22006198 021

چرا خیانت در زندگی زناشویی امروزه بیشتر است؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(32 رای)
چرا خیانت در زندگی زناشویی امروزه بیشتر است؟

خیانت در لغت به معنای سوءاستفاده و عدم اعتماد به اطمینان دیگری در قبال خودمان است. خیانت در زندگی زناشویی جمله ای است که شاید هر کدام از ما امروزه بارها و بارها آن را شنیده باشیم. یا در این هجمه شلوغ احساس کرده باشیم که به ما خیانت شده و یا کسی به کسی دیگر خیانت کرده است. اما موضوعی که در روزگار امروزی بیشتر شده است، خیانت در فضای مجازی است. مانند؛ خیانت در اینستاگرام و یا خیانت در واتساپ، تلگرام و غیره، زیرا قبل از پیدایش فضای مجازی برقراری ارتباط با فرد غیر همجنس به همین راحتی و به این سادگی نبود.

چند سوال متداول در مورد خیانت که به آن پاسخ می دهیم:

  • آیا افراد بعد از خیانت مهربان می شوند؟
  • راهکار جلوگیری از چیست؟
  • چرا خیانت در زندگی زناشویی امروزه بیشتر است؟
  • حال مرد بعد از خیانت چگونه است؟
  • حال زن بعد از خیانت چگونه است؟
  • علت توجه زن به مرد دیگر یا بالعکس چیست؟

جواب تمام این سوال ها به سه موضوع برمی گردد:

  • میزان صمیمیت زوجین
  • ارتباط جنسی زوجین
  • شخصیت فرد خیانت کار

اینفوگرافیک مشاوره خیانت همسر

آیا لاس زدن در فضای مجازی واقعا خیانت محسوب می شود؟

جواب این سوال قطعا بله است صحبت کردنی که همراه با شهوت باشد به نوعی خیانت محسوب میشود. شاید در گذشته همسران با شک کردن به مواردی مانند سفرهای کاری غیرمعمول یا دیرآمدن به خانه به خیانت کردن شریک خود شک می کردند، اما امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی، خیانت هم شکلی تازه به خود گرفته است و شاهد انواع متفاوت و مختلفی از خیانت هستیم. نکته مهم این است که خیانت فقط جنسی نیست بلکه میتواند عاطفی یا حتی مالی نیز باشد!!؛

زیرا تعریف ما از زندگی مشترک این است که زن و مرد در تمام قسمت های زندگی باهم شریک می شوند و باید بدون هیچ گونه پنهان کاری حتی جزئی به زندگی خود ادامه دهند. پس زمانی که فردی از نظر مالی در زندگی دیگری خرج می کند به و همسر او از این موضوع اطلاعی ندارند به معنای واقعی خیانت را در پیش گرفته است.

چرا امروزه خیانت در زندگی زناشویی آسان تر از همیشه اتفاق می افتد؟

در دنیای امروزه و دسترسی آسان به وسایل ارتباط جمعی، احتمال آشنایی های پیاپی و خواستن هرچیزی به آسانی امکان پذیر است. به این نحو که سالها پیش از این، اگر کسی احساس می کرد فردی را دوست دارد، باید برای به دست آوردن احساس متقابل در آن فرد و همچنین ایجاد و برقراری ارتباط با آن فرد زحمت زیادی می کشید.

معمولا به دلیل سختی ارتباط در محل ها افراد به سمت ازدواج سنتی پیش می رفتند که در فیلم های متفاون نمونه ههای آن را دیده اید.

توضیح این گونه از روابط به آن دلیل است که امروزه دسترسی به هر فردی، آشنایی با نوع زندگی آن فرد، سبک و روش او، مدل اخلاقی او، نیازها و خواسته هایش به آسانی کلیک کردن بر روی یک صفحه مجازی است. حتی می توانیم اتاق خواب و غذایی که یک فرد در طول روز میخورد را ببینیم. پس فرد حتی علاقه فرد در مورد خصوصی ترین چیزها را نیز متوجه می شود؛

جالب است بدایند که بعصی افراد مشهور آنچنان حضور مستمری در فضای مجازی دارند از جمله خانم کارداشیان به دام دزد هم می افتنی زیرا دزد متوجه شده بود که کیم کارداشیان آن لحظه در خانه نیست.

این دسترسی باعث میشود آدم های اطراف ما شبیه یک جعبه شکلات خوش طعم باشند که هر گاه دلمان را زد دیگری را امتحان کنیم و برای از دست دادن انواع شکلات ها و به دست آوردن جعبه شکلات جدید هیچ هراسی نداشته باشیم.

خیانت در زندگی زناشویی امروزه با خیانت در اینستاگرام پیوند خورده است.

حالا چه کار کنیم؟ بهتر است آموزش های لازم را ببینیم، اما چگونه؟ با کمک یک زوج درمانگر می توان از خیانت زناشویی پیشگیری کرد.

خیانت در زندگی زناشویی

این سبک از زندگی که تمام دنیا و محیط پیرامون ما را فرا گرفته است، ازدحامی در دنیای امروز و ارتباط های انسانی ایجاد کرده که هر کسی در هر موقعیتی، میتواند به امتحان جعبه شکلات خود مشغول بشود.

به همین منوال روابط انسانی درگیر خیانت و رابطه های زناشویی، پر از روابط فرا زناشویی میشود که ممکن است هر کسی خودش را محق نیز بداند و فرض کند دنیا به او سخت گرفته پس او میتواند نیازهای خودش را با روابط فرا زناشویی مرتفع کند و احساساتش را با کسی دیگر در میان بگذارد.

شروع خیانت در زندگی زناشویی

خیانت در زندگی زناشویی در واقع از فکر کردن به شخصی دیگر شروع می شود. فکر کردن به شخصی دیگر، مسیج زدن، چت کردن، کافه رفتن، خیانت در اینستاگرام و در آخر منجر به روابطی که دیگر به کلی آلوده یک رابطه سه نفره می شوید که گریزی از آن نیست و در اکثر مواقع به از دست دادن زندگی مشترک منجر می شود.

از آنجایی که معتقدیم خیانت در زندگی زناشویی از فکر کردن به شخصی دیگر آغاز می شود. باید این اطمینان را داشته باشید که هر رفتاری که باعث جلب توجه شخصی دیگر باشد که منجر به شروع و ایجاد یک رابطه جداگانه از روابط انسانی دو نفره و یا زناشویی شود، می تواند شروع خیانت باشد و نمی توانیم مدام به خودمان دروغ بگوییم که من فقط با او حرف می زدم و یا فقط یک بار او را در کافه دیدم و یا فقط با او چت می کردم.

مهم است بدانید شروع هر رابطه ایی از همین جا است، پس با دانستن احساس اعتماد فردی دیگر به خودمان، نمی توانیم شخصی دیگر را به واسطه کمبودهایمان وارد زندگی خود کنیم و شروع به خیانت کنیم.

خیانت در زندگی زناشویی و روابط فردی، در تمام دنیا و نه فقط در کشور ما، رفتاری غیرانسانی و توجیه ناپذیر است. همچنین هیچ کسی حق ندارد تا زمانی که از یک زندگی و یا یک رابطه خارج نشده، با توجیه خود و اطرافیان، به شخصی دیگر فکر کند یا رابطه ایی را هر چند جزئی با او شروع کند.

اگر تأکید بر روی حتی فکر کردن به دیگری است به این دلیل است که شاید کسانی به اشتباه فکر کنند کلمه خیانت از هم بستر شدن با شخصی به غیر از همسر و یا دوست ما است. به همین دلیل باید بدانیم که تعهد به هر کسی، چه زبانی و قلبی، چه محضری و با امضاء قرار داد زناشویی به معنای صداقت محض، دروغ نگفتن و روابط پنهانی نداشتن است.

ما به عنوان انسانی آزاد می توانیم هر گاه از یک رابطه خارج شدیم به ایجاد روابط دیگری فکر کنیم. پیشگیری خیانت در زندگی زناشویی با دکتر روانشناس مرکز مشاوره اینجا مکث انجام می شود.

شاید ساده ترین مثال برای خیانت این باشد

مادری که متعهد می شود فرزندی به دنیا بیاورد و او را بزرگ کند، نمی تواند اگر جای دیگری دختر و یا پسر بچه زیبایی دید، با فرزند خود عوضش کند و یا هفته ایی یک بار او را به عنوان فرزندش دوست داشته باشد.

مسئله در فعل خیانت، قبول مسئولیت رابطه ایی است که به هر شکلی به آن متعهد شده ایم و تا زمانی که طرف مقابل ما در این فکر است که رابطه ایی صادقانه و بدون دروغ و خیانت داریم، حق نداریم به ایجاد ارتباط با شخصی دیگر فکر کنیم و مایل به انجام این عمل باشیم.

باید بدون پنهان کاری و با صداقت، موضوع را مطرح کنیم و عواقب جدایی را بپذیریم و خودمان را در راهی جدید که خواستار آن هستیم، بیندازیم. به این شکل حداقل از به وجود آمدن فعل خیانت و دروغ گفتن، دور بوده ایم و مسئولیت رفتارمان را قبول کرده ایم که این موضوع باعث می شود از آسیب های خیانت در زندگی زناشویی در امان بمانیم.

چرا باید مراقب باشیم تا در تله خیانت نیفتیم؟

همه کسانی که به همسر و زندگی مشترک خود خیانت می کنند، روزی پشیمان خواهند شد حتی اگر مشکلات زیادی در زندگی خود داشته اند. بنابراین بدانید که این تصمیم شاید در ابتدا به شما احساس هیجان بدهد اما در نهایت برای شما پشیمانی به همراه می آورد زیرا آسیب های زیادی به خودتان، همسر و حتی خانواده تان می زند.

کافی است خود را جای طرف مقابل بگذارید و تصور کنید که چقدر این اتفاق می تواند سخت و دردناک باشد.

همچنین اگر از اندام همسر خود پس از مداتی از ازدواج یا در همان اواسی ناراضی هستید بهتر است برای آن اقدام کنید چئن می تواند شما را یه تله خیانت سوق دهد.

خیانت آنلاین یا خیانت در اینستاگرام

آیا می دانستید خیلی از زنان و مردان در فضای مجازی در حالی که کنار هم هستند با همکار یا دوستان مجازیشان در حال صحبت هستند؟ این موضوع متأسفانه یک سم است و کم کم باعث جدایی احساسی و عاطفی بین زن و شوهر می شود.

خیانت آنلاین در زندگی زناشویی

ممکن است افراد بگویند که ما هیچ وقت با هم قرار نمی گذاریم و به این روش خود را گول بزنند ولی صحیح نیست زیرا بعد از مدتی رفتار ارتباطی به صورت دوستانه با غیر هم جنس عادی می شود.

راهکارهای جلوگیری از خیانت آنلاین

  1. کمک گرفتن از یک زوج درمانگر
  2. افزایش و توجه به رابطه جنسی
  3. ورزش کردن مشترک مثل پیاده روی
  4. درست کردن شام به صورت مشترک
  5. قوی کردن ارتباط های خانوادگی
  6. فیلم دیدن کنار یکدیگر
  7. صحبت کردن بیشتر
  8. کتاب خواندن
  9. توجه بیشتر به احساسات یکدیگر
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ