22006198 021

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(2 رای)
چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم؟

ترمیم احساسات و عواطف برای هر فردی بسیار سخت است، گذشت زمان و عامل زمان در روند تغییرات زندگی هر فردی بسیار مهم است. حال اگر مسئله عاطفی در میان باشد کار فراموشی کمی سخت تر می شود و این موضوع که فرد بتواند گذشته خود را فراموش کند و یک زندگی جدید را بسازد که در آن موفق باشد قطعاً به راه حل هایی نیاز دارد. روند کار فراموشی زمان بر است. ما در این مقاله به این سوال که چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم پاسخ خواهیم داد و شما را با تکنیک های فراموشی آشنا می کنیم و به شما در ساخت یک زندگی موفق کمک می کنیم.

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟

اینکه یک نفر را به فراموشی بسپاریم در اولین قدم به خود انسان بستگی دارد. زمان فراموشی برای یک فرد دو روز است برای فردی دو ماه و برای فردی دو سال و یا حتی بیست سال متغیر است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که از یاد بردن خاطرات و فراموشی یک روزه امکان پذیر نیست و شما به تدریج باید آن را محو کنید. روند فراموشی فقط به شما مربوط است که چقدر می خواهید خود را رنج دهید و چراغ گذشته را روشن نگه دارید و خواهان آسیب های روحی و روانی به خود هستید و یا خواهان تجدید مسیر برای یک راه و زندگی موفق برای خود و می خواهید اشتباهات را جبران کنید و سرنوشت بهتری برای خود رقم بزنید.

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنم؟

چگونه رابطه عاطفی گذشته را فراموش کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم عامل زمان در از یاد بردن خاطرات و فراموشی کارساز است، اما به شرطی که شما هم با زمان همکاری کنید و خودتان این روند از یاد بردن را کمی آسان کنید. منظور از همکاری با زمان انجام اقداماتی ساده است. در اولین قدم برای فراموشی روابط عاطفی که منجر به شکست شده اند اشتباهات خود را بپذیرید و فکر خود را آماده تغییرات کنید. پس تصمیم بگیرید به خودتان در حذف این خاطرات کمک کنید می توانید یک روزه کامل به این موضوع فکر کنید و حرف بزنید، یک بار برای همیشه ذهن خود را به قدری خسته کنید که مجالی برای فکر کردن در روز دوم پیدا نشود.

  • تمامی وسایل، نوشته ها، پیامک ها و هر آن چیزی که شما را به سر خط این رابطه بر می گرداند از بین ببرید.
  • برای خود یک فعالیت ورزشی، سرگرمی ایجاد کنید و فکر خود را آزاد کنید.
  • با دوستان صمیمی خود عهد بگذارید که راجع به این قضیه صحبت نکنید و اگر شما خواهان صحبت کردن بودید آنها این زمان را به شما ندهند زیرا ذهن این قدرت را دارد که با صحبت بیشتر، باعث یادآوری خاطرات خوش و فراموش کردن نقاط بد و ضعیف رابطه می شود و روند فراموشی را با تاخیر روبرو می کند. اگر دوستانی دارید که شما را به فکر کردن گذشته می کشانند آنها را حذف کنید.
  • به مسافرت های دسته جمعی بروید و از فضای اولیه خود دور شوید. حال و هوای امیدوار کننده می تواند از طریق تفریحات سالم مانند گردشگری و طبیعت گردی ساخته شود.
  • اتاق خود را تغییر دکوراسیون بدهید و تمامی رنگ ها را به رنگ های شاد تبدیل کنید.
  • اگر این جمله را قبول دارید که مشاوران منجی های کمک کننده به هر فردی در زندگی هستند از آنها استفاده کنید، در طی جلسات با آنها راحت صحبت کنید و بدانید آنها مطمئن ترین افراد در حفظ تمامی حرف ها و رازهای شما هستند و با دادن راه حل موثر به شما کمک شایانی در پیدا کردن یک مسیر جدید از زندگی می کنند.
  • این واقعیت را قبول کنید که بازگشت به گذشته امکان ندارد، پس زمان حال و اوقات خوشی که می توانید هم اکنون برای خود رقم بزنید را فراموش نکنید.
  • برای خود تنبیه در نظر بگیرید، بطور مثال یک کش به دستان خود بیاندازید و با خود عهد کنید در صورت هر خطای فکری و بازگشت به گذشته کش را محکم بکشید و آن را رها کنید و یا خودتان را از هر خوراکی مورد علاقه و یا کار مورد علاقه محروم نمایید.
  • از جملات مثبت و انرژی بخش استفاده کنید مانند آینده ای خوب با اتفاقات و افراد خوب در انتظار من هستند، افکار زیبا و رویاهای گوناگون بسازید.

متاهلم ولی نمیتونم فراموشش کنم

اگر شما متاهل هستید و همواره در گذشته گیر کرده اید و نتوانسته اید گذشته را به فراموشی بسپارید، قطعاً در ابتدا به درستی ریشه فراموشی را برای خود قطع نکرده اید. در زندگی متاهلی خود، علاوه بر آزار دادن روحی خود، به شریک زندگیتان نیز آسیب می رسانید زیرا که احساسات خود را کامل بروز نمی دهید و بخشی از احساس و عواطف شما همواره مشغول به بازی با گذشته است.

این نکته را به یاد داشته باشید که تعهد لازمه اصلی یک زندگی است و خیانت تنها به وجود فیزیکی فرد دیگر دلالت نمیکند و اینکه شما فکر خود را درگیر فردی در گذشته می کنید یک خیانت محسوب می شود، وقتی زندگی متاهلی را شروع میکنید فقط خودتان را در نظر نگیرید و به فکر شریک زندگیتان که با افکاری سرشار از امید در زندگی در کنار شما مسیر را می پیماید باشید، زیرا اینطور شما خود را مسئول احساس لذت و خرسندی وی می دانید و قطعاً مسیر زیبایی برای زندگی خود خواهید ساخت، در صورتی که تمامی اقدامات بیان شده برای فراموشی را انجام دادید و نتیجه ای حاصل نشد خیلی زود از یک مشاور کمک بگیرید تا زندگیتان دچار آسیب های جبران ناپذیر نشود.

فراموش کردن رابطه گذشته

سخن پایانی

روند انجام فراموشی یک روزه امکان پذیر نیست و شما باید بپذیرید که مقصر روزهای تلخ شما هستید و اشتباه درست انتخاب نکردن را بپذیرید و با انجام کارهای ساده ریشه خاطرات بد را برای خود بسوزانید و به فراموشی نزدیک شده باشید و با اهداف مشخص تر زندگیتان را جلو ببرید و شکوفا باشید.

اگر در مرحله قبل از ازدواج هستید کمی زمان به خود دهید و سریعاً فردی را جایگزین نکنید، همانطور که اشاره کردیم در ابتدا ریشه خاطرات را بسوزانید و سپس دست به انتخاب بزنید و اگر متاهل هستید و مدام به فکر گذشته خود می روید، این نکته را در هر زمان از زندگی متاهلی خود به یاد داشته باشید که شما مسئول احساس خود و همسر خود هستید و باید تمامی احساس خود را به وی دهید و دادن نیمی از احساس و تقسیم آن با گذشته قطعاً شما ضرر خواهید کرد و زندگی خود را از دست می دهید. حتماً از یک مشاور کمک بگیرید و تمامی فکر و ذهن خود را برای حفظ زندگیتان به کار بگیرید.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ