22006198 021

آشنایی با راه های درمان زود انزالی

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(12 رای)
آشنایی با راه های درمان زود انزالی

داشتن روابط جنسی لذت بخش یکی از ضرورت های زندگی زناشویی است که همه افراد در بهبود آن می کوشند، اما در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد که نیاز به درمان می باشند، زود انزالی در افراد که سبب سرد شدن روابط و مشکلات عصبی می شود یکی از این مشکلات است، ما نیز در این مقاله به بررسی راه های درمان زود انزالی می پردازیم.

اختلالات موجود در انزال در مردان از قبیل زود انزالی، تاخیر در انزال و نرسیدن به انزال از بیماری های شایع و پر اهمیت در مردان است که انزال زود رس نیز یکی از این موارد می باشد که خیلی از افراد درگیر آن هستند.

زود انزالی سن مشخصی نمی شناسد و افراد در هر سنی ممکن است دچار این مشکل شوند (البته این مشکل در سنین جوانی بیشتر می باشد و در سنین بالا کمتر دیده می شود) و باید با شیوه های مختلف به درمان زود انزالی بپردازند که این روش های درمانی برای افراد با سنین و شرایط مختلف متفاوت می باشد.

بررسی شیوه های درمان زود انزالی

زود انزالی به طور کلی به حالتی گفته می شود که افراد قبل از شروع رابطه جنسی و ارضا شدن، تمایل به آن و داشتن آمادگی ناگهان دچار انزال می شوند و دیگر تمایلی به انجام رابطه ندارند و حتی نمی توانند همسر خود را نیز ارضا کنند. این اتفاق سبب ایجاد مشکلات عصبی و سرد شدن روابط جنسی در زن و مرد می گردد و برای زندگی آن ها مشکلاتی ایجاد می کند.

محققان برای درمان زود انزالی در حال تحقیقات هستند، در همین رابطه داروهای زیادی مورد استفاده بیماران قرار می گیرد، در کنار داروهای شیمیایی، ورزش های سخت و مخصوص و داروهای طبیعی و گیاهی نیز برای درمان این بیماری وجود دارد که می تواند در افراد مختلف تاثیرگذار باشد که به آن می پردازیم. در این میان برخی از پزشکان قبل از استفاده از داروهای شیمیایی و خوراکی بیماران را به انجام ورزش مخصوص، داروهای گیاهی و داروهای موضوعی و سپس داروهای شیمیایی توصیه می کنند.

درمان زود انزالی

تشخیص زود انزالی

تشخیص اینکه یک فرد دچار زود انزالی می باشد به وسیله آزمایش و دیگر راه ها امکان پذیر نمی باشد و افراد خود باید این را از روابط جنسی تشخیص دهند. برخی از افراد به طور دائمی از همان آغاز زندگی مشترک و داشتن روابط جنسی دارای این مشکل هستند و می فهمند که دچار زود انزالی هستند اما برخی از افراد در ابتدای روابط جنسی این مشکلات را نداشتند و کم کم به مرور زمان به دلیل عوامل مختلفی دچار این بیماری می شوند که پزشکان برای هر دو مورد درمان های مختلفی را در نظر می گیرند.

به طور کلی باید وقتی یک فرد را دچار زود انزالی دانست که بعد از یک دقیقه از داشتن رابطه جنسی به انزال می رسد، زیرا عموماً زمان استاندارد ارگاسم در مردان و زنان بعد از گذشت پنج دقیقه از رابطه جنسی است که می تواند تا ده دقیقه هم طول بکشد. فردی که با گذشت چند ثانیه و زیر پنج دقیقه از رابطه جنسی دچار انزال می شود یعنی دچار زود انزالی است و باید به درمان زود انزالی بپردازد و بالای این زمان یعنی فرد دچار تاخیر در انزال است که هر دو می تواند با عواقبی همراه باشد. البته ناگفته نماند که بسیاری از آقایان فکر می کنند دچار زود انزالی هستند زیرا عموماً تمایل به مدت زمان بیشتر برای انزال دارند و می خواهند رابطه جنسی طولانی تری داشته باشند.

علل ایجاد زود انزالی چیست؟

زود انزالی ممکن است علل جسمی یا روانی داشته باشد. معمولا بیشتر افراد بخاطر دلایل روانی دچار زود انزالی می شوند. عوامل روانی مانند:

  • افسردگی
  • اضطراب خصوصا به دلیل ترس از زود انزالی
  • استرس
  • داشتن سابقه آزار جنسی در گذشته
  • اعتماد به نفس یا عزت نفس پایین

دلایل جسمی و بیولوژیکی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • کاهش سطوح تستسترون
  • کاهش سروتونین
  • التهاب یا عفونت پروستات
  • التهاب یا عفونت مجاری ادرار

رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی چه مدت باید طول بکشد؟

در مطالعه ای بر روی بیش از 1500 مرد، مجله پزشکی جنسی گزارش داد که میانگین زمان بین دخول و انزال برای یک انزال زودرس 1.8 دقیقه در مقایسه با 7.3 دقیقه برای افرادی است که زودانزالی ندارند. مطالعه دیگری روی 500 زوج در پنج کشور، نتایجی را از 33 ثانیه تا 44 دقیقه با میانگین 5.4 دقیقه گزارش کرد.

چه چیزی باعث انزال زودرس می شود؟

انزال زودرس می تواند روانی و یا بیولوژیکی باشد و می تواند به دلیل حساسیت بیش از حد پوست ناحیه تناسلی، رفلکس های بیش فعال، برانگیختگی شدید یا فعالیت جنسی کم باشد. عوامل دیگر عبارت اند از ژنتیک، احساس گناه، ترس، اضطراب عملکرد، التهاب و یا عفونت پروستات یا مجرای ادرار و همچنین می تواند به مصرف الکل یا مواد دیگر مرتبط باشد.

داروهای شیمیایی درمان زود انزالی

برای درمان زود انزالی داروهای زیادی در بازار موجود است که نیاز به استفاده در مدت زمان مشخصی دارد، برخی از این داروها ممکن است در برخی افراد تاثیر مثبت بگذارد اما در برخی از افراد هیچ نتیجه ای نداشته باشد. عموماً طول زمان استفاده از این داروها در افراد مختلف حدود سه ماه می باشد و تاثیرگذاری دارو در افراد بعد از یک هفته تا ده روز مشخص می شود. از برخی از داروهای درمان زود انزالی زودرس میتوان به کلومی پرامین، سروتونین، فلوکستین اشاره کرد که همه اینها ممکن است در کنار اثرات مثبت دارای تاثیرات منفی و معایبی نیز باشند. از معایب و اثرات منفی این داروها میتوان به تاری دید، تاثیر در ضربان قلب، مشکلات عصبی، استرس، اضطراب، بی خوابی و اختلال در آن اشاره کرد.

انجام ورزش های منظم و مخصوص برای درمان زود انزالی

برخی از پزشکان برای درمان زود انزالی در کنار استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی به بیماران خود انجام حرکات ورزشی مانند تقویت عضلات لگن را آموزش می دهند تا بیمار بتواند به تقویت آنها بپردازد و کمی از زود انزالی خود کم کند. در این ورزش ها افراد باید عضلات کف لگن را منقبض و منبسط کنند، تمرینات آرام سازی بدن مانند حرکات کششی و یا روانی نیز می تواند تاثیر گذار باشد، همچنین این افراد باید با پرت کردن حواس خود در حین رابطه در حل و بهبود این مشکل کمک کنند. شنای سوئدی و ورزش های آبی نیز می تواند به درمان زود انزالی کمک کند و بهتر است افراد این ورزش ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

راه های درمان زود انزالی

استفاده از گیاهان دارویی برای درمان زود انزالی

امروزه گیاهان دارویی به مقدار خیلی زیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه محققان و پزشکان قرار گرفته است، پزشکان از انواع گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های بدن به خصوص بیماری ها و اختلالات جنسی استفاده می کنند.

یکی از این گیاهان دارویی برای بهبود بیماری زود انزالی دارچین می باشد، دارچین با طبع گرمی که دارد، می تواند با تاثیر بر روند سوخت و ساز بدن در بهبود این بیماری موثر واقع شود، افراد برای استفاده از دارچین می توانند آن را با نوشیدنی های گرم مخلوط کنند و میل کنند.

هندوانه، دم کرده مارچوبه، مخلوط عسل و دارچین، دم کرده زعفران و زنجبیل، هل و بادام نیز می توانند از دیگر مواد طبیعی باشند که در درمان زود انزالی تاثیرگذار هستند.

این گیاهان دارویی با تاثیر بر عروق خونی، فشار خون و ایجاد تغییرات روحی می توانند به شیوه های مختلف تاثیر خود را بگذارند، البته افراد باید از این مواد به اندازه و با مشاوره با افراد مطلع استفاده کنند.

راهکارهای دیگر در درمان زود انزالی

یکی دیگر از راه کارهای درمان زود انزالی استفاده از کاندوم می باشد، استفاده از کاندوم به خودی خود می تواند زود انزالی را کاهش دهد و آن را به تاخیر بیندازد، در این میان برخی از کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده و تاخیری هستند که به درمان این بیماری کمک می کنند.

استفاده از ژل ها و داروهای موضعی نیز می تواند به درمان زود انزالی و درمان سریع انزال زودرس در افراد کمک کند که بسیاری از پزشکان از این شیوه درمانی استفاده می کنند.

در برخی موارد پزشکان از بیماران می خواهند که در میان رابطه جنسی خود توقف ایجاد کنند به این صورت که در هنگام رابطه جنسی زمانی که حس می کنند می خواهند به انزال نزدیک شوند انجام رابطه را قطع و بعد از دقایقی دوباره آغاز کنند تا به درمان زود انزالی خود کمک کنند و بدن خود را از زود انزالی دور کنند.

همچنین افراد می توانند در حین رابطه جنسی برای جلوگیری از زود انزالی انتهای آلت خود را فشار دهند (انتهای آلت تناسلی مهمترین نقطه برای تحریک می باشد) تا از انزال زود رس جلوگیری کنند و آن را به تاخیر بیندازند.

ناگفته نماند که مردانی که دچار مصرف دخانیات و یا مواد مخدر نیز می باشند بیشتر دچار این بیماری می شوند و برای درمان سریعتر و نتیجه گیری بهتر باید هر چه زودتر اعتیاد خود را ترک کنند.

افراد همچنین بهتر است برای درمان زود انزالی در هنگام رابطه جنسی کمی هیجان خود را کنترل کنند و این کار از طریق گفتگو با همسر در بستر و رختخواب، نوازش و معاشقه امکان پذیر می باشد، بدین ترتیب فشار خون و هیجانات فرد کنترل می شود و از انزال زود رس جلوگیری می گردد.

همچنین بعضی مواقع افراد با سنین کم بیشتر دچار انزال زودرس می شوند زیرا تجربه ای ندارند ولی کم کم به مرور زمان آنها با کسب تجربه می توانند زمان مناسب انزال بدن خود را پیدا کنند و با تکیه بر توانایی خود زمان آن را کم و زیاد کنند و زمان دلخواه را بیابند.

قابل ذکر است که افراد می توانند بدون مصرف هیچگونه دارویی ابتدا برای درمان زود انزالی خود به مشاوره مراجعه کنند تا او از نظر روانی علت را بیابد و به درمان این بیماری بپردازد.

روش های درمان زود انزالی

عواقب زود انزالی

زود انزالی سبب استرس و افسردگی در مردان می شود و به آنها این حس را می دهد که توانایی برقراری یک رابطه لذت بخش را ندارند و نمی توانند همسر خود را به ارگاسم برسانند و لذت انجام رابطه را به او بدهند و به همین دلیل باید خیلی زود به درمان زود انزالی بپردازند. گاهی فردی وقتی دچار این بیماری می شود به جای درمان زود انزالی دچار اضطراب می شود و این اضطراب می تواند مشکلات روانی برای او ایجاد کند.

زود انزالی در افراد مختلف به شیوه های مختلف درمان می شود و می تواند عواقب مختلفی را همراه داشته باشد که مهمترین آنها کاهش علاقه به رابطه جنسی و روان پریشی می باشد که باید حتماً به درمان زود انزالی پرداخت.

منبع: njurology.com

نظرات کاربران:
amir
پاسخ به این نظر
1400/10/8

سلام من شش ماهه که ازدواج کردم و الان حدود یک ماه است که مشکل زودانزالی پیدا کردم. بنظرتون من باید چیکار کنم و چرا این مشکل پیش اومده؟ وقتی به رابطه فکر میکنم دچار استرس میشم و امتناع میکنم چون از زودانزالی میترسم ایا درمانی هست؟

0 0
aria
پاسخ به این نظر
1400/7/6

معمولا بخاطر استرس و مشکلات روحی این اتفاق میفته چون منم تو یه دوره ای که از این قبیل مشکلات داشتم دچار این مشکل شده بودم و وقتی مشکلاتم حل شد مسائل جنسی هم کم کم خودشون خوب شدن اما بنظرم اگر اذیت کنندست حتما دکتر برید چون ممکنه که مشکلات دیگه ای هم بوجود بیاره ولی خب میتونید بخاطر استرس هم مراجعه کنید چون همه ی اینا به هم ربط داره و ممکنه دوباره توی زندگی دچار استرس بشید پس بهترین راه اینه که همه ی مشکلات از ریشه حل بشه

0 0
mahdi
1400/8/18

سلام من یه دوره استرس شدیدی داشتم ولی مشکل زود انزالی پیدا نکردم الان یک سال داره میگذره و مشکل زودانزالی چندوقت هست پیدا کردم ایا میتونه بخاطر اون موضوع باشه یا خیر؟ خیلی موضوع اذیت کننده ای هست بنظر شما مشاوره جنسی میتونه کمکی به این موضوع بکنه یا باید دارو مصرف بشه؟؟

0 0
محمدرضا
پاسخ به این نظر
1400/6/29

سلام من 3 سال هست که ازدواج کردم و 33 سالمه و تو این سه سال مشکل جنسی نداشتم اما حدود دو ماه هست که دچار زود انزالی شدم و راه های زیادی رو امتحان کردم اما نشده و اینکه میترسم دارو بخورم هم بخاطر عوارض هم اینکه میترسم به دارو عادت کنم و نیاز باشه همیشه استفاده کنم بخاطر این موضوع از رابطه فراری شدم و خیلی استرس میگیرم و همش نگران هستم که دچار مشکل بشم با همسرم نکته دیگه اینه که استرس و فشار کاری من خیلی زیاد شده ایا به هم ارتباطی دارن ؟ ایا فشار کم بشه ممکنه مشکل من هم حل بشه ؟؟؟؟

0 0
iman
1400/7/21

سلام من فکر میکنم از چیزی که نوشتید مشکل همونیه که خودتون بهش اشاره کردید عملکرد جنسی کلا به استرس و اضطراب خیلی مربوطه و ممکنه دقیقا بخاطر همون موضوع باشه اما پیشنهاد میکنم حتما به متخصص مراجعه کنید تا مشکلتون هرچه زودتر حل بشه و زندگیتون دچار مشکل نشه احتمال اینکه استرستون ازبین بره مشکلتون کم بشه هم زیاده البته من خودم بخاطر استرس این مشکلو داشتم اما پیش متخصص رفتم درمان شد

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ