22006198 021

درباره مشاوره ازدواج چه می دانید؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
درباره مشاوره ازدواج چه می دانید؟

مشاوره ازدواج یکی از مهم ترین مسائلی است که زوجین باید قبل از هر گونه اقدامی آن را انجام دهند. قبل از شروع یک زندگی زناشویی باید اطلاعات کافی و مهمی را درباره یکدیگر کسب نمود. یک پسر و دختر جوان قبل از آگاهی کامل نسبت به سلیقه ها و خواسته های یکدیگر ممکن است کورکورانه احساس عشقی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این نوع احساس ها اگر همراه با آشنایی کامل نباشد قطعاً دچار اشکالاتی خواهد شد.

کلینیک مشاوره ازدواج مکانی است که هر زوجی باید قبل از تصمیم قطعی ازدواج به آن مراجعه نمایند تا با سنجیدن دقیق معیارها و ملاک ها انتخاب صحیح و درستی را داشته باشند. در واقع انجام مشاوره ازدواج کاری بسیار ساده و راحت است که به وسیله آن شما می توانید راحت تر طرف مقابل را شناخته و با معیارهای خود تطبیق دهید. پیشنهاد می شود قبل از انجام هر تصمیمی درباره ازدواج حتماً وقتی را برای مشاوره ازدواج رزرو کرده و با همسر آینده خود به آن مراجعه نمایید. قطعاً این کار راهی ساده برای یک انتخاب صحیح تر می باشد.

چه سوالاتی در مشاوره ازدواج مطرح می گردد؟

در یک مشاوره ازدواج حرفه ای که توسط یک روانشناس بالینی انجام می گردد، سوالات مهم و با اهمیتی از طرفین پرسیده می شود که جواب این سوالات میزان وجود تفاهم و نزدیک بودن سطح فرهنگی را نمایان می نماید. متاسفانه برخی از جوانان وجود علاقه بیش از حد در رابطه را کافی می دانند و به سایر موارد مهم که در یک ازدواج موفق به آن ها نیاز است را در نظر نمی گیرند. قابل ذکر است که وجود عشق و علاقه کورکورانه هرگز نمی تواند یک زندگی موفق را برای زوجین فراهم آورد.

هماهنگ بودن سطح فرهنگی، مذهبی، مالی، احساسی و جنسی موارد مهمی هستند که باید قبل از یک ازدواج تمام آن ها را مورد بررسی قرار داد. در واقع کار یک مشاوره ازدواج این است که با پرسیدن سوالاتی که مربوط به همین مسائل است میزان هماهنگ بودن طرفین را مشخص نماید. البته قرار نیست که پسر و دختر از هر لحاظ عین همدیگر باشند، ولی نزدیک بودن علایق و سلیقه ها می تواند آینده روشن تری را برای ازدواج زوج فراهم نماید. قطعاً مراجعه به یک کلینیک مشاوره ازدواج در تهران می تواند شما را در این مورد راهنمایی نماید.

مشاوره ازدواج

آیا از لحاظ فرهنگی در یک سطح هستید؟

فرهنگ یکی از اصلی ترین و مهمترین معیارها در ازدواج می باشد که در مشاوره ازدواج به آن پرداخته می شود. در واقع فرهنگ مجموعه ای از تفکرات و عقایدی است که توسط خانواده و جامعه به فرد منتقل گردیده است. وجود این عقاید و افکار سبب می شود تا افراد رفتارهایی را انجام دهند که بر اساس همین فرهنگ باشد و در صورتی که کسی رفتاری متضاد با فرهنگ آنها داشته باشد، او را بی فرهنگ می نامند. قطعاً فرهنگ هر خانواده از خانواده دیگر متفاوت است.

به طور مثال اگر شما در خانواده ای بزرگ شده اید که تجمل گرایی در آن جایی ندارد و افراد سعی دارند با کمترین هزینه نیازهای روزانه خود را رفع نمایند، نباید اقدام به ازدواج با کسی نمایید که در فرهنگ خانواده آنها تجمل گرایی یک ارزش به حساب می آید. قطعاً اگر شما با آقایی ازدواج نمایید که تجمل گرا است از شما انتظار یک جهیزیه بسیار گران قیمت را خواهد داشت و در آینده با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد. بنابراین هماهنگی سطح فرهنگ در خانواده ها و افراد در امر ازدواج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که در مشاوره ازدواج به آن پرداخته می شود.

به تفاوت های مذهبی دقت کنید

در یک مشاوره ازدواج حرفه ای سوالاتی درباره اعتقادات مذهبی افراد پرسیده می شود. اگر تفاوت های بسیار عمیقی در باورهای مذهبی زوجین وجود داشته باشد ممکن است آینده ازدواج به خوبی و خوشی نباشد. متاسفانه اغلب افراد فکر می کنند وجود عشق کافی است و بعد از ازدواج می توانند عقاید فرد را تغییر دهند اما لازم به ذکر است که هیچ فردی را نمیتوان بعد از ازدواج تغییر داد. تلاش برای عوض کردن همسر یکی از اشتباهات بزرگ در زندگی مشترک می باشد. در مشاوره ازدواج به این موضوع پرداخته می شود.

اگر شما و خانوادتان افرادی بسیار مذهبی هستید و اعتقادات بسیار قوی نسبت به دین دارید، نباید با فردی ازدواج کنید که اعتقادات سستی دارد و عقایدش مانند شما نیست. به طور مثال اگر شما آقایی بسیار مذهبی هستید و اعتقاد دارید که حجاب همسرتان باید کامل باشد نباید یک دختر خانمی را انتخاب نمایید که عقیده اش متضاد با شماست. در مشاوره ازدواج بر این موضوع تاکید بسیاری می شود که زوجین دارای عقاید مذهبی یکسانی باشند. زندگی یک فرد بسیار مذهبی با کسی که اعتقادات محکمی درباره مذهب ندارد، نمی تواند خوش و روشن باشد.

مشاوره ازدواج در رابطه با تفاوت های مذهبی

سطح مالی و اقتصادی بسیار مهم است

همیشه در مشاوره ازدواج از شما درباره سطح مالی و اقتصادی سوالاتی پرسیده می شود. برای داشتن یک زندگی متعادل و با کیفیت باید درآمد و توان مالی متعادلی در خانواده وجود داشته باشد. خصوصاً در این اوضاعی که بیشتر افراد از لحاظ اقتصادی دچار مشکل شده اند و سطح اقتصادی جامعه از وضعیت بسیار بدی برخوردار است. در حال حاضر هم مرد و هم زن باید از لحاظ مالی برای خانواده تلاش نمایند تا نیازهایشان را رفع نمایند. بهتر است موضوع مالی و پول را جدی بگیرید.

فرض کنید شما خانمی شاغل هستید که ماهانه درآمد خوبی را کسب می نمایید. اگر آقایی را برای ازدواج انتخاب نمایید که جایگاه اقتصادی و مالی پایین تری از شما دارد، قطعاً مشکلات بسیاری در رابطه شما پیش خواهد آمد. همچنین وجود اختلاف طبقاتی بین خانواده ها ممکن است زندگی زناشویی را دچار مشکلاتی نماید. وجود توانایی مالی متعادل و یکسان در هر دو طرف سبب می گردد تا رابطه بین زن و مرد گرم و صمیمی باشد. نکته قابل توجه این است که اگر شما خانمی مستقل و شاغل هستید باید در هنگام ازدواج توجه داشته باشید که در آینده طرف مقابل با شغل و فعالیت شما مخالفت نخواهد کرد. از مشاوره ازدواج در این مورد کمک بگیرید.

احساسات و عواطف طرف مقابل را در مشاوره ازدواج بسنجید

عاطفه و احساسات از معیارهای مهم دیگر در روابط می باشد. مشاوره ازدواج برای سنجیدن میزان احساسات شما راهکارهایی را پیشنهاد خواهد داد. برخی از افراد ازدواج را کاملاً بر اساس منطق و منفعت شخصی انجام می دهند و احساسات را به طور کلی نادیده می گیرند. این نوع ازدواج اشتباه بسیار بزرگی است و قطعاً آینده خوبی نخواهد داشت. نیازهای عاطفی یکی از مهم ترین و انسانی ترین نیازهای تمامی افراد می باشد. وجود عشق و علاقه بین زوجین سبب گرم شدن کانون خانواده می گردد.

اگر شما فردی بسیار رمانتیک و با احساسی هستید و وارد رابطه با کسی شده اید که صرفاً افکار منطقی داشته و هیچگونه عاطفه ای را نثار شما نمی کند، حتماً با کمبودهای عاطفی و روانی مواجه خواهید شد. مشکل اساسی و اصلی بیشتر زوجین همین کمبود علاقه و عاطفه می باشد. نیازهای عاطفی اگر در خانواده رفع نگردد، سبب به وجود آمدن رابطه های خارج از ازدواج و نامشروع خواهد گردید. با مراجعه به یک مشاوره ازدواج با تجربه میزان هماهنگی عاطفی خود را با طرف مقابل بسنجید و سپس تصمیم به ازدواج بگیرید.

مشاوره ازدواج در رابطه با احساسات

نیاز جنسی، همان موضوع اصلی که نیاز به مشاوره ازدواج دارد

نیازهای جنسی از اصلی ترین نیازها در ازدواج است. متاسفانه در جامعه ما به دلیل وجود محدودیت ها و برخی از عقاید غلط حرف زدن در این باره قبل از ازدواج نادیده گرفته می شود. زن و مرد در کنار یکدیگر قرا می گیرند تا با تشکیل زندگی و خانواده نیازهای خود را نیز برطرف نمایند. رابطه جنسی یکی از نیازهای اصلی هم زن و هم مرد می باشد. قطعاً مراجعه به مشاوره ازدواج کمک بسیاری را در این مورد به زوجین می نماید تا از میزان نیازهای همدیگر مطلع شده و بدانند که آیا می توانند رابطه مناسبی را با هم داشته باشند یا نه؟ میزان نیاز در افراد متفاوت است. در صورتی که یکی از زوجین گرم مزاج و دیگری سرد باشد، مشکلات اساسی در خانواده شکل می گیرد.

ممکن است شما نیز زوج هایی را دیده باشید که از لحاظ ظاهری کاملاً تفاهم دارند و برای هم ساخته شده اند اما اگر سوالاتی از آن ها پرسیده شود، می گویند ما رابطه خوبی نداریم و در کنار هم خوب نیستیم. قطعاً این افراد مشکلاتی را در اتاق خواب و رابطه جنسی دارند. گرفتن یک مشاوره ازدواج خوب می تواند این نیازها را سنجیده و به شما بگوید که آیا در آینده رابطه خوب و مناسبی را از لحاظ جنسی خواهید داشت یا نه. لطفاً از حرف زدن و بیان نمودن این نیازها خجالت نکشید. سال ها زندگی کردن در کنار کسی که نمی تواند نیازهای عاطفی و جنسی شما را رفع نماید بسیار سخت و طاقت فرسا است. به دنیا آوردن فرزندان در چنین زندگی هایی اشتباه محض است. لطفاً اطلاعات خود را در این باره افزایش داده و سپس همسر آینده خود را انتخاب نمایید.

مشاوره ازدواج ارتباطات را بهبود می بخشد

بدون ارتباط خوب، یک رابطه، رابطه گرمی نمی شود. این موضوع خصوصا در روابط عاطفی و عاشقانه صادق است، جایی که احساسات آسیب پذیر می شوند و حتی کوچک ترین عدم ارتباط می تواند باعث تضعیف احساسات شود. خوشبختانه، مشاوره قبل از ازدواج می تواند در بهبود مهارت های ارتباطی درونی زوجین کمک زیادی کند. مشاور شما می تواند روش هایی را برای برقراری ارتباط مناسب به شما آموزش دهد و مطمئن شود که افکار و احساسات خود را بدون تنش منتقل می کنید.

توجه داشته باشید که ازدواج راحت نیست و مسیری پر پیچ و خم دارد؛ بنابراین تنها راهی که به شما کمک می کند تا از این چالش ها و استرس ها عبور کنید این است که در یک ارتباط سالم و کامل قرار بگیرید.

مشاوره ازدواج برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات در زندگی زناشویی و یا اقدام به طلاق گرفتن بسیار موثر است. بهتر است قبل از درمان، پیشگیری نماییم.

نظرات کاربران:
پریا
پاسخ به این نظر
1400/8/18

سلام من میخواستم ببینم برای کسی که مدت زیادی تو رابطه بوده و مشکل خاصی ندارن باهم آیا باز هم به مشاوره پیش از ازدواج نیازی هست؟ اگر نیاز هست باید چند جلسه باشه و به صورت فردی هست یا دو نفره؟ ما تقریبا سه ساله همو میشناسیم و مشکل خاصی باهم نداریم و همه چی مرتبه اما می خوام که از انتخابم مطمعن تر بشم

0 0
mozhgan
پاسخ به این نظر
1400/6/25

مهم ترین کاری که این روزا باید دو نفر بکنن قبل ازدواج اینه که برن پیش مشاور هرچقدر هم که فکر میکنن خوبن و بهم میان بازم باید برن چون اولش همه همینجوری فکر میکنن بعدا به مشکل میخورن پس حتما مشاوره برید تا مطمعن تر بشید خیلی سخته این روزا شناختن ادما حواستون باشه

0 0
sahar.k
1400/7/3

دقیقا چقدر درست گفتید من و همسرم باهم چند سال اشنا بودیم و فکر میکردیم کاملا همو میشناسیم اما به توصیه ی دوستان پیش مشاور رفتیم و اونجا فهمیدیم چقدر کار خوبی کردیم و شناختمون از هم خیلی عمیق تر و بهتر شد. با اینکه نمیتونستیم هزینه کنیم و میخاستیم یکی دو جلسه بیشتر نریم اما تصمیم گرفتیم که از بقیه هزینه ها کم کنیم و ادامه بدیم الان هم بعد از حدود 6 ماه از زندگی هنوز میریم پیش مشاور و علاوه بر رابطمون حال خودمون هم خیلی بهتره

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ