22006198 021

زنان دوست داشتنی چگونه هستند؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(57 رای)
زنان دوست داشتنی چگونه هستند؟

وقتی صحبت از یک زن دوست داشتنی به میان آید، غالب ترین تصویر برای همه ما زنی با زیبایی نسبی، مهربان و لطیف با ظرافتی زنانه برایمان تجلی می شود که نه داد می زند و نه عصبانی است و نه گریه میکند و نه گله و شکایت می کند. بله این تصویر از یک زن دوست داشتنی، تصویری است که شاید برای یک مادر و یا مادرانمان بیشتر امکان پذیر باشد؛ مادرانی که صبورند، مهربانند، لطیفند و ظرافت مادرانه شان همیشه جاریست. اما آیا زن ها هیچ گاه نباید ناراحت و غمگین و خشمگین باشند یا با نشان دادن خشمشان و ناراحتی شان دیگر زن دوست داشتنی محسوب نمی شوند؟

این تفکرات تفکرات غلطی است که همه ما در مورد یک زن دوست داشتنی داریم و یا ایده آلی رویا گونه است؛ زیرا زن ها مانند مردها و بچه ها مملو از احساساتی هستند که بسیار رقیق تر از هر مردی با آن روبرو می شوند. زنی که گریه نکند، عصبانی و یا خشمگین نشود، قطعا بیمار است.

کنترل هیجانات در زنان

مهم این است که بدانیم چگونه می توانیم احساساتمان را بشناسیم و چگونه آن ها را کنترل کنیم و نه سرکوب؛ کنترل احساسات و دانستن این که در چه جایی چگونه می توانیم بهترین رفتار را داشته باشیم، نه تنها برای یک زن ضروری است بلکه مهارتی است که یک انسان اجتماعی آن را باید یاد گیرد و برای برقراری بهتر روابطش در زندگی خود آن را عملی کند.

آناتومی یک زن

از انجایی که آناتومی یک زن با حساسیت بیشتری مواجه است (مادر شدن، عادت ماهانه و ظرافتی که در آناتومی زن است) باعث می شود زن با احساسات متفاوت تری در طول زندگی اش مواجه شود؛ زیرا افکار او حول مسائلی کاملا متفاوت با مردها عمل می کند.

یک زن می تواند با تکیه بر اصل وجودی خود (زنانگی و مادر شدن) بهترین خویش را ایفا کند.

کهن الگوهای یونگ در مورد زنان

زنی که قبول به مادر شدن و یا زنانگی اصیل خود نمی کند، دچار خشمی قدیمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ این خشم نه تنها تخریب خود بلکه تخریب احساسات و افکار خود بلکه زندگی اطرافیان را هم تحت و شعاع قرار می دهد.

زن ها در دسته بندی کهن الگوهای زنانه یونگ به چندین حالت مختلف دسته بندی می شوند که هر زنی حداقل سه حالت مهم آن را در وجود خود به عنوان الگوی اصلی دارد و یا پذیرفته است.

زنان دوست داشتنی

البته در این بحث مجالی برای توضیح این الگو ها نداریم اما به اختصار این الگوها عبارتند از:

  • آتنا (زنانی با تفکر اقتصادی بالا و توانمند)
  • آرتمیس (زنانی با قدرت بدنی بالا و جنگنده و توانا در ورزش)
  • آفرودیت (زنانی با نیروی زنانگی بالا و لوندی بسیار زنانه)
  • هسیا (زنانی با وجوه عرفانی)
  • پرسفون (زنانی با احساساتی دخترانه و بچه گانه)
  • هرا (زنی با الگوی همسری و نقش همسری وفادار)
  • دیمیتر (زنانی با الگوی مادرانه و خستگی ناپذیر)

بنابراین زن ها نسبت به هر الگوی زنانه ایی که در وجود خود دارند، حالتی را در خود تجربه می کنند که می تواند به عنوان الگوی اصلی رفتاری در زندگیشان نقش داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست آنلاین شخصیت جنسی

زن دوست داشتنی چگونه زنی است؟

اما هر زنی می تواند مانند هر انسانی دیگر دوست داشتنی باشد؛ معیارهایی که برای یک انسان دوست داشتنی در نظر گرفته می شود، محبت، بخشش و کمک به دیگران است. اگر انسانی این معیار ها و ملاک های انسانی را بتواند در خود رشد دهد، با هر حالت روانی و با هر کهن الگوی تثبیت شده ایی در روان خود می تواند انسان دوست داشتنی باشد. از آنجایی که زن نماد ظرافت، زنانگی و محبت مادری است، دیگر موجودات جهان انتظار دارند این الگو در این امور قوی تر و پربارتر عمل کند.

همانطور که یک مرد در نقش مرد بودن و یا پدر بودن خود این انتظار را در دیگر موجودات به وجود می آورد که قوی، صبور، نیرومند، تکیه گاه و منبعی برای امنیت باشد، به همان میزان یک زن می تواند منبعی برای آرامش، محبت، ظرافت و زنانگی باشد و میلی از خواستن و دوست داشتنی بودن را در دیگر موجودات به وجود آورد.

ویژگی زنان دوست داشتنی

  • وقت شناس بودن: افرادی که تلاش می کنند وقت شناس باشند و برای زمان دیگران ارزش قائل باشند، محبوب تر می شوند.
  • خنده رو بودن: خوش رو بودن و لبخند به لب داشتن باعث انتقال احساسات بهتر می شود.
  • غر نزدن: زنانی که دائما غر میزنند و شکایت دارند در نظر مردان دوست داشتنی نیستند.
  • قدر دان بودن: قدردانی یکی از ویژگی های مثبتی است که زنان می توانند داشته باشند.
  • غیبت نکردن: غیبت کردن و به دنبال حاشیه بودن باعث دلسرد شدن در خصوص این نوع از زنان می شود.
نظرات کاربران:
کیمیا
پاسخ به این نظر
1402/10/20

عصربخیرممنونم ازمقاله کاربردی ومفیدتون برام جالب بوداین مقاله ومطالعه کردم اما مسایلی که میفرمایید به نظرم درطول سالیان رشد یک زن توسط خانواده درابتدا اموزش داده شود در غغیر اینصورت چگونه میتوان این مهارتهارا در خود رشد داد لطفا این رو هم توضیح بدید ممنونم

0 0
negin
پاسخ به این نظر
1400/6/28

زن دوست داشتنی قطعا زنی هست که مستقله و خودش خودشو دوست داره و پذیرفته.چیزی غیر از این نیست . من فکر میکنم داریم وارد دوره ای میشیم که همه متوجه بشن زنها باید در جامعه حضور برابر داشته باشن و احتیاجات خودشون رو خودشون پاسخگو باشن نه اینکه دنبال مردی باشن تا اونهارو به رویاهاشون برسونه و چیزی جذاب تر از این نیست که زنی به فکر خودش و اینده خودش باشه و محتاج مردی نباشه تا اونو تامین بکنه . بزرگترین ظلمی که ما زن ها در حق خودمون میکنیم این هست که فکر میکنیم باید مانند گذشته فکر کنیم و خودمون رو همیشه محتاج یک مرد نشون بدیم اما باید به خودمون بیایم و خودمون رو باور کنیم

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ