22006198 021

از سردی عاطفی مردان چه میدانید؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(9 رای)
از سردی عاطفی مردان چه میدانید؟

در ابتدای ازدواج بیشتر جوانان تمایل زیادی به داشتن رابطه عاشقانه، احساسی و رابطه جنسی دارند. نه تنها جوانان بلکه مردانی که در سن بالاتری بطور عاشقانه ای ازدواج میکنند، به داشتن رابطه جنسی علاقمند هستند. گاهی برخی دلایل، باعث سردی عاطفی مردان میشود که نیاز به ارزیابی و بررسی دقیق دارد. برخی از مردان گاهی دچار سرد مزاجی یا کاهش میل جنسی میشوند که می تواند دلایل متعددی داشته باشد. بنابراین لازم است علت سرد مزاجی مردان مشخص شود تا روانشناس یا روانپزشک بتوانند به درمان آن بپردازند. اینکه چه زمانی یک مرد با کاهش میل جنسی روبرو میشود بستگی به دلایل گوناگونی دارد. معمولاً سرد مزاجی به سه گروه تقسیم میشود:

  1. مردانی با کاهش میل جنسی خفیف و موقتی؛
  2. مردانی با کاهش میلی جنسی متوسط و مدت زمان بیشتر مثل 1 الی 4 ماه؛
  3. مردانی با سرد مزاجی مداوم با شدت و زمان زیاد که 6 ماه یا بیشتر طول میکشد.

با توجه به فعالیت مردان در بیرون از خانه و روبرو شدن با مشکلات ریز و درشتی که وجود دارد، برخی از مردان دچار بیماری روحی - روانی و یا اختلالات خلقی شده که آنان را به سمت سرد مزاجی میکشاند. مردانی که مشغله کاری زیادی دارند و زیاد خسته میشوند، اگر از طرف همسر خود حمایت، پشتیبانی، مهربانی و رسیدگی نبینند امکان دارد با کاهش میل جنسی روبرو شوند.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان پیش از ازدواج

علت سرد شدن ناگهانی مردان

با توجه به اینکه زنها پر از عواطف و احساسات لطیف هستند، اگر دوست دارند روزی به دنبال علت سرد شدن ناگهانی مردان خود نباشند، لازم است نکاتی را به خاطر داشته باشید:

  • زنها باید یاد بگیرند که گاهی خود نیز برای شروع رابطه زناشویی پیشقدم شوند. مردان زیادی به رعایت بهداشت و تمیزی همسر خود حساس هستند. بنابراین لازم است همیشه و در همه حال بهداشت فردی را رعایت کنید.
  • برخی از زنها از معاشقه لذت نمیبرند و در پی این هستند که هنوز رابطه شروع نشده به پایان برسد. بدون شک این رفتار آنها را کاملاً از چشم شوهر میاندازد.
  • زنهایی که سطحی نگر هستند و اخلاق خشن دارند، سبب سرد شدن همسرشان میشوند. برخی زنها عادت دارند بطور مداوم از قیافه و ظاهر خود ایراد بگیرند و خود را تحقیر کنند.

مسلماً افرادی که خود را کوچک کرده و پایین می آورند، به همان نحو کوچک میشوند. برخی از زنها در زندگی مشترک فقط به میزان پول و وضعیت اقتصادی همسر خود علاقمند هستند. این افراد بطور سریع باعث سرد شدن همسر نسبت به خود میشوند. برخی از زنها هنگام رابطه جنسی مانند یک جسم سرد و سنگی رفتار میکنند و همین امر سبب سرد شدن همسر و ایجاد فاصله بین آنان میشود.

سردی عاطفی مردان

علت سرد شدن زن از مرد

نکات مختلفی وجود دارد که میتواند علت سرد شدن زن از مرد باشد. سرد شدن زنان میتواند عواملی چون افسردگی، اعتماد به نفس پایین در ارتباط جنسی یا ترس از حامله شدن باشد. هر کدام از این دلایل خود به تنهایی سبب از بین رفتن عشق و علاقه بین دو نفر میشود و عواقبی همچون طلاق عاطفی، خیانت، سردی عاطفی مردان را در پی دارد. مشکلات جنسی مردان مانند اختلال نعوظ و زود انزالی نیز میتواند باعث سرد شدن زن از مرد شود. یکی از نیازهای مهم و اساسی یک زن برای معاشقه علاقه، عشق و صمیمیت در زندگی زناشویی میباشد.

بنابراین اگر به هر دلیلی این عشق و صمیمیت وجود نداشته باشد و زن احساس کند که حکم یک وسیله را برای همسر خود دارد، از رابطه دلسرد میشود. برخی از زنها به دلیل اعتماد به نفس پایین خود، به تصور اینکه اندام زیبا و جذابی ندارند و قادر نیستند همسر خود را ارضا کنند، به برقراری رابطه جنسی بی میل میشوند و کاملاً سرد رفتار میکنند. ممکن است برخی از زنها با توجه به نوع تربیت در ذهن خود، برقراری رابطه جنسی را گناه و دید منفی نسبت به آن داشته باشند و به دلیل شرم و حیا از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنند.

برخی اوقات اضطراب و فکرهای مزاحم اجازه یک رابطه گرم و هیجانی را به زن ها نمیدهد. ترس از باردار شدن نیز میتواند باعث بی میلی آنان به رابطه جنسی شود. برخی مردان برای داشتن یک رابطه خوب بهداشت فردی را رعایت نمیکنند و همسر خود را مجبور به معاشقه میکنند. برخی از مردان در رابطه جنسی خیلی زیاد از خود خشونت به خرج میدهند که شرایط را سخت تر میکند. برخی از مردان در میهمانیها و مراسمهای مختلف به زنان دیگر زیاد نگاه میکنند و همین امر باعث سرد شدن همسرشان در رابطه جنسی میشود. برخی از مردان در شروع رابطه حاضر به تحریک کردن همسر خود نیستند و فقط به خود فکر میکنند.

لازم است قبل از شروع رابطه جنسی، مردان همسر خود را پیش نوازی کنند و او را تحریک کنند. گروهی از مردان هنگام رابطه نگران این هستند که آیا توان جنسی خوبی دارند یا خیر؟ آیا همسرشان از عملکرد او راضی است؟ هنگام یک رابطه مردان نباید زیاد حرف بزنند و تمام امورات کاری یک روزه خود را در این لحظه حساس تعریف کنند. لازم است در آرامش و با اصطلاحات شیرین و تحریک کننده همسر خود را گرم کنند. همانطور که درمان سردی عاطفی مردان راهکار دارد، میتوان برای از بین بردن سردی زنها نیز اقدام کرد.

سردی عاطفی در مردان

عواقب سرد مزاجی مردان

لازم است زنانی که به هر دلیلی باعث سردی عاطفی در مردان میشوند، علت آن را یافته و برای درمان اقدام کنند. در بیشتر موارد سرد مزاجی مردان سبب سست شدن پایه های زندگی، طلاق عاطفی و خیانت میشود. گاهی نیاز است هم زن و هم مرد، به سرد شدن یکهویی رابطه بیاندیشند. آنان باید با یکدیگر حرف بزنند و مشکل را ریشه یابی کنند. اگر فرد دچار کاهش میل جنسی شود نگرانی، استرس و بی ثباتی شخصیتی، از او یک فرد بیمار و بدون اعتماد به نفس میسازد. گاهی اوقات سرد مزاجی زن و مرد مربوط به هورمون جنسی است.

استفاده از الکل، داروهای روان گردان، مواد مخدر و افسردگی تاثیر زیادی در کاهش میل جنسی افراد دارد. بنابراین برای اینکه زندگی مشترک از هم پاشیده نشود، زوجین باید به دنبال حل مشکل باشند. برای درمان سردی روابط عاطفی دو طرف باید به یکدیگر وفادار و تعهد عاطفی داشته باشند. درباره عواطف و احساسات خود با همسرتان روراست و صادق باشید. اگر تمام سعی خود را برای گرم کردن رابطه با همسرتان انجام دادید و به نتیجه دلخواه دست نیافتید، حتماً به مشاور درمانی مراجعه کنید و از او راهنمایی بخواهید.

آیا به ارتباط عاطفی نیاز دارید؟

ما به شدت به روابط بین فردی نیاز داریم برای همین است که به سردی عاطفی مردان اهمیت میدهیم. البته به غیر از مردان به دیگران نیز نیاز داریم و این هم یک فکر سالمی است که به دیگران نیاز داشته باشیم، به آنها تکیه کنیم، بخصوص در دوران سخت یا چالش برانگیز زندگی خود. مانند یک فرد همجنس دختر یا پسر مادر با پدر. ممکن است گاهی متوجه شوید که بیشتر از حد معمول به حمایت عاطفی نیاز دارید. همه ما آرزوی درک، حمایت، دوست داشتن و پذیرفته شدن در یک رابطه داریم و اشکالی ندارد که چنین احساسی داشته باشید. تعادل مهمی بین تشخیص طبیعی بودن نیاز به افراد و بیش از حد نیازمند بودن وجود دارد. اگر احساس میکنید از نظر عاطفی بیش از حد نیاز دارید و به شریک زندگی خود وابسته هستید، این میتواند ناسالم باشد. ما همچنین میتوانیم احساس وابستگی بیش از حد به شریک زندگی خود کنیم.

چگونه یک فرد از نظر عاطفی نیازمند می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است فردی از نظر عاطفی نیازمند شود.

سبک دلبستگی؛ اکثر افراد از نظر عاطفی، سبک دلبستگی ناایمن (اغلب مضطرب) دارند. ما قبلاً فکر می کردیم که سبک دلبستگی ما بیشتر به دلیل تربیت ما است. بسته به نحوه مراقبت از شما در کودکی، سبک دلبستگی شما تعیین میشود. با این حال، اکنون میدانیم که این تنها بخشی از این پازل بزرگ است. سبک دلبستگی شما فقط از یک منبع سرچشمه نمیگیرد بلکه عوامل دیگری از جمله تجربیات زندگی، ژنتیک و انتخابهای رابطه را شامل میشود.

بهترین روانشناس گروه روانشناسی اینجا مکث در سال 1402:بهزاد متین

تاریخچه آسیب عاطفی؛ این میتواند به دلیل تجربه غفلت، طلاق یا آسیبهای دوران کودکی باشد. اگر شخصی آسیبهای حل نشده ای داشته باشد، هنوز به دنبال تأیید، عشق و محبت در روابط خود است، اما تا حد زیادی.

عزت نفس پایین؛ فردی که عزت نفس پایینی دارد احساس خوبی نسبت به خود نخواهد داشت و بنابراین احتمالاً به دلیل ترس از دست دادن آن شخص، در رابطه خود نیازمند یا چسبیده میشود.

نیاز عاطفی به چه معناست؟

زمانی که ما بیش از حد خواستار، چسبنده، آزاردهنده و شکننده هستیم، اغلب از نظر احساسی نیازمند هستیم. شما تمایل دارید که به شریک زندگی خود بسیار نزدیک باشید و نیاز به صمیمیت زیاد دارید. شما از این ترس دارید که شریک زندگی تان نمیخواهد آنطور که شما میخواهید به هم نزدیک باشید و به دلیل این ترس، متوجه میشوید که نسبت به هر تغییر یا نوسانی در رفتار یا خلق و خوی او بسیار حساس هستید. بیشتر انرژی شما صرف مدیریت احساسات در رابطه می شود. صرف انرژی در این راه خطرناک است؛ زیرا نیازهای شما را به حداقل میرساند یا انکار میشود. شما به دیگران یا نامزد فعلی خود نگاه میکنید تا شکافهای عاطفی و خلاء خود را به گونه ای پر کنید که میتواند دستکاری شود. رابطه شما میتواند ناسالم شود. ممکن است متوجه شوید که کمی از کنترل خارج شده اید و از خود بپرسید: «آیا من زیادی نیازمندم؟ یا نامزد زندگی من از نظر عاطفی در دسترس نیست؟».

چندین نشانه از نیاز ناسالم در روابط

  • شما نگران عشق همسرتان هستید و به دنبال راه هایی هستید که او بفهمید شما را دوست دارد یا ندارد.
  • شما نیاز به اطمینان دائمی دارید و اگر آنها آن را ارائه دهند مخالفت خواهید کرد؛ زیرا مطمئن نیستید که آیا واقعی است یا خیر.
  • شما اغلب از نظر عاطفی تحت فشار هستید و به شریک زندگی خود نیاز دارید تا احساس امنیت کنید.
  • شما نسبت به اختلافات جزئی در شریک زندگی خود ناامن و بیش از حد حساس هستید.
  • شما والدینی داشتید که به طور متناقض در حال تربیت شما بودند.
  • شما اغلب به سرعت در رابطه حرکت می کنید و خود را در روابط گم می کنید.
  • در روابط با حسادت دست و پنجه نرم می کنید.

مدام از خود میپرسید:

  • چرا من اینقدر نیازمندم؟
  • آیا من خیلی چسبنده هستم؟
  • یا آیا شریک زندگی به من اهمیت نمی دهد؟
  • شما میتوانید در بررسی شریک زندگی آینده خود در رسانه های اجتماعی وسواس داشته باشید.
نظرات کاربران:
گلناز
پاسخ به این نظر
1402/12/14

من سنتی ادواج کردم و همه بهم میگفتن مرد خوبیه اما الان یکساله میگذره و من هیچ حسی به این اقا ندارم حتی احساس میکنم ازش خوشم نمیاد ایا راهی هست که من بتونم نظرم و عوض کنم؟ چون همش احساس عذاب وجدان دارم فکر میکنم تقصیر منه که اینجوری شده

0 0
مه ارا
پاسخ به این نظر
1402/11/9

من 7 ساله ازدواج کردم البته باعلاقه خیلی زیاد 4 سال بعد از ازدواج بچه دارشدیم و از اون به بعد همسرم روز به روز با من سردتر و بی محبتترمیشه هرروزواین برای من که با عشق ازدواج کردم خیلی سخته ایا میتونم از مشاور کمک بگیرم؟

0 0
زهره
پاسخ به این نظر
1400/10/8

سلام منو شوهرم نزدیک شش ساله ازدواج کردیم. بچه نداریم یعنی خودمون نخواستیم. مشکل این نیست... مشکل اینه که شوهرم خیلی سرده. خیلی زیاد...برعکس من. من از شوهرم ده سال کوچیکترم و همیشه میگم ای کاش با این اختلاق سنی ازدواج نمیکردم.نمیدونم چرا اینطور شده قبلا خیلی بهتر بود ناامید شدم احساس میکنم هیچوقت درست نمیشه بنظرتون این رابطه درست شدنی هست؟

0 0
نازی
1401/5/30

عزیزم منم ۱۲ سال اختلاف دارم با شوهرم .از اولشم با من سرد بود هرچی هم بهش توضیح میدم که نیاز به عاطفه بیشتری دارم متوجه نمیشه

0 0
hosein
پاسخ به این نظر
1400/6/25

سلام من 15 ساله ازدواج کردم و تقریبا یک ساله احساس میکنم هیچ علاقه ای به همسرم ندارم از اونجایی شروع شد که ایشون دوباره تصمیم گرفت کار کنه و من مخالفت کردم و جر و بحث بینمون زیاد شد و ایشون کوتاه نیومد و من اخر رضایت دادم ولی الان ایشون نه به کار خونه میرسه نه بچه ها من هم غر بزنم میگه من خسته ام بنظر شما مشاور میتونه نظر ایشونو عوض کنه

0 0
pari
1400/7/3

ببخشید ولی من فکر میکنم مشکل دقیقا خود شما هستید شما هستید که دوست دارید بقیه خصوصا همسرتون با میل شما رفتار کنن اینکه ایشون بخوان کار کنن حق طبیعیه ایشون هست و شما با مخالفت کردن ایشونو هم از کار هم از خونه سرد میکنید بنظرم حتما پیش مشاور برید

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ