22006198 021

ویژگی افراد قدرت طلب چیست؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(5 رای)
ویژگی افراد قدرت طلب چیست؟

در این مقاله میخواهیم به بررسی ویژگی های رفتاری افراد قدرت طلب و نحوه برخورد با آنها بپردازیم. پس با ما باشید تا این شخصیت را بشناسید و اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید.

ویژگی افراد قدرت طلب

افراد قدرت طلب معمولاً انسان ها را به بدترین شکل خود می بینند و تمایل دارند که در هنگام بروز مشکلی از روش تنبیه کردن که روشی منسوخ شده است استفاده کنند. منظور از تنبیه در اینجا تنبیه جسمانی و تمسخر شدید است.

قدرت طلب ها انتظار دارند دیگران حرف هایشان را بدون هیچ چون و چرایی بپذیرند و نظر شخصی شان را مطرح نکنند. اگر کسی نظر خود را بیان کند آن را تایید نمیکنند و عقیده دارند باید با قوانینی که آنها تعیین کرده اند خود را وفق داده و اطاعت کنیم. معمولاً این افراد خود والدینی داشته اند که رفتاری سرد و بی رحم داشته و حس ضعف و درماندگی در آنان به وجود آمده است.

ویژگی افراد قدرت طلب

تست شخصیت برتری طلبی

در این قسمت میخواهیم به این بپردازیم که تیپ شخصیتی افراد قدرت طلب به چه صورت است.

  • خودشیفته هستند. به این معنی که خودشان را همان خود ایده آلی که در ذهنشان دارند تصور میکنند. نتیجه این تصور اعتماد به نفس کاذب و ساختگی است.
  • کمال طلب هستند. یعنی همه چیز را بدون هیچ نقصی و در کمال مطلق بودن میخواهند.
  • پر ادعا هستند. شخصیتی انتقام جو است و خودنما دارند که آنها را به راحتی قابل شناسایی میکند.
  • قدرت طلب هستند. دوست دارند بر دیگران مسلط شوند و افراد به آنها محتاج باشند. پس به شدت برای کسب قدرت و منزلت تلاش افراطی میکنند.
  • پرستیژ کاری برایشان مهم است. از آنجا که علاقه شدیدی به کسب جایگاه اجتماعی بالا دارد، هر کاری کنند تا بالاتر روند و برتر از همه باشد.
  • ثروت طلب هستند. این افراد تمایل شدیدی برای به دست آوردن پول و زندگی مجلل دارند.

آیا فردی را می شناسید که چنین ویژگی هایی داشته باشد؟

روش برخورد با افراد قدرت طلب

برخورد با چنین افرادی به صبوری و احترام زیادی نیاز دارد. در این قسمت به چند نکته در این مورد می پردازیم.

با ادب با آنها صحبت کنید

مودبانه به افراد برتری طلب در رابطه با احساساتتان زمانی که شما را کنترل میکنند بگویید. آنها باید بدانند که گستاخانه برخورد کردن آنها احساسات شما را جریحه دار میکند. در چنین شرایطی ممکن است به حرف هایی که میزنند بیشتر فکر کنند.

قاطعانه برخورد کنید

افراد ریاست طلب سعی میکنند افکار و عقاید شما را کنترل کنند. آنها را متوجه کنید که نمیخواهید تغییرشان دهید. با اعتماد به نفس و پایبندی به عقایدتان میتوانید به آنها بفهمانید که به موضع شما وارد نشوند.

مهربان باشید

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از موثرترین راه ها مهربانی است. افراد قدرت طلب انتظار دارند با عصبانیت واکنش دهید. اما خلاف این انتظار برخورد کنید. این برخورد باعث می شود که کمی به نحوه برخوردشان فکر کنند.

احترام بگذارید

همه دنبال احترام هستند. افراد ریاست طلب بیشتر از دیگر افراد به دنبال احترام اند. رفتار این افراد میتواند رابطه شما را با آنها خراب کند؛ اما دلیلی وجود ندارد که با آنها بی ادبانه رفتار کنید. ممکن است رفتار درست شما به رفتارهای آنان پایان دهد.

شخصیت جاه طلب

شخصیت های برتری طلب کم نیستند و ممکن است با آنها رابطه هم داشته باشید. این رابطه میتواند بسیار نزدیک مانند همسر و میتواند نه چندان نزدیک مانند همکار باشد. حتی خود ما هم تا حدی قدرت طلب هستیم. حیله های سلطه جویی را تا پایان زندگی دنبال کرده و میخواهیم بر افراد کنترل داشته باشیم. اما هیچکس از ابتدای تولد این شخصیت را ندارد. بلکه این رفتاری است که در ما شکل میگیرد.

ممکن است افراد در کودکی سالم بوده باشند. با بزرگتر شدن پا به دنیایی گذاشته اند که چنین افرادی بیشتر در اطراف آنها بوده اند. از والدین قدرت طلب گرفته تا معلمین برتری طلب که از ابتدای روز تا انتهای روز با آنها سر و کار داریم. والدین و معلمانی که خود در این جامعه بزرگ شده اند.

این افراد نمیخواهند که احساسات درونی آنها مشخص شود و تنها ظاهر خود را خوب جلوه میدهند. معمولاً مسئولیت اعمال خود را بر عهده نمی گیرند و سعی دارند آن را بر گردن دیگران بیاندازند.

چنین افرادی بسیار حساب شده عمل میکنند و متناسب با شرایط و موقعیت حرکات خود را انجام میدهند. افراد قدرت طلب تنها چیزی که میخواهند را می بینند و می شنوند.

این شخصیت از کودکی در افراد شکل میگیرد. از جمله مواردی که این ویژگی را در افراد تقویت میکند تحسین بیش از حد افراد، بحث های زیاد در خانواده و سخت گیری زیاد است. اگر شخصی در کودکی بیش از حد لوس شده باشد در بزرگسالی به راحتی میتواند به فردی قدرت طلب تبدیل شود.

قدرت طلب

ازدواج با افراد قدرت طلب

افراد قدرت طلب نیاز به محبت و تایید دیگران دارند. این نیاز با کسب برتری بر دیگران رابطه مستقیم دارد. این افراد خود را جسور و پر نشاط نشان میدهند واز ضعیف بودن بیزارند. نه به این معنی که ضعیف نباشند. بلکه ضعف، ترس، اضطراب، ناامیدی و یاس خود را پنهان میکنند. برتری طلب ها محبت نمیکنند تا محبت ببینند. یعنی سعی میکنند محبت و توجه دیگران را از طریق زور و دیکتاتوری یا قدرت و تسلط بر دیگران به صورت غیر مستقیم به دست آورند.

قدرت طلب ها سعی میکنند در روابط عاطفی احساساتی نباشند و عاشق بودن و عاشقی کردن را مسخره میکنند. آنها در انتخاب همسر از این روحیه استفاده میکنند و کسی را انتخاب میکنند که علاوه بر اینکه به پرستیژ آنها بیافزاید، بر او هم برتری داشته باشد. یعنی ممکن است به مبارزه، انتقاد، زورگویی و تحقیر دست بزنند تا قدرت را تماماً از آن خود کنند. یعنی کمال طلبی و ایده آل گرایی در این شخصیت ها بسیار زیاد دیده میشود.

نظرات کاربران:
هیوا
پاسخ به این نظر
1402/11/15

من 35 سالمه و 8ساله دریک هلدینگ کار میکنم بعد از 4 سال رئیس بخشی که دراون کارمیکنم به من پیشنهاد ازدواج داد و الان 4 ساله ازدواج کردیم اینکه ایشون قدرت طلب بود از ابتدا برام مشخص بود اما الان بعد ازگذشت این مدت خیلی از خودخواهی و رفتار ایشون ناراحت میشم و گاهی درحضور همکاران هم به من توهین میکنن و بعدمیگه مسائل محیط کار ربطی به روابط زناشوییمون نداره الان من واقعا راهنمایی میخوام که باید با این موضوع چطور برخورد کنم

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ