22006198 021

بهترین مشاوره تحصیلی در منطقه 1 تهران

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
بهترین مشاوره تحصیلی در منطقه 1 تهران

رشته تحصیلی و آینده شغلی باید متناسب با استعداد ها و توانایی های فردی تعیین شود. بسیاری از افراد بعد از گذشت چندین سال متوجه میشوند که در رشته تحصیلی خود هیچ استعدادی ندارند. همچنین بسیاری از دانشجویان به رشته تحصیلی خود علاقه ای ندارند زیرا انتخاب رشته آنها تنها بر اساس شانس بوده است. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک میکند که در وهله اول به خودشناسی دست یابند. وقتی فردی استعدادهای خود را بشناسد به راحتی میتواند توانمندی ها و علایق خود را شناسایی کند. بنابراین مشاوره تحصیلی مسیر درست حرکت را نشان میدهد. این امر به معنای هدفمند کردن هزینه ها و زمان است. زیرا قرارگیری در مسیر اشتباه چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نیست.

مراکز مختلفی مدعی ارائه خدمات مشاوره تحصیلی هستند. اما در بسیاری از مواقع مشاوران آنها تنها تحصیل کرده های موفقی هستند که در علم روانشناسی تخصصی ندارند. همانطور که گفته شد تعیین رشته تحصیلی باید با توجه به ویژگی های شخصیتی، علایق و استعدادها صورت گیرد. بنابراین فرد مشاور باید به طور کاملاً تخصصی در این حوزه تحصیل کرده باشد. موارد ذکر شده به خوبی گویای این امر است که انتخاب یک مرکز مشاوره معتبر باید در اولویت هر امری قرار گیرد. از این رو مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلی در منطقه 1 (مرکز مشاوره اینجا مکث) توصیه میشود. در این مرکز مجموعه ای از نیروهای متخصص و قابل اعتماد مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست سنجش هوش کودک

روانشناسی مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی اصولاً توسط روانشناس متخصص این حوزه انجام میشود. روانشناس مشاوره تحصیلی در دو مرحله میتواند خدمات مشاوره ای خود را ارائه دهد.

مرحله اول: روانشناس در طول تحصیل دانش آموز اقدام به تعریف یک برنامه کاربردی و جامع میکند. به طوری که دانش آموز مطابق با آن برنامه، موفق به انجام تکالیف درسی میشود. همچنین مشاور به کاهش استرس ناشی از امتحانات و فشار درسی نیز کمک میکند.

مرحله دوم: در این مرحله روانشناس استعدادهای دانش آموز را شناسایی می کند. روانشناس بر اساس استعدادهای هر فرد آینده شغلی که می تواند برای او مفید باشد را مشخص میکند. به همین دلیل دانش آموز میتواند از همان مراحل اولیه مطابق با استعدادهای خود یک رشته درست را انتخاب کند. از آنجایی که برای هر استعداد گزینه های مختلف شغلی وجود دارد، مشاور به دانش آموز کمک میکند که بر مبنای علایق فردی آینده شغلی خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کند.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده با مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلی در منطقه 1 میتوان از خدمات زیر بهره مند شد:

  • آشنایی با استعداد ها و توانمندی های فردی
  • تعیین بهترین آینده شغلی
  • مدیریت زمان
  • غلبه بر استرس
  • افزایش اعتمادبه نفس
  • یادگیری بهترین شیوه درس خواندن
  • داشتن برنامه مدون
  • درمان انواع اختلالات یادگیری
  • مرتفع کردن بی انگیزگی

در بسیاری از مواقع ممکن است مشکلات درسی دانش آموزان به مشکلات خانوادگی یا بحران های فکری مرتبط باشد. با مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلی در منطقه 1میتوان علت افت تحصیلی را ارزیابی و در صورت نیاز با کمک دیگر روانشناسان این مرکز، آنها را مرتفع کرد.

مشاوره تحصیلی در منطقه 1 تهران

شخصیت شناسی در مشاوره تحصیلی

مرکز مشاوره تحصیلی در منطقه 1 بر ارائه مشاوره تحصیلی بر اساس شخصیت شناسی تاکید بسیار زیادی دارد. انسان ها با افزایش تعداد انتخاب هایشان دچار سرگردانی میشوند. این امر برای انتخاب رشته تحصیلی و تعیین آینده شغلی نیز قابل بسط است. بسیاری بر اساس مشاوره با افراد کارنابلد و یا بر اساس نگرش جامعه به یک شغل خاص، رشته مورد نظر خود را انتخاب میکنند. اما اگر این انتخاب رشته مبتنی بر استعدادهای فردی نباشد، فرد هرگز به شکوفایی نخواهد رسید. همچنین بعد از مدتی از شغل خود دلزده و دچار روزمرگی های فاقد هیجان میشود.

تست های روانشناسی گوناگونی وجود دارد که بر اساس آن فرد میتواند به نوع شخصیت و استعدادهای خود پی ببرد. به طور مثال با انجام تست شخصیت MBTI، شخصیت فرد در یکی از دسته های درونگرا یا برونگرا، حسی یا شهودی، احساسی یا فکری و منعطف یا منظم قرار میگیرد. برای هر کدام از این شخصیت ها مشاغل مختلفی تعریف شده است که به انتخاب رشته مبتنی بر استعداد کمک شایانی می کند. یکی دیگر از این تست ها، تست شخصیت و رغبت شغلی هالند است. این تست نیز برای تیپ های شخصیتی واقع گرا، جستجوگر، متهور و غیره آینده شغلی متفاوتی را تعریف کرده است. موارد ذکر شده تنها نمونه های محدودی از تست هایی است که در مرکز مشاوره تحصیلی در منطقه 1 (در جهت استعدادیابی تحصیلی) مورد استفاده قرار میگیرد.

اهمیت انتخاب رشته با شغل و شخصیت

بهره بردن از مشاوره تحصیلی تنها به معنای انتخاب یک رشته تحصیلی درست نیست بلکه به معنای انتخاب یک مسیر درست برای زندگی است. تحصیلات انسان ها، آینده کاری آنها را مشخص میکند. اگر این انتخاب بر اساس شخصیت و استعدادهای فردی صورت گیرد، زمینه ای برای شکوفایی استعدادها فراهم میشود. علاوه بر این، کار کردن بخش زیادی از وقت انسان ها را می گیرد. اگر کار با شخصیت و استعدادها در مغایرت باشد، انجام آن برای فرد عذاب آور خواهد بود. این بدان معنا است که فرد بخش زیادی از ساعات عمر خود را به عملی مشغول است که به آن علاقه ندارد.

علاوه بر موارد ذکر شده نمیتوان از پیشرفت های علمی فرد در حین تحصیل غافل شد. اگر فردی در رشته تحصیلی خود استعداد کافی داشته باشد میتواند در این حوزه اقدام به ثبت اختراع و نوآوری کند. بنابراین بهره بردن از خدمات مشاوره تحصیلی در منطقه 1 میتواند منجر به نخبه پروی شود زیرا هر فردی در جایگاه درست خود قرار میگیرد. در نهایت باید گفت اگر فردی در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل باشد در تمام مراحل زندگی خود احساس خوشبختی و آرامش خواهد کرد.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست موفقیت شغلی

مشاوره تحصیلی رایگان آنلاین

مشاوره تحصیلی در منطقه 1بر خلاف بسیاری از مراکز مشاوره، تست های قدیمی خود را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران خود گذاشته است. با انجام این تست ها فرد میتواند به یک خودشناسی ابتدایی دست یابد. از طرف دیگر مرکز مشاوره اینجا مکث شیوه جدید و متفاوتی را برای ارزیابی تحصیلی و شغلی دانش آموزان در پیش گرفته است. همچنین در سایت این مرکز میتوان از خدمات مشاوره تحصیلی رایگان آنلاین بهره مند شد.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ