22006198 021

چند تکنیک ساده برای مدیریت خشم کودکان

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(25 رای)
چند تکنیک ساده برای مدیریت خشم کودکان

چند تکنیک ساده برای مدیریت خشم کودکان را در این همین مقاله به شما آموزش می دهیم.

ابتدا باید به عنوان والد یا سرپرست این مسئله را بپذیرید که خشم یک احساس طبیعی است و هر انسانی می تواند با آن رو به رو شود در نتیجه آموزش این نکته به کودک نیز بسیار حائز اهمیت است. در گام بعدی به شناسایی علت خشم بپردازید و متوجه شوید علت خشم کودک چه چیزی می باشد. خیلی از مواقع شما می توانید با چند راهکار ساده علت بروز خشم را شناسایی و حذف کنید.

شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی به کودک بیاموزید که خشم یک احساس است و احساس با رفتار تفاوت دارد. ما می توانیم احساس خشم داشته باشیم اما نباید به هنگام خشمگین شدن رفتارهای پرخطر انجام دهیم (رفتارهای پر خطر رفتارهایی شبیه داد زدن، جیغ زدن، کتک زدن را شامل می شود).

چند تکنیک ساده برای مدیریت خشم کودکان

دکتر روانشناس ما به شما پیشنهاد می دهد آرام آرام به کودک یاد دهید که کنترل هیجانات در دست خودش است و می تواند احساساتش را مدیریت کند. یکی از بزرگترین مواردی که باعث عدم کنترل صحیح احساس می شود نداشتن مهارت حل مساله است. اگر ما بتوانیم به کودک یاد دهیم که در هنگام بروز مشکل چگونه آن را حل کرده و چه نوع رفتارهای سازگارانه ای انجام دهد تا حد زیادی می توانیم از خشمگین شدن او جلوگیری کنیم.

الگوی خوبی برای کودک باشیم

راهکار دیگری که بسیار در کنترل خشم کودک اهمیت دارد نوع واکنش والدین به هنگام عصبانی شدن می باشد. یادتان باشد که کودکان بیشتر از کلام شما از عمل شما یاد می گیرند پس سعی کنید الگوی خوب و آرامی برای آن ها باشید.

کنترل خشم کودک

مواجه کردن کودک با عواقب کارهایش

بسیاری از مواقع لازم است کودک را با عواقب رفتارش مواجه کنید تا همین موضوع عاملی شود برای کنترل خشم کودک. برای مثال کودکی را در نظر بگیرید که از عصبانیت شدید یکی از وسایلش را شکسته و خراب می کند، در این شرایط والدین نباید جایگزینی برای ان وسیله در نظر بگیرند و به کودک اجازه دهند تا با عواقب کار و رفتارش مواجه شود.

درک کودک و احساساتش

دکتر روانشناس کودک و مرکز مشاوره اینجا مکث به شما پیشنهاد می دهد؛ تلاش کنید رفتارهای مثبت کودکتان را ببینید و توجه مثبت به او داشته باشید، بسیاری از کودکان به خاطر جلب محبت و توجه والدین دست به اقدامات خطرناک زده تا توجه والدین و اطرافیان را به خود معطوف کنند.

تلاش کنید کودک و احساساتش را ببینید و درک کنید.

در مواقع بروز مشکل برای او حتما با او همدلی کرده و احساسات و هیجان هایش را درک کنید تا نیاز جلب توجه از راه های خطرناک در کودک ایجاد نشود.

مدیتیشن و تنفس عمیق

شما میتوانید از تکنیک هایی نظیر مدیتیشن و تنفس عمیق برای کنترل خشم کودک استفاده کنید. به او آموزش دهید که ابتدا موقعیت هایی را که در آن عصبانی می شود شناسایی کرده و واکنش های بدنی اش هنگام عصبانیت را در نظر داشته باشید سپس هر موقع که احساس عصبانیت داشت از تکنیک تنفس عمیق برای آرام کردن خود و یا مدیتیشن با کمک والدین استفاده کند.

انجام فعالیت لذت بخش برای کودک

راهکار دیگری که به هنگام بروز خشم می توان از آن استفاده کرد انجام یک فعالیت لذت بخش برای کودک است با این وسیله شما می توانید حواس او را از موضوع مورد نظر پرت کرده و سطح خشم او را کاهش دهید سپس بعد از چند دقیقه مجددا به موضوع پرداخته و این بار بدون هیجان منفی شدید آن را با کمک کودک حل نمایید.

توجه به رفتارهای خوب کودک

قطعا هر کودکی میان لجبازی ها و یا پرخاشگری هایش، رفتارهای خوب و سالمی نیز از خود نشان می دهد؛ در این شرایط شما باید به رفتارهای خوب او توجه کنید و او را تشویق کنید تا آن رفتارها را بیشتر از خود نشان دهد و در مقابل سعی کنید به رفتارهای مخرب او توجه نکنید و عصبانیت خود را کنترل کنید. عصبانی شدن شما می تواند این رفتار را در کودک تقویت کند و همچنین از شما نیز الگوبرداری کند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ