مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

درمانگر خانواده در شرق تهران

اینجا مکث 582 بازدید 11 اردیبهشت 1401

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی مباحث روانشناسی نیز با پیشرفت روز افزون مواجه بودند. یکی از مباحثی که در علم روانشناسی به آن پرداخته می شود خانواده و اهمیت جایگاه این کانون است، لذا درمانگر خانواده در شرق تهران در این حیطه به کمک شما آمده و چنانچه با مشکلی روبرو هستید با انجام مشاوره آن را حل خواهید کرد و همچنین از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز پیشگیری خواهد شد.

خانواده اولین و اصلی ترین جمعی است که ما از بدو تولد در آن قرار می گیریم. تاثیرات پذیرفته شده از جانب خانواده انتخابی نبوده و حتی در صورت انکار تاثیر، خانواده در رفتار، شخصیت و ذهنیت فرد تاثیر چشمگیر و اجتناب ناپذیری می گذارد و آینده فرد را دستخوش تغییر خواهد کرد.

پس حال که این کانون تا این اندازه حائز اهمیت می باشد آیا نباید برای شکل گیری و پایه گذاری اصولی آن زمان گذاشت؟ آیا مهمترین سرمایه هر شخصی فرزندان او نیست؟ پس برای ایجاد بهترین آینده ممکن برای فرزندان باید بستری فراهم کرد که کودکان نهایت رشد و تعالی را در آن تجربه کنند. این بستر همان خانواده است. چنانچه قصد این امر را دارید درمانگر خانواده در شرق تهران بهترین انتخاب پیش روی شماست.

گاهی برخی افراد بر این باورند که تنها در هنگام بروز مشکل باید به درمانگر مراجعه نمود؟ آیا شما هم اینطور فکر میکنید؟ برای رسیدن به این پاسخ تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

نقش درمانگر خانواده در شرق تهران

اولین ویژگی یک مشاور خانواده این است که وی کاری به خوب و بد، گناهکار و بی گناه، صحیح و اشتباه ندارد پس در حین روند درمان، درمانگر نقش داور را بین اعضای خانواده بازی نمی کند و برچسب نخواهد زد.

مشاوره خانواده ممکن است نقش های متفاوتی در طول روند درمان بازی کند و به منظور ایفای این نقش با بالاترین کیفیت باید آموزش های لازم را دیده، تحصیلات مربوطه و آکادمیک در این زمینه را طی نموده و همچنین تجربه کافی برای برخورد با مسائل متفاوت را دارا باشد.

مشاوره خانواده در تمامی موارد زیر می تواند ایفای نقش کرده و به کمک خانواده بشتابد

رویکردهای درمانگر خانواده در شرق تهران

درمان باونین

هنگامی استفاده می شود که یک فرد به مشاور مراجعه کرده و نمی خواهد سایر اعضا را درگیر روند درمانی کند که بر دو اساس انجام می پذیرد. مثلث بندی (بروز دادن احساسات و هیجانات با فرد مقابل) و تمایز (آموزش برای کاهش ری اکشن در روابط خانوادگی)

درمان ساختاری

درمانگر توانایی و قابلیت های خانواده را رشد می دهد و با آنها همسو می شود.

درمان سیستمی

درمانگر نقش خنثی داشته و محیطی برای اعضا فراهم می کند تا به حل مشکلات و مسائل خود بپردازند.

درمان استراتژیک

مشاوره برای تغییر روند رفتاری، یک سری تکالیف برای اعضا تعریف می نماید که سبب تعامل اعضا با یکدیگر می شود.

مزیت استفاده از درمانگر خانواده در شرق تهران

با کمک گرفتن از یک درمانگر خانواده (مشاوره خانواده)، والدین و فرزندان می توانند با راهنمایی گرفتن از یک فرد متخصص محیطی امن برای حل مشکلات خود ایجاد کنند و همچنین مزایایی چون:

طیف عملکردی درمانگر خانواده بسیار وسیع بوده و در این مقاله نمی گنجد. اما شامل همه موارد مربوط به کانون خانواده می شود.

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر