22006198 021

اعتیاد به فیلم پورن یا پورنوگرافی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(41 رای)
اعتیاد به فیلم پورن یا پورنوگرافی

اعتیاد به فیلم پورن یا پورنوگرافی یکی از سازنده های انحرافات جنسی میباشد که معمولا با تغییر ذهنیت فرد نسبت به ارتباط سالم جنسی همراه است. اصلا اعتیاد به پورن چیست؟ اعتیاد به پورن زیر مجموعه اعتیاد جنسی است که در عملکرد زندگی فرد اختلال ایجاد میکند. یک سوال متداول، چرا بعضی از افراد دچار اعتیاد به فیلم پورن میشوند و بعضی افراد با وجود مشاهده فیلم جنسی، وابسته نمیشوند؟ در مورد این سوال باید گفت که عوامل بسیار زیادی میتوانند نقش داشته باشند از جمله:

  • عوامل بیولوژیکی مانند عدم توانایی کنترل تکانه
  • اختلالات خلقی مانند انواع اضطراب یا انواع خاصی از افسردگی
  • عوامل اجتماعی مانند عدم یادگیری و پیشگیری در نوجوانی
  • نقش هم گروهی ها و دوستان در مدرسه
بهترین روانشناس گروه روانشناسی اینجا مکث در سال 1402:بهزاد متین

توجه داشته باشید که مردم بسیاری از کشورها در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند. طبق پژوهش های انجام شده در کشور آمریکا، این آمارها بدست آمده است.

آمار پورنورگرافی در آمریکا:

  • 40 ملیون بزرگسال بصورت مداوم از این سایتها بازدید میکنند؛
  • از هر 5 جستجو در گوشی موبایل؛ یک مورد در زمینه مسائل جنسی است؛
  • 61% مردانی که به فیلم پورن نگاه نمیکنند زندگی بهتری دارند؛
  • 20% مردان در مورد دیدن فیلم پورن در محل کار گزارش داده اند؛
  • 88% فیلمهای حاوی رفتارهای خشن و 49% دارای پرخاشگری کلامی، بیشترین طرفدار را دارند.

منبع: آمار پورنوگرافی در آمریکا

پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید: درمان مشکلات جنسی

اعتیاد به پورن و سکس

آیا اعتیاد به فیلم پورن قابل درمان است؟

بله اعتیاد به فیلم پورن با روشهای مختلفی قابل درمان است:

مشاوره فردی یا گروهی

یکی از روشها مشاوره فردی یا گروهی است که میتواند بصورت مشاوره زناشویی یا سکس تراپی یعنی درمان مشکلات جنسی توسط روانشناس متخصص در این حوزه باشد. یا روش گروه درمانی که فرد میتواند ببیند دیگرانی نیز هستند که مشکلاتی شبیه به او دارند و همین انگیزه بسیار زیادی به فرد میدهد.

مصاحبه انگیزشی

در افرادی که مقاومت ذهنی به ترک وابستگی خود دارند، یک روانشناس مراجع محور، با تکنیک خاص حمایتی و انگیزشی، میتواند تاثیر بسیار خوبی را بر روی فرد داشته باشد.

از روش های درمانی دیگر پورنوگرافی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین شخصیت جنسی

خود ارضایی اجباری (STD) چه عوارضی دارد

معمولا افرادی که وابستگی زیادی به کلیپ های جنسی دارند، دچار اختلالی به نام خودارضایی اجباری یا وسواسی (STD) میشوند. این اختلال خود بر مواردی مانند اختلال در نعوظ، زودانزالی یا دیرانزالی، به ارگاسم رسیدن تنها با دستان خود فرد، نارضایتی جنسی، ایجاد ارتباط و افزایش آن با خودارضایی اجباری، که همه این موارد، لذت یک زندگی سالم و دلنشین را از بین میبرد.

اعتیاد چیست؟

اعتیاد یعنی وابستگی اجبار گونه به ماده مصرفی یا غیر مصرفی که در صورت عدم استفاده فرد دچار مشکلات جسمانی و روحی روانی میشود. در طول زمان تحمل و وابستگی فرد بیشتر میشود و در بیشتر موارد، مکانیسم دفاعی انکار و فرافکنی مانع کمکهای حمایتی به فرد میشود.

اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به فیلم پورن چگونه است؟

معمولا فرد معتاد به دیدن این فیلمها، تنها به دنبال رفع نیاز جنسی و یا موضوعات دیگر خود است. اغلب افراد در زمانها یا شرایط خاصی به نوعی شرطی میشوند یا عادت میکنند که با خودارضایی، مسئله خود را حل کنند. مثلا پیش از خواب، بعد از استرس، شرطی شدن در زمان حمام کردن، ایجاد فتیش ها و فانتزی های خاص و بسیاری از عوامل دیگر.

عادت به دیدن فیلم های پورن از جایی مخرب محسوب میشود که لذت ارتباط واقعی جنسی را از فرد میگیرد. در واقع تصویر ذهنی را به فرد القا میکند که سکس و رابطه جنسی، چیزی است که در چنین فیلمهایی دیده میشود. بنابراین در هیچ شرایطی به غیر از دیدن فیلم های پورن، به اوج لذت جنسی دست پیدا نمیکند. زیرا دیگر جنس او مطرح نیست و تنها ذهن اوست که درگیر ماجرای سکس و برطرف شدن نیازش میشود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: رفع مشکلات جنسی توسط روانشناس سکس تراپ

درمان اعتیاد به فیلم پورن و درمان وسواس به سکس

اعتیاد در واقع بدسته رفتارهای تکرار گونه ای گفته میشود که بطور متناوب و بدون اراده فرد انجام میشود. افراد وابسته به این فیلم ها، دیگر به آسانی نمیتوانند در زندگی روزمره خود با شریک جنسی شان رابطه عمیق عاطفی و جنسی برقرار کنند. در رابطه زوجین معتاد به پورن اثری از محبت، عاطفه، شهوت و شور و شوق واقعی را ندارند و تنها راهکارشان در ایجاد یک رابطه جنسیِ بی سر و شکل و بی هدف است که در ذهنشان با فیلم های پورن جا گرفته است.

هر وسیله ایی که فرد را از عادتها و رفتارهای روزمره و عادی خارج کند و شکل اعتیادگونه و مخرب به خود گیرد، رفتار اشتباهی محسوب میشود؛ به آن دلیل که آسیب رسان است.

بنابراین برای درمان اعتیاد به فیلم پورن اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهتر است از یک «مشاور زناشویی» یا «سکس تراپیست» کمک بگیرید. رفتار خود را تحت نظر روانشناس تغییر دهید و تمام تلاش خود را برای همکاری با روانشناس بکار گیرید.

چرخه پاسخ جنسی در زنان (منبع کاپلان و سادوک)

چرخه پاسخ جنسی در زنان

برخی از علائم هشدار دهنده اعتیاد به فیلم پورن

  1. به افکار پورنو حتی وقتی که فیلم هم نگاه نمیکنید فکر میکنید.
  2. مشاهده پورنو در تلفن همراه خود در حین کار یا موقعیتهای اجتماعی.
  3. از مشاهده فیلم پورن احساس شرم، گناه یا افسردگی میکنید.
  4. رفتن به سمت سکس چت.
  5. ادامه دادن به تماشای پورنو علیرغم کارهای ضروری که دارید.
  6. تجربه عدم رضایت جنسی از شریک زندگی بدلیل مقایسه آن با بازیگران فیلم پورن.
  7. وقتی همسرتان از شما میخواهد که فیلم پورن نبینید، بسیار خشمگین و عصبی میشوید.
  8. از دست دادن زمان بسیار زیاد در طول روز بدلیل مشاهده فیلم پورن.
  9. احساس گناه و خود کشی.
  10. افزایش شدت افسردگی و طولانی شدن آن

درمان اعتیاد به فیلم های جنسی

اگر هر روز به فیلم جنسی فکر میکنید و آنرا نگاه میکنید، شک نکنید که دچار اعتیاد به دیدن فیلم پورن شده اید. با توجه به امکان اثر موارد دیگر خلقی بر اعتیاد به فیلمهای جنسی، بهتر است در گام اول توسط روانشناس ارزیابی شوید. در گام دوم تستهای بالینی و شخصیت توسط روانسنج انجام میشود. در گام آخر تمام تلاش و همکاری خود را جهت از بین بردن همیشگی فیلمهای متنوعی که در آن مسائل جنسی و پورنوگرافی وجود دارد، بکار بگیرید.

آیا شوهرم به فیلم پورن اعتیاد دارد؟

در نظر داشته باشید که اعتیاد به فیلمهای جنسی تنها خود فرد را درگیر نمیکند، بلکه اثر منفی بر روی روابط با همسر، فرزندان و اطرافیان او دارد. اما چرا این اتفاق می افتد و از کجا تشخیص دهیم که این اعتیاد در همسر یا شوهر ما همچنان ادامه دارد. به موارد زیر توجه کنید:

  • احساس طرد شدگی
  • خیانت
  • افسردگی
  • رها کردن زندگی
  • انزوا
  • تنهایی
  • حقارت
  • خشم

مشکلات اعتیاد به دیدن فیلم های غیر اخلاقی (دکتر کوین)

دکتر کوین اسکینر، یک درمانگر با مجوز ازدواج و خانواده است که متخصص در کمک به افرادی است که با مشکلات مرتبط با دیدن فیلم غیراخلاقی دست و پنجه نرم میکنند. کار او درمان اعتیاد به پورنوگرافی (Growth Climate) است و آن رویکرد درمانی را موثرترین روش میداند. اگرچه وی درمان شناختی رفتاری را به نام خود نیمداند، اما رویکرد وی توسط این سنت به روشنی مشخص و از آن استقبال زیادی شده و بسیار کاربردی است.

آیا من معتاد فیم غیر اخلاقی هستم؟

بعضی افراد از خود میپرسند که آیا اعتیاد به فیلم غیراخلاقی دارند یا خیر؟ تعریف اعتیاد به سادگی مانند هر رفتار پر هزینه ای که بدلیل هوس تکرار میشود، تعریف میشود. اعتیادهای جدی تر، هزینه های بیشتری دارند. تکرارهای مکرر و هوسهای قوی تر با تحمل بسیار زیاد. در مورد پورنوگرافی، اعتیادهای شدیدتر با طولانی تر و صریح تر شدن، با صرف زمان بیشتر بر تخیل ها و در نتیجه با هزینه های بیشتر برای روابط، کار و امور مالی همراه هستند. اعتیادهای شدید همچنین بدلیل احساس کنترل کمتر و علائم ترک بیشتر در هنگام عدم وجود، مشکل بیشتری در متوقف کردن دارند. اگر یکی از عوامل اخلاقی در استفاده از پورنوگرافی، که همیشه قابل توجه است و نمیتوان از آن بهره مند شد، از مزایای اخلاقی نیز پیشی گیرد، مشخص میکند که هرگونه مشاهده مکرر فیلم غیراخلاقی که ناشی از هوس است، اعتیاد به همراه دارد.

منبع: purityispossible.com

نظرات کاربران:
mojtaba
پاسخ به این نظر
1402/10/19

من اعتیادم به پورن تو شرایطی که استرس میگرفتم شدیدتر میشد و خب بخشیش هم بخاطر بیکاری تقریبا 5 سال درگیرش بودم تا رفتم پیش روانشناس و الان پی بردم به اینکه چقر داشته اذیتم میکرده 90 درصد این ادما وقت زیادی دارن یا تنهان و الا ادمی که همسر یا دوس دختر داره چه نیازی به پورن هست اگه هم بگه ارضا نمیشه باید بره سکستراپیست

0 0
ناشناس
پاسخ به این نظر
1400/6/21

آیا دیدن عکس های سکسی بدن را ضعیف می کند

5 1
رضا
پاسخ به این نظر
1398/1/6

تمام وقت و زندیگمو گرفته بود این سایتا مرسی که کمکم کردین

4 3
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ