مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

زنان هیستریونیک یا اختلال شخصیت نمایشی

مینا حسن زاده 36909 بازدید 23 فروردین 1403

زنان هیستریونیک یا زنانی با اختلال شخصیت نمایشی، زنانی هستند که نیاز افراطی به گرفتن توجه از دیگران دارند. جالب است بدانید پیش از این، واژه هیستریونیک تنها برای خانمها برچسب زنی میشد اما طبق تحقیقات جدید آقایان هم میتوانند هیستریونیک باشند. در نظر داشته باشید که بسیاری از بازیگران زن و حتی مرد مشهور در دنیا دارای اختلال شخصیت هیستریونیک هستند.

آخرین بروزرسانی اطلاعات در ژانویه 2022، تعریف رسمی و جدیدتر از اختلال شخصیت نمایشی. در تشخیص و توصیف این اختلال، اغلب از معیارهایی استفاده می شود که توسط مراجع معتبری مانند DSM-5 (دستورالعمل تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نسخه پنجم) ارائه شده اند. به طور کلی، اختلال شخصیت نمایشی (HPD) توسط DSM-5 به عنوان یکی از اختلالات شخصیتی شناخته شده است که با ویژگی هایی همچون (نیاز مبرم به توجه، رفتارهای نمایشی و غیرطبیعی، و روابط ناپایدار) مشخص می شود. این تعریف در تشخیص و درمان افراد مبتلا به اختلال شخصیت نمایسی HPD استفاده می شود. می توان گفت این مقاله کامل ترین نسخه درباره اختلال شخصیت نمایش است.

بهترین روانشناس گروه روانشناسی اینجا مکث در سال 1402: بهزاد متین

تست اختلال شخصیت نمایشی

اگر می خواهید بدانید هیستریونیک هستید یا نه ما 3 تست رایگان و چند تست دیگر را برای شما در نظر گرفته ایم که هم شخصیت شما را نشان میدهد و هم امکان داشتن اختلال شخصیت نمایشی با این تستهای آنلاین مشخص می شود.

لطفا تست ها را صادقانه بزنید تا به ارزیابی خوبی از خود برسید:

ازدواج با شخصیت نمایشی

ازدواج با یک شخصیت نمایشی در واقعیت ناممکن است، زیرا شخصیت ها که در فیلم ها، رمان ها یا سریال ها دیده می شوند، خیالی و ساخته شده از ذهن نویسنده یا سازندههای آن است. آنها ممکن است ویژگی ها و احساسات مختلفی داشته باشند که با شخصیت های واقعی متفاوت باشند.

به هر حال، موضوعی که ممکن است مدنظر باشد این است که آیا ازدواج با یک شخص با شخصیتی شبیه به آنچه در نمایش ها دیده می شود، مناسب است یا خیر. این مسأله بسیار وابسته به ویژگی ها، ارزش ها، و اولویت های هر فرد است. در صورتی که شخصیتی که می خواهید با آن ازدواج کنید، ویژگی های مطلوب و سازگاری با شما داشته باشد، ازدواج می تواند موفق باشد.

اما باید توجه داشت روابط عاطفی در دنیای واقعی معمولاً پیچیده تر از آنچه در فیلم ها نشان داده میشود می باشد. انتظار داشتن یک روابط مشابه با آنچه در فیلم ها یا سریال ها دیده می شود، ممکن است خیلی از دشواری ها و مسائل را نادیده بگیرد.

از این رو، قبل از ازدواج با هر کسی، بهتر است که به دقت و با آگاهی در مورد شخصیت، ارزش ها، اهداف، و توافق نامه های زندگی مشترک، تصمیم گیری کنید. همچنین، مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روابط می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را برای زندگی عاطفی خود بگیرید.

شخصیت نمایشی و خیانت

آیا زنان هیستریونیک خیانت می کنند؟ پیش از آن جالب است این موضوع را بدانید که زنان نمایشی رفتارهایی تکانه ای دارند، علاقه به جلب توجه و دیده شدن دارند و معمولا اغواگری میکنند. اما نکته خاص این است که علاقه ای به ارتباط جنسی ندارند و تنها از مورد توجه قرار گرفتن و کشاندن فرد به سمت خودشان لذت میبرند. متاسفانه امکان خیانت در زنان هیستریونیک را بدون ارزیابی فرد توسط یک روانشناس نمیتوان تشخیص داد. در نظر داشته باشید کنترل کردن رفتارهای تکانه ای کار بسیار سختی است. عدم کنترل تکانه باعث درگیر شدن افراد با آسیبهای زیادی میشود که رفتارهای تکانه ای هم جزو آنها است ولی ارتباط مستقیمی با موارد زیر برای شخص نمایشی ندارد.

رفتارهای تکانه ای چه آسیب هایی را به همراه دارد؟

طرحواره های شخصیت نمایشی چیست؟

طرحواره محرومیت هیجانی با شخصیت نمایشی نزدیکی ببیشتری دارد. طرحواره محرومیت هیجانی شامل سه دسته است:

برای آشنا شدن با واژه طرحواره پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید؛ انواع طرحواره ها

زنان هیستریونیک یا اختلال شخصیت نمایشی

رفتارهای این زنان بر طبق نمایشی که ایفا میکنند باید همیشه جذاب باشد تا بیننده های خود را به خود جلب کنند. پوشش های اغوا گرانه، خنده هایی که باعث میشود دیگران به سمت آنها جلب شوند، صحبت هایی که همه را جذب خود می کنند.

اگر در یک مهمانی کمی دقت داشته باشید و زنی با این ویژگی ها وارد مهمانی شود، از طرز لباس پوشیدن، راه رفتن و حرف زدن او، ممکن است رگه هایی از نمایشی بودن او را بفهمید. اما در نظر داشته باشید که رنج حاصل از اختلال شخصیت نمایشی باعث رفتارهایی میشود که خود فرد و یا اطرافیان را تحت تأثیر قرار میدهد. این تأثیرها میتواند مثبت یا منفی باشد.

جلب توجه در زنان هیستریونیک

نکته مهم در زنانی با اختلال شخصیت نمایشی یا زنان هیستریونیک این است که تمام تلاششان را برای جلب توجه به کار می بندند و سعی میکنند تمام توجه ها را به خود جلب کنند. همچنین زمانی که این اتفاق نیوفتد و با درصد کمی از افراد به آن ها توجه کنند، در واقع روز سوگ چنین افرادی فرا رسیده است.

در صورت عدم توجه به این افراد چه اتفاقی برایشان می افتد؟

دچار استرس و دلشوره می شوند و از اینکه افراد کمی به آن ها توجه کرده اند و یا در جمعی که حضور پیدا کرده اند، نتوانسته اند آنگونه که مایل هستند بدرخشند و خود را در معرض نمایش قرار بدهند، دچار چنان آشفتگی می شوند که نمی توانند خود را به راحتی کنترل کنند. همچنین عصبانی می شوند و ترجیح می دهند در چنین جمع هایی حضور پیدا نکنند.

عدم رابطه عمیق در زنان هیستریونیک

زنان هیستریونیک یا اختلال شخصیت نمایشی، هیچگاه نمی توانند رابطه عمیق و معنا داری را دنبال کنند. هر مردی را که بخواهند به واسطه جذابیت و نمایشی که ایفا می کنند، می توانند به خود جذب کنند اما زمانی که رابطه رنگ و بویی از وابستگی و تعلق خاطر به خود بگیرد، به هیچ وجه نمی توانند در رابطه بمانند.

روابط جنسی در اختلال شخصیت نمایشی

این گروه از زنان در روابط جنسی نیز دچار ایرادات و اشکالاتی زیادی هستند. از آنجا که نمایش هر رفتاری را ایفا می کنند در روابط جنسی نیز کارآمد و با مهارت نیستند و حتی در بیشتر مواقع حاضر به برقراری رابطه با هیچ مردی نمی باشند. و اصطلاح (تا لب چشمه می روند و تشنه بر می گردانند)، اصطلاحی است که در مورد روابط جنسی از زنانی با اختلال شخصیت نمایشی بیان می شود.

سوءاستفاده جنسی: برخی افراد ضد اجتماعی با زنان دارای اختلال شخصیت نمایشی ممکن است به دلیل نیاز بیش از حد به تأیید و توجه، به سوء استفاده جنسی تمایل داشته باشند یا در روابط جنسی خود راضیبخشی را بر اساس تأیید و توجه جسمی احساس کنند.

تأثیرات این اختلال بر روابط جنسی فرد می تواند بسیار متنوع باشد و بسته به میزان شدت و ویژگی های فرد متغیر باشد. برای مدیریت و درمان این تأثیرات، مشاوره با یک متخصص روان پزشکی یا روان شناس توصیه می شود.

مردان هیستریونیک

طبق پژوهشهای جدید و در سال 2021 مشخص شد که مردان هیستریونیک و زنان هیستریونیک از نظر رفتار شباهتهای زیادی دارند. روابط سطحی، ابراز احساسات سطحی با بیان کلماتی که بار عاطفی دارند اما سطحی بیان می شوند از مکالمات این گروه از مردان و زنان است. آن ها با زبان بدن خود (body language) به خوبی آشنا هستند و می توانند کلامشان را با این نمایش راحت تر ابراز کنند.

در واقع مردان و زنانی از این دست اختلال شخصیت، نیاز به کمک دارند و می توانند به جلساتی از مشاوره با رویکرد روان پویشی بروند. آن ها با بازگشت به عقب، به درک بهتری از خودشان و روابطشان دست پیدا می کنند و در مواردی می توانند رابطه عمیق و عشقی واقعی را تجربه کنند.

چند مدل از شخصیت نمایشی در مردان

در فیلم ها، سریال ها و رمان ها، شخصیت های مردی با ویژگی ها، احساسات و رفتارهای مختلف نشان داده می شوند. این شخصیت ها می توانند از مردان قهرمان، خطرناک، شجاع، دلسوز، عاشق، بیچاره، قدرتمند، ضعیفباشند. هر کدام از این شخصیت ها دارای ویژگی ها و رویدادهای منحصر به فرد خود هستند که به روایت داستان و توسعه آن کمک می کنند.

به عنوان مثال:

که در زیر این نقاب می توانند داری اختلال شخصیت نمایشی باشند. آنها به قوی نشان دادن خود ترس از طرد شدن و نادیده گرفتن را پنهان می کردند زیرا با این کار عکس این اتفاق برای آنها می افتاد و به شدت مورد توجه قرار می گرفتند و کمتر کسی یک قهرمان را نادیده می گیرد و به شدت دور آنها را طرفدارانشان پر می کنند. بازیگرانی که بعد از دوران اوج فقط چند سال مورد بی توجهی قرار می گیرند و سریع دچار افسردگی های شدید می شوند احتمال دارد که دارای اختلال شخصیت نمایشی باشند.

این افراد به نوعی برای پنهان کردن ترس خود که کارن هورنای هم در فرضیه های خود به آن (مدافع خویشاوندی) می گفت عمل می کردند.به طور مثال اگر به خاطر داشته باشید در دوران کودکی بعضی از بچه ها که از تاریکی میترسیدند خود را شبیه به روح می کردند مثلا؛ یک چادر روی سر خود می انداختند که تا نزدیک یخچال برای آب خوردن بروند. اگر این کارو کردید کامنت کنید((: این قسمت هم برای فان مقاله بود پس کامنت کنید اگر این کارو کردید، ممنون.

ولی در پشت این موضوع هم می تواند جلب توجه باید به گونه ای که با این کار مورد تمجید قرار می گرفتند، اگر این افراد تشویق نشوند بعد از مدتی دست از کار می کشند تا دوباره نشویق شوند پس به نوعی دیگران را را با این کار شرطی می کنند. ولی پدرانی که دلسوزی در خلق و خوی آنها است بدون در نظر گرفتن تشویق این کار را همیشه انجام می دهند و مانند هر انسانی اگر به طور کامل نادیده گرفته شوند ممکن است ناراحت شوند.

این افراد عشق می دهند تا عشق بگیرند و اگر خلاف این باشد از رابطه بیرون می آیند.

روانکاوی زنان هیستریونیک

این زنان در خلوت خود از رنجی عمیق برخوردارند و نیازمند راهی برای بهبود روابط و درکی عمیق از دوست داشتن هستند. البته قطعاً تنها راه درست برای درمانشان مراجعه به مشاور روانشناس و روانکاو است که می تواند راهی جدید در زندگیشان باز کند و سطحی از سلامت روان را تجربه کنند.

اختلال شخصیت نمایشی Histrionic Personality Disorder (HPD) از دیدگاه روانکاوان، به عنوان یکی از اختلالات شخصیتی مورد بررسی قرار می گیرد. در این رابطه، می توان به برخی از مفاهیم و تئوری های روانکاوی اشاره کرد که ممکن است با ویژگی های HPD مرتبط باشند:

به طور کلی، روانکاوان با استفاده از مفاهیمی مانند (ناخودآگاه، مدافعانه های نفس و تجربه نقش ها)، تلاش می کنند تا رفتارها و ویژگی های HPD را تفسیر کنند و درک عمیق تری از این اختلال شخصیتی به دست آورند.

همه گیرشناسی اختلال شخصیت نمایشی

در حالی که تقریباً 9٪ از جمعیت عمومی حداقل یک اختلال شخصیت دارند، شیوع اختلال شخصیت هیستریونیکی در جمعیت عمومی حدود 2 تا 3٪ است. بعضی از افراد ممکن است بیش از یک اختلال شخصیتی داشته باشند. زنان چهار برابر بیشتر از مردان در معرض اختلال شخصیت هیستریونیک قرار دارند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که زنان به دلیل عدم توانایی جنسی از نظر اجتماعی کمتر از این است که در مقایسه با مردان به این اختلال مبتلا شوند.

علاوه بر این، مردان احتمالاً کمتر علائم خود را گزارش می کنند و از این رو تحت تشخیص قرار نمیگیرند. افراد هیستریونیک بینش همسان با ایگو دارند یعنی رفتار خود را عادی می دانند.

علائم اختلال شخصیت نمایشی 2020

طبق معیار DSM-5 و مقاله های معتبر در ژورنالها تشخیص اختلال شخصیت هیستریونیک نیاز به یک الگوی فراگیر و همه گیر از رفتارهای سازگار با توجه به اختلال در تنظیم عواطف دارد که توسط مظاهر خاص بیان شده است.

تشخیص هیستریونیک نیاز به دیده شدن پنج معیار زیر را دارد:

  1. رفتار اغوا کننده یا تحریک آمیز
  2. تغییر احساسات و کم عمق
  3. برای جلب توجه از ظاهر استفاده می کند
  4. سخنرانی امپرسیونیستی و مبهم
  5. احساسات دراماتیک یا اغراق آمیز

علائم اختلال شخصیت نمایشی 2023

اختلال شخصیت نمایشی (HPD) یک اختلال شخصیتی است که با ویژگی هایی همچون نیاز مداوم به توجه، ناپایداری در احساسات و روابط فردی، و رفتارهای نمایشی و غیرطبیعی مرتبط است. این اختلال می تواند بر روی کیفیت زندگی و روابط افراد تأثیرگذار باشد. البته این علائم ممکن است در هر فرد به شکلی متفاوت ظاهر شوند. در زیر به برخی از علائم و نشانه های اختلال شخصیت نمایشی در سال 2023 اشاره شده است:

علل ابتلا به اختلال شخصیت نمایشی 2023

علل ابتلا به اختلال شخصیت نمایشی (HPD) معمولاً به عنوان مجموعه ای از عوامل ژنتیکی، محیطی و فرایندهای روانی تشخیص داده می شوند. برخی از علل ابتلا به اختلال شخصیت نمایشی مهم شامل موارد زیر می شود:

گزینه های درمانی اختلال شخصیت هیستریونیک یا نمایشی

درمان افرادی که با اختلال شخصیت هیستریونیک تشخیص داده شده اند می تواند چالش برانگیز باشد زیرا ممکن است در علائم خود اغراق کنند یا اینکه عملکرد آنها بدتر از آنچه ممکن است، ظاهر شود. آنها ممکن است از نظر احساسی نیازمند بوده و مرزهای تعیین شده توسط درمانگر را زیر پا بگذارند. درست مانند اکثر اختلالات شخصیتی، افرادی که با این اختلال زندگی می کنند ممکن است تنها پس از آنکه برخی عوامل موقعیتی در زندگی آنها، توانایی عملکرد موثر آنها را تقریباً غیرممکن کرد، خود را برای درمان معرفی کنند.

روان درمانی رایج ترین و موثرترین انتخاب درمانی برای بیماران مبتلا به اختلال شخصیت هیستریونیک است. این نوع درمان شامل صحبت با یک درمانگر در مورد احساسات و تجربیات است. روان درمانی می تواند به درمانگر کمک کند تا اقدامات و رفتارهایی را که باعث ایجاد مشکل در زندگی فرد می شوند را استدلال کند. درمان ممکن است بتواند به فرد کمک کند بیاموزد که چگونه با دیگران رابطه مثبت برقرار کند، نه اینکه به طور مداوم سعی در جلب توجه آنها داشته باشد.

درمان روان پویشی (سایکودینامیک)

درمان روان پویشی به بیماران کمک می کند تا از احساسات خود آگاه شوند. در درمان سایکودینامیک، هدف درمانگران این است که به مراجعان کمک کنند تا متوجه شوند نحوه رفتار فعلی خود، که اغلب به طور ناخودآگاه است، از الگوهای رفتاری گذشته آنها نشات می گیرد. درمان روان پویایی طولانی مدت معمولاً مسائل اساسی را مورد هدف قرار می دهد و ممکن است به بیماران در کاهش واکنش احساسی کمک کند.

گروه درمانی هیستریونیک

همچنین گروه درمانی برای کمک به افراد مبتلا به شخصیت نمایشی برای کار بر روی روابط بین فردی بسیار توصیه می شود. گروه ها ممکن است با قرار گرفتن در جلسه درمانی با افراد دیگری که مشکلات مشابهی را تجربه می کنند، به افراد کمک کنند. افراد در زندگی خود اشکالات دیگران را میبینید پیش از اینکه بدانند آنها نیز کارهای مشابهی انجام می دهند. تکنیک های سایکودرام یا نقش بازی کردن گروهی می تواند به افراد مبتلا به HPD کمک کند تا مشکلات را تمرین کنند و یاد بگیرند که رفتارهای نمایشی را کاهش دهند.

خانواده درمانی

خانواده درمانی معمولاً برای حمایت از خانواده و همچنین بیمار استفاده می شود. خانواده ممکن است مشکلات بیمار را از طریق درمان بهتر درک کنند و بیمار بتواند از صدمه ای که رفتار او ممکن است برای عزیزانش بیاورد آگاه شود. تمام روابط خانوادگی در تمام مسائلی که در نتیجه HPD ایجاد می شود، می تواند در یک محیط حمایتی و مبتنی بر راه حل در طول خانواده درمانی مورد بررسی قرار گیرد.

عشق در شخصیت نمایشی چگونه است

عشق در شخصیت های نمایشی ممکن است به شکل های مختلفی ظاهر شود، مانند:

هر یک از این انواع عشق می توانند در شخصیت های نمایشی با ابعاد مختلفی نمایان شوند هرچند هیچکدام از آنها به شکل مستمر ادامه پیدا نمی کند و به نظر می رسد که با یک تلنگر آن عشق به هم میریزد و دچار فروپاشی می شود. به صورت کلی عشق و دوستی نزدیک در افراد اختلال شخصیت نمایشی یا هیستریونیک به صورت بی ثبات است مانند افراد با اختلال شخصیت مرزی دیگران را سیاه و سفید می بینند.

کدام اختلالات شخصیت در عشق و دوستی به شخصیت نمایشی نزدیک هستند؟

وقتی از اختلال شخصیت نمایشی یا Personality Disorder صحبت می کنیم، می توانیم به چندین نمونه از این اختلالات دیگر اشاره کنیم که هر یک تأثیرات خاص خود را بر عشق و ثبات در روابط دارند. این اختلالات می توانند عوارضی مختلف بر روی روابط عاطفی و احساسات فرد داشته باشند. البته باید توجه داشت که در نمایشدهنده های خیالی و نمایشی، اغلب این اختلالات به زیان فرد یا دیگران در داستان زندگی و تلخترین بخش های آن را تشکیل می دهند.

در ادامه، به چند نمونه از اختلالات شخصیت و تأثیرات آنها بر عشق و ثبات در روابط اشاره می کنم:

این توضیحات تنها یک نگاه کلی است و باید مورد توجه قرار بگیرد که هر فرد و هر شخصیت نمایشی ممکن است تجربیات و ویژگی های خاص خود را داشته باشد، بنابراین تأثیرات اختلالات شخصیت بر عشق و ثبات در روابط همواره یکسان نیستند و بستگی به متن، زمینه، ویژگی ها و داستان مخصوص هر فرد یا شخصیت دارند.

ثبات عشق در اختلالال شخصیت مرزی

اختلال شخصیت مرزی (Borderline Personality Disorder یا BPD) یک اختلال روانی است که به وضوح تأثیراتی بر روی تجربه و احساسات عشق و ثبات در روابط فرد دارد. افراد مبتلا به BPD ممکن است دچار نوعی ناپایداری در تصورات خود از روابط عاطفی و دوستانه، احساسات خود و خودشان، هویت و رفتارهایشان باشند که می تواند به مشکلات در این زمینه منجر شود.

در افرادی که با BPD تشخیص داده می شوند، ممکن است ویژگی های زیر مشاهده شود که بر روی عشق و ثبات در روابط آنها تأثیرگذار است:

نمونه کیس واقعی اختلال شخصیت نمایشی

خوب، در اینجا یک نمونه کیس واقعی اختلال شخصیت نمایشی با جزئیات بیشتر و متمرکز بر یک زن است:

توصیف: سهیلا زنی است با فعالیت های فراوان در عرصه های مختلف به خصوص کار که اتفاقا روانشناس است. او شخصیتی فریبنده و جذاب دارد و همیشه به دنبال جلب توجه و تأیید دیگران است. سهیلا به طور مداوم سعی می کند از طریق استفاده از ظاهر و رفتارهای نمایشی، مانند لباس های براق و آرایش زیبا، توجه و تأیید مراجعین و همکاران خود را به دست آورد. (او سعی می کند خود را مانند فردی عالی نشان دهد با تاکید بر روابط سالم، اهمیت زمان، خوش پوشی و رعایت تمام موارد حرفه ای در کار).

او معمولاً در روابط فردی بسیار ناپایداری است که هیچ دوست صمیمی ندارد. او ممکن است به سرعت در روابط عاطفی و دوستانه پیوسته و با همان سرعت آنها را ترک کند. سهیلا احساس تنهایی و خودآسیبی می کند و همیشه به دنبال پر کردن خلاءهای درونی خود است.

او دارای الگوهای رفتاری نامناسبی است، از جمله پیوستن به روابط مخرب و خطرناک، مانند روابط معتادانه یا مستعد به خطر، داشتن ارتباط های جنسی بسیار خطرناک حتی با افراد غریبه که در یک شب اتفاق می افتد. او به سرعت عاشق و فارق می شود، افراد نزدیک او می دانند که در 4 سال چند دوست پسر عوض کرد و به چند نفر نرسید.

سهیلا همیشه تاکید دارد که روانشناس باید پیش روانشناس برود ولی خودش اگر پیش روانشناسی برود بیش از 10 جلسه دوام نمی آورد. بسیار ولخرج در خرید لباس است ولی با دیگران بسیار خسیس است. تاکید زیادی بر اصالت و دروغ نگفتن دارد ولی خودش هیچ بویی از انسانیت نبرده است. او در تولد 40 سالگی وارد بحران 40 سالگی نیز شد و به شدت دچار افسردگی و خشم از نرسیدن به آرزوهایش به طوری که بسیاری از دوستان و همکاران خود را نیز از دست داد.

این نمونه کیس تنها یک توصیف مثالی است و ویژگی های افراد مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی ممکن است در هر فرد به شکل متفاوتی ظاهر شود. همچنین، برای تشخیص دقیق و درمان موثر این اختلال، توصیه می شود که با یک متخصص روان پزشکی یا روان شناس مشورت کنید.

منبع: ncbi.nlm.nih.gov، therecoveryvillage.com

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر

نظرات کاربران

شمیم
13:49 - 14 اسفند 02
تشکر فراوان بابت اطلاعات خوبتون مقاله بسیار مفیدی است...
باب
10:32 - 10 آبان 99
سلام. شما اشاره کردید به افراد نمایشی که می توانند هر مردی به خود جذب کنند، اما اگر رنگ وابستگی و تعلق خاطر بگیرد به هیچ وجه نمی ََدر َبمانند. آیا این امر مهم به این خاطر است که ماسک روی صورتشان برداشته می شود؟ آیا به عدم اعتماد بنفس پایین اشاره دارد که باعث ترس از رابطه عمیق می شود؟ سپاس!