22006198 021

مشاوره و درمان روابط فرا زناشویی (15 نکته)

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(52 رای)
مشاوره و درمان روابط فرا زناشویی (15 نکته)

مشاوره و درمان روابط فرا زناشویی چگونه است؟ اگر در حال حاضر همسر شما خیانت کرده یا برعکس شما روابط فرازناشویی داشته اید، می توانید جهت مشاوره خیانت یا مشاوره پیش از طلاق با کلینیک مکث تماس حاصل کنید. از نظر روانشناسی ایجاد ارتباطی عاطفی با غیر همجنس، به غیر از همسر خودمان را روابط فرا زناشویی می نامند. شروع و ایجاد این رابطه در بنیان های خانوادگی یکی از علل بروز طلاق در سال های اخیر است. به جرات می توان گفت بدترین اتفاق در یک رابطه دو نفره زناشویی یک رابطه فرا زناشویی است که به سخت ترین شکل بعد از مشخص شدن آن می توان مدیریتش کرد.

در مقاله روابط فرا زناشویی به این نکات نیز خواهیم پرداخت:

  • علت خیانت به همسر چیست؟
  • آیا کیفیت رابطه جنسی در جوگیری از روابط فرا زناشویی تاثیر دارد؟
  • راهکارهای درمان روابط فرا زناشویی چیست؟
  • علل ایجاد روابط فرا زناشویی و خیانت چه می باشد؟

در سال های پیش، روابط فرا زناشویی و یا همان خیانت در اکثریت مواقع مربوط به مردها و هوس رانی آن ها میشد. اما امروزه در کل دنیا شاهد روابط فرا زناشویی از طرف زن ها نیز می باشیم که دلایل آن را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

علل روابط فرا زناشویی یا خیانت فرا زناشویی چیست؟

  1. بی مهری از طرف زوجین
  2. دعواها و ادامه بحث های مداوم
  3. کم بودن و از خود گذشتگی
  4. عدم وجود صمیمیت
  5. پنهان کاری از روابط قبل از ازدواج و ادامه آن بعد از ازدواج
  6. متعهد نبودن و تزلزل شخصیت
  7. بی میلی به استحکام رابطه و عدم رشد در روابط زوجین
  8. هدفمند نبودن روابط زناشویی
  9. وجود اختلال شخصیت
  10. نداشتن دیالوگ های مشترک
  11. نداشتن ارتباط جنسی مناسب
  12. زود انزالی در مردان
  13. واژینیسموس در زنان
  14. مشکل در عملکرد جنسی
  15. وجود انحرافات جنسی

این علت ها تعداد محدودی از عواملی بودند که در آن ها زن و مرد برای خودشان این حق را قائل می شوند که ما می توانیم روابط خارج از زناشویی داشته باشیم.

نکته مهم در روابط فرازناشویی این است که فرد خیانت کار در رابطه احساس می کند، چون در پنهان کاری مدام به سر می برد بنابراین آسیبی به همسر خود نمی رساند و روابط فرا زناشویی را برای خود مفید می داند.

بعضی از افراد به این فکر می کنند: مثلا اینکه بتوانند به زندگی خود هیجان دهند، لذت های جدید را تجربه کنند، همسری که از هیچ چیز با خبر نیست و در کنار آن رابطه فرا زناشویی دارند همه چیز برایشان جذاب پیش می رود. ولی از منظر روانشناسی این آرامش مقطعی است و بعد ها آسیب های جبران ناپذیری دارد که هیچگاه به راحتی درمان یا مدیریت نخواهد شد.

روابط فرا زناشویی

بنابراین وصل ماندن به رابطه ای غیر از روابط همسری خود، می تواند شبیه یک مُسکِن یک روزه عمل کند. نه می تواند ریشه درد و رابطه را درست کند و نه می تواند از درد رهایی پیدا کند و فقط لحظه ای احساس جنسی را با خطرات احتمالی آن تجربه کرده است.

شروع خیانت از فکر کردن به عامل ایجاد آن

نکته مهم در روابط خارج از همسری و به نوعی خیانت های همسری، شروع و احتمال خیانت از فکر کردن به عاملی که باعث این اتفاق می شود شکل می گیرد.

در واقع خیانت همیشه نباید به عمیق ترین و آخرین حالت آن (همبستری) با کسی غیر از همسرمان باشد که بگوییم ما در حال خیانت هستیم. خیانت از فکر کردن به کسی غیر از همسر شروع می شود و به بازی های کودکانه و دم دستی امروزی، که بستری بسیار آماده هم دارد. مانند: چَت کردن، پیغام دادن، جلب توجه کردن، حرف زدن، دیدارهای زودگذر، کافه گردی و پس از آن شروع و قلیان احساس های هیجانی و در آخر به خیانت جسمی هم منتهی می شود.

انواع خیانت در زندگی زناشویی چیست؟

انواع مختلفی از خیانت می تواند در یک رابطه رخ دهد. خیانت غفلت کردن از یک رابطه تنها برای یک علاقه بیرونی و زودگذر است و می تواند تبدیل به یک وسواس شود.

  • خیانت جنسی: ممکن است زن یا مرد روابط جنسی خارج از رابطه ازدواج را تجربه کند. در این صورت معمولا وابستگی عاطفی ایجاد نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که مردها این نوع از خیانت را سخت تر می بخشند اما زنان زمانی که پای احساسات میان نباشد بیشتر راضی به بخشش می شوند.
  • خیانت از طریق فضای مجازی: این نوع خیانت فقط از طریق چت و شبکه های اجتماعی رخ می دهد و ممکن است به رابطه حضوری و عاطفی نرسد.
  • خیانت عاطفی: این نوع از خیانت زمانی رخ می دهد که یکی از شرکا از نظر عاطفی به شخصی دیگر وابسته باشد. ممکن است فرد ساعت ها با شخصی غیر از همسرش به صورت آنلاین یا حضوری صحبت کند. رابطه جنسی همیشه بخشی از رابطه عاطفی نیست.

پذیرش مسئولیت در روابط زناشویی

آنچه در روابط زناشویی بسیار مهم است، قبول مسئولیت رفتار و عملمان است. این که ما چقدر بتوانیم خودمان را زرنگ بدانیم و غرق در پنهان کاری شویم و از خودمان و خانواده مان کم بگذاریم. یا مشغول به فکر کردن به عاملی غیر از همسرمان باشیم، شروع رفتارهای فرا زناشویی است و بستر مناسبی برای آسیب های فردی و اجتماعی و طلاق است.

پذیرش مسئولیت پیمانی که بسته ایم به ما این امکان را می دهد که بدانیم و بتوانیم خودمان را در آزمونی قرار بدهیم که دور از منفعت طلبی، به آن مسئول باشیم.

کمک و بهبود به خود و همسرمان

در واقع اگر زندگی متوسطی داریم اما جنگ و دعوا و کشمکش در آن زیاد است. باید منفعت طلبی را کنار بگذاریم و به دنبال چاره های دم دستی و التیام سطحی نگردیم، خودمان و همسرمان را به سمت بهبودی و درمان هدایت کنیم.

ساعت ها برای حل مشکلمان به مشاور روانشناس رجوع کنیم، زیرا حرف زدن هایی که بین زن و شوهر ها موجب دعوا و بحث های طولانی می شود. چیزی از مشکلات را کم نمی کند و به دنبال راه حل هایی برای ایجاد صمیمیت، همدلی، رفاقت، بیان احساس واقعیمان و پایان دادن به مشکلاتمان باشیم.

پیامدهای روابط فرا زناشویی

روابط فرا زناشویی نه تنها ما را شادتر نمی کند، که ما را به مشکلات جدید تری با شخصی دیگر غیر از همسرمان می کشاند. که تنها با کم تر دیدن همسرمان و مشکلات قبلی احساس می کنیم، مشکلاتمان کم تر شده، تا زمانی که یکی از دو طرف به ماهیت خیانت پی ببرد و به دنبال احقاق حق خود باشد.

نکته مهم این است که وجود نداشتن این روابط نه از ترس همسر، بلکه باید از میل قلبیمان باشد. این که بدانیم تعهد کرده ایم و همانطور که هر روز سر کار حاضر می شویم زیرا به سر کار رفتن متعهدیم باید به خودمان و همسرمان متعهد بمانیم. حتی اگر سخت ترین مشکلات را پشت سر بگذاریم، باید بتوانیم حرف بزنیم، طرح مسئله کنیم و مشکلات را پشت گوش نیندازیم و از متخصصان این علم، روانشناسان کمک بگیریم تا راهی برای درمان روابطمان پیدا شود. علل روابط فرا زناشویی یا خیانت فرا زناشویی گاهی دیدن زیاد فیلم های پورن هم هست.

مشاوره و درمان روابط فرا زناشویی

خیانت در ماهیت خود، بی مسؤلیتی، دروغگویی، تزلزل شخصیت، درماندگی، و اضطراب مداوم را در پی دارد. اگر زوجی نتوانند به راه حل مناسبی دست پیدا کنند. باید به دنبال متخصص و راهگشای آن مسئله باشند، باید خودشان و رابطه شان را درمان کنند و میل به زندگیشان را با هدف گذاری های کوتاه مدت اما متعدد دو نفره بالا ببرند.

روابط فرا زناشویی هیچ انسجام طولانی مدت و آرامش روانی را به همراه نداشته و آگاهی از اینکه ما با شروع روابط فرا زناشویی خودمان را متضرر می کنیم تا شادتر و سلامت و احساس رشد بیشتر، باعث می شود نگاهی عمیق تر به نوع رفتارمان و قبول مسئولیت هایمان داشته باشیم.

نظرات کاربران:
kimiya
پاسخ به این نظر
1402/12/23

من بعد از سه سال زندگی زناشویی که عاشقانه شروع شده بود متوجه شدم همسرم به یه خانمی دررابطه هستند که صیقشون کردند و چون این موضوع خط قرمز من بودسریع درخواست طلاق دادم و زندگی که با اون همه امید و ارزو ساخته بودم از هم پاشید خواهش میکنم خانمها به هم رحم کنید

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ