22006198 021

مشاوره اختلالات جنسی یا سکس تراپی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(32 رای)
مشاوره اختلالات جنسی یا سکس تراپی

مشاوره اختلالات جنسی یا سکس تراپی به چگونگی ارزیابی و درمان اختلالات جنسی و انحرافات جنسی می پردازد. پیش از آنکه بدانیم مشاوره اختلالات جنسی یا سکس تراپی چیست، بهتر است بدانیم که مشاوره جنسی شامل اختلالات جنسی و انحرافات جنسی می شود. ما در مرکز مشاوره اینجا مکث با داشتن بهترین سکس تراپیست ها و متخصصین زوج درمانی در زمینه مشاوره اختلالات جنسی و انحرافات جنسی با رویکرد سکس تراپی میزبان شما عزیزان هستیم.

انواع اختلالات جنسی و انواع انحرافات جنسی

انواع اختلالات جنسی:

  • درمان زود انزالی
  • دیر انزالی
  • اختلال در نعوظ
  • کاهش میل جنسی
  • واژینیسموس

انواع انحرافات جنسی:

  • پدوفیلیا
  • عورت نماییی
  • تماشاگری جنسی
  • مالش دوستی
  • سادیسم جنسی
  • مازوخیسم جنسی
  • یادگارخواهی
  • مرده خواهی

در واقع فردی که دچار اختلالات جنسی یا انحرافات جنسی است نمی تواند به طرز مطلوب و لذت بخشی از رابطه جنسی خود لذت ببرد. این فرد حتما باید توسط متخصص سکس تراپی مشکلش درمان شود تا از زندگی لذت ببرد و دچار مشکلات دیگری در زندگی فردی خود نشود.

مشاوره اختلالات جنسی

به طور مثال افرادی که زود انزالی دارند، نمی توانند به صورت صحیح و معمول از رابطه جنسی با یک شریک جنسی (همسر) لذت برند. این افراد اعتماد به نفس و لذت خود را در رابطه جنسی از دست می دهند. بنابراین این اختلال که در گروه اختلالات جنسی جای گرفته است. رفتاری مخرب می باشد که ناممکن است به علت مشکل بدنی یا روانی باشد. که بایستی توسط یک مشاور اختلالات جنسی یا یک سکس تراپ ارزیابی شود.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: اختلال نمایشگری جنسی (عورت نمایی)

آسیب به دیگران

در موارد بسیار مهم تر که انحراف جنسی به حساب می آید، جزو موارد پر خطر برای فرد و افراد دیگر می باشد. معمولا فرد به غیر از آسیب به خود، به دلیل خود تخریبی، به دیگران نیز آسیب جنسی یا روحی وارد می کند. این مسئله شمال مواردی مانند سادیسم یا ماسوخیسم، کودک آزاری، برده خواهی، فتیش پا، مرده خواهی وچندین مورد دیگر است که با آزار دیگران همراه است.

فرد مبتلا به انحراف جنسی سادیسم اذیت شریک خود و یا هر فردی که به اجبار و یا به دلخواه وارد رابطه با او می شود، می پردازد. تا زمانی که این آسیب و آزار به خشونت واقعی نرسد فرد از لحاظ جنسی و روحی به آرامش نمی رسد و یا در دسته اختلالات جنسی کودک آزاری، فرد با آزار و اذیت های جنسی که تجاوز جنسی محسوب می شود، به آرامش روحی و روانی می رسد.

فردی که در موقعیت تجاوز کردن به دیگران است، خود بارها مورد تجاوز قرار گرفته است. بنابراین این تخریب و تجاوز به دیگران می تواند سطحی از اضطراب خود را که از دوره کودکی بر اثرتجاوز دیگران به دست آورده است، را تخلیه کند.

افرادی که دچار انحرافات جنسی هستند که به دلیل سطح بالای آسیبی که به دیگران می رسانند، محکوم به قوانین مجازاتی شدید هستند. بنابراین بهتر است در همه موارد برای دور ماندن از آسیب، از کودکان خود به طرز بسیار محتاطانه ایی در موارد جنسی محافظت کنیم. زیرا آسیب های ناشی از موارد جنسی، تقریبا به هیچ عنوان از روان فرد پاک نمی شوند و فرد حتما باید مورد مشاوره اختلالات جنسی قرار گیرد.

به همین دلیل با محافظت از کودکانمان، از یک جامعه محافظت کرده ایم. پس از آن اگر احساس کردیم از نوعی اختلال جنسی رنج می بریم، می توانیم با مراجعه به سکس تراپیست و یا همان مشاور اختلالات جنسی و همچنین صحبت با یک روانکاو، دوره های درمانی خود را پشت سر گذاریم و به سطحی از سلامت دست پیدا کنیم.

روانپزشک متخصص اختلالات جنسی

شاید یکی از سوالات مهم در ذهن افرادی که مایل هستند به روانپزشک سکس تراپ مراجعه کنند این است که آیا رفتارهای جنسیشان ایراد و اختلال محسوب می شود و یا خیر. به عنوان مثال فردی با زوج خود وارد رابطه جنسی می شود و انتظاراتی از او دارد اما این احساس را نسبت به خود و خواسته خود دارد که ممکن است رفتار جنسی اش به نوعی انحراف جنسی باشد و به خود و زوج خود آسیب وارد کند. بنابراین احساس گناه مداوم باعث می شود فرد نتواند از رابطه خود و خواسته خود در رابطه لذت ببرد، مشاوران سکس تراپ می توانند با شنیدن مسائل جنسی و خواسته ها و یا انتظارات افراد این آگاهی و شناخت را به فرد بدهند که رفتار جنسی او حاکی از اختلال است و یا خیر.

آیا درمان های اختلالات جنسی مؤثر واقع می شود؟

واضح است که هر درمانی به صورت رفتاری، شناختی و یا دارو درمانی می تواند در درمان اختلالات جنسی مؤثر باشد اما مسئله مهم در واقع شناخت و تشخیص صحیح از اختلالات جنسی است. اما نکته مهمی که در انحرافات جنسی وجود دارد و قطعاً باید هر فردی به آن آگاه باشد در این است که مشکلات و انحرافات جنسی ریشه فیزیولوژیک معمولا ندارد و در اکثر موارد ریشه در روان فرد دارد که نیازمند بررسی دوران کودکی و مشکلات دیگری است که برای فرد پیش می آید.

به طور مثال مردانی که در روان خود نسبت به زنان خشم های فرو خورده دارند در بازتابی از این خشم می توانند به صورت ناخودآگاه زودانزالی را در رابطه های جنسی خود تجربه کنند. بنابراین زودانزالی هر چند با انجام روش هایی از طریق سکس تراپ امکان بهبود خواهد داشت اما درمان قطعی آن از طریق دوره های روانکاوی قطعاً می تواند مؤثر تر واقع شود.

مشاوره اختلالات جنسی

روانشناسان بالینی و روانپزشکانی که برای اخذ گواهینامه جنسی درمانی، فرد باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا تقریباً 150 ساعت آموزش جنسی در آمریکا و 200 ساعت تجربه بالینی و 50 ساعت تجربه تحت نظارت باید باشد. در ایران هم تقریبا افرادی سکس تراپیست هستند که کارگاهای سکس تراپی را زیر نظر متخصصین گذرانده باشند. لازم به ذکر است که مرکز مشاوره اینجا مکث هر ساله دورهای سکس تراپی و مشاوره جنسی را ویژه روانشناسان و روانپزشکان برگزار می کند.

آیا به رابطه جنسی نیاز داریم؟

رابطه جنسی درمانی می تواند به افراد و زوجین کمک کند تا راهی برای برقراری ارتباط صریح و صادقانه پیدا کنند تا بتوانند از طریق هرگونه نگرانی یا چالش به سمت زندگی سالم و شاد زندگی کنند. درمان جنسی مبتنی بر ذهن آگاهی، برانگیختگی ذهنی دستگاه تناسلی را در زنان با تمایل جنسی برانگیختگی جنسی بهبود می بخشد.

چه کسی سکس تراپی را ابداع کرد؟

پولونسکی سکس تراپی را ابداع کرد که به منظور کمک به افراد در رفع نگرانی های مربوط به صمیمیت جنسی ایجاد شده است. یک روانپزشک مرتبط با دانشکده پزشکی هاروارد، بین 35 تا 50 درصد از افراد در یک مقطع دچار یک مسئله طولانی مدت جنسی خواهند شد را بررسی و درمان کرد.

آیا سکس درمانی ایده خوبی است؟

سکس درمانی یا سکس تراپی ممکن است برای هر کسی که می خواهد رابطه خود را همراه با رابطه جنسی و لذت بخش بهبود ببخشد مفید باشد. این کار میتواند به ویژه برای کسانی که با کمبود برانگیختگی، مقاربت دردناک، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم یا سایر اختلالات جنسی مشکل دارند مفید باشد.

سکس درمانی چقدر طول می کشد؟

هیچ زمان مشخصی برای سکس درمانی وجود ندارد، مانند هر درمانی، هیچ راه حل سریعی وجود ندارد، اما اگر تکالیف خود را انجام دهید و صادقانه و باز بت تراپیست خود بمانید، پیشرفت خواهید کرد و بر مشکل خود غلبه خواهید کرد. برنامه درمانی injamax برای مشکلات میل جنسی معمولاً حدود 6 ماه است. اما افراد می توانند تا زمانی که دوست دارند با خیال راحت به تراپی خود ادامه دهند.

چرا افراد به درمانگرهای جنسی مراجعه می کنند؟

زوج ها بنا به دلایل مختلفی مانند زود انزالی مرد دیر انزالی یا اختلال در نعوظ کاهش میل جنسی مرد یا زن، خشکی واژن و واژینیسموس به سکس تراپیست مراجعه می کنند.

رابطه جنسی چقدر در یک رابطه مهم است؟

رابطه جنسی می تواند در افزایش صمیمیت بین زوجین عاشقانه نقش داشته باشد و رابطه جنسی منظم با کاهش نرخ طلاق در بین زوج های متاهل مرتبط است. همچنین ارتباط جنسی میتواند فوایدی برای سلامت جسمی و روانی از جمله کاهش استرس، بهبود خواب و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن ارائه دهد.

مردان تا چه زمانی می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟

تحقیقات نشان میدهد که اکثر مردان در سن تخمینی که در آن فعالیت جنسی را به طور منظم متوقف می کنند) حدود 75 تا 85 سال دارند.

بعد از رابطه جنسی چه کنیم؟

  • شستشو آلت تناسلی، لازم نیست بلافاصله از رختخواب بیرون بیایید و وارد دوش شوید
  • اما دوش بگیرید
  • پاکسازی
  • مثانه خود را خالی کنید
  • یک لیوان آب بنوشید
  • لباس های گشاد بپوشید
  • دست هایتان را بشویید
  • همدیگر را بغل کنید

اولین بار چه فردی از اصطلاح سکس تراپی نام برد؟

اصطلاح "سکس تراپی" برای اولین بار توسط ویلیام مسترز در سال 1958 در یک پیشنهاد تحقیقاتی استفاده شد (بینیک و میانا، 2009). پس از استفاده اولیه، سکس درمانی به بخشی از زبان ما تبدیل شده است و به طور گسترده فرض میشود که یک موجودیت موجود با مبنای نظری و مجموعه ای از روش های درمانی رایج است.

آیا یک رابطه بدون رابطه جنسی می تواند ادامه یابد؟

رابطه جنسی به خودی خود ضروری نیست بسیاری از مردم بدون داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود (یا فقط هر چند وقت یکبار با شریک زندگی خود رابطه جنسی دارند) ولی روابط عاشقانه شاد، رضایت بخش و سالم دارند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد نمی خواهند رابطه جنسی داشته باشند که در صورت نارضایتی یکی از زوجین بهتر است بررسی شود.

نظرات کاربران:
سوسن
پاسخ به این نظر
1402/11/17

من ترس از رابطه جنسی داشتم و هنگامی که میخواستم رابطه برقرارکنم بدنم خودبه خود قفل میشد به کلینیک مکث مراجعه کردم و توسط دکتر متین ویزیت شدم ایشون گفتن دچارواژینیموس هستم و درنهایت با کمک های ایشون تونستم مشکلم رو حل کنم.

0 0
ازاده
پاسخ به این نظر
1402/11/17

من 1ساله ازدواج کردم همسرم دیر انزال هستش و به همین دلیل رابطه جنسیمون خیلی طولانی میشه و این من رو از لحاظ روحی و هم جسمی خسته میکنه. نمیدونم برای ردمان باید از کجا شروع کنم لطفا راهنماییم می کنید.

0 0
دنیا
پاسخ به این نظر
1402/11/17

پسر20 ساله من با این مشکل مواجه و تحت درمان در کلینیک اینجا مکثه و اقای دکتر متین لطف میکنن و درمانش رو انجام میدن خیلی مفیده براش وبسیار راضی هستیم ممنونم از کلینیک عالی شما و اقای در بهزاد متین

0 0
نگار
پاسخ به این نظر
1398/5/7

سلام 36 سالمه و 2 ساله ازدواج کردم توی رابطه با همسرم وچار مشکلم چون از رابطمون حس تجاوز میگیرم و این موضوع روحیمو خراب کرده و دارم تمایلمو به همسرم از دست میدم در حالی که دوستش دارم .ایا این موضوع درمان داره؟

2 1
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ