مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

متخصص روانشناسی بالینی چه کسی است؟

اینجا مکث 723 بازدید 28 مهر 1400

یکی از تخصص های رشته روانشناسی، روانشناسی بالینی می باشد. افرادی که متخصص روانشناسی بالینی هستند، به صورت مداوم مراقب بهداشت رفتاری و روانی خانواده ها و افراد می باشند. این افراد همچنین می توانند نقش مشاور را برای گروه های آموزشی، دولتی، مردمی ایفا کنند. روانشناسی بالینی دامنه بسیار وسیعی دارد که شامل تمام سنین و سیستم های مختلف می شود.

یک متخصص در این زمینه باید از دانش های پیشرفته، آگاهی کامل داشته باشد. از مهمترین توانایی های یک متخصص میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا در یافتن دوست موفق نیستیم؟

دوست یابی یک مهارت مهم و مفید در طول زندگی هر شخص است. این موضوع به خصوص برای کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد. دوستان خوب می توانند به ما در زندگی و مشکلات کمک کنند. اما برخی افراد در یافتن دوست موفق عمل نمی کنند و همیشه از احساس تنهایی رنج می کشند.

برای این که بتوانیم دوست خوبی پیدا کنیم ابتدا باید مهارت های ارتباطی موثری را بیاموزیم. باید بتوانیم احساسات و صحبت های خود را به دیگران منتقل کنیم. برخی انسان ها ذاتا درون گرا هستند و تمایل زیادی به داشتن دوست های زیاد در اطراف خود ندارند اما برخی دیگر که برون گرا هستند تمایل زیادی به برقراری ارتباط با دیگران دارند. یکی دیگر از لازمه های دوست یابی، خودشناسی است. افراد باید بتوانند نیازها و علایق خود را به خوبی شناسایی کنند و سپس تلاش کنند تا با افرادی که به آن ها شباهت دارند، تعامل کنند.

متخصص روانشناسی بالینی چه مشکلاتی را می تواند درمان کند؟

متخصص ها در این زمینه می توانند به بهداشت رفتار و روان افراد کمک کنند و سلامت روحی آن را بهبود ببخشند. از مهمترین مشکلات و اختلالاتی که میتوان با استفاده از روانشناسی بالینی درمان کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر