22006198 021

جاذبه های عشق چه چیزهایی هستند؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(27 رای)
جاذبه های عشق چه چیزهایی هستند؟

جاذبه عشقی معمولا به نوعی در هر انسان متفاوت است. همانطور که رفتار هر فردی با افراد دیگر تفاوت هایی دارد و سلیقه ه یکسان نیستندمجاذبه های عشقی هم به همان میزان در افراد تفاوت دارد. مثل خواست ها، نیازها و علایق ظاهری و بسیاری از موارد دیگر. مثلا ممکن است ما از شخصی خوشمان بیاید؛ بر فرض لباس پوشیدن آن شخص برایمان جذاب باشد اما وقتی در یک روز معمولی با همان شخص مواجه شویم که لباس مرتبی نپوشیده باشد، بنابراین ما جاذبه مان را به آن فرد از دست میدهیم. که این متواند تنها یک جاذبه ظاهری باشد نه جاذبه عمیق عشقی.

در مورد عشق و جاذبه های عشقی بهتر است با نگاه روشن تری برخورد کنیم. مثلا بدانیم چه چیزهایی برایمان پر اهمیت، جذاب و خواستنی تر است و باعث میشود به خاطر این موارد از عیوب دیگر چشم پوشی کنیم.

اگر فردی عاشق باشد با تغییر لباس فرد عشقش کم یا زیاد نمی شود. مگر رفتار یا ظاهری را از او بیند که در انتظار و تفکراتش نبوده باشد. بنابراین جاذبه های عشقی هم، مانند هر رفتار آموخته شده دیگری باید در ما رشد کند و سطحی نگر نمانیم. اینکه ما هر کسی را با یک معیار ساده دم دستی سنجش کنیم، بیانگر این اصل است که در رابطه با انتخاب و معاشرت با اطرافیانمان بالغانه تصمیم نمیگیریم. باید بداینم چه میخواهیم و این خواستن چه تاثیری بر ما و ادامه زندگیمان خواهد داشت.

جاذبه های عشق

جاذبه های عشقی در سنین نوجوانی

جاذبه های عشقی از سن نوجوانی به بعد و دقیقا از اوایل جوانی که بهترین فصل از روزهای پیدا کردن همسر برای یک جوان است شروع می شود. جالب است بدانید که طبق تحقیقات مشخص شده است، جوانهایی که هر چه در سنین پایین تر ازدواج می کنند میتوانند در زندگی خود پیشرفت بیشتری داشته باشند. قطعاً همه ویژگی های ظاهری و مادی مثل لباس پوشیدن، مدل خاصی از چهره، میزان خاصی از ثروت و دارایی و محل خاصی از زندگی نمیتواند جاذبه های واقعی از عشق باشند. این جاذبه ها بر اساس میل درونی و خواسته هایی از سر هیجان به وجود می آید.

مثلا دختری را فرض کنید که مدل خاصی از ماشین را دوست دارد؛ بنابراین پسری که همان مدل ماشین را دارد، راحت تر از هر پسر دیگری میتواند در آن دختر جاذبه عشقی به وجود بیاورد اما در اینجا صحبت از عشق است و تداوم رابطه. عشق و جاذبه های عشقی ظرفی از استعداد، توانایی، خودشناسی، گذشت و مهربانی است که جاذبه عشقی را به وجود می آورد.

دختر زیبایی را متصور شوید که توانایی محبت کردن یا درست اندیشیدن و یا گذشت را نداشته باشد؛ شاید در نگاه اول و در چند ماه برایتان جذاب باشد اما وقتی در روال عادی زندگی و در گذر زمان قرار میگیرید، این فرد چیزی به غیر از خشم در شما ایجاد نمیکند.

جاذبه های عشقی قدرت شناخت از خودمان در وهله اول یعنی اینکه چه میخواهیم و این خواست چه تاثیری بر روند زندگی ما در طولانی مدت دارد، می باشد.

زمان و گذر آن در عشق و رابطه عشقی از مهم ترین و اساسی ترین ملاک ها است؛ زیرا عشق در مفهوم زمان از خود گذشتگی و محبت عمیق را ایجاد میکند، چیزی که در زمان کوتاه خودش را به تفصیل نمیتواند نشان دهد. بنابراین جاذبه های عشقی باید با ملاک های بالغانه ما مطابقت داشته باشد تا مشمول زمان شود و بتوانیم از آن بهره و لذت یک عشق را بچشیم؛ هر آن چیزی که سطحی، گذرا و دم دستی باشد، به آن اندازه که میتواند هیجانی و لذت بخش باشد، به همان اندازه میتواند زودگذر و آسیب رسان باشد.

آسیب از آن جهت که غیر واقبینانه و غیر واقعی باشد و ما را در انتظاری طولانی از برآورده شدن از دیگر خواسته هایمان قرار دهد؛ بنابراین اگر جاذبه های عشقی بالغانه را نشناسیم ممکن است سالها در این سرگردانی مداوم بمانیم که تجربه عشق واقعی کدام است و چگونه برایمان حاصل میشود و یا اصلا ایراد کار از کجاست.

جاذبه های عشقی بالغانه

1. شناخت خودمان که باعث میشود بدانیم چه میخواهیم.

2. خواسته ما در عشق باید با واقعیت خودمان و پیرامونمان مطابقت داشته باشد؛ دنیای واقعی جدای از داستان های فانتزی و علاقه های رویایی است.

3 ما با رشد خودمان میتوانیم در خواسته هایمان تغییر ایجاد کنیم و به آنها دست پیدا کنیم؛ اگر در یک محیطی هستیم که امکان دوست داشتن کسی برایمان فراهم نیست، میتوانیم خودمان را رشد بدهیم، به استعداد ها، توانایی ها و هنر خودمان اضافه کنیم؛ به این صورت جاذبه متفاوتی برای افرادی که ما را در حال رشد و پیشرفت میبینند ایجاد میشود.

4. از آنچه که هستیم لذت ببریم که البته این لذت به معنای قبول خودمان و داشتن عزت نفس است؛ برای ایجاد جاذبه عشقی نمیتوانیم خودمان را کسی دیگر جلوه دهیم که این جلوه به تعارضات ما اضافه کرده و ما را گیج و خیال پرداز میکند.

5. هم سطحی با خواسته مان و ایجاد تعادل در آنها؛ باید دقت کنیم خواسته هایمان را مطابق با توانایی ها، شرایط و پیرامونمان هدف گذاری کنیم؛ جدا ماندن از خواسته ها و هدف های بسیار طولانی مدت و غیر قابل دسترس، ما را از ایجاد یک رابطه معمولی که میتواند تجربه عمیقی از یک عشق باشد دور نگه می دارد.

نظرات کاربران:
میعاد
پاسخ به این نظر
1402/12/23

مقاله بسیار جالب بود ولی مشکل اینجاست که همه نمیتونیم واقعا این معیارهارو تشخیص بدیم اگرزمانی جذب کسی بشیم و حس کنیم اون ویژگیهای مد نظرمون رو داره میشه با روانشناس مشورت کنیم و راهی هست که ببینیم چقدر به ایده الهای ما نزدیکه؟

0 0
افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ