22006198 021

دلایل عدم تفاهم جنسی با همسر چیست؟

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(3 رای)
دلایل عدم تفاهم جنسی با همسر چیست؟

آیا کمبود میل جنسی با شریک زندگی به معنای پایان یافتن رابطه است؟ دلایل عدم تفاهم جنسی با همسر چیست؟ در این مقاله، راه حل های ممکن برای انواع مشکلاتی که اغلب باعث کمبود میل جنسی می شوند را کشف خواهیم کرد. برای بسیاری از زوج ها، رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی آنها است. ارتباط جنسی لحظه جذاب با صمیمیت و ارتباط بسیار عمیق عشقی را فراهم می کند و باعث می شود زوجین احساس رضایت بسیار زیادی کنند. با این حال، همه ما می دانیم که جوشش عواطف و احساسات تجربه شده در ابتدای یک رابطه، به تدریج فروکش می کند و با گذشت سال ها، پیوند تفاوت های ظریف دیگری پیدا می کند. بنابراین، چه اتفاقی می افتد زمانی که در یکی از زوج ها فقدان میل جنسی وجود داشته باشد؟.

خیانت جنسی

روزنامه La Razón داده هایی را در مورد مطالعه ای که توسط یک پورتال دوستیابی انجام شده است جمع آوری کرد. این ادعا می کند که فقدان رابطه جنسی یکی از دلایلی است که کسی ممکن است به یک رابطه خارج از ازدواج و خیانت جنسی فکر کند. اما اتخاذ این تصمیم به جای حل مشکل، فقط موضوع را پیچیده می کند. در واقع، داشتن روابط دیگر باعث از بین رفتن علاقه به رابطه موجود می شود.

زوج ها در این مواقع چه کاری می توانند انجام دهند؟ برای شروع، آنها می توانند زوج درمانی را امتحان کنند. این به بسیاری از افراد کمک میکند تا دوباره به همسر خود اعتماد کنند. در واقع، اگر آنها بخواهند رابطه را نجات دهند، درمان می تواند بسیار مفید باشد. در محیط اتاق درمان، ارتباط آنها با یکدیگر آسان تر می شود.

عدم تفاهم جنسی

اگر آنها بیش از حد بحث کنند یا فاصله عاطفی یا مشکلاتی به دلیل حسادت یا خیانت وجود داشته باشد، طبیعی است که میل و جاذبه جنسی کاهش می یابد و میل به عشق ورزیدن ممکن است از بین برود.

خاویر سرانو هورتلانو؛ پیامی دلگرمکننده برای کسانی دارد که می پرسند چرا به نظر می رسد همسرشان میل جنسی ندارند دارد علاوه بر این، او معتقد است که فقدان میل شرایطی نیست که لزوماً مانع از جدایی شود.

در مرحله بعد، ما متوجه خواهیم شد که چگونه می توان کمبود میل جنسی را حل کرد، حتی اگر در ابتدا به نظر می رسید شروع پایان یک رابطه باشد.

اختلالات جنسی پس از ازدواج

انزال زودرس یا واژینیسموس، در میان سایر اختلالات احتمالی جنسی، می تواند باعث کمبود میل جنسی در شریک زندگی شود. ناراحتی یا ترسی که فرد مبتلا احساس می کند باعث می شود که برخوردهای جنسی به طور فزاینده ای پراکنده شود.

در این نوع شرایط بهتر است به سکس تراپیست مراجعه کنید. دلایل متعددی برای اختلال عملکرد جنسی وجود دارد. روانشناس سکس تراپیست قادر خواهد بود هر گونه علل ریشه ای را درمان کند، که بسیار مهم است.

اختلالات جنسی نیز می تواند در لحظات خاصی ظاهر شود که توسط عوامل خارجی مانند الکل ایجاد می شود. با این حال، نسبت دادن نادرست علیت می تواند باعث بروز اضطراب شود و در جایی که وجود نداشت، مشکلی دائمی ایجاد کند. این مشکل با کمک پزشک و متخصص جنسی قابل حل است.

کسالت جنسی

یکی دیگر از دلایل کمبود میل جنسی در شریک زندگی می تواند بی حوصلگی باشد. وقتی شریک زندگی سال ها با هم هستند، به راحتی می تواند رابطه جنسی را روتین شود و هرگونه شگفتی و رفتارهای تجربی را ناپدید کرد.

کسالت جنسی

همیشه تمرین همان پوزیشن های جنسی و تکرار همان چیزی در نهایت میل هر کسی را از بین می برد. بنابراین، بسیار مهم است که ابتکار عمل را به دست بگیرید و ایده های جدید را آزمایش کنید تا با هم اشکال جدیدی از لذت را کشف کنید.

در زمینه جنسی، برای اینکه یک رابطه به نتیجه برسد، باید مراقب آن بود. مثل این است که هیزم را به آتش اضافه کنید تا شعله همچنان بسوزد. روابط یکسان است. قرار ملاقات، استفاده از فضاهای جدید و امتحان کردن موقعیت های جدید همه راه هایی برای حفظ روابط جنسی هستند. رابطه جنسی هنری نیز برای بر طرف کردن کسالت چنسی می تواند مفید باشد.

استرس جنسی

استرس جنسی، نگرانی جنسی و اضطراب جنسی روزانه باعث تغییراتی در هورمون ها و یک سری تغییرات جسمی و روانی می شود که در نهایت بر میزان میل جنسی تأثیر می گذارد.

در نتیجه؛ وقتی تنش ایجاد می شود و موقعیت ها طاقتفرسا می شوند، انسدادهایی رخ می دهد که اغلب بر زندگی جنسی زوجین تأثیر می گذارد. در واقع، استرس معمولاً باعث ایجاد احساس بی تفاوتی و مهار میل جنسی می شود. ترس از اینکه شریک زندگی خود را ارضا نکنید استرس چنسی بزرگی را برای شما فراهم میکند.

همسر شما ممکن است احساس ترس یا نگرانی در مورد ناتوانی در جلب رضایت شریک زندگی خود در رختخواب داشته باشد. این می تواند آنها را به اجتناب یا رد رابطه جنسی سوق دهد.

اگر شریک جنسی شما فاقد میل جنسی باشد چه باید کرد؟

همانطور که دیدید، عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث کمبود میل جنسی در شریک زندگی یا همسر شما شود. اگرچه راه حل به شرایط خاص بستگی دارد، مهم است که بهترین راه حل این مشکل را با شریک زندگی خود بدانید.

صریح صحبت کنید

صریح صحیت کردن در مورد مشکلا جنسی بسیار مهم است. اولین قدم این است که با شریک زندگی خود در مورد مسائلی که شما را ناراحت یا نگران می کند صحبت کنید. احساس خود را برای او بیان کنید و به او بگویید که چقدر برای شما مهم است که زندگی جنسی فعال تری داشته باشید. همچنین، اجازه دهید به شما بگوید که چه احساسی دارد و در مورد مشکل چه فکری می کند. همچنین سعی کنید کاملاً صادق، فهمیده و محترم باشید.

موانع را شناسایی کنید که چگونه آنها را حل کنید

عواملی که می توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند متنوع هستند، بنابراین باید علت مشکل را پیدا کنید و بر اساس آن عمل کنید.

به عنوان مثال، اگر همسر شما دوران سختی را پشت سر می گذارد یا بیش از حد معمول استرس دارد، سعی کنید درک کنید و از او حمایت کنید تا به برسد. در صورتی که مشکل جسمی باشد، باید کمک و حمایت خود را ارائه دهید و با پزشک مناسب قرار ملاقات بگذارید.

آنچه باید در مورد رابطه زناشویی بدانیم

قبل از هر چیز باید به این موضوع مهم توجه داشته باشیم که رابطه زناشویی یک اصل بسیار مهم در هنگام تشکیل خانواده می باشد. در واقع بنیان ازدواج و خانواده وابسته به رابطه زناشویی می باشد. یکی از اهداف در هنگام ازدواج رفع نیاز جنسی مرد و زن می باشد. سالم ترین و والاترین روش برای برطرف کردن این نیاز ازدواج و تک همسری می باشد. با توجه به این مورد این موضوع روشن میشود که عدم تفاهم جنسی با همسر و اختلال در رفع این نیاز میتواند مشکلات اساسی و بنیادین را در زندگی به وجود آورد.

یکی از مشکلات اصلی و ریشه ای که در زمینه جنسی وجود دارد، عدم شناخت زوجین از نیازها و علاقه مندی های یکدیگر می باشد. به طور مثال اگر مردی نیازهای پیش نوازی قبل از رابطه جنسی همسر خود را نشناخته باشد قطعاً همسر خود را با کمبود روبرو خواهد نمود. کسب اطلاعات کافی قبل و بعد از ازدواج در این باره میتواند کمک بزرگی برای حل کردن مشکلات جنسی باشد. از همسر خود بخواهید تا نیازهای اساسی خود را در زمینه جنسی مطرح نماید. گفت و گو در این باره میتواند بیشتر مشکلات مربوط به عدم تفاهم جنسی با همسر را حل نماید.

عدم تفاهم جنسی با همسر

علت احساس دلزدگی و عدم تفاهم جنسی از همسر

در مواردی ممکن است عدم تفاهم جنسی با همسر سبب ایجاد احساس دلزدگی در زوجین شود. به طور مثال خانمی که در هر بار رابطه جنسی به دلیل عدم تحریک کافی درد بسیار زیادی را تحمل میکند بعد از گذشت مدتی دچار دلزدگی از همسر می گردد. این موضوع سبب میشود تا میل جنسی در خانم به صورت قابل توجهی کاهش یابد. این مورد برای مرد نیز وجود دارد. ممکن است احساس دلزدگی از همسر مربوط به روابط غیر جنسی نیز باشد. وجود شک و سوء ظن از دیگر دلایل دلزدگی میباشد.

وجود مزاج های متفاوت و متضاد در زوجین نیز از دیگر عوامل در عدم تفاهم جنسی با همسر می باشد. در مواردی دیده میشود که آقا دارای مزاج گرم و خانم مزاج سردی دارد. افراد دارای مزاج گرم نیاز بیشتری به رابطه جنسی دارند و افراد دارای مزاج سرد تعداد دفعات کمتری به ایجاد رابطه نیازمند می باشند. این عدم تفاهم در مزاج ممکن است مشکلاتی را در زندگی زناشویی ایجاد نماید و باعث دلزدگی افراد از یکدیگر شود. در این شرایط معمولاً یکی از زوجین تمایل به برقراری رابطه زناشویی ندارد.

عدم تفاهم جنسی با همسر از منظر دینی

عدم تفاهم جنسی با همسر یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از زوجین می باشد. با نگاه عمیق به این مسئله در می یابیم که اسلام راهکارهای بسیار مفیدی برای این موضوع ارائه داده است. از منظر اسلام روابط زناشویی بین مرد و زن یکی از مهمترین موضوع ها در زندگی میباشد. در تمام آیات و روایات الهی بر این موضوع تاکید شده است که هم مرد و هم زن باید به نیازهای جنسی یکدیگر توجه زیادی داشته باشند. آراستگی ظاهری و توجه به بهداشت یکی از موارد بسیار مهم در دین اسلام می باشد. زن و مرد باید به گونه ای خود را آراسته نمایند که از طرف همسر خود پسندیده شوند. عدم توجه به این موضوع و برطرف نشدن نیازهای جنسی در خانواده میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات فردی و اجتماعی گردد.

چگونه همسر خود را احساساتی کنیم؟

برای ایجاد یک رابطه زناشویی مناسب و رضایت بخش باید به مواردی توجه داشته باشید. انتخاب زمان و مکان مناسب یکی از این موارد مهم می باشد. قبل از اقدام برای این کار از مناسب بودن زمان و مکان اطمینان حاصل نمایید. در مواردی که شرایط مناسبی برای انجام رابطه وجود نداشته باشد قطعاً همسر شما به اندازه کافی تحریک نخواهد شد. استفاده از راهکارهایی برای احساساتی شدن و تحریک جنسی همسر میتواند بسیار نتیجه بخش باشد. این راهکارها برای هر فردی متفاوت می باشد و نمیتوان یک نسخه ثابتی را برای همه تجویز نمود.

تحریک احساسات با انجام موارد مورد توجه همسر امکان پذیر می باشد. به طور مثال اغلب آقایان با دیدن اندام زنانه تحریک میشوند. بهتر است لباس های مورد علاقه همسر خود را پوشیده و باعث تحریک احساسات او شوید. داشتن رفتار محترمانه و صمیمی باعث میشود تا همسرتان تمایل بیشتری به ایجاد رابطه داشته باشد. وجود هرگونه استرس و ناراحتی قاتل احساسات زوجین می باشد. سعی کنید در طول روز رابطه لمسی خوبی را با همسرتان برقرار نمایید. به آغوش کشیدن، بوسیدن و نوازش در طول روز سبب میشود تا احساسات زوجین زودتر برانگیخته شود. رابطه لمسی خود را به اتاق خواب محدود نکنید.

نوازش کلامی همسر

یکی از اصلی ترین دلایل عدم تفاهم جنسی با همسر عدم وجود نوازش کلامی همسر می باشد. نوازش کلامی به معنی استفاده از کلام و لفظ مهربان برای جذب همسر می باشد. این مورد برای برانگیخته کردن احساسات خانم ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بیشتر خانم ها از راه شنیداری برانگیخته می شوند. به اصطلاح عامیانه قربان صدقه رفتن یکی از راه های جذب همسر و ایجاد رابطه زناشویی رضایت بخش می باشد. اغلب خانم ها علاقه مند به شنیدن الفاظ زیبا و محبت آمیز از سوی همسر خود می باشند.

متاسفانه بیشتر آقایان توجه کافی را به این موضوع ندارند. در مواردی گفتن یک دوستت دارم برای آقایان کار بسیار سختی است و این اعتقاد را دارند که خانم باید با مشاهده رفتار و تلاش آنها علاقه مندی و عشقشان را دریابند. بر اساس پژوهش ها انتقال احساسات از طریق کلام میتواند تاثیر بسیار زیادی بر فرآیند جنسی افراد داشته باشد. ابراز کلامی احساسات عاشقانه میتواند بنیان خانواده را بیش از پیش محکم تر نماید. استفاده از کلام و الفاظ کوچه بازاری در خانه باعث کاهش تمایل مرد و زن به یکدیگر شده و سرکوب احساسات میگردد.

درمان عدم تفاهم جنسی با همسر

چگونه خود را برای همسر آراسته کنیم؟

آراستگی ظاهری و رعایت موارد بهداشتی تاثیر بسیاری در کاهش عدم تفاهم جنسی با همسر دارد. خانم ها و آقایانی که بهداشت و تمیزی خود را رعایت می نمایند روابط زناشویی بهتری دارند. وجود بوهای زننده در بدن سبب میشود تا شریک جنسی شما تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد. اگر آقا هستید حتماً باید بعد از یک روز کاری دوش گرفته و بعد خود را تمیز نمایید. خانم ها نیز باید بعد از آشپزی لباس های خود را تعویض نموده و به آراسته ترین صورت پیش همسر خود حاضر شوند.

استفاده از عطر یکی از موارد بسیار مهم قبل از رابطه جنسی می باشد. بهتر است از بویی استفاده نمایید که محبوب همسرتان می باشد. عطرهای ملایم برای این مواقع توصیه میشود، عطرهای تند ممکن است مناسب ایجاد رابطه جنسی نباشد. حتماً اتاق خواب خود را تمیز نموده و از روتختی مناسبی استفاده نمایید. داشتن صورت خوش رو و توجه به نیازهای همسر سبب میشود تا عدم تفاهم جنسی با همسر کاهش یابد. در صورت وجود مشکلات جسمی مانند درد بیش از اندازه در خانم و یا عدم نعوظ در آقا حتماً باید به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. حل کردن مشکلات جنسی تاثیر بسیار زیادی را در کل زندگی زناشویی خواهد داشت. برطرف شدن نیازهای طرفین سبب میشود تا افراد آرامش بیشتری را داشته باشند و در سایر موارد زندگی موفقیت های بیشتری را کسب نمایند.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ