22006198 021

مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران

مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران و یا در واقع همان مشاوره ازدواج جنوب تهران که به مشاوره دو نفر که قصد و نیت و هدفشان از برقراری ارتباط با یکدیگر، ازدواج است مربوط و تشکیل می شود. در اینجا ابتدا کمی مشاوره ازدواج مرکز مشاوره اینجا مکث را معرفی خواهیم کرد. پس از آن در مورد آسیب ها و مشکلات پیرامون ازدواج در صورت عدم آگاهی را به شما خواهیم گفت. انجام 16 تست تخصصی مشاوره پیش از ازدواج در مرکز مشاوره اینجا مکث.

مشاوره پیش از ازدواج چیست و چطور می تواند به زوجین کمک کند؟ آیا تمام زوجین و افرادی که تصمیم به ازدواج با یکدیگر دارند، حتماً باید به مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنند؟ یک مشاوره ازدواج ماهر و حرفه ای از چه روش هایی می تواند به زوجین کمک کند؟ در چه زمانی از آشنایی باید به مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنیم؟ می دانیم که سوالات بسیاری از این قبیل سوال ها در ذهن شما است و برای یافتن پاسخ این سوال ها اینجا هستید، اما قبل از اینکه در این مقاله به صورت کاملاً مفصل به این سوال ها پاسخ دهیم به این نکته دقت کنید.

بسیاری از افراد هنوز باورشان این است که ازدواج مانند هندوانه دربست هاست که تا آن را باز نکنیم، بدی و خوبی آن را نمی توانیم متوجه شویم. بیشتر افرادی هم که این باور را دارند، خودشان تجربه خوبی از ازدواج و انتخابشان نداشته اند و به جای اینکه انتخاب خودشان را مقصر بدانند بیشتر تقدیر الهی و قسمت را مقصر می دانند. اما فراموش نکنیم که هنگام خریدن همان هندوانه دربسته ای که نگران خراب بودن و یا سالم بودن آن هستیم، از تجربه های آقای میوه فروش هم می توانیم استفاده کنیم و از آقای میوه فروش بخواهیم که از بین هندوانه ها خوبش را برایمان جدا کند (البته اگر آقای میوه فروش فرد قابل اعتمادی باشد.)

مشاوره پیش از ازدواج هم به همین کار شباهت دارد:

شما هر اندازه هم فکر کنید که بهترین زن یا مرد روی کره زمین را انتخاب کرده اید، اما باز هم بنا به دلایلی نظیر هیجانات ناشی از علاقه زیاد امکان دارد دچار اشتباه یا خطا شوید و تصمیمات اشتباه یا ناخوشایندی بگیرید. مشاوره پیش از ازدواج، همین چاله ها و دوراهی هایی را که امکان دارد زوجین در آن بیافتند که باعث شود خود و طرف مقابلشان را بدبخت کنند، برای شما مشخص می کند و نقشه یک راه درست را برای تشکیل یک زندگی خوب و مناسب را در اختیار افراد قرار می دهد.

آیا مشاوره پیش از ازدواج واقعا موثر است؟

مطالعات و پژوهش ها نشان می دهند که زوج هایی که از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره می برند، می توانند زندگی مشترک موفق تری را تجربه کنند. معمولا این زوج ها تلاش می کنند تا دید منطقی به مشکلاتشان داشته باشند. مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران به زوج ها کمک می کند تا بتوانند بهتر با یکدیگر تعامل کنند و مهارت های ارتباطیشان را تقویت کنند. زوج هایی که از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در تهران کمک می گیرند می توانند با گفتگو چالش هایشان را با یکدیگر در میان بگذارند و تلاش برای بهبود زندگی خود داشته باشند.

مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران به سبک مکث

مرکز مشاوره اینجا مکث با توجه به قرار داشتن در کنار مترو می تواند میزبان شما عزیزان از تمام نقاط تهران باشد.

  • مکث، در زمینه انجام مشاوره پیش از ازدواج با استفاده از تکنیک های جدید، بالاترین سطح از شناخت در ارتباط با فرد مورد نظرتان را به شما می دهد.
  • یکی از این تکنیک ها انجام 16 تست بومی شده بین المللی از زوجین می باشد.
  • شناخت ما در زمینه های هوش هیجانی، روابط بین فردی، میل جنسی، عشق، شخصیت و بسیاری از موارد دیگر است.
  • مشاوره های ما برای هر کدام از زوجین، محرمانه است؛ پس خیالتان از بابت تاریخچه خود راحت باشد.
  • در آخر شما متوجه خواهید شد چند درصد احتمال موفقیت در ادامه زندگی برای شما وجود داد.
پیشنهاد می کنیم: تست آنلاین مشاوره پیش از ازدواج

زوجین متقاضی مشاوره معمولاً به 4 گروه زیر تقسیم می شوند:

  1. گروهی که از فرط ناخشنودی، قصد طلاق دارند ولی قبل از طلاق ترجیح می دهند آخرین روزنه امید را نیز آزمون کنند.
  2. همسرانی که تعارضات زیادی دارند و می خواهند به سازگاری بهتری برسند.
  3. همسرانی که شرایط مطلوبی دارند ولی می خواهند زندگی مشترک خود را غنی تر و پربارتر کنند.
  4. افرادی که قصد ازدواج دارند و می خواهند با چشم باز و شناخت بهتر به این تصمیم مهم دست زنند.

چه زمانی نیاز به مشاوره ازدواج وجود دارد؟

به صورت کلی برای همه افراد مشاوره پیش از ازدواج پیشنهاد می شود. زیرا این مشاوره ها و آموزش ها می تنواند خیال شما را برای ازدواج کمی راحت تر کند.در مشاوره ازدواج افراد بر اساس خواسته خود و میل قلبی شان از همسری که در آینده می خواهند داشته باشند، به مشاوره با فرد مورد نظرشان در کنار یک مشاور روانشناس در مورد خواسته و ایده آل هایشان میپردازند. همچنین وظیفه روانشناس است که در اینجا نکات مهم را در مورد هر دو طرف بررسی نماید.

هدف از مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران

مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران این امکان را به ما می دهد که اگر دغدغه شناخت داشته باشیم و بخواهیم نسبت به تصمیمی که میگیریم بسیار واقع بینانه عمل کنیم، بتوانیم در انجام این تصمیم کمی آگاهی پیدا کنیم. در واقع با هزینه کردن وقت، انرژی و پولمان بتوانیم با درک روشن به هدفی که می خواهیم برسیم.

مشاوره ازدواج زمانی که پیش از ازدواج برای شناخت صرف می شود صرفاً به معاشرت های دوستانه، رستوران رفتن و یا نمایش ظاهر و آمال و آرزوها پرداخته می شود تا آنچه که هستیم و آنچه که می خواهیم داشته باشیم. به همین دلیل می توانیم در چندین جلسه مشاوره پیش از ازدواج به شناخت عمیقی از طرف مقابل دست پیدا کنیم.

راه های بهبود مشکلات با مشاوره ازدواج

مشاوره های پیش از ازدواج در جنوب تهران، اگر به وسیله مشاوره روانشناس زبده انجام شود می تواند اختلالات شخصیتی، مشکلات عمیق خانوادگی و حتی راه های بهبود آن را به ما بشناسد. در واقع اگر مشاوره پیش از ازدواج صورت بگیرد، افراد پس از ازدواج شوکه نمی شوند که من از همسرم انتظار چنین یا چنان رفتاری را نداشته ام.

با گذراندن وقت در کنار مشاوران روانشناس پیش از ازدواج، حتی اگر نشانی از اختلال های شخصیتی وجود داشته باشد، آنگاه می توانیم با روشن بینی به این نتیجه برسیم آیا می خواهیم وارد این رابطه شویم و فردی که با این خصوصیات اخلاقی همسر خودمان بدانیم یا خیر.

زمینه ای از آگاهی و شناخت که باعث تصمیم گیری درست و یا قبول مسئولیت از آنچه که میخواهیم انجام بدهیم، تنها در کنار مشاوران روانشناس پیش از ازدواج امکان پذیر است

گذراندن وقت مناسب با فردی که قصد و نیت ازدواج با او را داریم خود به تنهایی کافی نیست. مگر اینکه بتوانیم فرصتی از ۶ تا ۹ ماه را در شفافیت کامل، با معاشرت های خانوادگی با فرد مورد نظرمان بگذرانیم. این که ما چه رنگی و یا چه عطری دوست داریم، زمینه تفاهم و شناخت و آشنایی نیست. اما اینکه پدرمان به چه میزان سنخیت رفتاری با پدر فرد مورد نظرمان دارد، مادرمان و یا اقوام ما به چه میزان تناسب رفتاری با مادر و یا اقوام فرد مورد نظرمان دارند، می تواند نشانه ای از تفاهم باشد.

معاشرت های ما نباید شبیه مهمانی هایی باشد که از پیش تعیین شده و فقط آمادگی قبلی برای مهمانی خاص باشد. بلکه معاشرت ها باید صمیمی و دوستانه باشد. رفت و آمدهای دو طرف باید با روتین زندگی هر دو خانواده باشد و نه با تجمل و مهمان نوازی های معذب و دست و پا گیر. باید اصل و منش یک خانواده را بصورت اجمالی تشخیص دهیم و بتوانیم با خودمان تصمیم بگیریم که آیا این فرد، اعتقادات، خانواده و فرهنگش با من، اعتقادات، فرهنگ و خانواده ام تناسب یا خیر.

مشاوره پیش از ازدواج در تجریش

به هر صورت مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران می تواند زمان شناخت را برای افرادی که مایل به ازدواج هستند کوتاه تر کند. با صحبت کردن و پی بردن به مسائل شخصی، خانوادگی و درونی هر فردی، نظر مشاور را راجع به تداوم رابطه دو نفر بدانیم و تصمیم نهایی را به عهده دو طرف بگذاریم.

روش های جدید مشاوره پیش از ازدواج

  • روش های جدید مشاوره پیش از ازدواج در دنیا
  • روش گاتمن
  • روش روانشناسی مثبت اندیشی در مشاوره پیش از ازدواج
  • درمان کردن زوجین با محوریت درمان عاطفی
  • کشف کردن ریشه های ناخودآگاه مشکلات
  • مشاوره فردی
  • ارتقا دادن صمیمیت جنسی برای افزایش نزدیکی زوجین
  • رابطه درمانی بر اساس تصاویر ذهنی
  • روایت درمانی

تجزیه و تحلیل کردن روش هایی که شما با همدیگر رابطه برقرار می کنید.

چه ضرورتی دارد قبل از ازدواج با فردی مشاوره انجام بدهیم؟

تصمیم گرفتن برای ازدواج یکی از اساسی ترین و مهمترین اتفاق های زندگی هر شخصی است که اتفاق می افتد. از آنجا که تصمیم و هدف ما از ازدواج کردن تشکیل دادن یک خانواده است و قرار است فرزندی در زیر سایه همین خانواده فرزندی به دنیا بیاید و رشد کند، می بایست بسیار نکته سنجانه و دقیق در انتخاب فردی که قرار است با او تشکیل یک زندگی را بدهیم عمل کنیم، برای مثال خانمی بعد از سالها ازدواج و زندگی مشترک به بنده مراجعه کرده بود و تصمیم به جدایی داشت، به دلیل اینکه فرزندش دچار نقص عقلی بود و این موضوع را از پدر خودش به ارث برده بود و خود این خانم نیز مطرح می کرد که در هنگام آشنایی با همسرش از این نقص اطلاع داشته و صرفاً از روی علاقه بسیاری که به همسرش داشته با او ازدواج کرده است.

بسیاری از زوجین بهدلیل هیجانی که در هنگام آشنایی دارند، توانایی تصمیم گیری درست را ندارند و بسیاری از اشتباهات و خطاهایی که وجود دارد امکان دارد بعدا در زندگی مشترک و زناشویی باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شود را نمی بینند و قصد دارند که از شخص مورد علاقه خود فرد ایده آلی را تصور کنند. راهنمایی گرفتن از یک مشاوره پیش از ازدواج، این مزیت را دارد مواردی را که امکان دارد در زندگی مشترک زوجین باعث به وجود آمدن بحران هایی شود را با استفاده از مشاوره و بر اساس علم روانشناسی شناسایی کند.

صداقت در مشاوره پیش از ازدواج

در مشاوره پیش از ازدواج تلاش نکنید عقاید و افکار را بی اهمیت جلوه بدهید تا سازگاری شریک زندگیتان و خودتان را نشان دهید. این مورد کاملاً هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج را که می بایست با مشکلات زندگی مشترک روبرو شوید را نادیده خواهد گرفت.

ضمناً این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که هر چقدر برای شناختن طرف مقابل خود در امر ازدواج هزینه کنید، در واقع شما سرمایه گذاری با ارزشی را انجام داده اید که بعد از گذشت یک عمر می توانید در سایه آن در نشاط و آرامش زندگی کنید و از انتخابی که کرده اید لذت ببرید.

آزمون نگرش به ازدواج

این آزمون، نگرش و طرز تلقی شما از ازدواج را می سنجد لطفاً عبارات زیر را به دقت بخوانید و میزان موافقت و یا مخالفت خود را با هر عبارت با انتخاب یکی از 5 گزینه زیر مشخص نمایید.

0 (کاملا مخالفم)، 1 (مخالفم)، 2 (نظری ندارم)، 3 (موافقم)، 4 (کاملا موافقم)

  1. ازدواجی که با عشق واقعی شروع شود، شور عشق در تمام طول زندگی پایدار و بالنده خواهد بود و با گذشت زمان کاهش نخواهد یافت.
  2. اگر کسی واقعا همسرش را دوست داشته باشد بدون آنکه همسرش به او چیزی بگوید آن فرد باید بتواند افکار، احساسات و نیازهای همسرش را پیش بینی کند و بفهمد که همسرش چه احساسی دارد.
  3. در یک زندگی زناشویی عاشقانه و خوب تعهدات مربوط به زندگی مشترک مانع کارها و فعالیت های شخصی هیچکدام نمی شود.
  4. اگر زوجین واقعاً یکدیگر را دوست بدارند، کشش جنسی شان نسبت به یکدیگر هرگز کاهش نمی یابد.
  5. اگر ازدواج با فرد مناسب و به درستی انجام شده باشد، پس از ازدواج تمام مشکلات و نارسایی های زندگی از بین خواهند رفت.
  6. معمولاً در ازدواج های خوب و عاشقانه، هر کسی بر طبق نیازها و خواسته های همسرش تغییر می کند و کم کم آن فردی می شود که همسرش می پسندد.
  7. در ازدواج های مبتنی بر عشق و احترام واقعی هرگز هیچ چیزی نمی تواند باعث اختلاف جدی زوجین شود.
  8. در زندگی مشترک مبتنی بر دوست داشتن واقعی، فرد میتواند به همسرش کاملاً اعتماد کند و همسرش هرگز و هیچگاه کاری نمیکند که باعث رنجش او شود (هرگز او را نخواهد رنجاند)
  9. وقتی در یک زندگی مشترک عشق ناب حضور داشته باشد در تمام زمان ها، زوجین در کنار یکدیگر احساس شگرف و زیبایی خواهند داشت.
  10. در یک زندگی زناشویی موفق، زوجین دوست دارند همواره در کنار هم بوده و همه اوقات فراغت خود را با هم بگذرانند.

عوامل هشداردهنده ازدواج

ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی ازدواج ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺎرﮐﺮد ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی و روان - ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ (ﻧﯿﺎز رواﻧﯽ، آراﻣﺶ و رﺷﺪ رواﻧﯽ) اﺳﺖ. اﻣﺎ ﺑﺎ وﺟﻮد ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ، ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﯽ ﺟﻮاﻧﺎن 40% زوﺟﯿﻦ ﻃﻼق ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ میگیرند و 75% ﻧﯿﺰ ﻃﻼق ﻋﺎﻃﻔﯽ ﮔﺰارش ﺷﺪه اﺳﺖ.

این شوخی تلخ که ریشه طلاق در ازدواج است حکایت از آن دارد که پیشگیری از تعارضات زناشویی باید از زمان ازدواج آغاز شود از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻃﻼق ﺗأﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﺷﺪﯾﺪی در رواﺑﻂ اﻧﺴﺎﻧﯽ دارد، ﯾﺎﻓﺘﻦ روشهایی ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻃﻼق اهمیت زیادی دارد و به جای ﻣﺪاﺧﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻣﺸﮑﻼت ﻃﻼق، ﺑﺎﯾﺪ سعی ﺑﺮ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻣﺸﮑﻼت در ازدواج داشته باشیم ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ میتوان ﺑﺮ اﻫﻤﯿﺖ ﻣﺸﺎوره و آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ از ازدواج بر پیشگیری از ﻣﺸﮑﻼت زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ و ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً ﻃﻼق ﭘﯽ ﺑﺮد.

ﺳﺆال اﯾﻦ اﺳﺖ ﻋﻠﺖ اﯾﻦ آﻣﺎر ﺑﺎﻻ در ﺧﺼﻮص ﻃﻼق زوﺟﯿﻦ ﭼﯿﺴﺖ؟ ازدواج غلط که بر اساس معیارهای نادرست بنا شده است

شاخص هایی ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ از ازدواج ﺑﺪان ها ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮد را میتوان ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻧﻤﻮد:

  1. ﺻﻔﺎت و ویژگی هایی ﭼﻮن اﺣﺘﺮام ﺑﻪ ﺧﻮﯾﺸﺘﻦ، اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ، ﺑﺮﺧﻮرداری از مهارت های ارﺗﺒﺎﻃﯽ، ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﯽ و رواﻧﯽ.
  2. ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎ (ﻟﺰوﻣﺎً ﻫﺮ دو اﻧﺴﺎن ﺳﺎﻟﻢ در ﮐﻨﺎر ﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﻧﻤﯽ رﺳﻨﺪ؛ ﻣﺜﻞ دو ﻣﺴﺎﻓﺮ ﮐﻪ ﺑﻪ دو ﻣﻘﺼﺪ ﻣﺘﻔﺎوت ﻣﯽ روﻧﺪ وﻟﯽ ﺳﻮار ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﯿﭻ ﻣﻌﯿﺎری ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻌﯿﺎر دﯾﮕﺮی ﻓﺪا ﺷﻮد).
  3. ﻧﻈﺎم ارزﺷﯽ زوج ها، نگرش ها و شیوه های ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ استرس و مهارت های حل مسئله.

راه های بهبود مشکلات با مشاوره ازدواج

ﭼﺮا ﻣﯿﺨﻮاﻫﻢ ازدواج ﮐﻨﻢ؟

موضع واکنش: برای فرار از شرایظ خانواده، فرار از تنهایی، ترس از بالا رفتن سن تصمیم به ازدواج گرفته اید.

موضع کنش: آگاهانه، آزادانه و هدفمند

اگر موضع شما واکنش است نیاز به مشاوره و آموزش بیشتری برای انتخاب صحیح دارید.

علائم هشدار دهنده برای ازدواج

در آموزش های ﭘﯿﺶ از ازدواج، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻼئم ﻫﺸﺪار دﻫﻨﺪه در ازدواج اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎری دارد. اﯾﻦ ﻋﻼﯾﻢ میتواند ﺷﺎﻣﻞ حیطه های وﺳﯿﻌﯽ ﺷﻮد.

1. باورهای غلط در مورد ازدواج

ﯾﮑﯽ از هشداردهنده ها تحریف های ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﺎص اﻧﺘﻈﺎرات و ﺑﺎورﻫﺎی غلط در ﻣﻮرد ازدواج و ﻫﻤﺴﺮ اﺳﺖ ﺑﺎورﻫﺎی ﻏﻠﻂ و ﻣﺨﺮب، ﺳﻤﯽ ﺑﺮای رابطه ﮐﺎرآﻣﺪ اﺳﺖ و ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﺑﺎورﻫﺎ را اﺻﻼح ﻧﻤﻮد.

2. اعتیاد

اﻋﺘﯿﺎد و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران یکی دیگر از مهمترین ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه ﺑﺮای ازدواج اﺳﺖ. ﯾﮏ ﻓﺮض ﻣﻨﻄﻘﯽ اﻣﺎ محافظه کارانه و ﻣﺤﺘﺎﻃﺎﻧﻪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﻧﻔﺮ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻓﺮد ﻣﻌﺘﺎد ﻗﺮار میگیرد. روی ﻫﻢ رﻓﺘﻪ (ﺷﺨﺺ ﻣﻌﺘﺎد و آنهایی ﮐﻪ ﺑﻪ او ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ) در ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻮاﻗﻊ ﭼﯿﺰی ﺣﺪود 9 ﺗﺎ 12 درﺻﺪ ﺟﻤﻌﯿﺖ و ﯾﺎ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً 10 درﺻﺪ اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻧﺘﻈﺎر ﻣﯽرود ﮐﻪ آسیب های ﺟﺪی را در زندگیشان ﺑﺮ اﺛﺮ اﻋﺘﯿﺎد ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﻓﺮدی ﮐﻪ در ﻣﺮﮐﺰ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻋﺘﯿﺎدی ﻗﺮار دارد، ﺧﻮد را درﮔﯿﺮ ﯾﮏ وﺿﻊ دﺷﻮار می یابد. رابطه اﻋﺘﯿﺎدی ﺑﺎﻋﺚ ﺣﺬف و ﻗﻄﻊ رشته های ﭘﯿﻮﻧﺪی ﻓﺮد می شود.

اﯾﻦ رشته ها ﺷﺎﻣﻞ ﺷﻐﻞ، ﺧﺎﻧﻮاده، دوﺳﺘﺎن، ﺑﺪن ﻓﺮد، ﮔﺬﺷﺘﻪ، آﯾﻨﺪه، ﺷﺮﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ، ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ و ورزش می شود و ﺗﻤﺎم اﯾﻦ ﭘﯿﻮﻧﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺣﻔﻆ ﭘﯿﻮﻧﺪ اﻋﺘﯿﺎدی ﻗﻄﻊ می شود. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در ﻧﻬﺎﯾﺖ مهمترین رشته ﭘﯿﻮﻧﺪ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺑﺎ ﺷﺮﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ می گسلد و آسیب های زﯾﺎدی را ﺑﻪ رابطه زﻧﺎﺷﻮﯾﯽ وارد می کند.

3. طلاق

ﻃﻼق در زﻧﺪﮔﯽ ﻗﺒﻠﯽ ﯾﺎ ﻃﻼق واﻟﺪﯾﻦ دو ﻃﺮف ازدواج ﯾﮑﯽ دﯾﮕﺮ از ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه در ازدواج اﺳﺖ. ﻃﻼق واﻟﺪﯾﻦ میتواند ﺗﺄﺛﯿﺮات ﻣﻨﻔﯽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ و ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﻮدﮐﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران با مرکز مشاوره اینجا مکث.

4. اختلالات شخصیتی

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج در جنوب تهران و شناخت ویژگی های ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ، ﻣﺸﮑﻼت و اﺧﺘﻼﻻت ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺟﺰو ﻋﻮاﻣﻞ ﻫﺸﺪاردﻫﻨﺪه ﻣﻬﻢ در ازدواج اﺳﺖ. اﻏﻠﺐ اﯾﻨﻄﻮر اﺗﻔﺎق میافتد ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﭘﺴﺮی را ﻣﻼﻗﺎت میکند (ﯾﺎ ﺑﺮﻋﮑﺲ) و در ﻫﻤﺎن ﺑﺮﺧﻮرد اول شیفته زﯾﺒﺎﯾﯽ، ﻓﺮﯾﺒﻨﺪﮔﯽ و رﻓﺘﺎر ﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ او می شود، اﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﮐﻪ رابطه آنها ﻧﺰدﯾﮑﺘﺮ میشود، ﻣﺸﮑﻼت ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﭘﺴﺮ خودش را ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ می گذارد و دﺧﺘﺮ ﺗﺎزه ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻋﺎدات و ﺗﻤﺎﯾﻼت ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪی در ﭘﺴﺮ می گردد ﮐﻪ در ﺑﺮﺧﻮرد اول ﻣﺘﻮﺟﻪ آن ها ﻧﺸﺪه ﺑﻮد: اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻧﯿﺎز دارد ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﻫﻤﻮاره ﺑﻪ او ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻗﺪری ﮐﻪ دﺧﺘﺮ ﺗﻮان ﺗﺤﻤﻞ آن را ﻧﺪارد.

اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ﺷﺨﺼﯿﺖ کنترل گر و ﺷﮑﺎک ﺧﻮد را ﻧﻤﺎﯾﺎن می سازد، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮدی ﻣﻨﺰوی و ﻏﯿﺮاﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮدی ﺳﻮدﺟﻮ و ﻓﺮﯾﺒﮑﺎر اﺳﺖ، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ در اﺿﻄﺮاب ﺟﺪاﯾﯽ از او ﺑﻪ ﺳﺮ می برد، اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺤﺒﻮب او ﻓﺮد ﺧﺸﮏ، ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﻀﺒﻂ و ﻓﺎﻗﺪ ﺣﺲ شوخ طبعی اﺳﺖ. ﻫﻤﻪی اﯾﻦ ویژگی های ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺟﺰو ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻄﺮآﻓﺮﯾﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ در ازدواج ﺑﺎﯾﺪ به آن ها ﺗﻮﺟﻪ ﮐرد.

افزودن نظر:
captcha


تست های آنلاینتست آنلاین
آدرس مکثآدرس
تلفن مکث
رزرو آنلاین وقترزرو وقت
تماس با واتس اپواتس اپ