22006198 021

درمان خود ارضایی در ایران چگونه است؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
درمان خود ارضایی در ایران چگونه است؟

همه ما میدانیم که یکی از موارد ممنوعه در کشور خود ارضایی است و حرف های زیادی در مورد این موضوع به گوش ما رسیده است. در واقع اعتیاد به خود ارضایی یکی از مسائل مهم در جامعه فعلی کشور میباشد. درست است که علم پزشکی و روانپزشکی این کار را بیماری نمیدانند اما اعتیاد به آن میتواند برای افراد خطرناک باشد. بنابراین باید هر چه سریع تر به دنبال راهی برای درمان این مشکل باشید. در این مطلب قصد داریم که در مورد چگونگی درمان خود ارضایی در ایران اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

چگونگی درمان خود ارضایی در ایران

به طور کلی میتوان گفت درمان خود ارضایی کار ساده ای نیست و برای ترک این مشکل باید فرایندی طی شود و تعهداتی لازم است تا فرد در هنگام ترک دچار برگشت نشود. اما مهمترین اصل برای درمان خود ارضایی در ایران آن است که بر روی تعهد خود باقی بمانید. همچنین شرط اول ترکخود ارضایی را میتوان تصمیم گیری دانست. زیرا زمانیکه فرد تصمیم بگیرد تا این کار را انجام دهد انگیزه بیشتری برای این کار خواهد داشت. توجه داشته باشید که انسان دارای تمایلات جنسی است پس چنین موضوعی نمیتواند شما را به یک انسان بد تبدیل نماید. بنابراین حتماً خودتان را ببخشید.

درست است که راهکارهای خانگی زیادی برای ترک خودارضایی وجود دارد اما در صورتیکه این راهکارها را امتحان کرده اید و موفق نبوده اید باید حتماً با یک مشاور جنسی یا روانشناس در این زمینه صحبت کنیدزیرا امروزه برای درمان خود ارضایی در ایران راه های مختلفی بیان شده است که در زیر دو راه حل بسیار تاثیر گذار مانند رفتار درمانی و دارو درمانی را توضیح داده ایم:

رفتار درمانی خود ارضایی در بزرگسالان

در صورتیکه افراد در دوران نوجوانی به خود ارضایی بپردازند این مشکل در بزرگسالی نیز با آنها همراه خواهد بود و عواملی مانند نداشتن شریک جنسی، ارضا نشدن در رابطه جنسی یا حتی اعتیاد به خود ارضایی میتواند باعث تشدید آن گردد. اما در هر حال امروزه روانشناسان روش های مختلفی را برای درمان خود ارضایی در ایران توصیه میکنند که یکی از این روش ها رفتار درمانی است. در واقع افراد بزرگسال به دلیل درکی که از رفتار سالم یا ناسالم دارند میتوانند راحت تر به درمان این مشکل بپردازندزیرا بزرگسالان راحت تر میتوانند علت رفتارهای ناسالم خود را شناسایی کنند و آنها را برطرف نمایند.

در واقع رفتار درمانی خود ارضایی به گونه ای است که بر روی رفتارها، باورها، شکلگیری احساسات و چگونگی تاثیر افکار متمرکز خواهد شد. به طور کلی رفتار درمانی باعث می شود تا شیوه تفکر و همچنین الگوهای رفتاری اشتباه به تفکرات و الگوهای رفتاری درست تبدیل گردد. بنابراین به شما پیشنهاد میشود که برای درمان خود ارضایی در ایران چند نکته مهم را در نظر بگیرید که این نکات عبارت اند از:

درمان خود ارضایی

هدف داشتن برای درمان

  • پرهیز از تماشای کلیپ های پورن
  • گذراندن زمان بیشتری از اوقات فراغت با اطرافیان
  • داشتن تحرک و ورزش کردن
  • داشتن چند استراتژی مهم برای زمان تحریک
  • صبور بودن برای درمان

درمان دارویی خود ارضایی

بهتر است بدانید هیچگونه داروی مشخصی جهت درمان خود ارضایی وجود ندارد که به تایید سازمان دارو و غذای آمریکا رسیده باشد. اما با این حال طبق بررسیهایی که انجام گرفته شده مشخص گردیده که داروهای تثبیت کننده خلق، داروهای ضد افسردگی، داروهای روان پریشی و همچنین آنتی آندروژن ها میتوانند به درمان خود ارضایی در ایران کمک کنند. البته توجه داشته باشید که این داروها باید حتماً توسط پزشک و با توجه به علائم بالینی شخص تجویز گردند. از جمله داروهایی که برای درمان خود ارضایی در ایران تجویز میشوند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتی آندروژن ها

از جمله داروهای آنتی آندروژن که جهت درمان خود ارضایی در ایران تجویز میشوند می توان به استات سیپروترون و استات مدروکسی پروژسترون اشاره نمود که این داروها موجب می گردند تا سطح تستوسترون کاهش پیدا کند در نتیجه میل جنسی افراد نیز کمتر خواهد شد بنابراین تا حد زیادی میتوانند موجب درمان خود ارضایی گردند.

تثبیت کننده های خلق

از جمله داروهای تثبیت کننده خلق میتوان به والپروئیک اسید و لیتیوم اشاره نمود که این داروها برای بیماران دو قطبی تجویز خواهند شد. اما استفاده از آنها برای درمان خود ارضایی در ایران نیز بسیار موثر است. علاوه بر آن تحقیقات نشان داده است که برای ترک اعتیاد می توانید از داروهای نفازودون و توپیرامات نیز استفاده کنید.

آنتاگونیست افیون

این دارو را میتوان یکی از پرکاربردترین داروهای درمان خود ارضایی در ایران دانست زیرا باعث میشود تا اشتیاق و ولع جنسی در افراد کاهش پیدا کند و افرادیکه از این دارو استفاده می کنند نتایج خوبی به دست خواهند آورد.

SSRI ها

این داروها در واقع همان مهار کنندههای بازجذب سروتونین هستند که جهت درمان رفتارهای جنسی اجباری استفاده خواهند شد. این داروها برای افرادی که به اختلالات روانپزشکی نیز دچار هستند تجویز میگردد.

درمان خود ارضایی در ایران

عوارض خود ارضایی در بزرگسالان

در واقع خود ارضایی را میتوان یکی از عمل های ناپسند در جامعه دانست که میتواند عوارض مختلفی را برای انسان داشته باشد. از جمله این عوارض میتوان به ریزش مو، اختلال در حافظه، افسردگی، ناتوانی جنسی، ضعف بدنی، عدم تمرکز، لاغری، ایجاد قارچ و عفونت، احساس سوزش در دستگاه تناسلی، سرد مزاجی جنسی، شرطی شدن برای ارضای جنسیاشاره کرد. بنابراین اگر میخواهید که از عوارض خود ارضایی در امان بمانید باید حتماً به درمان خود ارضایی در ایران بپردازید.

درمان خود ارضایی در مرکز مشاوره اینجا مکث

همانطور که گفته شد زمانیکه خود ارضایی به یک مشکل جدی تبدیل گردد و باعث ایجاد اعتیاد در افراد شود درمان آن کار آسانی نیست و برای درمان باید حتماً به مشاور جنسی یا روانشناس مراجعه شود. شما میتوانید برای درمان خود ارضایی در ایران به مرکز مشاوره اینجا مکث مراجعه کرده و با انجام چند جلسه مشاوره و کمک گرفتن از مشاوران خبره و با تجربه این مرکز به راحتی مشکل خود را درمان کنید.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ