مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

روانشناس ایرانی در چین

اینجا مکث 160 بازدید 9 تیر 1403

در این مقاله، بازتابی از مشاوره با یک روانشناس ایرانی در چین را خواهید دید. چین سنت ها و شیوه های فکری دارد که کاملاً متفاوت از فرهنگ ایران است. به عنوان مثال در حالی که چین کشوری با جمعیتی نزدیک به 1.4 میلیارد نفر است، اما دارای زیرساخت های جوان و پراکنده در حمایت از خدمات بهداشت روان است. به همین دلیل روانشناس ایرانی در چین شدیدا تمایل دارد بداند که چگونه با توسعه خدمات سلامت روان به ساکنین ایرانی در چین خدمت کند.

من یک روانشناس و روانکاو هستم که از سال 2018 در کلینیک اینجا مکث کار کرده ام. ساکنین ایرانی در کشور چین تقاضا دارند آنچه را که ما از روان درمانی میدانیم در جلسات مشاوره برای حل اختلالات روحی مطرح کنیم و البته من و همکارانم از مشاوره به آنها خوشحال هستیم. پس از چندین سال کار و تدریس، بیش از آنچه انتظار دارم، تلاش می کنم در مورد فرهنگ، خودم و هموطنانم مسائل را درک کنم.

روانکاوی در چین

میترا یکی از مراجعان ماست که دانشجو و ساکن شانگهای چین است و می گوید: روابط شخصی پرباری با همکلاسان چینی خود دارم و چیزهایی که در چین یاد گرفتم در زندگی شغلی و حرفه ای ام با من ماندگار شده است. اما اغلب قربانی تعصبات فرهنگی می شوم، طرز تفکر خود را صرفا همه چیز همانطور هست می بینم اگرچه این موضوع واقعا و هرگز درست نیست. (این موضوع بسیاری از ایده های روانکاوانه را در بر می گیرد). با اینکه چینی ها مانند فرهنگ ایرانی بر تناسب فرد در خانواده و گروه اجتماعی تاکید می کنند اما یک (واقعیتی) وجود دارد که من تمایل دارم آن را دست کم بگیرم.

روانشناسان چینی هم مانند بخش های دیگر جامعه بیش از حد کار می کنند. آنها به طور معمول روزانه چند ده، و نه صد بیمار، از جمله بیمارانی که نیاز فوری به درمان تخصصی سلامت روان دارند را، ملاقات می کنند. مراجعه به روانشناس چینی تغییر در دیدگاه های من ایجاد کرده است اما طبق تجربه دیگران و همچنین احساس و منطق به من می گوید مشاوره با روانشناس هم زبان در درک سوگیری های شناختی کمک بهتری می کند. قابل ذکر است، روانشناسم به من آموخت ما نمی توانیم به طور مؤثر انعطاف پذیر باشیم، مگر اینکه متعهد شویم که از فرهنگ هایی که در آن قدم می گذاریم نیز، یاد بگیریم. برای یادگیری و گوش دادن ذهن باز داشته باشیم. لذا، چیزهای زیادی در مورد شیوه های تفکر فرهنگ های مختلف و خودم کشف کرده ام.

روانشناس ایرانی در چین

با توجه به مطالبی که در مورد سلامت روان ساکنین کشورهای پیشرفته خواندید، مرکز مشاوره اینجامکث به این فکر افتاد که چطور میزان سلامت روان را در کشورهای به سرعت در حال توسعه در میان ایرانیان بررسی کند. در اینجا دو سؤال است که به ذهن خطور می کند:

مهاجرت به چین در حال افزایش است. تا آنجا که واضح است علت این موضوع احتمالاً عامل مشترکِ مزایای زندگی بهتر با افزایش سود اقتصادی و اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان است. اما در شهری مانند پکن، متخصصانی به نام روانکاو برای نجات افراد دارای عدم سلامت روان استخدام می شوند. کار آنها مستلزم این است، به محض اینکه علامتی هشدار دهنده مشاهده کردند، اقدام کنند. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای کلاس های بهداشت روان برای دانشجویان وجود دارد تا یاد بگیرند که چگونه سلامت خود را حفظ کنند و مشکلات خود را در جوامع پیشرفته حل کنند.

استعدادیابی در خارج از کشور

همچنین چین شهرت دیرینه ای در شناسایی استعداد کودکان در سنین پایین به منظور تمرکز بر آموزش آنها در آینده دارد. در عرصه علمی نیز، دکتر لیان کانگ ژو متولد شهرهاینینگ، استان ژجیانگ، چین، یک روانشناس مشهور چینی است که بنیانگذار روانشناسی مدیریت در چین، و همچنین پیشگام روانشناسی صنعتی و روانشناسی مهندسی است.

چین دارای یک قدرت قوی در جهان است. به نظر می رسد مهاجرت به چین نیز در حال افزایش است. اگر به واقعیت امر نگاه کنید، چنان چه در مطالب پیشین نیز مطرح گردید، سوگیری شناختی، تفاوت های فرهنگی حتی در داخل کشور نیز گاهی فرد را دچار سردرگمی می کند که می تواند دلیل این امر در جوامع دیگر نیز باشد. به طور کلی مهاجرت مستلزم گذشت، صبر و بردباری است تا فرد به استقلال شخصیتی بهتر برسد و بعد از آن مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرد. در نهایت بصورت کاملا مستقل تصمیم بگیرد.

اما به هر حال جلسات مشاوره می تواند یک زمینه پر ارزش، اما چالش برانگیز باشد. یک روانشناس ایرانی در چین به مجموعه متنوعی از مهارت ها و ویژگی ها نیاز دارد تا در مسیر کاری خود با ساکنین ایرانیِ کشوری مانند چین موفق باشد و نتایج خوبی را به مراجعان خود ببخشد. در ادامه بعضی مهارت ها که نیاز است، آورده شده است.

ارتباط در همه زمینه های علم روانشناسی مهم است. اما در رابطه با مهاجرت این امر، مهم و از مشخصه های کاری است که یک روانشناس هم زبان با مراجع خود به کار می گیرد. روانشناس ایرانی در مورد درک رفتار انسان و آنچه می تواند فرد را مستعد کند تا با حفظ هویت خود در جوامع پیشرفته به شیوه ای خاص عمل کند را بررسی می کند. در سراسر عالم انسان های مختلفی با شرایط متفاوت وجود دارند و دانستن نحوه ارتباط با آنها مهم است. این مهارت همچنین در به تصویر کشیدن احساسات نیز حائز اهمیت است.

حل مسئله یکی از مهارت هایی است که روانشناس ایرانی در مسیر جلسات مشاوره به مراجع مطرح می کند.

مثال: اگر در هنگام مهاجرت همه چیز طبق برنامه پیش نرود، چطور؟ یکی از مهارت های اساسی که یک روانشناس به مراجع یاد می دهد، توانایی حل یک مشکل هنگام رسیدن زمان آن است.

گوش دادن، به ویژه گوش دادن فعال، بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که صحبت از مشاوره و ارائه مداخلات درمانی برای کمک به مراجعان خارج از کشور در مراقبت از سلامت روان شان می شود.

در نهایت، روانشناسان بهتر است حس شفقت در شخصیت شان نهفته باشد. همدلی می تواند ارتباط و رابطه ای را که با مراجع ایجاد می کنید را بهبود ببخشد. چالش ها همیشه وجود دارند، اما داشتن این ویژگی های شخصیتی می تواند عملکرد آینده شما را بسیار بهبود بخشد.

خدمات کلینیک روانشناس ایرانی در چین

افزایش تقاضا در سراسر جهان برای خدمات سلامت روان، یافتن یک درمانگر مجاز و در دسترس را چه به صورت آنلاین و چه حضوری دشوارتر کرده است. نگران نباشید، ما همیشه بهترین خدمات خود را در زمینه های متفاوت درمان های روانشناختی به شما تضمین می کنیم. هنگامی که نمی توانید شخصاً به یک درمانگر ایرانی دسترسی داشته باشید، قرار ملاقات های ویدیویی می تواند به همان اندازه مؤثر باشد. خدمات درمانی آنلاین را با متخصصان دارای مجوز اینجامکث می توانید انتخاب کنید.

این فرایند روند پیدا کردن فرد مورد اعتماد و متخصص را برای مشاوره آسان تر می کند و نیازی به رفتن به یک مکان فیزیکی برای قرار ملاقات نیست و شاید حتی کاهش هزینه هایتان را پیش بینی کند.توصیه می کنیم جستجوی خود را برای درمانگر آنلاین باکلینیک اینجا مکث پیش ببرید.

راه های مشاوره دیگری نیز در دسترس است، از جمله وب سایت (اینجا مکث) و خط واتساپ 24 ساعت مرکز مشاوره که به افراد دارای اختلالات روحی مشاوره می دهد، و همچنین خدماتی مضاعفی را «با هدف حمایت از حقوق مهاجران» در بر دارد.

این مرکز این اطمینان را ایجاد می کند که بهترین روش ها را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما و جلسات واقعاً خصوصی (مانند دسترسی به جلسات ویدیویی فقط برای شما و درمانگرتان و عدم ضبط آنها) دنبال می کند. (اینجا مکث) پلتفرم با ویژگی شگفت انگیز و منحصربه فرد ارائه می دهد که باعث می شود درمان مبتنی بر ویدیو بیشتر شبیه به یک جلسه حضوری سنتی باشد.

درمان انواع مختلفی از اختلالات روحی توسط متخصصین اجرا می شود:

در آخر، آیا برای شروع مشاوره با یک روانشناس آماده هستید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد جلسات مشاوره با ما تماس بگیرید.

منابع:

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید: