مرکز مشاوره اینجامکث
تست آنلاین
آدرس
رزرو وقت
واتس اپ

انواع بنزودیازپین ها موارد مصرف و عوارض آنها چیست؟

سمانه حقیری 240 بازدید 20 دی 1402

بنزودیازپین ها داروهایی هستند که چندین سال پیش توسط داروسازان علوم اعصاب ساخته شدند. بنزودیازپین ها میتوانند عوارض جانبی خفیف تا شدید بر روی اعصاب مغز بخصوص سیستم عصبی مرکزی ایجاد کنند. آنها همچنین میتوانند باعث خواب آلودگی خفیف تا شدید یا آرام بخشی شوند. بسیاری از بیماریها، اختلالات و شرایطی وجود دارد که اغلب با انواع مختلف بنزودیازپینها درمان میشوند. اضطراب و تشنج دو مورد از شایع ترین اختلالاتی هستند که با این نوع داروها درمان میشوند. بنزودیازپین ها اثرات GABA یا گاما آمینوبوتیریک اسید را در سراسر مغز افزایش میدهند. گابا نوعی انتقال دهنده عصبی است. این موضوع به اعصاب مغز اجازه میدهد تا پیام ها را از یکی به دیگری منتقل کنند.

موارد مصرف بنزودیازپین ها

همانطور که در بالا ذکر شد، می دانید که تشنج و اضطراب دو مورد از دلایل استفاده از انواع بنزودیازپین ها هستند. با این حال زنان و مردان بالغ نیز به دلایل دیگر این نوع دارو را تجویز میکنند. برخی از این دلایل استفاده از بنزودیازپین ها عبارتند از:

اینها برخی از دلایل دیگر برای تجویز بنزودیازپین ها هستند. اگر هر یک از این شرایط را دارید، ممکن است این نوع داروها برای شما تجویز شود. با این حال برای شما مهم است که بدانید هنگام مصرف این نوع داروها خطر اعتیاد وجود دارد.

عوارض جانبی بنزودیازپین ها

علاوه بر خطر اعتیاد و سوء مصرف، برخی عوارض جانبی دیگر بنزودیازپین ها نیز وجود دارد که باید در مورد آنها نیز بدانید. برخی از رایج ترین عوارض جانبی ذکر شده برای این نوع داروها شامل موارد زیر است:

عوارض جانبی جدی بنزودیازپین ها

علاوه بر عوارض جانبی رایج، عوارض جانبی جدی تری نیز وجود دارد.

اینها برخی از عوارض جانبی جدی بنزودیازپین ها هستند که باید دانست. اگر زمانی از بنزودیازپین ها استفاده می کنید و این اثرات را تجربه می کنید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

انواع بنزودیازپین ها

انواع مختلفی از بنزودیازپین ها وجود دارد که همه باید از آنها آگاه باشند. یادگیری بیشتر در مورد انواع مختلف این داروها می تواند برای شما مفید باشد. در حالی که بسیاری از آنها شبیه هم هستند، چیزهایی وجود دارد که باید در مورد هر یک به طور خاص بدانید.

منبع: mountainspringsrecovery.com

لطفا جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بفرمایید:

افزودن نظر

نظرات کاربران

نورا
12:49 - 28 دی 02
من مادربرگم دیابت داره و قرص های مربوطه رو مصرف میکنه ولی تو دوره ای براش الپرازولام تجویز کردن و دچار تشنج شد و حالا مدتهاست که درگیریم