22006198 021

11 تکنیک روانشناسی برای زندگی بهتر

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(37 رای)
11 تکنیک روانشناسی برای زندگی بهتر

داشتن زندگی بهتر همیشه برای تمام انسانها تلاشی پایان ناپذیر است. زندگی بهتر باعث تداوم زندگی و تلاش برای ساکن نبودن و بهتر شدن میشود. هر فردی بواسطه موقعیت اجتماعی و فرهنگی خود در شرایطی قرار دارد که نیازمند بهتر شدن و بهتر بودن است. اما نکته مهم در اینجاست که این بهتر شدن و بهتر بودن در چه جایگاهی، رشد و موفقیت محسوب میشود. 11 تکنیک روانشناسی برای زندگی بهتر را در سایت اینجا مکث را به شما آموزش میدهیم، پس تا انتها با ما باشید. البته در نظر داشته باشید که برای رسیدن به آرزوهای معنوی یا وجودی که عمیقا ما را خوشحال میکند بهتر است با یک درمانگر وجودی اگزیستانسیال کار کنید تا اضطرابهای وجودی خود را بشانسید، حل کنید و بعد از آن معنای واقعی زندگی بهتر را بفهمید.

در ابتدا چند تکنیک ساده برای زتندگی بهتر؟

در اینجا هفت راه وجود دارد که یادگیری در مورد روانشناسی می تواند زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر دهد:

  • افزایش درک خود و بینش.
  • شناخت ماهیت انسان.
  • غلبه بر تعصبات.
  • درک انگیزه و هدف گذاری.
  • ارتباطات و همدلی بهبود یافته با دیگران.
  • پدر و مادر بهتری شدن.
  • تبدیل شدن به یک فرد بهتر از منظر توسعه فردی.

حالا به سراغ راهکارهای عمده برای 11 تکنیک طلایی روانشناسی برای زندگی بهتر می رویم:

معطوف به هدف بودن

زیاده خواهی انسان همیشه باعث رشد اوست اما از جایی به بعد باعث توقف رشد به سمت خودشکوفایی میشود. افرادی که مدام برای بدست آوردن پول و منفعتهای مالی تلاش میکنند، از جایی به بعد با این تعارض مواجه میشوند که «چرا در عین اینکه همه چیز دارم ولی احساس خوشایندی را تجربه نمیکنم؟». پس جابجایی هدف با آرزو بسیار مهم است. شاید بسیاری را دیده باشید که بعد از رسیدن به هدف دچار احساس پوچی میشوند. در بسیاری از سخنرانیهای انگیزشی به شما میگویند سخت تلاش کنید و تسلیم نشوید تا به موفقیت برسید و بعد از آن یک هدف دیگر برای خود انتخاب کنید. عده ای دیگر از آنها به شما میگویند اهداف خود را کوچکتر کنید و کم کم به سمت هدف بزرگتر خود بروید. ولی نکته بسیار جالب به پوچی رسیدن بیشتر این افراد است.

نادیده گرفتن خود

بیشتر بیماری های روانی از جایی نشأت میگیرد که ما خود و احساساتمان را نادیده میگیریم. حتی به نادیده گرفتن احساسات و ناتوانی در حرف زدن اصطلاحی به نام غم باد را تداعی میکند. این نادیده گرفتن باعث میشود احساسات در ما مسکوت بماند و به دردهای جسمانی، غده های سرطانی، کمردردهای طولانی، استخوان دردهای بی جهت و سردردهای شدید منجر شود.

ثروت یا شناخت احساس

نگاه کردن به احساسات و کشف آنها، دستاورد مهمی است که پیش از آنکه بخواهیم تمام تلاشمان را برای بدست آوردن پول، ملک، خانه و ثروت کنیم، باید به آن بپردازیم.

زندگی بهتر

اصول روانشناسی

اگر بخواهیم به اصول روانشناسی برای یک زندگی بهتر بپردازیم، باید بدانیم نگرش ما به زندگی بهتر کدام است. اگر هنوز در این ابهام هستیم که زندگی بهتر با خانه ایی بزرگ تر و دستاورد مالی بیشتر میسر میشود، بنابراین سخت در اشتباه هستیم و هیچگاه احساس خوشبختی نخواهیم کرد. اما اگر بدانیم زندگی بهتر با آرامش و سعادت ناشی از درون خودمان به وجود می آید، قطعا روش هایی برای بدست آوردن آن وجود دارد.

فرار از تنهایی

گاها ممکن است افرادی احساس کنند با تشکیل خانواده و نیز فرار از تنهایی، میتوانند روش بهتری برای زندگی پیدا کنند که تاکیدا بیان میشود زندگی مشترک و بودن در فعالیت های مشترک باعث تجربه احساسات بهتر و رشد بیشتر میشود اما در همین مورد نیز اگر خود را به شخصه انسان خوشبخت و با آرامشی ندانیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که در زندگی مشترک این آرامش به ما هدیه داده شود. بنابراین با تمام این تعاریف، به این نکته دست پیدا میکنیم که روش بهتر و اصول بهتر برای زندگی از آرامش درونی نشأت میگیرد و باید به دنیال این احساس خوب و آرامش در درون خود باشیم.

شناخت خشم

عصبانیت ها و خشم های خود را بشناسید و به دنبال حل آنها باشید. از فروخوردن احساسات و نادیده گرفتنشان دست بردارید و خودمتان را بیش از هر زمان دیگری دوست داشته باشید. این دوست داشتن نباید احساس غرور و خودخواهی را در افراد زنده کند بلکه به دنبال دوست داشتن و دوری از خود تخریبی و احساس آرامش نگاهی مهم به خودشناسی است. یکی از تکنیک های مهم روانشناسی برای آموختن مهارت در زندگی و زندگی بهتر استفاده از تکنیک مدیریت هیجانات است که سازمان (who) هم به آن توجه ویژه ای کرده است.

چگونه بهتر زندگی کنیم؟

1. از قضاوت مردم و تفکر آنها نسبت به خود هراس نداشته باشیم

اینکه چه کسی در مورد ما چگونه فکر میکند، تنها طرز تفکر اوست و قرار نیست ما نسبت به تفکر دیگران تغییر کنیم و یا خود را در ظرف شناخت آنها از خودمان قرار دهیم. توجه به حرف و گفته های مردم از جایی به بعد ما را از پا در می آورد و باعث میشود نتوانیم خود و زندگیمان را ببینیم و دوست داشته باشیم.

2. برای خود یک روش و سبک از زندگی انتخاب کنیم

این سبک زندگی نیز بر اساس خواسته خود و میل قلبیمان برنامه ریزی میشود. اگر سفر کردن را دوست داریم، میتوانیم پس از یک ماه کار حتما به یک سفر دو روزه رویم و این روش و سبک زندگیمان را پرورش دهیم و در آن احساس آرامش را دنبال کنیم. اگر کمک به دیگران حالمان را خوب میکند، فردی و یا مجموعه ایی را به عنوان فعالیت های خیرخواهانه انتخاب کنیم و در ماه، زمانی را برای پرداختن به آنها بگذاریم. سبک و روش زندگی ما بر اساس آنچه که آرامش بیشتری برایمان به همراه می آورد، پایه ریزی میشود.

3. برنامه ریزی داشته باشیم

آشفتگی در زندگی، محیط اطراف و حتی در معاشرت هایمان باعث میشود به نوعی سرگردانی دچار شویم و در آخر احساس کنیم چگونه میتوانیم احساس آرامش داشته باشم. بنابراین برنامه ریزی در هر امری، حتی برنامه ریزی ذهنی باعث میشود احساس کنیم در یک چهارچوب منظم قرار داریم و هدفمند عمل میکنیم.

برنامه ریزی برای زندگی بهتر

4. از تلاش برای تغییر دادن دیگران دست برداریم

اگر به دنبال آرامش خود هستیم، باید مطمئن باشیم هیچ کسی به خواسته ما تغییر نمیکند و هر کسی باید برای خود زندگی کند. اگر بخواهیم به این فکر کنیم که با تلاش ما تغییری در دیگران حاصل میشود که به واسطه آن زندگی بهتری خواهیم داشت، در اشتباه هستیم و صرفا زمان زندگی کردن خود را از دست میدهیم.

5. کارهای نصفه و نیمه را به پایان رسانیم

کارهای نیمه تمام مانند کلاس های نرفته، آموزش های نیمه رها شده، کتاب های نیمه خوانده، برنامه های نصفه و نیمه، قرارهای گذاشته و نرفته و هر آنچه که رنگ و بویی از نصفه و نیمه ماندن در ذهنمان دارد را انجام دهیم و به پایان رسانیم. کارهای انجام نشده و نیمه تمام، انرژی روانی بسیار زیادی از ما میگیرد و مدام در ناخودآگاه، ذهنمان را درگیر خود میکند که چگونه میتوانیم آن را به پایان رسانیم آخر هیچ کاری برایش انجام نمیدهیم. لیستی از آنها تهیه کنیم و هر روز و یا در ماه یک کار نیمه تمام را به پایان برسانیم و خودمان را از صرف انرژی درباره شان راحت کنیم.

6. راه های تجربه زندگی سالم را پیدا کنیم و به آنها پردازیم

دیر خوابیدن، خوردن غذاهای ناسالم، بودن در جمع های ناسالم، مهمانی های تمام نشدنی و پرداختن به هر آن چیزی که در لحظه خوشایند است را کنار گذاریم و ورزش کردن، غذای سالم خوردن و تفریحات خوشایند را تجربه کنیم. به مرور در تمام بدن و ذهنمان تغییری ایجاد میشود که پیش از آن درگیر کرختی، بی حوصلگی و خوابالودگی مدام بوده است.

در عصر اعتیاد افراد به راحتی قابلیت معتاد شدن به محرک های اطراف خود را دارند در زمان که مغز مدام به دنبال دوپامین برای ارضای خود است.

عصر اعتیاد و انواع اعتیاد های مدرن

در اعصر اعتیاد که افراد به صورت خواسته یا نا خواسته فقط به دنبال محرک برای ارضای خود هستند توجه ویژه ای باید کرد. توجه داشته باشید در عصر اعتیاد افراد مانند آنا لمبک با کتابت ملت دوپامین آن را به خوبی تصویری سازی کرده است.

7. از تنهایی نترسیم

لحظاتی را به تنها بودن در خانه و خلوت دنج خود در روز اختصاص دهیم. این تنهایی باعث میشود به نوعی خود را به بازپروری بریم و نگاهی به خودمان بیندازیم و احساس صمیمیت را با خودمان تجربه کنیم. این احساس باعث میشود هر آنچه را که پیش از این از دیگران میخواسته ایم، از خود انتظار داشته باشیم؛ زیرا با خودمان صمیمی تر و مهربان تر شده ایم.

8. به دنبال کسی برای محیت کردن به خود نباشیم

مکان دوست داشتنی برای خود داشته باشیم؛ مانند کافه و یا رستورانی که میتوانیم در آن احساس خوبی داشته و در هفته یک بار خودمان را مهمان بهترین غذا و یا بهترمی نوشیدنی کنیم. بدین گونه عزت نفسمان نیز رشد میکند و میدانیم که ارزش وقت گذاشتن برای خود و همچنین لذت بردن در لحظه را داریم و احساس خوشایندی را تجربه میکنیم.

9. به دارایی های خود نگاه و از آنها لیستی تهیه کنیم

این دارایی ها را فراموش نکنیم و بدانیم که برای بدست آوردن هر کدام باید سال ها تلاش کرد. سلامتی، مسافرت، خانواده، دوستان، همسایه ها، مهمانی و غیره. این مجموعه با ارزش را جلوی چشم گذارده و خوشبختی را بشماریم.

10. برای مثبت اندیشی تلاش کنیم

هر چند در برخی موارد، سخت و دشوار به نظر می آید اما مثبت اندیشی میتواند ما را کم کم به مثبت بودن نیز هدایت کند و بمرور ما را از بدی ها دور کند. بنابراین این نکات میتوانند به تدریج، اصولی از زندگی خوب را جلوی پای ما قرار دهند که با رعایت کردن آنها، زندگی بهتر، روشن تر و خلاقانه تری خواهیم داشت.

مثبت اندیشی برای زندگی بهتر

11 تکنیک روانشناسی برای زندگی بهتر

اگر ما در دنیای پر استرس امروزی بتوانیم دوستی برای خود انتخاب کنیم قطعاً مزایای زیادی برای ما دارد. در 11 تکنیک روانشناسی برای زندگی بهتر قطعاً اثر بخشی انجام تعدادی از آنها به شکل دو نفره برای شما بسیار مفیدتر خواهد بود. توجه داشته باشید که این تکنیکها به نوعی حضور در یک مسیر است که آن راه هم مثل بقیه راه های دیگر جاده خاکی دارد پس شاید همیشه نتوان در آن بود ولی نکته مهم این موضوع، بودن در مسیر است پس گاهی خارج شدن نباید فشاری بر روی شما ایجاد کند.

حال این مزایا چه است؟

  1. یادگرفتن همدلی
  2. دیده شده
  3. گذرکردن از لحظات سخت با دوست
  4. تفریح کردن
  5. داشتن حس تعلق
  6. انجام کارهای مشترک
  7. مشورت کردن
  8. پشت هم بودن
  9. فیدبک دادن
  10. ورزشهای مشترک
  11. مسافرت رفتن

چگونه روانشناسی می تواند زندگی افراد را بهبود بخشد؟

اساساً، روانشناسی تا حد زیادی به مردم کمک می کند زیرا می تواند توضیح دهد که چرا افراد به روشی که انجام می دهند عمل می کنند. با این نوع بینش حرفه ای، یک روانشناس می تواند به افراد کمک کند تا تصمیم گیری، مدیریت استرس و رفتار خود را بر اساس درک رفتار گذشته بهبود بخشند تا رفتار آینده را بهتر پیش بینی کنند.

کلید یک زندگی خوب چیست؟

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، این موفقیت شغلی، پول، ورزش یا رژیم غذایی سالم نیست. ثابت ترین یافته ای که در طول 85 سال مطالعه آموخته ایم این است: روابط مثبت ما را شادتر، سالم تر نگه می دارد و به ما کمک می کند طولانی تر زندگی کنیم. دوره زمانی.

راز زندگی همراه با شادی چیست؟

روابط کلید سلامت و شادی هستند. بینش شماره 1 مطالعه هاروارد این است که روابط نزدیک و ارتباطات اجتماعی برای رفاه ما با افزایش سن بسیار مهم است. داشتن روابط حمایتی و پرورشی، محافظی در برابر استرس های زندگی است و از سلامت کلی محافظت می کند.

نظرات کاربران:
نیما
پاسخ به این نظر
1402/10/17

من بچهخودمو نمیتونم تغییر بدم بعد بعضی ادما انتظار دارن همسر40 سالشون عوض شه انگار ادما خمیر بازی ان مثلا

1 0
Amin
پاسخ به این نظر
1402/8/22

Ba Salam o ehteram in Matlab ravanshenac zard hastesh.

0 1
سارا حسینی
پاسخ به این نظر
1402/8/22

سلام من اغلب اوقات سعی میکنم به جنبه مثبت هرچیزی نگاه کنم و خیلی تلاش میکنم روی فکر و هدفای مثبت متمرکز باشم ولی فکر میکنم هربار انگار زندگی میخواد با یه مشکل بزرگ تر منو روبه رو کنه و یه جورایی به چالش بکشه خوشحال میشم در این زمینه منو راهنمایی کنید

0 1
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ