معتبرترین آزمون های روانشناختی در حوزه سنجش افسردگی است که توسط بک و همکارانش در سال 1961 منتشر شده است.

ماده های این پرسشنامه بر اساس مشاهده نشانه های متداول در بیماران افسرده تهیه شده است. این آزمون در مجموع از 21 ماده مرتبط با نشانه های مختلف تشکیل می شود و هنگام اجرا از آزمودنی خواسته می شود شدت این نشانه ها را بر اساس یک مقیاس چهار درجه ای از 0 تا 3 درجه بندی کند. پرسش ها با زمینه هایی مانند احساس ناتوانی و شکست، احساس گناه، تحریک پذیری، آشفتگی خواب و از دست دادن اشتها ارتباط دارد.

در این آزمون در برابر هر یک از ماده های مورد نظر، که مشخص کننده یکی از علایم مرضی افسرگی است،4 تا 6 جمله نوشته شده که به ترتیب بیانگر کمترین تا شدیدترین وجه آن خصوصیت مورد نظر است و آزمودنی باید جمله های هر ماده را به دقت بخواند و آن جمله را که بیانگر بیشترین حالت فعلی اش است مشخص کند.

برای بررسی نتایج، آزمونگر باید نمرات آزمودنی را، با یکدیگر جمع کند. دامنه نمرات بین حداقل 0 تا حداکثر 63 قرار دارد اما تنها در سطوح بسیار شدید افسردگی نمره های 40 یا 50 به دست می آید.

نمره های زیر برای نشان دادن سطح افسردگی کلی می توانند مورد استفاده قرار داد.

  • افرادی که افسردگی ندارند و در سطح عادی هستند (نمرات 0 تا 13).
  • افرادی که به افسردگی در سطح خفیف مبتلا هستند (نمرات 14 تا 19).
  • افرادی که به افسردگی در سطح متوسط مبتلا هستند (نمرات 20 تا 28).
  • افرادی که به افسردگی در سطح شدید مبتلا هستند (نمرات 29 تا 68).

آزمون افسردگی همیلتون (HDRS)

مقیاس درجه بندی آزمون افسردگی همیلتون توسط همیلتون در سال ۱۹۶۰ ساخته شد و در سال های بعد تکمیل شد و ارتقاء یافت. مقیاس درجه بندی افسردگی همیلتون جزء مقیاس های ارزیابی بالینی برای سنجش افسردگی است و دارای ۲۱ ماده است که نشانه های رفتاری، جسمانی و ذهنی افسردگی را مورد سنجش قرار می دهد.

البته به طور معمول۱۷ آیتم از این مقیاس مورد استفاده قرار می گیرد و چهار آیتم دیگر اطلاعات بالینی اضافی را فراهم می کند چون هامیلتون اعتقاد داشت که چهار آیتم پایانی (تغییرات روزانه، مسخ شخصیت علائم پارانوئید، علائم وسواس فکری عملی) نباید در نمره کلی گنجانده شود، چرا که این علائم یا غیر معمول هستند و یا بازتاب دهنده شدت افسردگی نمی باشند. در نهایت با توجه به نمره به دست آمده، می توان فرد را در یکی از طبقات افسردگی از نظر شدت قرار داد.

آزمون نئو (NEO)

آزمون نئو یکی از مشهور و معتبرترین آزمون های روانشناسی در دنیا به خصوص در زمینه شناسایی افسردگی است. دانشمندانی که این تست را ثبت کرده اند طی چندین سال ویژگی های گوناگون شخصیتی را انتخاب کرده و پرسشنامه های مفصل را روی مردم اجرا کرده اند. سپس با استفاده از روش های آماری به 5 عامل بزرگ شخصیت دست یافته اند. ۵ عامل یعنی روان رنجوری، برون گرایی، اشتیاق به تجارب تازه، توافق پذیری و وظیفه شناسی.

برای انجام این تست بصورت آنلاین و رایگان اینجا کلیک نمایید...

۵ عاملی که تحقیقات بین فرهنگی ثابت کرده اند در بیشتر کشورهای دنیا هم مثل اروپا ۵ عامل بزرگ شخصیت است. تست افسردگی نئو در هرعامل، شش ویژگی فرعی شکل دهنده آن ها را می سنجد. این پرسش نامه دارای دویست و چهل ماده یا پرسش است که به کمک آن ها می توان به ارزیابی جامعی از چگونگی شخصیت بزرگسالان (افراد بالاتر از 17 سال) پرداخت.

تست های افسردگی

معرفی 5 عامل مورد سنجش در تست افسردگی

روان رنجوری که با شاخص های مرتبط با اضطراب، خصومت خشمانه، افسردگی، کمرویی، تکانش وری و آسیب پذیری مورد سنجش قرار می گیرد.

برون گرایی ماده ای است که با شاخص های گرمی اجتماعی، جمع گرایی، جرأت ورزی، فعالیت، هیجان خواهی و عواطب مثبت سنجیده می شود.

اشتیاق به تجارب تازه نیز با شاخص های خیال پردازی، زیبایی شناسی، احساسات،عقاید، اعمال و ارزش ها سنجیده می شود.

توافق پذیری ماده دیگری است که با اعتماد، رک گویی، نوع دوستی، فرمانبرداری، نرم خویی و میانه روی مورد سنجش قرار می گیرد.

با وجدان بودن نیز با شاخص های کفایت، نظم، وظیفه شناسی، پیشرفت طلبی، خویشتنداری و تأمل مورد سنجش قرار می گیرد.

با تبین وضعیت فرد در هریک از عوامل پنج گانه، می توان به شرح گسترده ای از شرایط هیجانی، اجتماعی، تجربی، نگرشی و انگیزشی وی دست یافت.

موارد استفاده تست نئو

اصلی ترین و رایج ترین استفاده از تست افسردگی نئو و یا تست افسردگی (آزمون افسردگی) برای سنجش میزان شادی و افسردگی افراد می باشد. در پاسخ نامه این تست تحلیل کاملی از شخصیت فرد به وجود می آید که می توانید با استفاده از آن به وجود و همچنین شدت افسردگی در شخص پی برد.

نظرات کاربران:
اذر
پاسخ به این نظر
1402/11/25

دختر من به خاطراینکه درکنکور دررشته دلخواهش قبول نشد مدتیه افسرده شده و این موضوع کلا فعالیتهاشو بااحتلال مواجه کرده میتونم باکمک مشاوران وتستهای شما بهش کمک کنم؟ راهی میتونید بهم پیشنهاد بدید؟

0 0
جوانه
پاسخ به این نظر
1402/11/21

دخترمن کنکوریه و همین در خانه ماندن و کمتر معاشرت کردن با دوستان و فامیل حس میکنم افسردش کرده چجوری میتونم از مشاوران شما کمک بگیرم و اینکه تست میشه ازش گرفت برای تشخیص؟

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ