مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

بی میلی و بی توجهی شوهر و راهکار آن

فاطمه اعتمادی 883 بازدید 3 خرداد 1402

بی میلی و بی توجهی شوهر برای همسر بسیار سخت است. شاید به این دلیل که شریک زندگی نمیداند چگونه با این مسئله کنار بیاید. امروز یکی از مراجعینم که خانم نسبتا جوانی بود گفت واقعا به کمک شما نیاز دارم. من از سال دوم دانشگاه با شوهرم در ارتباط هستم. شوهرم همیشه بهترین دوست من بوده است. ما لحظات خوش زیادی را با هم داشتیم. یک دختر 12 ساله و یک دختر 1 ماهه داریم. ما از داشتن فرزند دوم خوشحال شدیم و از زندگی مشترک و خانواده ای که داریم، بسیار خرسند بودیم. حدود ده ماه پیش باردار شدم. از آن زمان متوجه بی میلی و بی توجهی شوهرم شدم که شروع به نادیده گرفتن من کرده است. او به سختی با من صحبت میکند. بنابراین در حال حاضر در حالی که با استرس فراوانی روبرو هستم، برای مراقبت از فرزندانم تلاش میکنم و با ترس اینکه مبادا شوهرم علاقه خود را به من از دست دهد، دست و پنجه نرم می کنم.

ممنون که مشکلت را برایم شرح دادی! من کاملاً مطمئن هستم که حق با شماست. شما سال هاست که او را می شناسید و یک تغییر رفتار قابل توجه ای را توصیف می کنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک فرد ممکن است در مواجهه با شرایط خاص از رابطه با همسرش کنار بکشد و با بی میلی و بی توجهی رفتار کند. یکی از دلایل احتمالی این مسئله افسردگی شوهرتان می باشد. شرایط سخت دوره بارداریِ خود شما ممکن است برای او به عنوان یک محرک شده باشد. از آنجایی که احتمالا در دوران کودکی نمی دانسته چگونه با احساسات منفی کنار بیاید ممکن است وقتی همان احساسات را دوباره تجربه می کند همچنان کاملاً مطمئن نیست در بزرگسالی نیز چه کاری انجام دهد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: 12 راهکار نجات از رفتار آزار دهنده شوهر

او ممکن است احساس ناتوانی و ناامیدی می کند. همچنین ممکن است خشم و یا اضطراب را تجربه کند. شاید او احساس می کند که شما آنقدر درگیر کودک تان هستید که نمی توانید به او رسیدگی کنید و تمایلی به اعترافِ این موضوع ندارد. از آنجا که تقریبا در جامعه ما هیچ فردی آموزش نمی بیند که چگونه با احساسات منفی خود مقابله کند، لذا می تواند نا امید کننده باشد. شاید شما و همسرتان بهتر است با هم به مشاوره بروید و یاد بگیرید که چگونه به صورت گروهی با مشکلات خود کنار بیایید. امید من این است که با پرداختن به این مسئله حتی بیشتر از قبل به هم نزدیک تر شوید. سعی کنید در طول فرآیند با یکدیگر صبور و صادق باشید. همانطور که همه می دانیم، ازدواج خوب فراز و نشیب های زیادی دارد.

چگونه با بی میلی و بی توجهی شوهر برخورد کنید؟

معمولا، اجتناب کردن یک واکنش رایج به بی میلی و بی توجهی شوهر است. هیچ رابطه ای نمی تواند رضایت بخش باشد مگر اینکه دو نفر به طور فعال فرصت هایی را برای بیان آنچه از دیگری می خواهند و برای رفع تفاوت های اجتناب ناپذیر خود ایجاد کنند. در هنگام تعارض، راه های دیگری برای ابراز نگرانی ها وجود دارد اما معمولاً بی فایده است. در ادامه چند ایده آسان وجود دارد که ممکن است احتمال افزایش توجه (مثبت) را توسط شریک زندگی تان افزایش دهد.

بدین ترتیب بی میلی و بی توجهی شوهر خود را اصلاح و او را آگاه کنید. از طرفی رابطه تان تقویت می شود و خودتان را نیز به عنوان یک فرد با مهارت تأیید کنید. به عبارتی ممکن است او واکنش منفی و حتی خصمانه نشان دهد اما شما در رابطه خود حق دارید این کار را انجام دهید.

علت بی میلی و بی توجهی شوهر

هر فردی تمایل دارد از طرف همسرش مورد شنیده شدن قرار گیرد و با احترام با او رفتار شود. علاوه بر این، احساس توجه و اهمیت، فوق العاده انگیزه بخش است. از طرفی، مردی که با بی میلی و بی توجهی با همسر خود رفتار می کند، خودش نیز با احساس گناه دست و پنجه نرم می کند. به طور کلی برخی از بی توجهی های شریک زندگی ممکن است به دلیل احساس از دست دادن تازگی رابطه یا عادت باشد که فرد دچار روزمرگی در زندگی می شود یا ممکن است از شریک زندگی خود خسته شده باشد. در کنار این مسئله نیاز به داشتن میل و توجه همسرش را اغلب درک نکند. هنگامی که میزان توجه کاهش می یابد، فرد ممکن است به آن سطح از صمیمیت در رابطه عادت کند.

اگر فرزند کوچک دارید، بلافاصله منظور من را درک خواهید کرد. کودکان قطعاً می توانند رابطه پرشور زن و شوهر را مختل کنند. علاوه بر این، به دلیل نیازهای مراقبت از کودک، افراد دارای فرزند ممکن است افزایش خستگی و در نتیجه کاهش توجه را تجربه کنند. از همه مهمتر افسردگی، کاهش عزت نفس، اضطراب، ترس از اشتباه و کمبود انرژی و اشتیاق نیز منجر به بی توجهی شوهر به همسرش می شود. بنابراین شما ناخواسته رابطه را با انتقاد، کناره گیری از عشق، خواسته های غیرممکن از حالت تعادل خارج می کنید و نیازهای شما نادیده گرفته می شود. پیشنهاد می کنیم برای خروج از این سناریو، ابتدا به نیازها و خواسته های خود توجه کنید و کاری برای برآورده کردن آنها انجام دهید. در ادامه چند ایده را برای تان مطرح خواهیم کرد:

در آخر این شما هستید که باید نحوه مراقبت از خود را بیابید. اینکه برای شناسایی و رفع نیازهای خود چه می کنید؟ برای بهتر شدن زندگی خود بهتر است چکاری را شروع کنید؟ این خط مشی فکری به شما کمک می کند ابتدا خودتان را ارتقا ببخشید تا بتوانید بی توجهی های همسرتان را نیز کاهش دهید. ازدواج به این معنی است که شما بهتر است در موانع زندگی به یکدیگر کمک کنید.

منابع:

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر