22006198 021

نحوه صحیح واکنش به توهین دیگران

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(21 رای)
نحوه صحیح واکنش به توهین دیگران

به راستی هنگامی که دیگران به ما توهین و بی احترامی روا می دارند، بهترین و مؤثرترین جواب و واکنش به توهین دیگران بر چه اساسی صورت می گیرد. راهکارهای تاثیر گذار در واکنش به توهین دیگران چگونه است. بدون تردید، امکان بی احترامی و توهین از جانب دیگران در همه موقعیت ها وجود دارد و نمی توان آن را محدود و منحصر به یک موقعیت خاص و ویژه دانست.

بر همین اساس، در محل کار، در جمع خانواده، در حال رانندگی، در خیابان یا پاشاژ و محیط مدرسه ممکن است فرد از زیر تیغ بی احترامی دیگران بگذرد. در این شرایط، چنانچه فرد جواب و واکنشی به توهین دیگران ندهد، نه تنها این اتفاق پایان نمی پذیرد، بلکه احتمال تشدید شدن اهانت نیز متصور می باشد. به طور کلی، در معرض بی احترامی قرار گرفتن افراد، منجر به بروز واکنش های غیر متعارف و متفاوت می شود.

نحوه صحیح واکنش به توهین دیگران

در بسیاری مواقع، افراد به محض مواجه شدن با هر گونه توهین، به منظور واکنش به توهین دیگران، عنان از کف داده و رفتارهای پرخاشگرانه و عصیانگر نشان می دهند. بر همین اساس، در اغلب موارد افراد با عکس العمل متقابل، مشاجره و بحث توهین طرف مقابل را بدون پاسخ نمی گذارند. شایان ذکر است که واکنش به توهین دیگران در افراد به صورت یکسان و همسان صورت نمی گیرد و هر کس متناسب با ویژگی های رفتاری خود در مقام پاسخ دادن به بی احترامی دیگران بر می آید.

نحوه صحیح و اصولی واکنش به توهین دیگران

به طور کلی، محیط پیرامونی انسان ها آکنده از توهین های غیر قابل پیش بینی و بعضاً دردناک از جانب دیگران می باشد. بسیاری از افراد هنگام روبرو شدن با بی احترامی برای واکنش به توهین دیگران، مبادرت به انجام اقدامات متقابل می نمایند. در این حالت، علاوه بر حل نشدن اصل موضوع، سبب بالا گرفتن جر و بحث و در نهایت درگیری و اختلاف می شود.

در برخی موارد این قضیه تا جایی پیش می رود که سلامت و امنیت جانی فرد را نیز تحت شعاع خود قرار می دهد. بر همین اساس و به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات جدی و خطرناک، برخورد و واکنش به توهین دیگران بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد. هنگامی که فردی مورد بی احترامی و توهین دیگران واقع می شود، پی بردن به ریشه و علل اهانت طرف مقابل می تواند کمک شایانی در این زمینه نماید.

در برخی مواقع ممکن است بروز این رفتار نشأت گرفته از یک سوء تفاهم ساده بوده که به وسیله گفتگو و صحبت به راحتی حل و فصل می شود. بر همین اساس، مناسب است که در هنگام مواجه با بی احترامی و در واکنش به توهین دیگران از هرگونه رفتار سریع پرهیز نمود. چراکه این امر ممکن است نتیجه ای جز پشیمانی با خود به همراه نداشته باشد. در این شرایط، با اندکی مکث، تامل و با جمع بندی افکار خود، می توان واکنش مناسب و متعارفی را بروز داد.

توهین به دیگران

راهکارهای تاثیر گذار در واکنش به توهین دیگران

اجازه دهید که فرد بداند که از مرز شما عبور کرده است و شما این موضوع را دوست ندارید. می توانید از طنز استفاده کنید و از نظر خود به بهترین شکل ممکن دفاع کنید. با خونسردی به آن ها بگویید که این رفتار مشابه را تحمل نخواهید کرد. اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده یا دوست صمیمی شماست، می توانید از آن ها بپرسید که می توانستند از کلمه دیگری استفاده کنند یا کار دیگری انجام دهند یا خیر. این یک روش غیر مستقیم است که به آن ها اجازه می دهد متوجه شوند که شما آزرده شده اید.

یکی از راهکارهای تاثیر گذار و مناسب در واکنش به توهین دیگران، گذاشتن خود بجای طرف مقابل می باشد. مواقعی که فرد با دیگری و بر سر مسئله ای وارد بحث و مشاجره می شود، بهتر است که اجازه داد طرف مقابل از موضع خود به قضیه نگاه کرده و از حرف های خود دفاع نماید.

در صورتی که فرد بخواهد تنها از موضع خود صحبت کرده و اجازه حرف زدن به طرف مقابل را ندهد، احتمال مورد توهین واقع شدن شخص بسیار زیاد است. بر این اساس، هنگامی که فرد مورد بی احترامی قرار می گیرد، می توان خود را بجای طرف مقابل فرض کرده و با خود فکر نمود که در این شرایط چه برخوردی و واکنشی از خود نشان می داد.

در نظر گرفتن هر دو جانب و تنها به خود فکر نکردن، می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر باشد. واکنش سریع نشان ندادن، از دیگر راهکارهای کاربردی در واکنش به توهین دیگران به شمار می رود. اگرچه این امر به ویژه در هنگام مورد اهانت قرار گرفتن کاری سخت و دشوار تلقی می شود، اما می توان به گونه ای با طرف مقابل برخورد کرد که ضمن راضی بودن از واکنش خود، احساسی پشیمانی نیز ایجاد نگردد.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که بروز دادن رفتار صحیح و برخورد متعارف، می تواند از ادامه یافتن بسیاری از تنش ها جلوگیری نماید. از دیگر اقدامات تاثیر گذار در واکنش به توهین دیگران، حساب شده عمل کردن می باشد. در این حالت، ضمن پرهیز از نامفهوم و دو پهلو حرف زدن و به منظور جلوگیری از سوء تفاهم، می توان حرف خود را واضح و صادقانه مطرح نمود. همچنین آرامش داشتن و مودبانه با طرف مقابل گفتگو کردن، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

واکنش به توهین دیگران

اقدامات مثمر ثمر قبل از واکنش به توهین دیگران

قبل از واکنش به توهین دیگران، به ویژه برای مطرح کردن مسئله یا موضوعی با طرف مقابل، باید از حالت تهاجمی و گارد گرفتن اجتناب کرد. بجای گارد گرفتن، ابراز همدردی، درک کردن طرف مقابل و مودبانه برخورد کردن، بسیار مثمر ثمر و مفید واقع می شود. از دیگر اقدامات مؤثر پیش از واکنش به توهین دیگران، سازگار شدن فرد با محیط می باشد. برخورداری از هماهنگی و انعطاف پذیری، در هر شرایطی بهترین واکنش را برای فرد با خود به ارمغان می آورد. نکته آخر، نحوه صحیح و اصولی واکنش به توهین دیگران گاهی نیاز به این دارد که بدانیم چرا اصلا به ما توهین می شود و چرا بایستی جواب توهین را بدهیم.

نظرات کاربران:
فرهنگ
پاسخ به این نظر
1402/11/11

من هیچوقت نتونستم جواب توهینهایی که بهم شدرو بدم و همین روح من و ازرده کرده ممنونم بابت مطلب مفیدتون که باعث شد من کمی به این موضوع و به اسیبی که به خودم میزنم فکر کنم

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ