مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

راه های مقابله با مقایسه همسر با دیگران چیست؟

مژگان رضائیان 1040 بازدید 29 آبان 1400

همه انسان ها باورها و شخصیت های متفاوتی دارند که بر مبنای آن رفتار می کنند. لازمه ازدواج شناخت دو طرف از یکدیگر و پذیرش تفاوت ها است. اما در بسیاری از زندگی های زناشویی میتوان شاهد مقایسه همسر با دیگران بود. عادت به مقایسه یکی از رفتار های مخربی است که می تواند احساسات دو طرف رابطه را جریحه دار کند. بدون شک این قبیل مقایسه ها در زندگی های زناشویی با خطرات جدی همراه است که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

چرا همسر خود را با دیگران مقایسه می کنیم؟

پیامدهای مقایسه همسر با دیگران

بسیاری از افراد بنا بر عادت، دائم در حال مقایسه همسر خود با دیگران هستند فارغ از اینکه این کار چه تبعاتی در پی خواهد داشت. مقایسه همسر با دیگران به مرور زمان می تواند بر اعتماد به نفس و عزت نفس فرد خاطی اثر منفی بگذارد. مقایسه دائمی همسر با دیگران علاوه بر افسردگی و سرخوردگی طرف مقابل، موجب تشدید حس عدم رضایت در فرد مقایسه کننده نیز می شود. این دو عامل می تواند منجر به سردی روابط زناشویی شود. هیچ فردی نمی تواند در رابطه ای پر از مقایسه و تخریب دوام بیاورد بنابراین میتوان انتظار داشت رابطه زناشویی با مقایسات دائمی به قهقرا رود.

از طرف دیگر اگر فرزندی در این رابطه باشد او نیز از این مقایسه ها آسیب خواهد دید زیرا عدم رضایت پدر و مادر از یکدیگر عامل اصلی اضطراب در کودکان است. در بسیاری از مواقع مقایسه همسر با دیگران به بحث های طولانی مبدل می شود که لحظات شیرین زندگی را تلخ و غیر قابل تحمل می کند. موارد ذکر شده تنها بخشی از پیامدهای مقایسه کردن همسر با دیگران است بدون شک این امر می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای زندگی مشترک در پی داشته باشد.

راهکار برای مقایسه نکردن همسر با دیگران

در نهایت باید گفت مقایسه همسر با دیگران زمینه ساز نابودی زندگی مشترک است بنابراین اگر به زندگی و آرامش خود و طرف مقابلتان احترام می گذارید بهتر است با این عادت ناپسند مقابله کنید.

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر