مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

مردان از چه رفتارهایی بیزارند؟

فاطمه اعتمادی 301 بازدید 18 اردیبهشت 1402

در سراسر دنیا از رهبران گرفته تا همه زنان و مردان از رفتارهایی مانند بی عدالتی بیزارند و دست به اقداماتی میزنند تا نژادپرستی و تبعیض از بین برود و تقریبا باعث پیشرفت اجتماعی مثبت در جامعه بشری شود. اما اگر این موضوع را بصورت خاص و نقش جنسیتی در نظر بگیرید، مردان از چه رفتارهایی بیزارند؟ تصور کنید چقدر ناامید کننده است که مردی را دوست داشته باشید اما از برخی رفتارهایتان بیزار باشد. اگر مردی از رفتارهای همسرش بیزار است به او چه بگوید؟ به عنوان یک زن اگر همسرتان از رفتارهای شما بیزار است به او چه بگویید؟ به جرات میتوان گفت حتما نیازی به ملاقات با روانشناس نیست تا بدانید مردان از چه رفتارهایی بیزارند. بر خلاف چیزی که متخصصین کشف کردند که مردان میتوانند بطرز شگفت آوری پیچیده باشند، اگر در رابطه با شناخت یکدیگر به خودتان زمان دهید، متوجه این تفاوتهای ظریف میشوید.

اَنواع رفتارهایی که مردان از آن بیزارند

بر اساس تجربه شخصی و بالینی، طی مکالمه با مراجعان، شروع به نوشتن مقاله ای کردم که تحت عنوان مردان از چه رفتارهایی بیزارند، میباشد تا مردان و زنان در روابط خود درک بهتری از ترجیحات اولیه همدیگر داشته باشند. در ادامه این مقاله چند عنوان در مورد آنچه مردان از آن بیزارند آورده شده است. این موارد در واقع نشان میدهد که مردها چه چیزهایی را نمیخواهند.

ابراز نکردن رفتارهایی که مردان از آن بیزارند

گاهی نشان دادنِ بیزاری از یک رفتار، پاسخی مناسب و ضروری برای حفظ زندگی هر فردی است. دوستی داشتم که تمام عمرش را با سکوت در برابر رفتارهایی که از همسرش بیزار بود گذارنده بود و به تصور خودش از تعارضهای احتمالی بین خودش و همسرش جلوگیری کرده بود. اخیراً متوجه تغییری در او شدم. او گفت: «یک روز صبح از خواب بیدار شدم و به این نتیجه رسیدم که از خودم و همسرم متنفرم». او بیزاری از رفتارهای همسرش را به ظاهر تحمل کرده بود و اکنون با مراجعه به روانشناس با مشکلات روانپزشکی خود دست و پنجه نرم میکرد. همچنین او رژیم غذایی خود را تغییر داد. ورزش و مدیتیشن را به سبک زندگی خود اضافه و زمان بیشتری را برای گفتگو با همسرش در پیش گرفت. هر چند اعتراف به احساسات سرکوب شده او را کاملا درمان نکرد اما مطمئناً پرانرژی تر و شادتر از قبل شده است.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان پیش از ازدواج

لذا از هر رفتاری که بیزار هستید آن را به شیوه صحیح مطرح کنید. علم روانشناسی از همه ابراز احساسات استقبال می کند. از آنجایی که احساسات سرکوب شده یا انکار شده تبدیل به تنش روانی می شوند پس هدف انکار یا سرکوب نیست. بلکه در آغوش گرفتن همه احساسات و تبدیل آنها به سوخت برای تغییرات مثبت است. به این ترتیب، نشان دادن بیزاری از رفتار، منبع انرژی فوق العاده ای است.

مثال: استفاده از کلمه «من» در جمله ای که احساسات شما را منعکس می کند «وقتی اینکار را میکنید احساس ناراحتی یا عصبانیت میکنم» به جای جملات سرزنش کننده مانند «تو همیشه آن کار را انجام می دهی» که به احتمال زیاد احساساتی را برانگیزد که به جای اینکه شما را از هم جدا کند، دو نفر را به هم نزدیک کند. از اینکه من را با برادرم مقایسه می کنی خیلی احساس عصبانیت می کنم. البته واکنش های پارتنر شما نیز در برابر ابراز احساس تان بسیار مهم است. و مهمتر از آن، این است که شما جرات ورزانه حس خود را ابراز کرده اید. بنابراین، دفعه بعد که احساس بیزاری از رفتاری آزار دهنده به سراغتان آمد، انرژی روانی خود را با انکار آن تخلیه نکنید، به سمت آن حرکت کنید. از خود بپرسید «ریشه این احساس چیست؟».

نحوه برخورد با رفتارهایی که مردان از آن بیزارند

چه نسبت به رفتارهایی که از آن بیزار هستید، حساس باشید چه نباشید، می توانید با یادگیری نحوه برخورد با این نوع رفتارها، از روش های سالم تری بهره ببرید. این امر می تواند به شما کمک کند تا ناراحتی عاطفی و فیزیکی مرتبط با این رفتارها را کاهش دهید.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان میزان خانواده دوستی

خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش رنج یا کاهش مدت زمان رنج و ناراحتی انجام دهید. امیدواریم نکاتی که در این مقاله وجود دارد به شما کمک کند با موضوع مطرح شده در مقاله، راحت تر برخورد کنید. وقتی بتوانید فضای بیشتری را برای یکدیگر ایجاد کنید تا احساسات یکدیگر را تایید و ابراز کنید در واقع به یکدیگر اجازه بیشتری میدهید تا روابط کاملتر یا روابط مبتنی بر عدم ترس و با ارزشهای متقابل مانند هم داشته باشید. لذا با صراحت و با صداقت ارتباط برقرار کنید. بجای سرزنش با شریک زندگی خود، در مورد احساستان نسبت به رفتارهای آزاردهنده صحبت کنید.

منابع؛

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر

نظرات کاربران

Zahra
09:41 - 12 آذر 02
سلام روزبخیر. من واقعا از دست همسرم کلافه شدم هرکاری میکنم ایراد میگیره قبلا میگفت تو علاقتو به من نشون نمیدی سعی کردم گرمار باشم اما الان میگه من میفهمم مصنوعیه. واقعا کلافه شدم