22006198 021

مشاوره و درمان شکست عشقی در دختران

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(33 رای)
مشاوره و درمان شکست عشقی در دختران

در بحث مشاوره و درمان شکست عشقی در دختران فروید معتقد است انسان هیچگاه در مقابل رنج آنقدر مستاصل و درمانده نیست، مگر اینکه در عشق باشد. بیان این جمله خود نشان دهنده آن است که احساس ناخشنود طرد شدن، دوست نداشتنی بودن و نادیده گرفته شدن از طرف کسی که نیازهای عاطفی و روانی هر فردی را کامل می کند، احساسی سخت و دشوار است که حتما نیاز به درمان شکست عشقی دارد.

در واقع هیچ کسی مایل نیست در هیچ رابطه دو نفره ای طرد شود و یکباره یا به مرور نادیده گرفته شود. بنابراین فرد به یکباره با خودش مواجه می شود که درمانده و مستاصل است و نمی تواند راهی برای نجات از احساسات خود پیدا کند.

خود تخریبی

سوال مهم در روابط عشقی که منجر به شکست عشقی می شود و احساسات ناخوشایندی را در بردارد این است که بدانیم روابطی شبیه به این رابطه را چند بار تجربه کرده ایم؟

واضح است وقتی صحبت از عشق می شود، می گویند که فقط یکبار اتفاق میافتد اما مسئله اصلی در روابطی است که فرد را به سوی شکست های مداوم می کشاند.

درمان شکست عشقی

روابطی که همیشه با یک چهارچوب مشخص با افراد مختلف در طول سال های مختلف اتفاق می افتد، همیشه یک نتیجه مشخص را دارد؛ آن هم احساس گناه ناسالم حاکی از خودتخریبی و انتخاب روابطی است که فرد نتواند در آن رضایت خاطر و احساس بالندگی را تجربه کند و در آخر جدایی رخ می دهد.

درمان شکست عشقی با رویکرد روانکاوی

از آنجایی که رویکرد روانکاوی یک رویکرد تحلیلی است و هر مسئله مطرح شده ای را بارها و بارها تحلیل می کند تا به یک اشتراک واحد از مسائل فرد در یک نقطه مهم دست پیدا کند، درمان شکست عشقی نیز می تواند با سوال های روانکاو در مورد انتخاب های مختلف فرد، افرادی که با آن ها در معاشرت است و در نقطه آخر به زنجیر عاطفی بین فرد و والد بپردازد.

اهمیت رابطه عاطفی با والدین در روانکاوی

در درمان احساس ناخوشایند از عشق، نقطه عطف، درمان رابطه عاطفی فرد با والدین است که به نسبت آن رابطه، روابط عاطفی او نیز برنامه ریزی می شود. در واقع در بیانی ساده تر، هر رفتاری که پدر و مادر با فرزندان خود دارند و به هر میزان روابط عاطفی آن ها خوب، خوشایند و از روی احترام و رشد و بالندگی باشد، فرد می تواند روابط عاطفی به همان میزان خوب، خوشایند و بالنده را در اطراف خود جستجو کند.

الگو گرفتن از والدین

اگر الگوی شما از دوست داشتن و عشق ورزیدن، الگوی مناسبی بوده باشد، به همان میزان اگر در روابط عاطفی خود بین پدر و مادر، رگه هایی از دوست نداشتن، نادیده گرفته شدن، طرد شدن و دوست نداشتنی بودن دیده شود، قطعا در روابط عاطفی خود چنین الگویی را انتخاب خواهید کرد.

بنابراین درمان روانکاوی برای احساس عمیق دردها و شکست های عشقی، درمان هایی ریشه ایی است که به گذشته و بررسی عواملی اینچنینی می پردازد.

مشاوره و درمان شکست عشقی در دختران

مشاوره و درمان شکست عشقی در دختران و پسران با چند جلسه مشاوره شکست عشقی امکان پذیر است. جهت تعیین وقت با متخصص زوج درمانی و مشاوره شکست عشقی با مرکز مشاوره اینجا مکث تماس حاصل کنید. در رویکرد رفتاری درمانگر احساس حاصل از غم، عشق و رفتار را بررسی می کند. در واقع فرد مراجع با مطرح کردن مسئله خود و رفتارهایی که در ازای این احساس ناخوشایند انجام می دهد، می تواند رفتارهایی را تغییر دهد و رفتارهایی را جایگزین کند.

به طور مثال فردی که شکست عشقی خورده است، روزانه احساسات ناخوشایندی را تجربه می کند و یا بصورت وسواس گونه دچار تفکراتی می شود که به بررسی آنچه که در گذشته بوده می پردازد و یا مشغول به رفتارهایی است که مخرب است و نمی تواند خود را به زندگی عادی و احساس نرمال برگرداند.

از اینرو بواسطه هر کدام از این احساسات و رفتارها، رفتار درمانگر می تواند راهکارهای درمانی پیشنهاد کند که به مرور تغییر در رفتار فرد ایجاد شود و رفتارهایی جدیدی ایجاد کند که احساسات متفاوتی را در فرد بوجود آورد.

فعالیت های رفتاری

ورزش کردن، مدیتیشن، انجام فعالیت های روزانه و ایجاد مشغولیت های جدید، باز نگشتن به گذشته و مرور نکردن گذشته، ایجاد پل های ارتباطی جدید و مؤثر که فرد را از کسالت و بیهودگی رها کند، از جمله راهکارهای رفتار درمانگر برای از بین بردن احساس ناخوشایند در عشق است.

درمان شکست عشقی با مدیتیشن و ورزش

درمان شکست عشقی با رویکرد روانشناختی

در رویکرد روانشناختی برای احساسات ناخوشایند حاصل از عشق های نافرجام، ابتدا به بررسی شناخت، بینش و تعریف هر فردی از عشق پرداخته می شود. با سوالات زیر:

  • عشق چیست؟
  • با احساس حاصل از عشق چه احساسی در فرد مرتفع می شود؟
  • کسی را که برای عاشق شدن انتخاب کرده ایم، یادآور چه کسی در زندگی است؟
  • احساس ناخوشایند از غم عشق چیست؟
  • آیا در کودکی احساسی مشابه این احساس را تجربه کرده ایم؟

بنابراین با سوالاتی اینچنینی، دریچه و نگاهی تازه بر روی فرد باز می شود و به مرور به بررسی و تحلیل خود و آنچه در کودکی به عنوان عشق در ناخودآگاه خود ثبت و ضبط کرده است، پرداخته می شود.

آشنا شدن با خود

در درمان های شناختی، فرد به مرور با نگاه و بینش خود آشنا می شود و ضعف ها و نقاط قوت خود را مورد بررسی قرار می دهد. مراجع کننده به همراه شناخت درمانگر خود، قدم به قدم با انجام تکالیف مشخص وقتی به آگاهی نسبی دست پیدا می کند، می تواند در نحوه تفکر خود نیز تغییر ایجاد کند.

تغییر نگرش پس از شناخت خود

همچنان که پیش از این گفته شده است، درمان شناختی به تغییر در رفتار با ایجاد نگرش جدید می پردازد و آنچه که پیش از این در ذهن هر فردی ثبت شده است را مورد بررسی قرار میدهد.

فرد عاشق که احساسات متفاوتی را تجربه می کند می تواند به تعریف خود از عشق بپردازد و همچنان با ایجاد رفتارهایی جدید که میزانی از رنج او را کم می کند، به زندگی عادی و روتین خود بازگردد.

اهمیت روان درمانی در درمان شکست عشقی

شکست عشقی در دختران می تواند چالش های زیادی را برای آن ها ایجاد کند به همین دلیل روان درمانی می تواند به آن ها کمک کند تا دوباره به زندگی عادی خود برگردند. روان درمانی به افراد این امکان را می دهد تا با احساسات خود به درستی روبرو شوند و از خود شناخت بهتری کسب کنند. طی روان درمانی افراد اشتباهات و مشکلاتی را که در رابطه داشته اند بهتر متوجه می شوند و تلاش می کنند تا این دوران را بگذرانند و در روابط آینده خود بهتر عمل کنند.

درمان شکست در عشق با نگاه تحلیل رفتار متقابل

در تحلیل رفتار متقابل تعریف های کاملا مشخصی از نحوه رفتار هر فرد و همچنین بازی های روانی او شده است. هر فردی دارای پیش نویس هایی است که به واسطه آن ها وارد روابط عاطفی نیز می شود.

پیش نویس روابط عاطفی

مثلا در پیش نویس روابط عاطفی، کودکی که داستان های شاه و پریان را می شنود، تصمیم می گیرد که مبنای خود را در بدست آوردن عشق اینگونه برنامه ریزی کند. اگر بتوانیم زندگیمان را طوری بنا کنیم که مثل زندگی شاه و پریان پیش برود، ما هم می توانیم در سعادت و خوشبختی جاودان به سر ببریم. در نتیجه روزی با تحمل رنج های فراوان از عشق هایی نامشابه به داستان های شاه و پریان به این نتیجه می رسیم که شاید درد و رنج کافی نداشته ایم تا مستحق عشقی باشکوه باشیم.

خارج شدن از پیش نویس زندگی

یکی از راهکارهایی که می توانیم از پیش نویس زندگی خارج شویم این است که باورهای مربوط به یک دنیای کامل و تخیلی را کنار بگذاریم. به جای آن می توانیم از بالغ خود بهره بریم تا بتوانیم به حل مسئله بپردازیم و دریابیم که دنیا به هیچ وجه کامل نیست ولی می تواند زیبا باشد.

در درمان هایی مانند تحلیل رفتار متقابل که اساس آن بر شناخت از خود، والد، بالغ و کودک درون است، فرد می تواند در تغییر در پیش نویس های ذهنی خود و نگاه به رفتارها و بازی های روانی خود به کنترل احساسات و عواطف خود بپردازد.

درمان شکست در عشق با نوروفیدبک

در حالاتی که شکست عشقی اتفاق می افتد، درجاتی از غم و اندوه ایجاد می شود. پیرو این مشکلات سطح موج های مغزی مانند آلفا، بتا، تتا و دلتا در مغز تغییر میکند. پس از آن نوروتراپیست تلاش می کند با شرطی کردن مغز نسبت به پاداش، امواج مغز را بدون هیچ عوارضی به حالت طبیعی خود برگرداند.

درمان شکست عشقی با نوروفیدبک

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش قسمت های مختلف مغز در هیجانات منفی، مثبت و همچنین حافظه با کلیک کردن بر روی کلید واژه های زیر می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را کسب کنید.

مرکز مشاوره اینجا مکث با داشتن تیم قوی در زمینه مشاوره شکست عشقی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره پس از ازدواج، مشاوره دوستی، مشاوره خانواده، مشاوره طلاق توافقی، سکس تراپی یا موارد پیرامون به شما مشاوره و راهکارهای مناسبی می دهد. پس با کمی مکث با ما همراه باشید.

نظرات کاربران:
زهرا
پاسخ به این نظر
1402/11/21

من ازرابطه دخترم با دوست پسرش اطلاع داشتم بعد چندماه این دونفر از هم جداشدن و دختر من کاملا شکننده شده و کلی اسیب دیده میترسم خودکشی کنه راهنماییم می کنید

0 0
ziba
پاسخ به این نظر
1400/6/25

مهم ترین چیز تو خیانت اینه که خودتونو گول نزنید و اینکه همه تقصیرارو گردن خودتون نندازید اگه طرفتون خیانت کرده از بی شخصیتی خودش بوده هر چقدم شما بد بودید باید راه حل پیدا میکردید نه اینکه اون بره خیانت کنه من دیدم خانوما همش فکر میکنن چون کافی نبودن بهشون خیانت شده در صورتی که همچین چیزی نیست.و بنظر من خیانت بخشیدنی نیست هرکیو دیدم بخشیده بعدا پشیمون شده

0 0
پریسا
پاسخ به این نظر
1399/1/9

سلام بعد از اینکه بهم خیانت شده و شکست عشقی خوردم الان 8 ماهه میگزره و هنوز همونجوری مثل سابق موندم، واقعا دیگه خسته شدم از این زندگی چرا باید به من خیانت میکرد من که همه کار براش کرده بودم اونم همه جور ازار من راضی بود پس با چیش مشکل داشتتتت دیگه هیچ وقت وارد هیچ رابطه ای با کسی نمیشممممم

1 1
مرکز مشاوره مکث
1399/7/12

سلام خیانت میتونه دلایل مختلفی داشته باشه ولی همیشه بدلیل این نیست که طرف رابطه شما ازتون خوشش نمیاد یا دوستتون نداره. گاهی فقط بخاطر انتقام و یا برانگیختن حسادت شما دست به این کار میزنه. لطفا جهت بهبود حال خودتون حتما به یک مشاور مجرب مراجعه بفرمایید.

2 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ