مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

متخصص روانشناسی بالینی در شمال تهران

اینجا مکث 845 بازدید 14 آذر 1400

یکی از تخصص های رشته روانشناسی، روانشناسی بالینی می باشد. افرادی که متخصص روانشناسی بالینی در شمال تهران هستند، به صورت مداوم مراقب بهداشت رفتاری و روانی خانواده ها و افراد می باشند. این افراد همچنین می توانند نقش مشاور را برای گروه های آموزشی، دولتی، مردمی ایفا کنند. روانشناسی بالینی دامنه بسیار وسیعی دارد که شامل تمام سنین و سیستم های مختلف می شود.

یک متخصص در این زمینه باید از دانش های پیشرفته، آگاهی کامل داشته باشد. از مهمترین توانایی های یک متخصص میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

زبان بدن چیست؟

زبان بدن اصطلاحی جامع است و اشاره به روش های برقراری ارتباط دارد که در آن به جای استفاده از صدا، زبان کلام، یا سایر صورت های ارتباطی، از حرکات بدن یا ژست استفاده می شود. این روش بخشی از فرازبان است که تمام اشکال ارتباطات غیرکلامی انسان را در بر می گیرد و به طور گسترده در روانشناسی عمومی مورد مطالعه قرار می گیرد.

در روانشناسی عمومی این واژه اغلب به حرکاتی اطلاق می گردد که به طور غیر ارادی و ناآگاهانه انجام می شوند. هرچند که تفاوت میان اعمال ارادی و غیرارادی در ارتباط غیرکلامی بحث برانگیز است. برای مثال لبخند زدن می تواند آگاهانه یا ناآگاهانه باشد.

تاریخچه روانشناسی بالینی

کار متخصص روانشناسی بالینی در شمال تهران با روان پزشکان همپوشانی دارد. روان درمانی و دارودرمانی به همراه یکدیگر تاثیرگذاری بسیار بالایی برای بیشتر اختلالات دارند. روانشناسی بالینی پس از جنگ جهانی دوم تلاش می کرد تا اختلال استرس پس از سانحه را در سربازان درمان کند. پس از آن روانشناسان بالینی وارد حوزه های دیگر و درمان طیف بیشتری از اختلالات شدند. متخصص روانشناسی بالینی در شمال تهران نیز به درمان انواع اختلالات خلقی و شخصیت مثل افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت خودشیفته و سایر اختلالات می پردازد.

متخصص روانشناسی بالینی در شمال تهران چه مشکلاتی را می تواند درمان کند؟

متخصص ها در این زمینه می توانند به بهداشت رفتار و روان افراد کمک کنند و سلامت روحی آن را بهبود ببخشند. از مهمترین مشکلات و اختلالاتی که میتوان با استفاده از روانشناسی بالینی درمان کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر