22006198 021

طلاق توافقی، هزینه و راهکارهای آن چیست؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(51 رای)
طلاق توافقی، هزینه و راهکارهای آن چیست؟

طلاق توافقی چیست؟ طلاق توافقی در لغت به معنای جدایی زوجین بدن دعوای حقوقی است. از آنجایی که طلاق بر اساس فسخ قرارداد عقدی که بین دو نفر اجرا میشود است، کلمه طلاق به زوج هایی که از یکدیگر جدا میشوند اطلاق میگردد. زوج هایی که به دلیل ناکارامد بودن زندگیشان و با برآورده نشدن نیازها و خواسته هایشان و یا به دلیل مشکلات غیرقابل حل در زندگی تصمیم به جدایی میگیرند، در مرحله طلاق توافقی قرار میگیرند. البته بایستی طلاق آخرین راهی باشد که هر زوجی برای ناکارامد بودن زندگی متأهلی خود در نظر میگیرد.

طلاق توافقی چیست؟ (هزینه و راهکارها)

بهتر است به چند نکته در باب این موضوع بپردازیم. نکته اول اگر به مشاوره پیش از طلاق یا زوج درمانی نرفته اید حتما بروید، به صورت کاملا اثر بخش می تواند تاثیر داشته باشد. نکته دوم در بیشتر طلاق ها دیده می شود که اکثرا مشکلات، بسیار پیش پا افتاده بوده است ولی منجر به طلاق شده است. نکته سوم اگر تمام مسیر ها را رفتید ولی نتیجه ای نداشت و در صورت تصمیم به جدایی بهتر است بدون درگیری و شکایت این کار را بکنید تا جدایی را به جهنمی برای خودتان تبدیل نکنید.

راهکارهای مهم برای جلوگیری از طلاق توافقی

البته یکی از راهکارهای مهم و مفید در روابط زناشویی امروزه مراجعه به متخصص زوج درمانی است. زمانی که احساس میکنیم دیگر در زندگی تمام تلاش خود را انجام داده ایم اما راهی از پیش نمیبریم، باید بدانیم که یک مشاور روانشناس و یا یک متخصص زوج درمانی میتواند با بررسی شرایطمان از نگاه هر دو طرف نگرشی تازه و جدید در ما برای بهبود و اصلاح زندگیمان ایجاد کند.

مشاوران روانشناس خانواده طلاق توافقی و جدایی را همیشه آخرین راه حل میدانند و در ابتدای اختلافات زناشویی و حتی قبل از آن مشاوره گرفتن، راهنمایی گرفتن و بررسی مسائل را پیشنهاد میکنند.

البته بررسی مسائل به وسیله و کمک یک مشاور روانشناس خانواده و نه هر دوست و آشنایی که با او درباره زندگی و مسائل خصوصیمان به صحبت مینشینیم. در واقع افراد در زمان مشکلات بسیار ناشکیبا و حق به جانب میشوند و در مواردی کنترل رفتار و کلامشان را از دست میدهند که این رفتار آسیب جدی به روابط زناشویی وارد میکند.

مشاور روانشناس

از این رو یک توصیه مهم این است که در زمان اختلافات زناشویی تصمیم نگیریم، حرف هایی نزنیم که از آن پشیمان شویم و رفتاری انجام ندهیم که نتیجه آن بد باشد.

طلاق توافقی

بهتر است با سکوت و صبوری خود را به مشاور روانشناسمان بسپاریم و مسایلمان را در کنار یک مشاور روانشناس بررسی کنیم و از او کمک بخواهیم.

در واقع مشاوران روانشناس با علم خود و نیز با بی طرفی خود بدون سوگیری به مسائل زوج ها مینگرند و آنها را تحت بررسی قرار میدهند و میتوانند راهکارهایی ارائه بدهند که پیش از آن به ذهنمان خطور نمیکرده است و یا روشهای درمانی پیشنهاد کنند که با تغییر در رفتارمان، بهبود در روابطمان را شاهد باشیم.

زوج درمانی

البته که رفتاردرمانگری یک گرایش مناسب در زوج درمانی است و زوج ها میتوانند با تغییر در رفتار و تعدیل در خواسته ها و توقعات خود، زندگی خود را نگه دارند و در آن با صلح و صفا در کنار یکدیگر بمانند. زیرا زندگی که در آن یا جنگ و دعوا است و یا سکوت هایی که نشان از بی توجهی، نارضایتی و ترس از حرف زدن داشته باشند، یک زجر مداوم است که خودمان را مستحق این زجر میدانیم.

بنابراین اگر احساس میکنیم مستحق این زجر و رنج نیستیم باید راهکار مشاوره زوج درمانی را اتخاذ کنیم تا بتوانیم آرامش را در کنار کسی که زمانی احساس میکردیم دوستش داشته ایم تجربه کنیم تا از طلاق یا طلاق توافقی جلوگیری کنیم.

تاثیرات طلاق توافقی بر کودکان

اگرچه طلاق از هر نوعی و به هر روشی که انجام شود تاثیرات منفی بر کودکان دارد اما طلاق توافقی می تواند عوارض کمتری برای کودکان ایجاد کند. کودکان از طلاق و به ویژه بحث ها و مشاجره های قبل از طلاق آسیب زیادی می بینند. در طلاق توافقی معمولا زن و شوهر هر دو به طلاق تمایل نشان می دهند و این موضوع می تواند باعث شود بحث های کمتری پیش از طلاق شکل بگیرد. بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید که پیش از طلاق از دعوا و بحث کنار کودکان خودداری کنید و همچنین موضوع طلاق را با توجه به سن کودک با او مطرح کنید.

نظرات کاربران:
عاطفه
پاسخ به این نظر
1400/6/27

طلاق توافقی بهترین بهترین بهترین کار هست برای کسانی که طلاق عاطفی گرفتن . حداقلش اینه که خیلی کمتر اذیت میشن همه خصوصا اگه بچه ای باشه خیلی کمتر اذیت میشه . اما مشکلی که هست با اینکه طلاق خیلی زیاد شده هنوز هم جامعه با فرد مطلقه کنار نمیاد و خیلی فشار زیادی روی خانوم ها هست . من خودم سه ساله که جدا شدم و فقط یک سال با همسرسابقم زندگی کردم و تو این سه سال از خانواده و فامیل و اشنا و همسایه حرف شنیدم جوری که انگار مجبور بودم اون زندگی رو تحمل کنم .هر جا برای کار رفتم و فهمیدن مطلقه هستم نگاهشون بهم عوض شد و اکثر مواثع پیشنهاد های بدی دریافت کردم فقط چون مطلقه بودم و تو این سه سال با هیچ فرد جدیدی نتونستم اشنا بشم اما باز هم همه ی اینا می ارزه به اینکه با تحقیر زندگی نکنم

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ