22006198 021

برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد چه باید کرد؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد چه باید کرد؟

زمانی دختر و پسر به عنوان زن و شوهر معرفی می شوند که عقد بین آنها صورت گیرد. میزان رابطه و نوع آن در زمان عقد بسیار مهم است. برخی خانواده ها بر این عقیده هستند که زوجین پس از عقد نباید با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند. زیرا این زمان برای شناخت بیشتر زوجین می باشد. بنابراین بارداری در دوران عقد را بسیار ناپسند می دانند. اما برخی از زوجین در دوران عقد و نامزدی اقدام به رابطه جنسی می کنند و احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد برخی زوجین پس از رابطه جنسی کامل و بارداری خانم؛ به مشکلات زیادی برخورد کرده اند. بنابراین برای اینکه بدانید باید در دوران عقد رابطه جنسی چگونه باشد تا به مشکل خاصی برنخورید؛ نکات مهمی را در نظر بگیرید.

دوران عقد و میزان رابطه جنسی

با توجه به اینکه بعد از عقد دختر و پسر از لحاظ قانونی و شرعی زن و شوهر محسوب می شوند؛ می توانند از یکدیگر لذت ببرند و رابطه جنسی برقرار کنند. اما از لحاظ فرهنگی و عرفی اکثر خانواده ها و حتی مشاوران رابطه جنسی کامل را در دوران عقد تایید نمی کنند. بررسی ها نشان می دهد برخی از زوجین که در دوران عقد اقدام به رابطه جنسی کامل کرده اند؛ مرد دیگر برای ازدواج اصراری نداشته و اشتیاقی از خود نشان نداده است. چون در دوران عقد همه چیز را تجربه کرده و به همه لذت ها رسیده است.

جلوگیری از بارداری ناخواسته یکی دیگر از دلایلی است که میتواند سبب اضطراب و ترس زوجین و همچنین آبروریزی خانواده ها را در پی داشته باشد. گاهی ممکن است در دوران عقد دو نفر به این نتیجه برسند که زندگی در زیر یک سقف برایشان امکان پذیر نیست. بنابراین بارداری در دوران عقد میتواند آینده فرزند را به خطر بیاندازد.

بارداری در دوران عقد

جلوگیری از بارداری ناخواسته در دوران عقد

استفاده از کاندوم

رابطه جنسی در دوران عقد دارای مزایایی می باشد. به همین دلیل توصیه می شود اگر زوجین قصد داشتن رابطه جنسی را دارند حتماً نکات مهمی را مد نظر بگیرند تا دچار مشکل نشوند. به همین منظور بهتر است هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود. استفاده از کاندوم به شدت احتمال بارداری را کم می کند و از انتقال بیماری های پوستی و مقاربتی به طور چشمگیری جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که حتماً به تاریخ انقضای کاندوم توجه کنید. اگر شما جز افرادی هستید که در رابطه جنسی حرکات خشن انجام می دهید؛ زود به زود اقدام به تعویض کاندوم کنید. زیرا احتمال پاره شدن کاندوم در هنگام رابطه جنسی خشن وجود دارد.

استفاده از قرص اورژانسی

اگر در روزهایی که نزدیک به روز تخمک گذاریتان است بدون کاندوم اقدام به رابطه جنسی کردید و احساس کردید مایع منی وارد واژنتان شده است؛ قرص اورژانسی بهترین گزینه برای شما می باشد. بهتر است قبل از استفاده از قرص اورژانسی با پزشک متخصص صحبت کنید و از نحوه مصرف و عوارض جانبی آن اطلاع یابید. نکته حائز اهمیت در مصرف این قرص زمان آن می باشد. در صورتیکه این قرص در زمان اشتباهی مصرف شود؛ احتمال بارداری در دوران عقد همچنان بالا می باشد. این قرص با به تاخیر انداختن تخمک گذاری؛ جلوگیری از لانه گذاری نطفه و جلوگیری ازلقاح بسیار موثر است. لازم به ذکر است پس از استفاده از این قرص احتمال اینکه فرد تا چند روز دچار حالت تهوع شود بسیار زیاد است. دقت کنید که قرص اورژانسی بین هفتاد و پنج تا هشتاد و نه درصد از بروز بارداری جلوگیری می کند.

محاسبه روز تخمک گذاری

روز تخمک گذاری در بیشتر زنان معمولاً دو هفته بعد از قاعدگی می باشد. بنابراین لازم است روز تخمک گذاری خود را طبق چرخه قاعدگی خود محاسبه کنید. بیشترین احتمال بارداری در این دوره می باشد. چون تخمک کاملاً آماده لقاح می باشد. دقت کنید هرگز پس از دست زدن به آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی خود دست نزنید. همچنین پس از دست زدن به آلت تناسلی مرد به لایه بیرونی کاندوم هرگز دست نزنید. اگر این نکات مهم را رعایت نکنید احتمال اینکه پس از برخورد دست به آلت مرد یا کاندوم حاوی مایع منی؛ مایع وارد واژن شود و فرد باردار شود زیاد است.

عده ای از مردان تصور میکنند اگر آلت خود را قبل از انزال از واژن زن بیرون بیاورند؛ احتمال بارداری بسیار کم و غیر ممکن است. اما این طرز فکر اشتباه است. زیرا قبل از انزال؛ مایعی که از آلت مرد بیرون می آید احتمال اینکه مقداری اسپرم به همراه خود داشته باشد، زیاد است و همین امر ممکن است باعث بارداری زن شود. بنابراین مطمئن ترین کار استفاده از کاندوم می باشد.

فایده رابطه ایمن در دوران عقد

مطمئن ترین روش رابطه در دوران عقد رابطه بدون دخول می باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که این روش را برای زوجینی که در دوران عقد هستند؛ بسیار لذت بخش می کند. جلوگیری از مقاربت دردناک، در دسترس نداشتن قرص های پیشگیری، نبودن وسایل محافظتی همچون کاندوم، کاهش ریسک بارداری در روزهای تخمک گذاری، یادگیری بیشتر معاشقه قبل از دخول، کشف بیشتر نقاط تحریک پذیر بدن همسراز جمله مواردی هستند که در رابطه بدون دخول، تاثیر مثبتی برای زوجین در پیش دارد و از بارداری در دوران عقد جلوگیری می کند.

بارداری در دوران عقد

اگر زوجی در دوران عقد اقدام به رابطه جنسی بدون محافظت های معمول را داشتند و همین امر منجر به بارداری در دوران عقد شد؛ لازم است نکات مهمی را مد نظر قرار دهند. اولین قدم دختر و پسر در این مرحله پشتیبانی، همدلی و همفکری دو نفر با یکدیگر می باشد. زوجین باید از مقصر دانستن یکدیگر خودداری و کاملاً از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند. در حالیکه خونسردی خود را حفظ می کنند شرایط سخت را مدیریت کنند.

خانواده زوجین باید حتماً در جریان امور قرار بگیرند. اگر خانواده زوجین از افرادی هستند که نمی توانند با این موضوع کنار بیایند و یا آن را قبول کنند؛ بهتر است دختر و پسر قبل از طرح موضوع با خانواده ها؛ حتماً با مشاور متخصص صحبت کنند تا مشاور با روش های مناسب خانواده زوجین را در جریان قرار داده و به آنها آموزش های مورد نیاز را بدهد و از بارداری در دوران عقد نکاتی را متذکر شود.

لازم است هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای برگزاری عروسی انجام دهید. بهتر است خانواده ها دست از بهانه ها و آرزوهایی که برای فرزندان خود داشته اند بردارند و برای برگزاری یک جشن عروسی ساده به دور از استرس، فرزندان خود را همراهی کنند. زوجین می توانند به جای برگزاری یک مراسم پر خرج با یک مسافرت یا یک مراسم ساده، زندگی مشترک خود را شروع کنند.

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

علاقه به رابطه جنسی کامل در دوران عقد

اگر شما جز افرادی هستید که در دوران عقد علاقمند به داشتن رابطه جنسی کامل می باشید لازم است برای این کار موارد مهمی را در نظر داشته باشید. اگر همسرتان راضی به انجام این کار نیست؛ هرگز به رابطه جنسی کامل اقدام نکنید. اینکه افراد دیگری که نامزد هستند با یکدیگر رابطه جنسی کامل دارند؛ پس ما هم باید رابطه جنسی کامل داشته باشیم؛ تصور کاملاً غلطی می باشد.

اگر به آشنایی کامل از یکدیگر رسیده اید به طوریکه احتمال انتخاب اشتباه از شما سلب شده است؛ با رعایت اصول پیشگیری و رضایت طرف مقابل می توانید اقدام به رابطه جنسی کامل کنید. اگر نگران بارداری در دوران عقد هستید؛ بهتر است این کار را به زمان دیگری موکول کنید. بیشتر زوجین به خاطر حساسیت ها و تعصبات خانواده خود ترجیح می دهند رابطه جنسی کامل را برای زمانی بگذارند که با شریک زندگی خود در زیر یک سقف زندگی می کنند.

نظرات کاربران:
مهرداد
پاسخ به این نظر
1402/10/20

سلام من با همسرم 5 سال دوست بودم و الان یک سال و نیم هست که عقد کردیم دردوران دوستی چون هردو به اصولی پایبند بودیم رابطه ای اتفاق نیافتاد بینمون الان هم که عقد هستیم میگه بریم خونه خودمون یا میگه من از بارداری میترسم بعد راستش من کمی دچار تردید شدم چطور میتونم این موضوع رو پیگیری کنم که ایشون هم ناراحت نشه؟

0 0
محیا
پاسخ به این نظر
1400/6/24

سلام ما چهار سال دوست بودیم و الان هم یک سال هست نامزد کردیم با توجه به این زمان طولانی ایا اشتباهه رابطه داشتن ؟ البته همسر من زیاد میلی نشون نمیده نمیدونم بخاطر نامزدی هست یا کلا اینجوریه بنظرتون چجوری میشه این موضوعو فهمید و اینکه ایا نامزدی طولانی مدت خوبه؟چون همسر من میگه سه سال نامزد باشیم اما خانواده ها میگن زودتر عروسی کنید بهتره

0 1
هاله
1400/7/3

سلام بنظر من فقط و فقط به این نکته توجه بکنید که خودتون دو نفر دوست دارید چقدر نامزد باشید و به حرف خانواده ها توجه نکنید بنظر من بیشتر از هر چیزی به این فکر کنید که خودتون چجوری راحتید. و اینکه همسرتون میلی ندارن میتونه یکم عجیب باشه باهاش راحت صحبت کنید و زودتر این مسائلو بفهمید چون ممکنه بعدا براتون مشکل ساز بشه به هر حال اینا مسائل مهمی هستن

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ