22006198 021

رفتار های جنسی مخرب و خطرناک (انحرافات جنسی)

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(33 رای)
رفتار های جنسی مخرب و خطرناک (انحرافات جنسی)

رفتار های جنسی مخرب و خطرناک در واقع همان انحرافات جنسی هستند. انحرافات جنسی و اختلالات جنسی دو مقوله جدا از هم هستند. زمانی که موضوع عملکرد جنسی است یعنی اختلال جنسی وجود دارد. از اختلالات جنسی می توان به زودانزالی، دیرانزالی، واژینیسموس، بی میلی جنسی، فوبی جنسی، سرد مزاجی جنسی و مشکل در انزال اشاره کرد که به مدت شش ماه این مشکل ادامه داشته است. اما رفتار های جنسی خطرناک، نزدیکی خطرناک یا انحرافات جنسی بحثی متفاوت است.

رفتار های جنسی مخرب و خطرناک (انحرافات جنسی)

اگر فردی دچار علاقه جنسی به بچه بازی، نمایگری جنسی، مالش دوستی، آزار خواهی جنسی یا همان مازوخیسم، یادگارخواهی یا مبدل پوشی، آزارگری جنسی یا همان سادیسم، برده خواهی و مرده خواهی باشد یعنی انحراف جنسی دارد نه اختلال جنسی. انحرافات جنسی گاهی ریشه در کودکی پر از آسیب و احتمالات پرخطری دارد که گاها ممکن است از آسیب های جسمی و روانی بوده باشد. معمولا اثر آسیب های روانی و تحمل رنج و مشقت ها و یا برداشت های غلط و قرار گرفتن در محیط نامناسب به عنوان عادت رفتاری غلط جنسی در فرد به وجود می آید.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست آنلاین شخصیت جنسی

کودکی که مورد تجاوز قرار می گیرد

فردی که در کودکی به او تجاوز میشود، اگر تحت درمان قرار نگیرد و شرایط محیطی نامناسبی نیز داشته باشد، احتمال خطر تجاور خود او و ایجاد روابط جنسی غلط و پر از خطر برایش بیش از یک فردی است که در چنین آسیبی نبوده است.

در بیشتر موارد آسیب های روانی مثل خشونت ها، بی توجهی ها، ضعف ها، نادیده گرفته شدن ها و بودن در محیط های پر خطر افراد را به این انحرافات جنسی می کشاند. انحرافات جنسی در یک دسته بندی به نام DSM5 نامگذاری شده اند که در آن رفتارهای جنسی که جزو انحرافات هستند را توضیح می دهد.

مشکلات جنسی بین زوجین

دسته های انحرافات جنسی

  1. اعتیاد جنسی: روابط متعدد و وجود پارتنر های های متعدد جنسی
  2. تجاوز های جنسی
  3. سادیسم و مازوخیسم جنسی: خود آزاری و دیگر آزاری جنسی
  4. درد دوستی
  5. مبدل پوشی
  6. مرده خواهی
  7. فتیش های غیر نامتعارف جنسی
  8. برهنه نمایی یا عورت نمایی
  9. ادراد و مدفوع خواهی
  10. حیوان دوستی

رفتارهایی که نشان از انحرافات جنسی هستند که خود و یا دیگران را مورد آسیب قرار می دهند.

رفتارهای جنسی مخرب در زندگی

آسیب دیدن

البته به غیر از آسیب باید بدانیم چنین اختلال هایی رفتارهای صحیح جنسی نیستند و به این دلیل که ریشه در رنج ها، آزار و اذیت و دردهای کودکی دارند، به وجود آمده اند. از اینرو حتماً باید مورد درمان قرار گیرند و افرادی که دچار چنین اختلالات جنسی هستند می توانند با مراجعه به یک سکس تراپ که در زمینه جنسی آموزش صحیح می دهد و همچنین با مراجعه به یک روانکاو مشکلات خود را مطرح کرده و به دنبال راه درمان باشند.

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد خشونت جنسی در برخی از بزرگسالان، به ویژه در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان، یک رفتار آموخته شده است. مطالعات روی پسرانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند نشان داده است که از هر پنج نفر یک نفر در سنین بالاتر به آزار کودکان روی می آورند.

محیط های دوران کودکی که از نظر فیزیکی خشونت آمیز و از نظر عاطفی حمایت کننده نیستند و در رقابت برای منابع کمیاب بوده اند، با خشونت جنسی مرتبط هستند. به عنوان مثال، رفتار پرخاشگرانه جنسی در مردان جوان، با خشونت خانوادگی و داشتن پدرانی بی عاطفه و بی توجه مرتبط است. مردانی که در خانواده هایی با ساختارهای شدیداً مردسالارانه بزرگ می شوند، نسبت به مردانی که در خانه هایی که برابری خواهانه تر بزرگ می شوند، بیشتر در معرض خشونت، تجاوز و استفاده از اجبار جنسی علیه زنان و سوء استفاده از شریک جنسی خود هستند.

روان ناسالم

فردی که از روان سالمی برخوردار نیست، دچار چنین اختلالاتی می شود که در روابط جنسی اش اثرگذار است و او یا اطرافیانش را دچار آسیب خواهد کرد. اما نکته مهم این است که بدانیم این رفتار های جنسی مخرب و خطرناک (انحرافات جنسی) با روانکاوان با مهارت قابل درمان است. نکته مهم این است که از بیان آن ها برای درمان نباید در نزد یک مشاور روانشناس و یا یک روانکاو، ترسی داشته باشیم و به دنبال بهبود خودمان باشیم تا بتوانیم رابطه جنسی سالم و در چهارچوب جامعه و فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشیم.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در تشخیص رفتارهای جنسی مخرب و خطرناک

شناخت افراد و تشخیص رفتارهای آن ها کار آسانی نیست و لازم است که پیش از ازدواج برای اطمینان از سلامت روان فردی که می خواهید با او ازدواج کنید برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنید. یک متخصص در حوزه سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید. رفتارهای جنسی مخرب می تواند برای شما بسیار خطرناک باشند و سلامت روان و سلامت جسم شما را تهدید کند بنابراین مراجعه به روانشناس می تواند بسیار کارگشا باشد.

نظرات کاربران:
المیرا
پاسخ به این نظر
1402/11/21

درمحله ما یه نفربودکه این مشکل رو داشت و به بچه ها نزدیک میشد اوایل کسی حرفی نمیزد اما کم کم بچه ها به خانوادهاشون گفتن و اون اقارو تحویل دادن خیلی ماجرای وحشتناکی پیش اومده بود تو محل چون همه بچه ها ترسیده بودن

0 0
marjan
پاسخ به این نظر
1400/6/29

سلام وقت بخیر همسر بنده جدیدا بعد از 4 سال زندگی درخواست های عجیبی توی رابطه میکنه مثلا خیلی با عصبانیت و وحشیانه سعی میکنه رابطه برقرار کنه یا درخواست های عجیب دیگه ای داره مثل اینکه میگه میخام چشماتو یا دستاتو ببندم حقیقتش من خیلی نگران شدم و میترسم بعدا چیزهای بدتری هم درخواست کنه وقتی هم ازش میپرسم میگه اینجوری لذت بیشتری رو نجربه میکنم ایا با مشاوره ممکنه حل بشه ؟؟ و ایا امکان داره درخواست های عجیب تری هم بکنه؟ قبلا اصلا این مدلی نبود الان حدود دو سه ماهه کم کم اینجوری شده ایا ممکنه اثرات دیدن فیلم پورن باشه ؟ البته من نمیدونم میبینه یا نه.

2 0
saba
1400/7/6

سلام بنظر من هرچه زودتر پیگیری کنید تا تکلیف خودتون مشخص بشه چونکه همونجوری که خودتون گفتید میتونه در اینده باعث بشه که چیزایی ازتون بخاد که اصلا نتونید تحمل کنید و حالتون بدتر بشه هرچقدر که بیشتر بگذره حال خودتون بدتر میشه و زندگیتون هم جلوتر میره و اگه مجبور به جدایی باشید براتون خیلی سخت تر میشه و اینکه بله قطعا اثر دیدن فیلم های پورن میتونه باشه چون اصلا هدف اونها از ساختن اون فیلما همین هست که سلایق مردم تغییر بکنه و خانواده ها بیشتر از هم بپاشه امدوارم حل بشه مشکلتون

1 1
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ