22006198 021

بعد از تمام شدن رابطه عاطفی چه باید بکنیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
بعد از تمام شدن رابطه عاطفی چه باید بکنیم؟

انسان یک موجود اجتماعی است و نیاز به ایجاد روابط عاطفی و احساسی دارد. قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که «بعد از تمام شدن رابطه عاطفی چه باید بکنیم؟» بهتر است به معنی روابط عاطفی و احساسی بپردازیم. اگر بخواهیم کلمه «رابطه» را تعریف کنیم؛ باید بگوییم ارتباط و تعامل بین دو نفر را رابطه می گویند. حال برخی از رابطه ها کاری، دوستانه می باشد که هر کدام تعریف خاص خود را دارند. اما روابط عاشقانه و عاطفی که بین دو نفر ایجاد می شود، بسیار پیچیده تر و حساس تر هستند.

انسان همواره به دوست داشتن و دوست داشته شدن نیاز دارد. دوست داشته شدن از طرف دیگران باعث می شود تا فرد مقابل، حس خوبی داشته باشد. اگر بخواهیم این تعریف را تعمیم دهیم، باید بگوییم که رابطه عاطفی عبارتند از رابطه ای که سهم قابل توجه از عاطفه و احساسات طرفین در آن دخیل باشد. توجه داشته باشید که رابطه عاطفی جزئی از رابطه عاشقانه محسوب می شود (رابطه عاشقانه کلی تر و پیچیده تر است).

بعد از جدایی چه باید کرد؟

اما روابط عاطفی همواره با احساس شادی و خوشحالی همراه نیستند و برخی اختلافات باعث بروز ناراحتی می شوند. این ناراحتی ها اگر به مسائل پایه ای و اساسی مربوط باشند، باعث از بین رفتن و نابود شدن رابطه می شوند. از بین رفتن رابطه باعث اذیت شدن طرفین می شود. همین امر باعث می شود تا افراد به این فکر بیافتند که بعد از تمام شدن رابطه عاطفی چه باید بکنیم (این ذهنیت برای فردی که در رابطه قرار دارد، بسیار خطرناک است) بعد از تمام شدن رابطه عاطفی در سیستم فیزیکی شما اتفاقاتی می افتد که مستقیما بر ذهن تاثیر می گذارند.

سهم عظیمی از این تاثیرات، به صورت مخرب هستند که به دلیل وابستگی شما به فرد متقابل بروز پیدا می کنند. بنابراین اگر بخواهیم به این موضوع جواب صحیح بدهیم که «بعد از جدایی چه باید کرد؟»، باید بگوییم که اگر بر تصمیم خود جدی هستید؛ باید به نبود او عادت کنید. همه ما میدانیم که این کار تا حدودی غیر ممکن است؛ اما خود را به شرایط وفق دهید و به کارهایی بپردازید که به شما آرامش می دهند.

اتمام رابطه عاطفی

آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟

بعد از تمام شدن روابطه عاطفی، بسیاری از مردم به دلیل عدم توانایی در سازگاری با شرایط جدید (شرایطی که رابطه پایان یافته است و شریک شما در کنارتان وجود ندارد)، به دنبال بازگشت به رابطه قبلی و پایان یافته هستند. قبل از این کار باید به دلایل اختلاف خود به صورت دقیق نظری بیندازید. برخی از اتفاقات در زمان وقوع بسیار اذیت کننده هستند و آدم بشدت ناراحت می شود اما اگر دقیق تر نگاه کنید، می بینید که ارزش رابطه شما از اتفاق و مشکلات گذشته بسیار بیشتر بوده است.

اما اگر مشکلات و اختلافات بر سر مسائل مهم و پایه ای هستند (برای مثال اعتیاد)، قطعاً پایان دادن به چنین رابطه ای بهتر است (البته اگر شخص قدرت و اراده تغییر کردن را داشته باشد، همچنان امیدی برای بازگشت هست). بنابراین اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم باید بگوییم که بازگشت به روابط تمام شده زمانی درست است که احتمال رخ دادن شرایط و اختلافات قبلی، صفر باشد. چون اگر مشکلات گذشته باز تکرار شوند، به یک عادت تبدیل می شوند و از بین بردن آنها بسیار سخت تر خواهد بود. بنظر شما آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟!

کنار آمدن با شکست عشقی چگونه ساده تر می شود؟

در جواب این سوال باید گفت که شما شرایط حال حاضر (جدایی از هم) را بپذیرید که گزینه مناسبی برای هم نبودید و جدا شدن برای هر دو شما خوب بوده است. شاید این جملات کلیشه ای به نظر برسند و بیشتر به عنوان یک شعار تلقی شوند. پذیرفتن این شرایط سخت است اما شما باید تلاش خود را بکنید تا این برهه زمانی را به خوبی بگذرانید. بعد از تمام شدن رابطه عاطفی به کارهایی مشغول بشوید که به شما حس خوبی می دهند. برای مثال اگر گوش دادن به یک موسیقی می تواند حال شما را خوب کند، حتماً به این کار اقدام کنید. سعی کنید از موقعیت پیش آمده بهترین استفاده را بکنید و بیشتر به خود (درون خود) فکر کنید.

تمام شدن رابطه عاطفی

بعد از تمام شدن رابطه عاطفی به مرور خاطرات نپردازید

بسیاری از افراد بعد از تمام شدن رابطه عاطفی به دلیل دلتنگی، به سراغ مرور خاطراتی که با هم داشته اند؛ می روند و همین موضوع، شرایط را بدتر می کند. همه این دلتنگی ها و ناراحتی ها طبیعی است. در واقع بعد از تمام شدن رابطه عاطفی در بدن شما کنش و واکنش هایی صورت می گیرد که به ترشح آدرنالین منجر می شود و باعث می شود شما آرامش نداشته باشید. هنگامیکه آرامش نداشته باشید، به سراغ مرور خاطرات گذشته می روید تا بلکه آنها پریشانی و دلتنگی شما را التیام ببخشند. اما این رفتار هیچ چیز را درست نمی کند؛ بنابراین به این دلیل است که می گوییم بعد از تمام شدن رابطه عاطفی به مرور خاطرات نپردازید.

چه رابطه هایی را باید تمام کرد؟

رابطه های زیادی به شکست منجر می شوند و تعداد کمی از آنها به سرانجام می رسند. در واقع رابطه ها به عنوان زمینه و بستر مناسب جهت شناخت طرفین است. در این مدت افراد به شناخت هم می پردازند و ابعاد مختلف یک دیگر را کشف می کنند. اگر بعد از شناخت متوجه شدید که طرف مقابل فرد مورد نظر شما نیست، خیلی راحت و محترمانه او را از این موضوع آگاه سازید. اما اگر بخواهیم به این سوال «چه رابطه هایی را باید تمام کرد؟» پاسخ صریح و واضح بدهیم؛ باید بگوییم که رابطه هایی که در آن احساس شادی، امنیت و آرامش نمی کنید را رها کنید. منظور از رها کردن این است که طرف مقابل را متقاعد کنید که این رابطه به سرانجام نخواهد رسید.

منظور از برقراری رابطه این است که فرد در آرامش و امنیت باشد، حال اگر در روابط خبری از آرامش و امنیت نباشد، چه دلیلی برای ماندن وجود خواهد داشت؟! بسیاری از افراد علاقه و دوست داشتن را بهانه می کنند؛ اما تصمیم گیری بر اساس احساسات همواره شما را اذیت می کنند. شما باید تصمیمات خود را بر اساس عقل و صلاحدید خود اتخاذ کنید.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ