22006198 021

جلوگیری از خسته شدن در روابط عاطفی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
جلوگیری از خسته شدن در روابط عاطفی

مطمئناً تا به حال افراد زیادی را دیده اید، که بعد از گذشت مدتی از شروع رابطه عاطفی شان احساس می کنند از یکدیگر دور شده اند و یا نسبت به هم سرد هستند. اما چطور میتوان عشق و هیجان روزهای اول رابطه را بازگرداند؟ آیا سرد شدن و یا خسته شدن در روابط عاطفی، نشانه هایی برای اتمام رابطه و جدایی هستند؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است و به دنبال پاسخ آنها هستید، در ادامه همراه ما باشید.

چرا برخی بعد از مدتی در روابط عاطفی خسته می شوند؟

روزهای ابتدایی رابطه عاطفی برای هر دو طرف روز هایی خاص و دلنشین است. هر دو نفر در اوج احساسات و هیجانات هستند و اتفاقاتی عجیب و تازه را تجربه می کنند. درست است که این تجربیات دلپذیر است، اما از آنجایی که عمیق نیست، به سرعت فروکش می کند. جالب است بدانید، تمام زوج های جوان در ابتدای آشنایی بر این باورند، که عشق و علاقه آنها به یکدیگر درگیر روزمرگی نمی شوند. اما گذر زمان در هر رابطه ای می تواند به مرور باعث خستگی طرفین از روابط عاطفی شود. البته دلزدگی و خستگی نشانه عدم علاقه و پایان رابطه نیست، اما تمام اتفاقات رابطه رنگ تکرار به خود می گیرند.

دلایل خسته شدن در رابطه عاطفی

در شروع رابطه عاطفی میل به شناخت یکدیگر و ماجراجویی در رابطه مانع احساس خستگی و دلزدگی می شود. اما بعد از مدتی نیاز به احساس امنیت و وابستگی باعث می شود، تا طرفین در رابطه احساس خطر کنند. این احساس خطر و نگرانی از آینده می تواند باعث شود، که آنها محدودیت های یکدیگر را بپذیرند و دست از به چالش کشیدن یکدیگر بردارند. این اتفاق به مرور رکودی را در رابطه زوجین به وجود می آورد، که یکی از دلایل دلزدگی و خسته شدن در روابط عاطفی است. این در حالی است که زوجین احساس می کنند با به چالش نکشیدن شریک عاطفی خود، یک عشق واقعی و ماندگار را رقم زده اند. این رفتار های اشتباه عشقی که برای ساختن آن تلاش های بسیاری کرده اند را به نابودی می کشاند.

بهتر است بدانید، هر زمان که دست از به چالش کشیدن یکدیگر بردارید، خطر دلزدگی در رابطه شما پررنگ تر می شود. چرا که رابطه شما و شریک عاطفی تان دیگر نیاز به صرف انرژی زیادی ندارد وبه سرعت دچار روزمرگی می شود. زمانی که این بی تفاوتی و خستگی که در رابطه نمایان می شود، مشاجره و بحث های آزاد دهنده نیز بیشتر شده و کوچکترین مشکلی تبدیل به فاجعه می شود. زمانیکه این اتفاقات در رابطه ای رخ می دهد، زوجین دیگر قادر به درک اصل مشکل خود نیستند و رابطه از بین می رود.

خسته شدن در روابط عاطفی

نشانه های سرد شدن در رابطه عاطفی

اولویت شریک عاطفی خود نیستید

یکی از مهمترین نشانه های خسته شدن در روابط عاطفی، این است که شریک عاطفی شما مانند گذشته به شما بها نمی دهد. زمانیکه احساس کردید، شریک عاطفی تان از وقت گذراندن با شما فرار می کند، لازم است با خود او یا مشاورتان در میان بگذارید.

دور شدن از یکدیگر

ممکن است چند سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشید، اما قلب هایتان کیلومترها دورتر از همدیگر باشد. یکی از نشانه های خسته شدن در روابط عاطفی، مکالمه های کوتاه و سرد است.

شریک عاطفی تان نسبت به مسائل مربوط به شما کنجکاو نیست

زمانی یک رابطه عاطفی سالم است، که زوجین از شنیدن امور روزمره یکدیگر احساس خستگی و بی علاقگی نکنند.

راهکارهایی برای تکراری نشدن رابطه عاطفی

1. یادآوری روزهای دلنشین آشنایی

با گذشت زمان برای یکدیگر عادی تر می شویم و روزهای دلنشین آشنایی و زمانی که برای دیدن همدیگر ثانیه شماری می کردیم را فراموش می کنیم. لازم است هر چند وقت یکبار به خود یادآوری کنیم، که چگونه با شریک عاطفی مان آشنا شدیم و عشق میان ما چگونه رقم خورد. توصیه می شود برای جلوگیری از خسته شدن در روابط عاطفی، هر از گاهی دلایل مان را برای دوست داشتن شریک عاطفی مان بنویسیم. این اتفاق به ما کمک می کند، تا عشق و احساسی که بین ما وجود دارد، تازه بماند.

جلوگیری از خسته شدن در روابط عاطفی

2. رفتارهای غیر منتظره

در روزهایی که روزمرگی و تکرار سراسر زندگیتان را پر کرده است، با یک رفتار غیر منتظره به شریک عاطفی خود یادآوری کنید، که چقدر دوستش دارید و برایتان مهم است. می توانید با خرید یک گل، هدیه کوچک و یا نوشتن یک نامه محبت آمیز از احساس دلزدگی در روابط عاطفی جلوگیری کنید.

3. عشقتان را ابراز کنید

درست است که هر یک از ما از علاقه خود به شریک عاطفی مان خبر داریم. اما لازم است، تا با ابراز عشق و علاقه خود به شریک عاطفی مان او را نیز به رابطه دلگرم کنیم. مطمئن باشید، که ابراز عشق می تواند از سردی رابطه بکاهد و مانع از این شود، که دلزدگی به سراغ رابطه عاطفی شما بیاید. گفتن یک دوست دارم ساده می تواند معجزه ای را در رابطه تان رقم بزند.

نظرات کاربران:
محسن
پاسخ به این نظر
1402/11/16

سلام. واقعا برای اینکه این اتفاق نیفته باید چیکارکنیم؟ من همیشه بعد از یه مدت از طرف مقابلم بدون دلیل خسته میشم ، راهیم برای جلوگیری از این اتفاق سراغ ندارم. برم پیش مشاور میتونه بهم کمک کنه؟

0 0
نازنین
پاسخ به این نظر
1402/11/15

در بسیاری از موارد با گذشت زمان، روابط به سمت سردی و یکنواختی پیش می‌روند که همین امر باعث فروپاشی آن‌ها می‌گردد. به‌طوری‌که بسیاری از زوجین پس از عبور سال‌های نخستین زندگی مشترکشان، دیگر عشق و عاطفه اولیه را نسبت به همدیگر ندارند و یا بهتر است بگوییم که دیگر ابراز علاقه به یکدیگر نمی‌کنند. همین امر سبب سرد شدن روابط عاطفی در زندگی آن‌ها می‌شود و این‌طور اشتباه به نظر می‌رسد که حس خوب روزهای اول آشنایی دیگر به زندگی این افراد برنمی‌گردد. درنتیجه باید بدانید هر دو طرف چه برونگرا و چه درونگرا باشید روابطتان خالی از چالش نخواهد بود و بهتر است تمام ابعاد شخصیتی فرد مقابلتان را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به‌ بهترین شکل ممکن با او ارتباط بگیرید.

0 0
مینا
پاسخ به این نظر
1400/8/18

سلام من دوسال هست که با آقایی در ارتباط هستم و الان حدود سه چعار ماه هست که احساس میکنم ایشون رفتارهاشون خیلی عوض شده قبلا من همیشه تو اولویتشون بودم و زمان زیادی رو باهم میگذروندیم و صحبت میکردیم الان بیشتر با خانواده و دوستاشون هستن و خیلی کم شده دیدنمون. دوست ندارم چیزی بهشون بگم چون دوست ندارم فکر کنن بچه هستم و از روی بچگی اینارو میگم اما خیلی سردرگمم و نمیدونم که باید چیکار کنم

3 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ